X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

windows xp optimizer?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 30/03-04 23:47 
Findes der et program der kan skrabe så meget af "fedtet" af windows xp at det kan køre på en maskine med 192MB ram og en 700Mhz processor?

Nogen der har gode erfaringer med forskellige måder at optimere winxp på?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 31/03-04 00:56, rettet 31/03-04 00:56 
Der findes programmer som kan luge ud. Jeg har ikke prøvet dem, men læste lidt om disse på et tidspunkt:

http://jdeboeck.msfnhosting.com/
http://www.litepc.com/
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-04 01:20, rettet 31/03-04 01:26 
Jeg har engang installeret Windows 95 på en 20Mhz 386'er med 4 MB ram. Det kørte rigtig godt... eller noget. Der var i øvrigt hele 12MB tilbage til swapfil på HD'en... Behøver jeg sige, det tit gik ned? :)

EDIT:
Hvad er egentlig problemet? XP kræver da kun 233MHz og 64 MB?

XP sys rq
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 31/03-04 02:31 
Problemet er at det kører ikke ret godt når man er under 1Ghz og 512MB ram (256MB kan måske gå an hvis man ikke har tænkt sig at køre programmer ;-))

Overvejer om jeg ikke bare skal installere windows 2000. Egentlig er maskinen bedst egnet til 98SE, men hun vil jo gerne køre skype så... ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 31/03-04 04:38, rettet 31/03-04 04:42 
Jeg kører XP på en 600mhz Athlon med 128MB ram, og selv store programmer kører fortrinligt, så jeg undrer mig lidt. Jeg har slået nogle ting fra, for at få det til at køre endnu bedre, men det var ikke fordi, det var strengt nødvendigt. Det eneste, jeg har brugt, er TweakUI, der kan skrabe noget "fedt" af.
dRxLdRxLSkrevet 31/03-04 05:45 
Du er da vist lidt en natteravn ;-)

Det kan godt være maskinen bare ikke kan li' at køre forholdsvis tunge ekstraprogrammer så som Norton Antivirus 2004, måske skulle jeg installere McAffee 8 på den og se hvordan det går... =)

Hvilke settings er det i Tweak-UI du mener man kan spare lidt maskinkræfter ved at vælge fra?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-04 10:24, rettet 31/03-04 10:25 
dRxL>
Problemet er at det kører ikke ret godt når man er under 1Ghz og 512MB ram (256MB kan måske gå an hvis man ikke har tænkt sig at køre programmer ;-))

Hmm... Det lyder vildt. Hvad er det for programmer, du vil køre? DVD-redigering i fire samtidige vinduer og lidt billedbehandling i baggrunden? ;)

Har du prøvet at køre XP på en lignende PC? Min eraring siger mig, at Windows altid kører bedre på en underspecificeret computer, end man skulle tro. 16MB var jo også 'et absolut minimum' til Win95, selvom det kørte upåklageligt med 8.

Men ja, det er lang tid siden jeg har rodet med den slags. Men jeg ville dog ikke destomindre bare installere det og så tage den derfra.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig