X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Maintaining momentum


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/04-03 20:23 
Jeg ved godt at dette er et forhadt emne på amerikanske message boards. Planet Gamecube har sågar lavet en leder om emnet – Hvordan bør ens favorit firma drives?

Altså i denne sammenhæng: Hvad skal Sony gøre (eller ikke gøre) for at forblive nr. 1?

Kom gerne med insider viden i form af trends, købevaner osv.

Hvilke esser i ærmet har Sony? Og hvordan gør de bedst brug af dem?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/04-03 20:41, rettet 03/04-03 20:41 
Navnet, det er navnet SONY der sælger maskinerne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
MadsMadsSkrevet 03/04-03 21:44 
Jeg tror mere det er navnet PlayStation.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
zpeakerzzpeakerzSkrevet 04/04-03 20:02 
Sikkert også deres slogan.

The Third Place


Gamecube har (efter min mening) det dårligste:

Life's A Game


XBOX's slogan ved jeg ikke engang hvad er.

Og PS har ALTID haft de bedste spil, men jeg ved godt at nogle af jer vil sige at jeg ikke har ret, og til alle jer: KØB EN PS ELLER EN PS2!
Tænk bare på MGS! Det BEDSTE spionspil der er lavet (måske fordi der næsten ikke er lavet nogle i den genre...).
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
quadquadSkrevet 04/04-03 20:05 
Tror nu kun det er fordi den hedder Playstation...Ville være højest usandsynligt at kalde PS3 andet end PS3, hvem ville så købe den?

Desuden er bagudkompatible konsoller MEGET federe, måske derfor GBA og PS2 sælger? ;D
KTCKTCSkrevet 04/04-03 20:19, rettet 04/04-03 20:32 
zpeakerz >
XBOX's slogan ved jeg ikke engang hvad er.

Det kan du da ikke mene. Har du ikke hørt "Life's short - play more"?

Desuden er www.playmore.com en Micrsoft Xbox-side.

Personligt synes jeg det er et godt slogan...


Jeg har dog aldrig fattet Sony's "The Third Place", da det ikke rigtigt giver mening for mig. Hvad er det andet sted? Ja, og for den sags skyld, det første?
Fint nok, at det skal være en alternativ virkelighed, men alligevel?
Jeg kan dog godt lide Sony's kreativitet i reklamerne, og Microsoft har nok også lånt lidt derfra, da de lavede deres senere reklamer (med øjne og ører overalt)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ComradeComradeSkrevet 04/04-03 21:11 
Det med at MGS er det bedste spionspil kan vist diskuteres!

Det med The Third Place, er vist at man er i en hel anden verden når man spiller Ps2 - Det er vel heller ikke helt løgn? ;) Synes at Playstation2 reklamerne har været geniale, Sony har jo også været ude med pungen da de hyrede en helt vild kendt "reklamemand"!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 22:59 
Sony hyrede jo i sin tid David Lynch til at instruere de højest mystiske reklamefilm til ps2's lancering.

Mystik sælger jo, og det skulle jo sikkert symbolisere at Ps2'eren var denne uvirkelige ting.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 23:00 
Som det viste sig at GameCube egentlig var?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 23:07 
Huh?

Hvis du ikke har noget at sige, så lad være. Det står forresten også i reglerne, som du burde kende.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
SoqratesSoqratesSkrevet 05/04-03 23:15 
Naiera >
Som det viste sig at GameCube egentlig var?

Er man lidt aggresiv her til aften?
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 23:15 
Eller nærtagende?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SoqratesSoqratesSkrevet 05/04-03 23:17, rettet 05/04-03 23:17 
Eller konfliktsøgende?
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 23:17 
Eller ude af stand til at tage en joke?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SoqratesSoqratesSkrevet 05/04-03 23:20 
You decide.
JoachimMAJoachimMASkrevet 06/04-03 00:09 
Jeg synes det er ærgeligt at en moderator ikke kan overholde reglerne inde på forummet. At man ødelægger en diskussion med en dum kommentar er for mig fuldstændigt hjernedødt. Jeg foreslår at man sletter Naiera's indlæg og de efterfølgende (dette indlæg inkluderet), så vi kan diskutere sagligt igen, istedet for det konfliktsøgende debat, som Naiera jo tydeligvis lægger op til.
og lad os så begynde at diskutere det oprindelige emne igen.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/04-03 12:04, rettet 08/04-03 12:10 
KTC & MSBS:

Adfærdspsykologerne taler om, at hjemmet er vores "first place" mens vores arbejdsplads er vores "second place" (for nogle er disse endda byttet om...). Som mennesker har vi så psykisk brug for et sted mellem disse to steder. Et sted hvor vi kan slappe af og regenerere, uden at være hverken på arbejde eller hjemme, dette sted er vores "third place".

Nogles "third place" er fodboldklubben, en bænk i en park, en hobbykælder eller lignende.

Starbucks har brugt og arbejdet med begrebet i mange år. De vil være folks "third place".
- og så er der jo Sony, der med PlayStation også ønsker at blive folkets foretrukne "third place", for dem er det bare ikke et fysisk men et mentalt sted.

Sonys reklamefilm veksler mellem at vise folk/dyr der oplever det tredie sted - f.eks. hunden i "hunting rabbits" eller manden i "i am the wolfman" og selve det tredie sted som i f.eks. Davids intro film eller den hvor hjorten går over vejen.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
MadsMadsSkrevet 08/04-03 16:11 
Joachim M Andersen >
At man ødelægger en diskussion med en dum kommentar er for mig fuldstændigt hjernedødt.

Hvorfor gør du det så selv, hver gang der bliver lavet et kritiserende emne i GC fora'et? :P

(Dum kommentar = fanboy crap)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RitesRitesSkrevet 08/04-03 16:13 
Tror nu ikke at det er sådan de mener det...

First place: Hverdagen. Den du oplever.
Second place: Når du sover og drømmer.
Third place: Længere ude end at sove og mere "påvirkende". Vel på en måde ment, som at være på stoffer.
» a winner is you «
JoachimMAJoachimMASkrevet 08/04-03 16:46 
Jeg har altid begrundelser for mine holdninger, så cut the crap.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
KilroyKilroySkrevet 16/04-03 16:29 
Jeg tror at Sony vil lade deres Eye Toy være deres næste "gimmick", hvis man skal kalde noget. Det ser anderledes ud, og måske er dette netop hvad markedet mangler; nemlig en originalitet.
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 16/04-03 17:53 
Jeg håber virkelig, at Eye Toy bliver godt. Kan godt lide det fysiske element blandet med det virtuelle.
Desuden vil det give en sjælden mulighed for at spille konsolspil, med folk der ikke normal gør det. Lidt ligesom med Mario Party.
3of193of19Skrevet 16/04-03 19:10 
For at komme tilbage til den egentlige diskussion i denne tråd, så behøver Sony nok ikke bekymre sig om så meget i denne generetion i hvert fald.
De har fortsat greb på store eksklusive mainstream spil som Final Fantasy og GTA. Sålænge mainstream interessen er samlet hos Sony vil det for Microsoft og Nintendo være svært at udkonkurrere dem.

Sony skal nok klare sig, men det kommer evt til at koste en del mindre firmaer livet.
Problemet med PS2'ens brugerbase er nemlig at langt den største del er casual gamers der kun køber de mest opreklamerede spil. Og så køber de heller ikke særligt mange, hvilket er grunden til at mange software firmaer har problemer. Kun de største firmaer har råd til at tæppebombe markedet med reklamer og dermed sælge deres spil selvom de evt. er dårlige/middelmådige (State of Emergency, Metal Gear Solid 2 f.eks.), hvorimod mindre, fantastiske titler (Gitaroo Man, Grandia Xtreme) på PS2'en går under i mængden af kedelige me-too spil.
Spørgsmålet burde ikke være om Sony kan klare sig (eller MS eller Nintendo). Snarere, kan udviklerne klare det marked Sony har skabt? Det er tvivlsomt...
NaieraNaieraSkrevet 16/04-03 19:12 
3of19 >
(State of Emergency, Metal Gear Solid 2 f.eks.)

MGS2 er godt nok et dårligt eksempel.

Det er et godt eksempel, på et ekstremt opreklameret spil, der rent faktisk er godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 16/04-03 19:17 
Det har jeg nu hørt anderledes en DEL steder fra.
RJKRJKSkrevet 16/04-03 19:41, rettet 16/04-03 19:42 
3of19 >
Sony skal nok klare sig, men det kommer evt til at koste en del mindre firmaer livet.
Problemet med PS2'ens brugerbase er nemlig at langt den største del er casual gamers der kun køber de mest opreklamerede spil. Og så køber de heller ikke særligt mange, hvilket er grunden til at mange software firmaer har problemer.

Hvis der ikke var en PS2-konsol der havde solgt 40-50 millioner så ville de enkelte softwarehuse altså have en bedre økonomi...?

;p

Hardcore publikummet har jo ikke ændret sig. Firmaerne har vel bare fået øjnene mere op for det andet publikum. Det mener jeg dog altid de har haft (licensspil i 80'erne - sigh).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 16/04-03 19:48, rettet 16/04-03 19:52 
Problemet er at softwarehusene alle sammen har kastet sig over PS2, konkurrencen er for stor.
En del spil ville nok sælge bedre på GCN, simpelthen fordi der er mindre konkurrence der.
RJKRJKSkrevet 16/04-03 19:52 
Enig, men mon ikke de enkelte softwarehuse nok skal lære det? Om ikke andet så på den hårde måde.

Fx Tecmo => Xbox. Grandia-serien kunne passende skifte til GameCube etc.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 16/04-03 19:56 
Problemet er, hvis Sony har success med at steamrolle markedet, bliver der ingen steder at gå...
RJKRJKSkrevet 16/04-03 20:00 
Men så er det jo simpelthen bare et spørgsmål om, at der er for mange spil på markedet. Udbud og efterspørgsel.

I et vist omfang vil de gode titler altid sælge og bedre jo flere maskiner der er ude. Se fx Virtua Fighter 4 :) som jo har gjort det fremragende på PS2 (salgsmæssigt), selv om det ikke kan kaldes særligt casual-venligt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 16/04-03 20:05 
Der er i hvert fald for meget bras på markedet. Hvor mange ensformige egoshooters, racerspil og 3d platformspil er der brug for? I denne sump går mange god spil simpelthen under.
OmenOmenSkrevet 16/04-03 20:14 
Med de forklaringer som har været her inde på Sony's Third Place, burde det stå helt klart hvor ved siden af Sony ramte med det egentlige budskab i den reklame.

Det er vel de færeste der kender til tydningen af "The Third Place" og derfor også de færeste der forstod reklamen. I stedet var det der solgte reklamen for de fleste, at den virkede så speciel at det kun var Sony der kunne tillade sig at lave en sådanne intetsigende (for de fleste) reklame. Dermed blev produktet (PS2) givet en speciel plads i de fleste kommende konsol ejeres sind, som en maskine der turede at være speciel.

Det er vel de færeste der kunne forstille sig et firma bruge lignende reklamekampagne, hvis de ikke havde samme kapital magt som Sony.
Vote Ficus!
jaesjaesSkrevet 16/04-03 20:16, rettet 16/04-03 20:17 
3of19 >
Der er i hvert fald for meget bras på markedet. Hvor mange ensformige egoshooters, racerspil og 3d platformspil er der brug for? I denne sump går mange god spil simpelthen under.

Præcis. Det er desværre blevet ekstremt dyrt, at udvikle spil. Forhåbentlig vil der opstå flere kooperativer i stil med Lionhead, og deres paraplysystem. Statsstøttede spil kunne man også håbe på.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig