X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo AES hvilke spil?


Svar
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 19:58, rettet 31/03-04 20:42 
Jeg sidder og venter på min Neo Geo og er begyndt at tænke over hvad spil jeg vil invistere i men, nogle spil I vil fremhæve?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
51 emne(r).
1 2 > »

Svar
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 19:58, rettet 31/03-04 20:42 
Jeg sidder og venter på min Neo Geo og er begyndt at tænke over hvad spil jeg vil invistere i men, nogle spil I vil fremhæve?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
MarcusMarcusSkrevet 31/03-04 20:09 
Hvor meget har den kostet dig?/Hvor meget er den værd?
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 20:13 
kostet mig med fragt og div 1800,-
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 20:41, rettet 31/03-04 20:42 
Metal Slug
Metal Slug 2
Metal Slug X
Metal Slug 3
Metal Slug 4
Metal Slug 5
Matrimelee
Mark Of The Wolves
King Of Fighters '98
Real Bout Fatal Fury
Real Bout Fatal Fury Special
Real Bout Fatal Fury 2
Sengoku 3
Last Blade
Last Blade 2
Windjammers/Flying Power Disc
Neo Turf Masters/Big Tournament Golf
Pulstar
Blazing Star

Billige:

Ghost Pilots
Magician Lord
Alpha Mission II
NAM-1975
Samurai Shodown II

Bare lige off the top of my head...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 21:03 
ja ved metal slug og har tænkt mig at købe når jeg kan komme til dem og har råd.. men er det din række følge, eller har du ingen favoritter??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 21:07, rettet 31/03-04 21:08 
Husk lige at Metal Slug 1 koster 10.000,-...

Mine favoritter er:

Mark Of The Wolves
Metal Slug 3
King Of Fighters '98
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 31/03-04 21:12 
Damm!!!

Og det koster kun 5-600,- på MVS, ligesom alle de andre titler, hvorfor spille de dyre AES når man kunne få et MVS board og supergun til samme pris , sikkert også mindre af hvad den AES maskine koster ???
Også havde spillene kostet MEGET mindre.
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 21:25, rettet 31/03-04 21:30 
ok tak for det...

og AES er bare federe og så er det ikke CD jeg ved ikke hvorfor men jeg hader at spille spil på CD , nok også fordi jeg godt kan lide at Kassen og Kasetten ser ud af noget og ser ud som den holder hele mit liv.

Det må kunne lade sig gøre på nyere maskiner at gå over til det igen...;)

Her er lige umidelbart spil der kunne falde i god jord ved mig tror jeg..

Real Bout Fatal Fury
Cyber-Lip
Neo Drift Out - New Technology
OverTop
Soccer Brawl (spillede det meget som lille)
Waku Waku 7
Mark Of The Wolves
Last Blade
Last Blade 2
Metal Slug
Metal Slug 2
Metal Slug X
Metal Slug 3
Metal Slug 4
Metal Slug 5
Windjammers/Flying Power Disc
NAM-1975
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CalleCalleSkrevet 31/03-04 21:34 
tillykke med din kommende AES men jeg må nu give Koluda ret og sige at MVS er federe, men man har jo forskellige holdninger :).
Nu kører MVS nu heller ikke med cd, den kører med cartridges.
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 21:48 
MVS er kun federe så længe man har råd/mulighed for at få/plads til et ordentligt kabinet, som f.eks. en Candy Cab, Neo-29 eller hvad de nu kalder dem.

Jeg har ingen af delene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 21:52, rettet 31/03-04 21:57 
nå ja blanded dem lige sammen;)

MVS er vel ikke let og billig og få fat på??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KoludaKoludaSkrevet 31/03-04 22:00 
Naiera>
MVS er kun federe så længe man har råd/mulighed for at få/plads til et ordentligt kabinet.

Til den pris han gav for den AES kunne jeg sagtens have leveret en MVS maskine med 1 slot board til den pris.
KoludaKoludaSkrevet 31/03-04 22:03 
toAt>
Jeg godt kan lide at Kassen og Kasetten ser ud af noget og ser ud som den holder hele mit liv.

Ligesom MVS ;)
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 22:04 
Hvad har du??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CalleCalleSkrevet 31/03-04 22:06 
prøv at se på hans hjemmeside.
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 22:09 
Koluda>
Til den pris han gav for den AES kunne jeg sagtens have leveret en MVS maskine med 1 slot board til den pris.

Jeg er helt sikker på, at der i så fald ikke er tale om et af de kabinetter jeg snakker om, med en 25", eller større, skærm. Desuden ville jeg aldrig købe et kabinet med mindre end et 4-slot board.

Så er der også lige spørgsmålet om PLADS. Det er ikke alle der har plads, og selvom man har plads i sin lejlighed, kan det godt være det er noget nær umuligt at få kabinettet derop...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 22:14 
jeg glæder mig nu til at få min maskine..

Med hensyntil strøm.. sådan en omformer. kan den bare fåes i hvilken som helst elektronik forretning eller hvad bruger du??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KoludaKoludaSkrevet 31/03-04 22:17 
Jo, med 25"...
Større vil prisen og være større selvfølgelig.

Enig med så snakker vi jo også større pris, og en AES er jo også kun 1 slot, og det er jo det vi sammenligner med.



Pladsen er for det meste problemet ja :(, men når man som mig har godt 350m2 betyder et par maskiner ikke noget ;)

(Har faktisk 32 stående for tiden...)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/03-04 22:18 
Køb disse spil og du vil elske mig og din AES resten af livet ;)

Metal Slug 3
King of Fighters 98
Garou: Motw
Miracle Adventure
Pulstar ell. Blazing Star
Home is where the hardware is..
KoludaKoludaSkrevet 31/03-04 22:18, rettet 31/03-04 22:25 
Du skal bruge en stepdown, har været oppe at vende herinde en del gange... (Søg funktionen ;)..)

Men www.el-supply.dk/ er nok det billigst sted at få den fra....

7748 ADAPTOR 230VAC/110VAC- 45W 79.20 + moms
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 22:21 
elske dig??? arr ved ikke
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 22:22 
www.elektronik-lavpris.dk er der hvor jeg køber mine elektronik-sager fra. Stepdown convertere for 120,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/03-04 22:24 
Den tydelige forskel mellem AES og MVS.. AES er for samlere, MVS er for folk, der gerne vil have spillene uden at skulle slippe flere tusind kroner per spil. De fleste kvalitets-MVS spil, inkl. Metal Slug titlerne, koster mellem $20 og $50. Det er kun de nyeste spil, der koster mellem $100 og $300 afhængigt af alderen, men et fire år gammelt spil, hvilket langt de fleste mindst er, kan fås for næsten ingen penge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 22:28, rettet 31/03-04 22:38 
Koluda>
Jo, med 25"...

Præcis såen en her, kunne jeg dælme godt tænke mig... Og den tror jeg ikke du kan levere for 2000,- ;) Eneste kabinet jeg ville overveje at have stående i mit værelse/fremtidige lejlighed :)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 22:31 
Sumez>
De fleste kvalitets-MVS spil, inkl. Metal Slug titlerne, koster mellem $20 og $50.

Nej, det passer altså ikke. De koster mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 22:33 
Naiera>
www.elektronik-lavpris.dk er der hvor jeg køber mine elektronik-sager fra. Stepdown convertere for 120,-.

hvor kan jeg finde den der inde?? syntes der er mange ting:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KoludaKoludaSkrevet 31/03-04 22:34 
Finder du bare ikke sådan lige i Danmark tro mig, har uploadet et billede af en AeroCity maskine jeg fik tilbudt fra en i England, men spørg ikke hvad fragt på sådan en maskine koster :(

Jeg søger dog stadig en AeroCity maskine eller noget i stil med den , som bla. Naiera linker til... (Kan du selv se ligheden ;)...) , og vil som sagt stadig give 5000,- for det er nogenlunde god stand, så hvis nogen ved hvor der står en , eller selv har en kontakt mig lige ;)
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 22:37, rettet 31/03-04 22:39 
toAt>
hvor kan jeg finde den der inde?? syntes der er mange ting:)

Søg på "step-down". Det ser dog ikke ud til, at de stadigvæk fører den model jeg købte i sin tid. Om prisen var lidt mere end 120,- er så en anden sag. Måske 140,-.

Apropos MVS og eBay:

Hold jer LANGT VÆK fra "carolescollectibles". Det er "Japheis" mor, og han er kendt som den største amerikanske bootleg MVS leverandør. Enkelte af hans spil kan ske at være originale, men så giver man jo bare manden flere penge til at få produceret flere bootlegs for. Pas også på "naomigdrom". Det er også ham. Han har et hav af profiler, men førstnævnte er den der bruges til MVS-salg...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/03-04 23:30 
Naiera>
Nej, det passer altså ikke. De koster mere.

Hvad er det for nogen, der koster mere? Du har det med at overvurdere eBay-priser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 23:49 
"Metal Slug-titlerne". De koster helt sikkert mere end $20-$50.

Det vist efterhånden bevist, at det er dig der undervurderer eBay-priser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-04 23:54 
hvorfor foresten King Of Fighters '98 og ikke feks 94, 99 eller 01??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 31/03-04 23:57 
Naiera>
"Metal Slug-titlerne". De koster helt sikkert mere end $20-$50.

Det vist efterhånden bevist, at det er dig der undervurderer eBay-priser.

1'eren og 2'eren går tit for 50. Det var dem, jeg satte maximum efter, da de fleste andre titler jeg ser, går for 20-30. Jeg har fulgt mange auktioner med dem. Prøv selv at holde øje.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/03-04 23:58, rettet 01/04-04 00:02 
toAt>
hvorfor foresten King Of Fighters '98 og ikke feks 94, 99 eller 01??

'98 er bare den flest vil mene er den bedste. Jeg har spillet alle undtagen '94, '96 og '03, og '98 er klart den bedste. Desuden kan man få den for omkring $100.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/03-04 23:59 
Koluda>
Jeg søger dog stadig en AeroCity maskine eller noget i stil

Har de ikke 28-30" skærm? Det er overhovedet ikke velegnet at bruge så store skærme til 2d-spil på arcademaskiner (pga. afstanden til skærmen og det medfølgende manglede overblik).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 01/04-04 00:01 
Sumez>
1'eren og 2'eren går tit for 50. Det var dem, jeg satte maximum efter, da de fleste andre titler jeg ser, går for 20-30. Jeg har fulgt mange auktioner med dem. Prøv selv at holde øje.

Nu sagde du så "Metal Slug-titlerne". Der er lige fire andre, der alle koster en del mere. Desuden gælder det jo ikke hvad du "ser" tingene går for. Tænk Chrono Trigger, osv., osv. ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/04-04 00:37 
Naiera>
Der er lige fire andre, der alle koster en del mere.

Så er vi jo også ude blandt dem, der er under fire år gamle. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/04-04 00:53, rettet 01/04-04 00:55 
Sumez>
et fire år gammelt spil, hvilket langt de fleste mindst er, kan fås for næsten ingen penge.

Hermed bestilles:

Alpha Mission II
Flip Shot
Ganryu
Ghost Pilots
KOF 99
Kizuna Encounter
Last Blade 2
Mark Of The Wolves
Metal Slug 2
Metal Slug X
Money Puzzle Exchanger
Neo Bomberman
Neo Driftout
Neo Mr. Do!
Over Top
Panic Bomber
Pop 'n Bounce
Prehistoric Isle 2
Puzzle Bobble EX
Puzzle De Pon R!
Ragnagard
Sengoku 2
Strikers 1945 Plus
Super Dodge Ball
Twinkle Star Sprites
V-Liner
Viewpoint
Voltage Fighter Gowcazier
Waku Waku 7
Zed Blade

hos Sumez til "næsten ingen penge"... ;))

(og så har jeg endda fravalgt alle de mærkelige/rigtigt dyre og dem jeg synes, jeg har for mange af i forvejen...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 01/04-04 08:22 
kunne man måske få af vide hvad næsten ingen penge er?? :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 01/04-04 12:29 
Det har jeg nævnt.. mellem $20 og $50.
Metal Slug X hopper vistnok lige netop over det $50, men det er så også kun lige fire år gammelt.. Jeg er temmelig sikker på at størstedelen af de spil, RJK nævner, kan fås for den pris jeg nævner, det gælder i hvert fald dem jeg har fulgt.
Jeg skal ikke kunne sige at der ikke er en eller anden lille sjældenhed, der sikkert alligevel ikke er værd at spille, som man skal betale mere for, men faktum er at selvom en cart kun dukker op måske en gang hver tredje måned på eBay kan den tit stadig nuppes for små $20.

Så jeg ved ikke helt hvad det er, du prøver at bevise, Rune, men du kan jo evt. prøve at skaffe samtlige titler i AES version uden at skulle betale mange gange mere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/04-04 12:49, rettet 01/04-04 13:14 
Jeg har ingen anelse om, hvorfor du får mig til at lyde som fortaler af AES. Jeg synes, som flere andre, at AES er overdrevent dyrt og i praksis spilleuvenligt pga. prisen. Min MVS-samling på små 300 titler og min AES-samling på 0 titler skulle da gerne vidne om dette...

Jeg fortæller dig bare, at du undervurderer priserne for MVS. Og så fortæller jeg dig seriøst, at når du ser nogle af ovenstående til noget der bare ligner $20 - så køber du dem bare til mig :) Eftersom det i følge dig kun er Metal Slug-titlerne som når op i nærheden af $50, så må de andre jo være langt billigere og så vil jeg da gerne have dem til samlingen.

Jeg prøver ikke at bevise noget, men jeg gætter på at du hurtigt erfarer, at de _generelt_ ligger noget over det prisniveau, du påstår. Og jeg har IKKE taget de obskure titler, men hovedparten af de generelt gode spil. Ja, det er muligt at du med lang nok tid kan finde alle til $50 i cart only. Men at de generelt skulle koste noget omkring $20 holder ikke.

I går købte jeg to PlayChoice 10 boards med 20 PlayChoice-titler til hundrede kroner. Det betyder jo heller ikke ligefrem, at PlayChoice-spil generelt koster 2-4 kroner stykket...

Metal Slug X er fra 1999 og altså groftregnet fem år gammel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/04-04 15:38 
RJK>
Men at de generelt skulle koste noget omkring $20 holder ikke.

Det har jeg for helvede heller aldrig sagt. Jeg skriver mellem 20 og 50, hvilket betyder at man kan få en del gode titler til $20, f.eks. Samurai Showdown spillene og King of Fighters (inkl. '99, som du nævnte på din liste, og som jeg også selv fik til den pris). Man kan også risikere at komme op på $30, som jeg f.eks. gjorde med Pulstar.
De mere eftertragtede spil kommer som sagt op på $50, men det er altså ret sjældent meget mere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/04-04 15:53, rettet 01/04-04 15:54 
Rooolig nu ;)

Kunne du så ikke have sagt "Man kan få nogle udmærkede spil til omkring $20 - men det er næsten allesammen 'seriespil' som siden er blevet overgået, men ellers skal man nærmere op omkring $50 for de gode. Og man skal være forberedt på, at man skal bruge en del tid på at lede efter tingene, for at finde dem til de priser. Og der er mange spil, der er meget dyrere."...?

:)

Jeg har nok ikke fulgt med i udviklingen for KOF-priserne, men som sagt så er det jo sådan med "seriespillene", at de ryger længere ned i pris end de andre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/04-04 16:02 
Jeg skrev at man kan få de fleste gode spil til Neo Geo mellem $20 og $50 (netop afhængigt af om det er seriespil eller whatever). Der er intet i vejen med den udtalelse. Det er muligt at du insisterer på at eje et eller andet åndsvagt spil, der koster en masse, eller er samler der bare skal have det hele, men det har jo ikke en skid at gøre med min udtalelse, der udelukket var baseret på at MVS's styrke ligger i at man kan få mange rigtig gode spil i nævnte prisleje.
Jeg forstår ikke hvorfor du insisterer på at diskutere det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/04-04 16:07 
Fordi du insisterer på at priserne på ting er væsentligt lavere, end de rent faktisk er.

Men, okay, det er da relativt længe siden, at jeg sad og fulgte MVS-auktioner til enden. Det kan godt være, at priserne er faldet siden. Det tror jeg bare ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 01/04-04 16:13 
Hvis der er sket noget med MVS-priserne, så er de gået op. Sidste MOTW-auktion jeg fulgte (for dig, RJK), endte på 60-70 dollars.

MOTW kom i 1999.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/04-04 16:52 
toAt, jeg kan godt skaffe dig Metal Slug 3 (1st run) til 300$ tilsendt!
Home is where the hardware is..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/04-04 19:29 
toAt>
ok tak for det...

og AES er bare federe og så er det ikke CD jeg ved ikke hvorfor men jeg hader at spille spil på CD , nok også fordi jeg godt kan lide at Kassen og Kasetten ser ud af noget og ser ud som den holder hele mit liv.

Det må kunne lade sig gøre på nyere maskiner at gå over til det igen...;)

Jeg har det på samme måde - Det føles lækkert at tænde op under en Snes eller N64. Man ved at den ikke crapper ud, i hvert fald ikke lige med det samme. Jeg kunne virkelig godt tænke mig en NeoGeo, men ved godt at jeg aldrig får råd.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 01/04-04 20:00 
Enig. Jeg håber man i fremtiden får teknologien til igen at udgive spil på cartridge, uden det kommer til at gå hårdt ud over omkostningerne eller lagerpladsen. Disc-teknologien vil nok altid være foran hvad det angår, men det er ligesom mere autentisk at sætte et stykke hardware ind i sin konsol, som den kan læse direkte fra. Og så er det betydeligt mere effektivt. Jeg hader virkelig loadetider.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 01/04-04 20:00 
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3088819733&category=50227

Ved godt at det ikke er original men hvad vil det sige at det er MVS CONVERSION ??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 01/04-04 20:52 
At det er MVS-versionen, som er ændret lidt, så den virker på en AES.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
51 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig