X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Crystal Xbox: Larmer jeres også?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 01/04-04 23:02 
Min Crystal Xbox larmer noget mere end min gode gamle version 1.1. Dr. Mogensen har samme problem. Har vi været uheldige, eller er det et generelt problem?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KoludaKoludaSkrevet 01/04-04 23:03 
Der sidder samme blæser i som v1.1-1.4 , så skulle faktisk sige det samme.
Sikker på det ikke er fordi de ikke står samme sted ?
BrummelumBrummelumSkrevet 01/04-04 23:56, rettet 02/04-04 00:06 
Jeg synes egentlig også min crystal xbox larmer lige så meget som min gamle version 1.0.

Det kan da ikke være rigtigt. Jeg havde indtryk af at de nye xboxe nærmest var lydløse i forhold de første modeller.
XBL Gamertag: Brummelum
KTCKTCSkrevet 02/04-04 00:43 
Lydløse er de nu ikke, men jeg har lagt mærke til at Phillips-drevet har det med at hyle lidt. Larmer Xboxen også, når der ikke er nogen skive i drevet?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BrummelumBrummelumSkrevet 02/04-04 00:53 
Ja det er blæseren der larmer. Phillips-drevet synes jeg ikke siger så meget.
XBL Gamertag: Brummelum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/04-04 07:31 
Lidt off-topic, men stadig blæser snak:

Er der én eller to blæsere i Gamecube? Jeg kan nemlig kun høre én i min.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
WehnerWehnerSkrevet 02/04-04 09:40 
KTC: Ja, den larmer også, når der ikke er nogen skive i.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fearless popcornfearless popc...Skrevet 02/04-04 22:42 
Lidt OT igen..:

Hvor meget larmer en XBOX i forhold til en GC?
just plug it in.
enfenenfenSkrevet 02/04-04 23:21 
KTC>
Lydløse er de nu ikke, men jeg har lagt mærke til at Phillips-drevet har det med at hyle lidt. Larmer Xboxen også, når der ikke er nogen skive i drevet?

Mit nye Philips drev larmer mere end det Thomson drev, som sad i min Xbox, inden den var til reperation.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 02/04-04 23:37 
Det er også min erfaring. Samsung siger ikke alverden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/04-04 18:20 
Born2Play>
Er der én eller to blæsere i Gamecube? Jeg kan nemlig kun høre én i min.

Der er kun én.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nullernullerSkrevet 07/04-04 18:38 
KTC>
Det er også min erfaring. Samsung siger ikke alverden...

hvilke versioner har et Samsung drev ?

og er de til at købe nu til dags. ?

hvis ikke, hvad skal jeg så gå efter ?

/nuller
Nu med Xbox 360
HankyHankySkrevet 07/04-04 19:21 
Splinter>
Hvor meget larmer en XBOX i forhold til en GC?

Mere ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 07/04-04 20:05, rettet 07/04-04 21:11 
nuller>
hvilke versioner har et Samsung drev ?

og er de til at købe nu til dags. ?

hvis ikke, hvad skal jeg så gå efter ?

/nuller

Jeg har set 1.4'ere med Samsung drev, men kig for en sikkerheds skyld efter før køb (skuffetesten).

Brummelum og jeg sammenlignede forresten Crystal-boxen med en almindelig Version 1.4 Xbox, og de larmer næsten ens. Forskellen er ihvertfald ikke så stor, at det er det der skal afgøre valget.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nullernullerSkrevet 07/04-04 20:30 
Takker. det vil jeg gøre.....:-)
mvh/nuller
Nu med Xbox 360
OkottaOkottaSkrevet 08/04-04 12:20 
KTC>
Brummelum og jeg sammenlignede forresten Crystal-boxen med en almindelig Version 1.4 Xbox, og de larmer næsten ens. Forskellen er ihvertfald ikke så stor, at det er det der skal afgøre valget.

Jeg har en V 1.4 og den larmer væsentligt mindre end den Crystal Xbox jeg har set og hørt.

Det er sådan en underlig dyb summen / rumlen der kommer fra Crystal Xbox'en, og det er der slet ikke på min V 1.4.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dchangdchangSkrevet 08/04-04 12:24 
Hvis der er nogen af jer der nogensinde kommer til det stadie hvor i begynder at hade jeres Crystal-box, så smid lige en besked i min retning. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KTCKTCSkrevet 08/04-04 14:07 
Tja, jeg kunne ikke høre nogen vild forskel, men måske vil Brummelum lige kigge forbi og give sin mening til kende? :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KoludaKoludaSkrevet 08/04-04 14:21 
Har nu 2 crystal stående herhjemme som jeg har chippet i dag, og der er også en 1 af de nye v1.4 PGR2/Topspin bundle , tro mig de siger præcis det samme, der er intet forskel på dem...

De er jo også 100% identiske udover farven på coveret...

Hvis nogen er i tvivl kører de altså også med præcis samme blæser...

Tror bare det er EN person´s menig , der efterhånden er blæst op til et problem der slet ikke er der.
WehnerWehnerSkrevet 08/04-04 16:09 
Jeg har lige lavet en sammenligning for at checke efter. Stilhed i stuen og to Xboxe foran fjernsynet. En v. 1.1 og en Crystal. Crystal larmer mest. Også hvis man bytter plads.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KoludaKoludaSkrevet 08/04-04 17:43 
Ja, det er så en v1.1 du sammenligner med.

Er der noget jeg ikke fik fat i , eller skriver ikke at det er Crystal Xboxén den er galt med.

Så kan du jo ikke sammenligne med en Xbox som ikke er samme version, så kunne vi jo lige så godt, sammenligne den jo heller ikke med en v1.0, og sige at den larmer mindre en den sorte.

En v1.4 sort , og en v1.4 Crystal er 100% identisk og larmer lige meget, så NEJ en crystal larmer ikke mere en den sorte gør.....
WehnerWehnerSkrevet 08/04-04 17:51 
Wehner>
Min Crystal Xbox larmer noget mere end min gode gamle version 1.1. Dr. Mogensen har samme problem. Har vi været uheldige, eller er det et generelt problem?

Som jeg også skrev i mit første indlæg sammenlignede jeg en Crystal og en 1.1 (købt af dig, btw.). Det var ikke faldet mig ind, at en 1.4 skulle larme mere end en 1.1. Det giver ingen mening, at maskinerne bliver ringere i design. Men det vil altså sige, at 1.1 er den bedste version rent støjmæssigt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KoludaKoludaSkrevet 08/04-04 17:59 
Der er flere ting i det..

1. Din blæser er nok ikke den samme som i en v1.4
2. Din blæser har kørt flere timer, og skulle faktisk larme lidt mere.

Men udover det er de faktisk 100% ens, om så M$ måske har hævet omdrejningerne lidt på de nye, ved vi jo heller ikke noget om..

Men hvis man skal sammenligne Crystal med en Sort, skal man jo bruge samme versioner, for som sagt holder det jo ikke at sige de larmer mere, men alle v1.4 larmer mere.

Det er bare fordi jeg bliver bumpet med mail´s , af folk der skal have nye Xboxé , om hvor meget mere en Crystal Larmer og nu også hvor meget mere et Philips drev larmer.. :(

Så mit svar er der er ikke forskel på en crystal Xbox og en sort, og et philips drev larmer ikke mere en de andre drev, uanset om det er philips eller samsung.
For de larmer alle, ,nogle bare i et andet frekvens område (Philips ligger lidt højt ja), men siger ikke mere en Samsung og Thomson.
enfenenfenSkrevet 08/04-04 18:06, rettet 08/04-04 18:08 
Selvfølgelig larmer Philips mere end Thomson - I hvert fald i min Xbox.

Larm er vel larm. Om det så er i et andet frekvensområde, vil da stadig betyde, at larmen er højere eller lavere.
What is the Matrix?
KoludaKoludaSkrevet 08/04-04 18:15 
He he, udtalt fra en der intet aner om støj....

Nej, der er kæmpe forskel på hvilket frekvens område støjen ligger i, jo højere jo sværer at overdøve, og jo mere generene at høre på....

Derfor er alt "lownice" lavet så det laver lav frekvens støj.
enfenenfenSkrevet 08/04-04 18:38 
Der er ikke noget med "he he", så der kan du godt spare dig.

Ja, jeg ved da godt, at der er forskel på, hvilket frekvensområde støjen ligger ved, men det ændrer ikke på, at et Philips drev er mere støjende i mine ører sammenlignet med et Thomsen drev.
What is the Matrix?
ViolatorViolatorSkrevet 08/04-04 18:41 
Er det normalt, at ens xbox larmer som en syg søløve?
KoludaKoludaSkrevet 08/04-04 18:45 
Enfen>
Der er ikke noget med "he he", så der kan du godt spare dig.

Ja, jeg ved da godt, at der er forskel på, hvilket frekvensområde støjen ligger ved, men det ændrer ikke på, at et Philips drev er mere støjende i mine ører sammenlignet med et Thomsen drev.

Nej, den er ikke højere så, som du selv skrev.
Men mere generende , der er altså en stor forskel.

Hvis du gik i larm hver dag, ville du selv vide forskellen.
KoludaKoludaSkrevet 08/04-04 18:51 
Nej, er det ikke....
Kontakt mig evt. for REP.... he he ;)
enfenenfenSkrevet 08/04-04 19:15 
Koluda>
Nej, den er ikke højere så, som du selv skrev.
Men mere generende , der er altså en stor forskel.

Hvis du gik i larm hver dag, ville du selv vide forskellen.

Mere generende er den i hvert fald. Det kan vi så godt blive enige om.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 08/04-04 19:45 
Syg søløve? Den siger noget, men ligefrem som et dyr ville jeg nok ikke sige... Hvis larmen er "skrallende" eller på anden måde ikke lyder lidt som en meget svag støvsuger, så er det ikke normalt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MogensMogensSkrevet 12/04-04 19:20 
Nogle af de nye støjer unødigt og det gælder både Crystal Xbox og de almindelige Xboxe.

Det er hverken blæser eller luften som støjer, men en resonans som opstår i metal-gitteret bag blæseren.

Det er meget nemt at fjerne når Xboxen alligevel er adskilt for at blive chippet. :-)

Man kan teste om man har een som støjer unødigt ved at trykke på metal-gitteret med en skruetrækker eller lign. mens Xboxen er tændt. Forsvinder lyden når man trykker, så støjer den unødigt og kræver adskillelse af Xboxen.

Mvh
Mogens Riis
Konsol-Chips.dk
KTCKTCSkrevet 12/04-04 19:41 
Cool, så lærte man lidt idag :)
Tak for tippet, Mogens.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 14/04-04 09:00 
Tak for tippet, Mogens :)

Har du evt. et link til yderlige informationer om hvordan man fixer problemet ?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig