X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy X


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/04-04 15:53 
Gah... Dum... Dum... Jeg købte mig en Cube for ikke så længe siden(cool lille sag) Med The Wind Waker, som jeg egentlig mistede lysten til. Det storslåede eventyr som Ocarina of time, jeg havde håbet på blev ikke tilfældet med Wind Waker for mit vedkommende, dog skal det noteres at jeg ca kun er 75% igennem spillet og sejler rundt...

Men egentlig så sad jeg her for en uge siden og kiggede rundt på nettet og faldt over et special Final Fantasy site, hvor man kunne downloade high quality videos fra FF spillene.

Min kendskab til serien er meget "Limited". Jeg tør egentlig ikke prøve at købe FF:CC til Cube, da mine venner ikke er til konsoller(Desværre).

Jeg var ret vild med FF8 som jeg spillede i godt 30-60 timer, men FF9 var jeg altså ikke så glad for, og gik hurtigt død.

Men da jeg sad og så en cut scene fra FFX med helten Tidus(?) Der nærmest kørte på skateboard ned til en slags ø, hvor et bryllup var igang, tænkte jeg - Det er sgu cool.

Jeg sad og kiggede rundt om reviews, og lagde mærke til 9,3 fra Gamespot og 9,5 fra PS2.ign! Mit indtryk fra Edge var at det var et skuffende spil, men nu er jeg ikke så sikker.

Jeg er virkelig... "In need" For et spil der bare tager pusten for en, med en suveræn historie. Jeg kiggede også på FFXs vuderinger her på Playright, og det ligner et spil på et solidt 8 tal.

Er det mon fordi at det er Final Fantasy og FFspil før det, har været bedre, eller er det egentlig bare et godt/rigtig godt spil?

Kunne godt finde på at købe en PS2 for nogen dybe single player RPGs. Siden jeg sidst spillede FF8 og 9, har jeg spillet mange andre typer RPGs, end kun turn based(MMORPGs, PC RPGS og den slags), så jeg føler at jeg er en del mere "Experienced" Med RPGs nu.:)

-Valkyrie
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 02/04-04 15:58 
Prøv FFVII...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/04-04 16:21 
Er det stadig det værd, efter alle de år?

Jeg ved at alle bare syntes det var super duper, men der er gået så mange år siden.

-Valkyrie
Well crucify the insincere tonight...
CalleCalleSkrevet 02/04-04 16:36, rettet 02/04-04 16:36 
Der er da mange gamle snes RPG'er so overgår nogle af nutidens(det er min mening), så jeg tror da spillet ville være lige så godt i dag som for 2 år siden, hehe:P
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 02/04-04 16:38, rettet 02/04-04 16:39 
Valkyrie> Jeg har nu ikke fundet nogle RPG'er som har overgået Chrono Trigger og FF6, men du må da meget gerne nævne nogle.
RitesRitesSkrevet 02/04-04 16:45 
FFVII er det bedste RPG jeg har spillet og det er alligevel en del jeg har haft fat på gennem tiden.

Når jeg har gået tilbage og spillet det igen, så kan jeg dog godt se lidt dårlige oversættelser, men det betyder intet :)
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 02/04-04 17:22 
Jeg vil gerne slutte mig til dem der påstår at tidens tand ikke gør spillene værre. Det solide gameplay og den gode historie har ikke udviklet sig siden FFVII, Chrono Trigger og FFVI. Og Rites burde spille det sidste to. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/04-04 17:31 
Valkyrie>
Er det stadig det værd, efter alle de år?

Det er forbudt at sige sådan, det burde du vide :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/04-04 17:44 
Jeg ved det godt og kan selv stå ved den forklaring. Jeg spillede først Metal Gear Solid i 2002, men det var mere end en fantastisk oplevelse selvom Xbox havde meget bedre visual effects og power.

Men et spil som FF7, er da rigtig rigtigt gammelt. Ok - Jeg skal prøve at lede efter det til min gamle playstation.

Men er der ingen der vil anbefale FFX eller FFX-2, meget? hvad synes i så om FFXII(Flot trailer)?

Btw tak for jeres svar:)

-Valkyrie
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 02/04-04 17:50, rettet 02/04-04 17:52 
Jeg har skam FFVI på hylden og den tid kommer.

Har dog ikke SNES, så Chrono'erne må vente til Square finder en billig hjerne på eBay og får udgivet skidtet herhjemme.

Valkyrie:
Jeg vil begynde at anbefale FFX når du har spillet FFVI, FVII og FFIX. FFX-2 må blive anbefalet en dag hvor du virkelig ikke har noget at lave.
» a winner is you «
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/04-04 18:20 
Ok. Så FFX er et ikke user friendly spil?

Jeg gik bare ud fra at alle spil i serien var lette at gå til da de vær især forgik i forskellige universer(pånær FFX-2)??

-Valkyrie
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 02/04-04 19:14, rettet 02/04-04 19:14 
Ingen FF spil er let at gå til, hvis man ikke er inde i genren. Personligt ville jeg anbefale at starte med Chrono Trigger, der er betydeligt lettere at gå til (og ikke uden grund ligger nummer et på P:R's topliste)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 02/04-04 19:23 
Hvis ingen andre vil gøre det, så skal jeg nok anbefale FFX. Det ER et godt spil, og det HAR en god historie. Den er storslået og flot fortalt. Der er svagheder, som den lineære første del og noget voiceacting - men grundlæggende er det et rigtigt godt spil og det er ikke uden grund at jeg har gennemført det to gange og spillet over 200 timer.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
LessCDTLessCDTSkrevet 02/04-04 20:00 
Jeg skal da også være med til at anbefale det. Det er et rigtig fedt spil. God historie, gode kampe osv. bliver en smule lineært en gang imellem men ellers rigtig fedt. Kan varmt anbefales. Især hvis du har en ven at spille det med, det synes jeg i hvert fald er fedt. Selvom alle de der gamle retrogutter sidder (*host* Naeira *host*) og fabler om deres oplevelser med gamle spil, skal du altså ikke gå glip af FFX. Ikke fordi de gamle ikke er fede, elsker selv FF VII, men du skal også have FFX. Køb dog dem allesammen og kald dig selv for FF-fan! :P
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
SumezSumezSkrevet 02/04-04 20:11 
Uh ja.. FFVII er SÅ retro ¬_¬
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 03/04-04 12:22 
><

Nooo
» a winner is you «
MarcusMarcusSkrevet 03/04-04 13:16 
Jeg vil også anbefale FF VII. Og jeg forstår godt hvorfor du ikke kan lide IX, du er ikke den eneste. FF VII er langt bedre end det.
NaieraNaieraSkrevet 03/04-04 13:17 
Ja, I to er de eneste der ikke kan lide FFIX.....
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LessCDTLessCDTSkrevet 03/04-04 13:28, rettet 03/04-04 13:28 
Sumez>
Uh ja.. FFVII er SÅ retro ¬_¬

Ok, jeg formulerede mig dumt. Men jeg mente bare at man ikke skal snyde sig selv for nogle af de nye gode spil, selvom der findes gamle der måske er bedre. Eller noget...
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
HellefiskHellefiskSkrevet 03/04-04 14:47 
Jeg mener personligt at FFIX er genialt, selvom VII er bedre.. Jeg kan godt lide den lidt middelalderlige stemning..
Gid de lavede et spil med materia systemet igen :)
SumezSumezSkrevet 03/04-04 14:57 
Det må de for min skyld godt lade være med. Gid de ville lave et spil med jobsystemet fra FF3 og 5 igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 03/04-04 15:04 
Jeg ville gerne se noget i stil med FFVI, hvor karaktererne har unikke egenskaber, så man er nødt til at have Locke med, hvis man vil have Steal/mug osv. Jeg synes det gav karaktererne mere karakter, hvis i vil undskylde mig udtrykket.

Men det har de måske fået igen? Jeg følger ikke rigtig med i den serie mere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 03/04-04 15:37 
Det gør sig gældende i FF2, FF4, FF6 og FF9.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 03/04-04 15:42 
Takker - så ved jeg hvilke, der står forrest i køen - har spillet 5,6,7 og 8.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
quaNquaNSkrevet 03/04-04 17:39 
glemte du ik FFX?

well, jeg ved ik hvad jeg skal kalde dem alle men..

Tidus - hurtig?! god i vand (fast abilities)
yuna - White mage
rikku - thief
Lulu - black mage
Auron - stærkest combat (break abilities)
wakka - god mod air (bold)
Kimahri - god til close combat og han har blue magic
The DaneThe DaneSkrevet 03/04-04 18:00 
Det er jo kun til at begynde med. Så snart man har fået spredt deres evner, og stats lidt så er de så godt som ens (selvom Wakka stadig er bedst i langdistance, sammen med magikerne).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 03/04-04 18:16 
Man kan jo lave figurerne fuldstændig som man vil. Når først de er maxed out, er der ikke mere black mage over Lulu end Auron.
Da jeg spillede, var jeg kommet til at tage Wakka ned ad den sti, der var "tiltænkt" Auron, så han blev min ubestridt stærkeste figur.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 05/04-04 09:49 
Jeg er lige gået igang med X-2. Kan man ikke importere sine Al Bhed Primers fra FFX? Surt at skulle finde dem alle sammen igen :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
gammagammaSkrevet 05/04-04 23:11, rettet 05/04-04 23:11 
Naiera>
Ja, I to er de eneste der ikke kan lide FFIX.....

Jeg kan da heller ikke lide det.
jaesjaesSkrevet 21/10-05 12:54 
Bonus-link (OBS. Indeholder badescene):
http://www.usamimi.info/%7Eff10fc/pc/gif/1_649_1.gif

Final Fantasy X ported to the NES
SumezSumezSkrevet 21/10-05 17:49 
Hvor downloader man rom'en? Synes ikke jeg kan finde den på nogen af siderne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 21/10-05 18:53 
Tilsyneladende her: http://www.usamimi.info/%7Eff10fc/pc/game.html

Hvis ikke, så sandsynligvis et andet sted på http://www.usamimi.info/%7Eff10fc/
元気ですか。
BazeBazeSkrevet 09/03-12 11:08 
Jeg har spillet FFX den seneste uges tid. Og det er som jeg husker stadigvæk et fantastisk spil. Men jeg havde glemt alt om, hvor cheap bosserne er. Hold da kæft!
SumezSumezSkrevet 09/03-12 13:02 
Hvordan er de Cheap? Jeg mindes bosskampene som temmelig solide. Enkelte figurer dør en del, men der er jo en grund til at man har phoenix downs. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BazeBazeSkrevet 09/03-12 13:24 
(Mulige spoiler)
Jeg synes bare bosserne som f.eks. Seymour og Yunalesca bruger feje tricks, når de smider zombie status på en, og derefter laver one hit kill (eller hele holdet imodYunalesca). Jeg er bare ikke særlig begejstret over at spamme med phoenix down hele tiden. ;)

Synes der var mere strategi i at kæmpe imod bosserne i f.eks. FFXIII.
slk486slk486Skrevet 28/04-14 08:33 
Startede op på X i går aftes og er et par timer inde, men pt føles det ekstremt restriktivt. Åbner det op på et tidspunkt, så det ikke er cutscene-kamp-custscene hele tiden?
j/k
SumezSumezSkrevet 28/04-14 12:04, rettet 28/04-14 12:05 
Det åbner op på et tidspunkt, men story-mæssigt er det meget sent i spillet. Til gengæld tror jeg at jeg selv nåede at bruge op mod 100 timer i "endgame" dengang jeg første gang spillede spillet.

Mit råd er bare at nyde turen indtil det åbner op. Selvom flere af figurerne er irriterende, er historien egentlig ikke så skidt. Og sphere grid er sjovt at lege med. I hvert fald så længe du ikke valgte den kedeligt begrænsende begynder-udgave.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/04-14 12:11 
Det gjorde jeg :( Skal jeg starte forfra?

Historien er indtil videre interessant nok, men jeg bliver lidt frustreret over jeg ikke får lov til at spille mere end jeg gør.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/04-14 14:57 
Det gjorde jeg :( Skal jeg starte forfra?

Jeg mener man kan bryde de der "låse" der er rundt om på sphere griddet så man til sidst for mulighed for at fylde det hele ud med alle figurer, ligesom "advanced" udgaven, men at man bare i den første del af spillet bliver tvunget til at udvikle sine figurer i en bestemt retning der minder om traditionelle FF classes?

Jeg har kun spillet "advanced" udgaven, og der er jo stadig bestemte stier man kan følge, så i sidste ende tror jeg bare at jeg endte med at give Auron de evner der var tiltænkt Wakka og vice versa, men friheden er meget rar at have.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 28/04-14 15:48 
Hvis du er mere end et par timer inde, er det ikke værd at starte forfra IMO. De første timer, er de mest trælse ved spillet :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 28/04-14 17:01, rettet 28/04-14 17:01 
Men der er jo ikke så meget frihed alligevel, pga kamp designe?. Man SKAL have en "wakka" til fjender med høj Dodge, man SKAL have en Lulu til fjender med høj physical resistance, man SKAL have en Auron til Armor, man SKAL have en healer, man SKAL have en Tidus til fjender med masser af HP (var det ikke hans niche?).
Kimahri kunne jo altid frit udvikles da han starter midt i det hele.
Så jo det kan da være sjovt at gøre Wakka til caster og Lulu til armorbreaker, men meget længere er den da ikke?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-14 18:12, rettet 28/04-14 18:16 
Sumez>
Mit råd er bare at nyde turen indtil det åbner op. Selvom flere af figurerne er irriterende, er historien egentlig ikke så skidt. Og sphere grid er sjovt at lege med. I hvert fald så længe du ikke valgte den kedeligt begrænsende begynder-udgave.

Det er da ikke et begynder-grid? Det er standard som det var i den oprindelige JAP og US udgave. Først i EU udgaven og Final Fantasy X International (JAP) blev Expert Sphere-grid tilføjet.

Jeg spillede altid PS2-spillet med standard da jeg fandt expert virkelig irriterende i starten, altså før man havde fastlagt en sti for hver character. Denne gang spiller jeg så expert og kan godt lide det, men alligevel følger jeg helt automatisk de samme stier som på standard, for man skal jo alligevel have en af hver. Præcis som 3of19 siger :)
Jeg har dog brugt en del tid på at planlægge fremad så man ikke kom til at dreje fra forkerte steder. Det var vidst sjældent nødvendigt med Standard.

EDIT: slk> Du spiller spillet som det normalt var tiltænkt, så ingen grund til at starte forfra :) Jeg er dog glad for at man har muligheden for Expert hvis man har spillet det før, og gerne vil prøve noget lidt anderledes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/04-14 20:35 
Tja, jeg har som sagt aldrig prøvet standard, men alt hvad jeg har hørt om det, gør mig glad for at jeg har valgt "expert" fra første gange jeg prøvedet spillet, da det blotlægger det meste af sphere grid'ets potentiale lige fra starten. Men hvis man bare vil hurtigt i gang, kan jeg godt forstå at man foretrækker beginner/standard/hvad det nu var :)

Helt generelt har EU-udgaven (og senere International-udgaven i andre territorier) en hel del finpudsning der virker som om de altid har været tiltænkt i spillet, især alle dark aeon bosserne, som jeg slet ikke kan forestille mig spillet uden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/04-14 20:36, rettet 28/04-14 20:37 
Super, jeg fortsætter bare og traver igennem det første. Tak for kvalificeret input, som altid :)
j/k
SumezSumezSkrevet 02/05-14 23:18 
Min kammerat linkede mig lige til den her Youtube "video" med hele soundtracket rippet fra PS3-udgaven:
https://www.youtube.com/watch?v=TYIa-H6fpTg

Det er virkelig imponerende for stærkt det er blevet forbedret af de nye remasters. Nogle numre, som f.eks. Auron's Theme lyder helt anderledes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig