X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Terkel i knibe.


Svar
fearless popcornfearless popc...Skrevet 03/04-04 13:44, rettet 03/04-04 13:45 
I går kom den i biograferne.

Nogen der har set den? :)

Terkel i knibe.
just plug it in.
TKTKSkrevet 03/04-04 13:49 
jeg så den igår,,, kl. 21,15....

den er OK sjov... og os kun OK lavet....

den varer ikk så længe...
RitesRitesSkrevet 04/04-04 09:27 
Så den i fredags. kl 18:30.

Den er seriøst fed. Man skal selvfølgelig kunne lide Anders Matthesen, men hvis man har god nok smag til det, så er den et must. Den er også værd at se, selvom man har hørt CDen/radioprogrammet.

Helt klart et godt eksempel, at der rent faktisk KAN produceres gode film herhjemme (og så endda til under 15 mill!).

Den er herre militær, mand...
» a winner is you «
FourDFourDSkrevet 04/04-04 09:50 
Steen: "Er du efteraber eller sådan noget?"
Saki: "Jaaah, er du efteraber eller sådan.. noget?"

Jeg er ret begejsret over matthesens værk.
Overførslen fra CD til film er gennemført, og 3D grafikken gi'r historien et lille ekstra kick, så der kommer lidt mere gang i filmen :)

Kan anbefales for alle der godt kan tåle en lang række voldelige bandeord, og blod i dunkevis :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
fearless popcornfearless popc...Skrevet 04/04-04 11:07 
Hvis den er/kommer her på Bornholm, skal jeg klart ind og se den.

CD'en var rigtig fed. (Jul på Vesterbro er sku' oss rigtig fed ;p)
just plug it in.
SumezSumezSkrevet 04/04-04 12:36 
Er den også værd at se, hvis man syntes Jul På Vesterbro var røvkedelig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 04/04-04 13:07 
De er ret forskellige, så jeg vil sige, at det sagtens kan være man kan lide Terkel i Knibe, selvom man ikke var meget for Jul på Vesterbro.
» a winner is you «
FourDFourDSkrevet 04/04-04 13:15 
Tjaaa Sumez, hvis du direkte har noget imod Anders matthesen, så skal du nok holde dig en smule væk fra filmen, da den er koncentreret anden i film form.. :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
RitesRitesSkrevet 04/04-04 14:02 
Nu fandt han JpV kedelig. Han sagte intet om at være imod Anden.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 04/04-04 14:22 
Det har jeg ikke. Han har for vane at genbruge sig selv, og læner sig generelt op ad det lidt for "sikre", men han er også en god og tit ret sjov komiker. Jeg var som så mange andre vild med Hva' Snakker Du Om. Jul På Vesterbro var bare ikke særlig sjov.
Men det lyder da som om at den nye film godt kan have noget at byde på alligevel. Jeg er bare bange for at han har ladet succesen stige ham til hovedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 04/04-04 14:46 
Jeg så den oxo på Premieren i fredags. Det er en af de fedeste film jeg har set i år, men nu elsker jeg jo oxo 3D-animerede film og finder Anden utrolig morsom! Desværre havde jeg hørt CD'en et par gange før, så jeg kunne mange af replikkerne udenad. Alle replikkerne er det samme som CD'en, dog med et par ekstra tilføjelser som giver en god afveksling.

Filmen er sjov hele vejen igennem... den kan helt klar anbefales! 5/6 stjerne her fra!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/04-04 14:48 
For min skyld kan han gøre hvad han vil, bare jeg griner af ham. Jeg synes heller ikke at der var specielt mange guldkorn i JpV, men normalt er han ret sjov. Jeg regner i alle tilfælde med, at jeg skal se Terkel. Det kan næsten ikke gå helt galt :)
DommergaardDommergaardSkrevet 04/04-04 14:51 
Lad mig stille det således op: Hvis man kan grine over CD'en, så kan man grine endnu mere over filmen... tænk en gang at få noget visuelt på de sjove jokes? ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 04/04-04 14:59, rettet 04/04-04 15:18 
Jeg har på fornemmelsen at JpV var holdt meget stramt i tøjler af DR, fordi det skulle være åh så familievenligt.
Hvis man har hørt den originale Jul på Vesterbro dengang den var i radioen, vil man vide at der er en verden til forskel mellem de to versioner kvalitetsmæssigt.
På en eller anden måde manglede der flow og entusiasme i TV-versionen, og af til var den også noget akavet og amatøragtigt spillet.
Born to kill space
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/04-04 15:13 
Skal ind og se Terkel i morgen sammen med de fleste fra klassen. Tror uden tvivl det bliver noget af det sjoveste!
JmogJmogSkrevet 05/04-04 00:33 
Jeg havde ikke selv hørt radioudgaven af Terkel, men jeg fandt filmudgaven vanvittigt underholdende.
FourDFourDSkrevet 05/04-04 09:42, rettet 05/04-04 09:43 
Rites>
Nu fandt han JpV kedelig. Han sagte intet om at være imod Anden.

Det er selvfølgelig rigtig nok, men Jul på vesterbro er meget "Anders Matthesen" stil, og det er Terkel også.
Selvom der er millioner af lysårs forskel på historierne, figurerne, replikkerne, så er der stadig på en eller anden måde et bånd mellem JpV og Terkel i knibe
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/04-04 10:00 
Hvem har lavet 3D animationen?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
FourDFourDSkrevet 05/04-04 10:43 
Nogen der hedder A-film
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
fearless popcornfearless popc...Skrevet 05/04-04 11:01, rettet 05/04-04 11:11 
Prøv at tænd på Dr1, lige nu. (Filmland)

*Slut* Det så godt ud, hva' de viste. :)
just plug it in.
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-04 13:09 
Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg synes om den. Selvfølgelig grinte jeg, men der var sgu også lange perioder hvor jeg var tæt på at falde i søvn. Mange af tingene har man også set alt for mange gange før.
Jeg har hvertfald set langt bedre komedier end Terkel i Knibe. et meget lille 3/6 fra mig, selvom jeg måske burde give den 2/6
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
CrishakeCrishakeSkrevet 05/04-04 18:58 
Skal ind og se den på ondsdag glæder mig tror den er mega fed!?!
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 05/04-04 22:14 
Terkel: "hvorfor skal i altid diskutere?"

Mor:" Terkel, vi diskutere ikke, vi skændes"

helt klart en top sej film ;)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 07/04-04 18:59 
Jeg så den Mandag, og jeg syntes bestemt den er på højde med CD'en. Ufattelig sjov, også selvom man har hørt CD'en en million gange (som mig) :)
CrishakeCrishakeSkrevet 07/04-04 21:05 
Ja er helt klart enig;P
Terkel i knibe er bare for sjov, var lige inde at se den.
Synes den har en sjov animation;P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig