X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Perfekt casting


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/03-04 13:21, rettet 30/03-04 13:23 
Hvilke roller kan I nævne, hvor skuespilleren simpelthen ikke kunne være nogen anden, end ham der spiller?

Jeg kan lige umiddelbart komme på disse:

Harrison Ford: Indiana Jones, Indiana Jones.

Eugene Levy: Jim's Dad, American Pie.

Mel Gibson: Martin Riggs, Dødbringende våben.

Paul Hogan: Crocodile Dundee, Crocodile Dundee.
Se hele indlægget
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
73 emne(r).
1 2 > »

Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/03-04 13:21, rettet 30/03-04 13:23 
Hvilke roller kan I nævne, hvor skuespilleren simpelthen ikke kunne være nogen anden, end ham der spiller?

Jeg kan lige umiddelbart komme på disse:

Harrison Ford: Indiana Jones, Indiana Jones.

Eugene Levy: Jim's Dad, American Pie.

Mel Gibson: Martin Riggs, Dødbringende våben.

Paul Hogan: Crocodile Dundee, Crocodile Dundee.

Richard Attenborough: John Hammond, Jurassic Park.

Chris Cooper: Frank Fitts, American Beauty.

Steve Martin: George Banks, Brudens far.

Randy Quaid: Eddie, Fars Fede (Jule)Ferie.

Hugh Grant: Charles, Fire brylluper...

Rick Moranis: Dark Helmet, Spaceballs.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
MarcusMarcusSkrevet 30/03-04 13:25, rettet 20/08-05 23:59 
Clint Eastwood: The man with no name(Joe?), sergio leone trilogien

Clint Eastwood: Harry Callahan, Dirty Harry serien

Gene Hackman: Royal, Royal Tenenbaums

Har overvejet en del flere men de ligger på lige på grænsen.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/03-04 13:26 
Oh, yeah. Clinten burde jeg have haft med.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 30/03-04 13:28 
Jason Mewes som Jay i Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma og ikke mindst Jay & Silent Bob Strike Back.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RitesRitesSkrevet 30/03-04 13:51 
Viggo i Lord of the Rings, samt Sir Ian McKellen.
» a winner is you «
fumfumSkrevet 30/03-04 13:56 
Roger Moore som James Bond .....


Nej vel.
Sean Connery som James Bond
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 30/03-04 14:00 
Sjovt, at der nævnes roller (Indy, Aragorn), som fatisk var afsat til anden side, før de blev ændret meget, meget sent i processorne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 30/03-04 14:08 
Jim Carey i Ace Ventura 1 og 2, kan ikke huske hvad han hedder - men kan ikke forestille mig andre!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
MarcusMarcusSkrevet 30/03-04 14:16 
Carrey hedder bare Ace Ventura i filmen.

Overvejede også at nævne Sean Connery som James Bond.
RitesRitesSkrevet 30/03-04 14:24 
Det var ikke så sent i processen at Harrison Ford hoppede ind.
» a winner is you «
MIKA-LMIKA-LSkrevet 30/03-04 14:30 
RJK>
Sjovt, at der nævnes roller (Indy, Aragorn), som fatisk var afsat til anden side, før de blev ændret meget, meget sent i processorne.

Så vil jeg fremhæve Michael J. Fox i Tilbage Til Fremtiden.

Tal om en rolle der ikke kunne have været spillet af andre, skønt han næsten ikke havde tid og en anden praktisk talt havde rollen f8r ham....
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RJKRJKSkrevet 30/03-04 14:44 
Rites>
Det var ikke så sent i processen at Harrison Ford hoppede ind.

Harrison Ford var involveret i Indiana Jones, men det var mest til test, fordi Lucas ikke ville bruge ham igen. Det var langt inde i forløbet Tom Selleck der skulle have haft hovedrollen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 30/03-04 14:48 
Uha, det kunne have blevet en ubehagelig række af film, med Tom Selleck i hovedrollen. Jeg kan ikke mindes at have set en eneste god film med ham.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RitesRitesSkrevet 30/03-04 15:09 
Der blev shjv kun tages screentests med Selleck. Kort inde i forløbet fandt de ud af, at han ikke kunne grundet en eller anden serie han skulle optage til.

Og det kan publikum vist kun være glad for...
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 30/03-04 15:11 
Du husker historien korrekt, bortset fra at det altså var sent i forløbet ;) Når man kommer til der, hvor man skal skrive kontrakt, så er det meget sent i forløbet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 30/03-04 15:44, rettet 30/03-04 15:44 
Nu vi snakker James Bond, så er den bedste Bond film stadig In her majesty... med George Lazenby ;)

Af andre roller som var godt casted:
Robert Englund som Freddy Krueger
Christopher Lee som Dracula
Boris Karloff som div monstre
Johnny Depp næsten i alle hans roller :)
osv
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
ViolatorViolatorSkrevet 30/03-04 16:15, rettet 30/03-04 16:16 
Sigourney Weaver som Ellen Ripley...
RitesRitesSkrevet 30/03-04 16:15 
Du har sikkert ret, RJK.
» a winner is you «
The BruceThe BruceSkrevet 30/03-04 18:17 
MIKA-L>
RJK>
Sjovt, at der nævnes roller (Indy, Aragorn), som fatisk var afsat til anden side, før de blev ændret meget, meget sent i processorne.

Så vil jeg fremhæve Michael J. Fox i Tilbage Til Fremtiden.

Tal om en rolle der ikke kunne have været spillet af andre, skønt han næsten ikke havde tid og en anden praktisk talt havde rollen f8r ham....

Hvem var Aragorn- og Marty Mcfly-rollerne tiltænkt?!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
DizzyDizzySkrevet 30/03-04 18:43 
Michael J. Fox (I) (qv) had always been the first choice for Marty, but scheduling conflicts due to his work on "Family Ties" (1982), initially prevented him from taking the part. Eric Stoltz (qv) was initially cast as Marty, but Michael replaced him, driving straight to the movie set after taping of the show was finished every day

Stuart Townsend. was originally cast as Aragorn, but was replaced by Viggo Mortensen after four days of shooting due to creative differences
(Citat IMDB)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
CalleCalleSkrevet 30/03-04 18:49 
Eddie Murphy: dummere end politiet tillader 1/2/3
Mike Meyers: Waynes World
Dana Carvey: Waynes World
Jhonny Depp: Pirats of the Carabien
MarcusMarcusSkrevet 30/03-04 18:53, rettet 30/03-04 18:55 
* Frækkere end politiet tillader hedder serien på dansk...ellers Beverly hills cop

Og jeg vil da lige tilføje:

Christopher Walken, også en temmelig særpræget skuespiller, han passer bl.a. godt ind i Sleepy Hollow.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-04 19:17, rettet 30/03-04 19:17 
Palsgaard>
Jim Carey i Ace Ventura 1 og 2, kan ikke huske hvad han hedder - men kan ikke forestille mig andre!

Haha, han hedder netop Ace Ventura i Ace Ventura, som tidligere nævnt :)

Men det kunne IKKE have været én anden end Jim! Genialt!
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-04 19:21 
Macaulay Culkin, Home Alone 1 & 2
Jim Carrey, ALLE hans film!
Home is where the hardware is..
CoreCoreSkrevet 30/03-04 19:40 
Michael Madsen, Mr. Blonde/Vic Vega, Reservoir Dogs
Kevin Spacey, Verbal Kint, The Usual Suspects,
Patrick Stewart, Charles Xavier, X-men,
George Clooney, Seth Gekko, From Dusk Till Dawn,
Brad Pitt, Jeffrey Goines, 12 Monkeys,
John Travolta, Vincent Vega, Pulp Fiction,
Robert De Niro (rigtig mange at tage af men...), Neil McCauley, Heat,
Chow Yun Fat, Tequila, Hardboiled,
Jason Lee, Brodie, Mallrats & Jay & Silent Bob Strikes back,
Matt Damon, Will Hunting, Good Will Hunting,
Colin Farrell, Bullseye, Daredevil,
det er sgu svært at stoppe, men der skal jo også laves andre ting...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 30/03-04 20:50, rettet 30/03-04 20:51 
Bill Murray som Bob, i What About Bob?
(eller Groundhog Day eller...(you get the drift))
Born to kill space
JuggernautJuggernautSkrevet 30/03-04 21:40 
Kim Larsen - Midt om Natten :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
LessCDTLessCDTSkrevet 30/03-04 21:43, rettet 30/03-04 21:47 
Anthony hopkins - Hannibal
Johnny Depp - Pirates of the Caribbean
Viggo Mortensen - LoTR
Mike meyers - Austin Powers
Hele holdet - Life of Brian
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
Zzap!Zzap!Skrevet 30/03-04 22:14 
Dizzy>
Nu vi snakker James Bond, så er den bedste Bond film stadig In her majesty... med George Lazenby ;)

Det må du ikke engang joke med, det er den værste Bond film nogensinde.
Hvis vi bare snakker om skuespillerne so er Bondpigen nok den grimmeste nogensinde. Lazenby er dog endnu værre, han ligner jo simpelthen en lille abe med stritører! +_+
Born to kill space
fumfumSkrevet 30/03-04 22:22 
Lazenby er jeg heller ikke vild med. Men filmen var da okay. Bedre end den sidste S'Bond og afgjort bedre end de de to Timothy Dalton.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DizzyDizzySkrevet 30/03-04 22:24, rettet 30/03-04 22:25 
Jeg er ikke enig heri, den film er så fed. Det er der faktisk en del James bond fan som er enig i. Men det er klart en film men elsker eller hader. Om George Lazenby er dårlig er svært at sige, oddsene var nok ikke særlig gunstige for ham, og hvem ved hvis han havde spillet med i flere JB film...

EDIT. Enig I at Timothy Dalton er den ringeste Bond
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Zzap!Zzap!Skrevet 30/03-04 22:50, rettet 30/03-04 23:12 
Jeg har aldrig fattet hvorfor folk ikke kunne lide Timothy Dalton. Okay, han har ikke Connerys charme og dæmoni eller Moores afslappede humor, men til gengæld har han noget handlekraftigt, næsten dyrisk sammenbidthed over sig, som serien trængte til efter flødebolle-årene med Moore.

Hvis vi ser bort fra David Niven (som er sympatisk, men ingen Bond) og Lazenby, så er Pierce Brosnan da uden konkurrence da den dårligste. Han er bare totalt intetsigende, artig og gumpetung. Han har ingen af de kvaliteter som en Bond skal have.
Personlig har jeg fuldstændigt mistet lysten til at se de nye Bond film efter at han blev fast inventar. Er jeg den eneste?
Born to kill space
CronossCronossSkrevet 30/03-04 23:14 
Robert De Niero i specielt Raging Bull, Deer Hunter og især Taxi Driver.

Bruce Willis - 12 Monkeys

Bradd Pitt - 12 Monkeys

Martin Sheen - Apocalypse Now
CoreCoreSkrevet 30/03-04 23:15 
12 Monkeys styrer...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 30/03-04 23:18 
Zzap!>
Er jeg den eneste?

Nej...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/03-04 23:44 
Cronoss>
Bruce Willis - 12 Monkeys

Bradd Pitt - 12 Monkeys

Jeg er ret vild med 12 Monkeys (og næsten alle Terry Gilliams film), men synes sagtens Willis kunne være erstattet af en anden - men han gjorde det fandeme godt. Brad Pitt er til gengæld uerstattelig i rollen. Sådan er det med visse skuespillere, og jeg kan da hellere ikke se hvem der skulle have gjort det bedre end ham i Snatch(generelt velcastet film, Brick Top kunne heller ikke gøres bedre) eller Kalifornia. Og for at blive i det spor, er Juliette Lewis en meget ensartet skuespiller, der til gengæld er meget unik, og hendes rolle i Natural Born Killers er også perfekt castet.
Johnny Depp er så en skuespiller der virkelig forstår at skabe sin figur, og havde en anden en ham gjort arbejdet, ville filmene tabe en del. F.eks. ville Pirates of the Caribbean slet ikke være værd at se, men især Fear and Loathing in Las Vegas er perfekt med ham i hovedrollen!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 30/03-04 23:48 
Mysterious>
Christopher Walken, også en temmelig særpræget skuespiller, han passer bl.a. godt ind i Sleepy Hollow.

Ja, bestemt genialt at indsætte ham. Er også vild med Christina Ricci (det kunne heller ikke være andre end hende som Wednesday Addams) og, igen, Johnny Depp. Walkens tilstedeværelse i filmen er dog når alt kommer til alt ret ubetydelig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MadsMadsSkrevet 30/03-04 23:49 
Kyle MacLachlan - Blue Velvet, Twin Peaks
Roger Daltrey - Tommy
Bob Geldof - Pink Floyd The Wall
Alejandro Jodorowsky - El Topo
Willem Dafoe - Boondock Saints
Vincent Cassel - Irréversible
Laura Harring - Mulholland Dr.
Edward Norton - American History X, Fight Club
Jake Gyllenhaal - Donnie Darko
Johnny Depp - Fear and Loathing in Las Vegas, Pirates of the Caribbean
Billy Bob Thornton - Bandits
Bruce Campbell - Evil Dead 1 og 2, Army of Darkness
Woody Harrelson - Natural Born Killers
Ernst-Hugo Järegård - Riget
Holger Juul Hansen - Riget
Udo Kier - Riget
Geoffrey Rush - Quills
+ Næsten samtlige skuespillere fra Tarantinos film.

Man kan jo blive ved..
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 30/03-04 23:49 
Sumez>
Juliette Lewis en meget ensartet skuespiller

Arh, nu trådte du lige på en nerve ;)

Jeg kan gå med til, at hun har nogle enkelte forskellige roller, som hun tit spiller - men sådan er det jo i Hollywood; man typecaster ud fra, hvad folk før har lavet. Kun meget få undgår dette.

Men se fx What's Eating Gilbert Grape først og Natural Born Killers bagefter (optaget lige efter hinanden) og sig igen, at hun spiller samme rolle...

:)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/03-04 23:52 
Den har jeg desværre ikke set endnu. :(
Men misforstå mig ikke, Juliette Lewis er en af de få kvindelige skuespillere jeg virkelig respekterer. Men hun er som sagt tit kritiseret for at spille den samme rolle. Men jeg er da glad for at høre, at hun kan spille andet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MadsMadsSkrevet 30/03-04 23:54 
Jeg tilslutter mig RJK. Juliette Lewis er en af mine absolutte yndlings skuespillerinder.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 30/03-04 23:59, rettet 30/03-04 23:59 
Jeg har et svagt punkt for Juliette Lewis og føler mig tvunget til at forsvare hende :)

Sumez:

Som du siger, så kritiseres hun ofte for altid at spille samme rolle. Problemet med den kritik er, at den enten kommer fra folk der kun har set de film, hvor hun spiller rapkæftet kælling (Natural Born Killers, Strange Days etc.) eller omvendt dem der kun har set de film, hvor hun spiller sød og naiv (Gilbert Grape, The Other Sister etc.). Så, altså: hun spiller MINDST to forskellige roller ;)

I øvrigt ærgrer det mig, at hun slet ikke har formået at fortsætte den stime af fantastiske film, som hun havde i første halvdel af 90'erne. At komme derfra og så til ligegyldige roller som fx i Old School - det er altså lidt sørgeligt.

For lige at runde Gilbert Grape, så er den i øvrigt endnu en grund til at prise Johnny Depp (og såmænd også Leonardo DiCaprio - tro det eller ej).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The BruceThe BruceSkrevet 31/03-04 00:01 
Zzap!>
Bill Murray som Bob, i What About Bob?
(eller Groundhog Day eller...(you get the drift))

Hørt!!! ...eller "Lost in translation"!

Jeg ved godt det ikke er en film (...selvom der jo ER en film!) men:

Kyle MacLachlan som FBI Special Agent Dale Cooper i Twin Peaks!!!

-Sylvester Stallone som "Rocky Balboa" i "Rocky-filmene"!
-Jack Nicholson som "Jack Torrance" i "The Shining" (Ondskabens Hotel)
-Shelley Duvall som "Wendy Torrance" i ditto film!

...der kommer MANGE flere bare rolig, men det var liiige hurtigt!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
SumezSumezSkrevet 31/03-04 00:06 
Leonardo DiCaprio gør det skam også ret godt i Gangs of New York. Efter min mening en meget undervurderet film, jeg kunne godt tænke mig at se den igen.

As for Juliette Lewis, har jeg set 4-5 film med hende, og hun er på den baggrund bestemt også en af mine yndlingsskuespillerinder, men jeg har nu aldrig set hendes rolle som "rapkæftet kælling". Selv i Cape Fear og NBK, hvor hun på sin vis spiller to ret forskellige roller, synes jeg netop hun spiller dem meget ens (og ret godt, vel at mærke).
Harrison Ford er jo heller ikke en dårlig skuespiller, selvom han spiller den samme rolle hver gang.
Men jeg har, som sagt, endnu ikke set Gilbert Grape, og det er en fejl i min opdragelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 31/03-04 00:21 
At sige om en skuespiller, at de altid spiller samme rolle, er vel egentligt den hårdeste kritik man kan give? :) Men jeg forstår godt hvad du mener. "Rapkæftet kælling" var selvfølgelig en dum generalisering - det var jo pointen.

Men lad det ligge her og komme tilbage til tråden. Jeg har fået to andre til at sige noget positivt om Juliette Lewis, så missionen er vel opfyldt for denne gang ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 31/03-04 00:42 
Jean Reno i Nikita og Léon
John Belushi i Blues Brothers
Harrison Ford i Mosquito Kysten og Star Wars-filmene
Arnold (som anti-skuespiller) i Terminator-filmene
Brad Pitt i Fight Club
Humphrey Bogart i Casablanca
Kathy Bates i Misery
Nicolas Cage og Laura Dern i Vilde Hjerter
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-04 01:12, rettet 31/03-04 01:15 
Jeg må tilslutte mig Anthony Hopkins om Lecter - det er simpelthen kun ham, der kan det. Jeg mener nu også, han er perfekt som faderen i Legendernes Tid.
Jodie Foster i Ondskabens Øjne (Latterlig oversættelse!) er også fantastisk, men jeg ved ikke, om hun ikke også kunne være spillet godt af Michelle Pfeiffer, som der jo var tale om. Jodie har jo selvfølgelig sin sjove statur som et ekstra plus.

Billy Bob Thorton i Bandits er også et fænomenalt fund, som Mads skriver. Den kan jeg kun være enig i.

Jeg synes også Bruce Willis er et fund til rollen som David i 'Moonlighting' (Serien kører i øvrigt nu på TV2). Ingen spiller barnlig drengerøv som ham.

Desuden:

Cher: Moonstruck.
Kurt Russel: Wyatt Earp, Tombstone.
Jack Nicholson: Terms of Endearment.
David Hyde Pierce: Niles Crane, Frasier.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CoreCoreSkrevet 31/03-04 08:57, rettet 31/03-04 08:58 
...en mere
Val Kilmer, Jim Morrison, The Doors og igen som Doc. Holliday i ovennævnte Tombstone...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/03-04 10:11 
fum>
Uha, det kunne have blevet en ubehagelig række af film, med Tom Selleck i hovedrollen. Jeg kan ikke mindes at have set en eneste god film med ham.

Tom Selleck fik også næsten Julias rolle i "Pretty Woman".

Keanu som Neo er mit bud *LOL*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 31/03-04 11:59, rettet 31/03-04 12:01 
Leonardo Dicaprio i Gilbert Grape
Woody Allen i diverse film :) endnu en unik skuespiller :)

Sumez>> Klart, de andre spiller også godt, men han er den der skiller sig mest ud efter min mening, det er næsten lige meget hvilken film, han fungerer godt som en meget mystisk og uhyggelig person. Jeg så engang en film hvor han var god og jeg sad hele tiden og ventede på han skulle gøre noget ondt eller lignende.
73 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig