X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MGS - om igen Konami?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 18:37 
En barsk overskrift - jeg ved det, men..

Nu har jeg prøvet MGS: TTS, og hvis man ikke synes kontrollen er lidt slem på Cubens controller - bl.a pga at man nu skal trykke 2 taster samtidigt, for at få adgang til Codec - så får man et mindre chock når man ser spillets framerate.

Fra allerførste færd, i starten af spillet, hvor man tager kontrol over Snake, så stirrer man n... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
61 emne(r).
« < 1 2

Svar
OkottaOkottaSkrevet 05/04-04 20:12 
Valkyrie>
Okotta - Var det ikke dig der først sagde at MGS2 Subtstance til Xbox var en elendig port fordi det havde dårlig framerate, og senere trak din statement tilbage?:O

Jeg havde læst det havde dårlig framerate, og havde ikke lyst til at spille spillet, pga. dette.

Senere så og prøvede jeg spillet på Xbox, og så at det primært var tearing der var problemet.

Alt det har dog ikke noget med MGS: TTS at gøre - det spil HAR dårlig framerate (men vist ikke tearing..)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoSanRonaldoSanSkrevet 05/04-04 20:35 
Twin Snakes har ikke generelt dårlig framerate, men der er steder hvor det går helt galt.

Silicon Knights har bygget videre på noget grund kode, som Konami havde designet til PS2. Det kan også ses, at de filmagtige filtre ikke er at finde i Twin Snakes.

Der kan fremprovokeres slowdown i alle spil. Det er fordi at man laver sæt regler for at bibeholde en tilfredsstillende ydelse. Det sjove med spil er, at de alt for ofte lader ting ske, som udviklerne ikke havde regnet med. Meget ofte bliver reglerne overtrådt, og ydelsen knækker.
RJKRJKSkrevet 05/04-04 21:36 
Okotta>
Det handler om integritet hos udvikleren

Næeh, det handler om penge.

Selvfølgelig ville spillet sælge godt, selvom det blev forsinket

Nu var det heller ikke lige dét, jeg sagde. Nærmere omvendt. Spillet ville ikke have solgt (væsentligt) bedre, om frameraten havde været lidt bedre. Derfor ville det naturligvis være en (økonomisk) tåbelig beslutning, at afsætte et halvt års udvikling til den slags.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/04-04 01:17 
Programmører skal også ha' løn. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 06/04-04 11:52 
RJK>
Næeh, det handler om penge.

Det handler om penge, men det handler sandelig osse om integritet hos udviklerne.

Spillet ville ikke have solgt (væsentligt) bedre, om frameraten havde været lidt bedre. Derfor ville det naturligvis være en (økonomisk) tåbelig beslutning, at afsætte et halvt års udvikling til den slags.

Du ved jo ikke om spillet ikke ville ha' solgt bedre, hvis der blev brugt mere udviklingstid på spillet.

Hvis du primært er vant til hurtigt producerede japanske samlebånds produktioner (f.eks Square's output de sidste år), så forstår jeg godt dine holdninger når du hævder, at det ikke handler om integritet, MEN - vi er nogle stykker som satte pris på den tid der blev brugt, på f.eks Ocarina of Time, GoldenEye, Perfect Dark og Halo; Mon ikke osse de respektive udviklere af bl.a disse spil, vidste at de var igang med at lave et interessant spil, og godt kunne se at det krævede lidt mere tid - så den tid brugte de på udviklingen af deres spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 06/04-04 11:58 
Så du mener altså ikke, at der bliver brugt tid på et FF-spil?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 06/04-04 12:26 
Tror han mener, at de bliver lavet efter samlebåndsprincippet.
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 06/04-04 12:36 
Naiera>
Så du mener altså ikke, at der bliver brugt tid på et FF-spil?

Slet ikke ligeså lang tid, som på rigtigt store spil.

Man ku' jo smide 3 FF spil ud, i løbet af den tid Bungie bruger på Halo 2.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 06/04-04 12:39 
Måske kan der smides tre FF-spil ud, men det er fordi der er flere hold der arbejder på FF-spil på samme tid, som du har fået at vide før.

Og tro mig, der bliver brugt meget lang tid på de spil. Det er over to år siden FFXII blev annonceret. Det kommer vist ikke engang i Japan, i år?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 06/04-04 12:52 
Et hold laver CGI og et andet hold laver spillet.

Jeg har ihvertfald svært ved at forestille mig, at det skulle være nødvendigt med flere hold til at lave selve FF *spillet* - altså alt det der ikke er CGI.

Nå - men denne diskussion skulle heller ikke handle om Square....vi ved godt hvad det ender med, hvis den gør.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 06/04-04 12:56 
Misforstod du mig med vilje? Der er flere hold, der arbejder på forskellige FF-spil, på samme tid. (Som du har fået forklaret før!)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
61 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig