X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste film I ikke har hørt om:


Svar
RJKRJKSkrevet 03/04-03 00:51, rettet 03/04-03 00:53 
Donnie Darko.

Jeg har vidst aldrig reklameret for den i dette selskab før, men jeg ved at flere herinde deler filmsmag med mig, så hermed får I chancen for også at opdage en helt speciel oplevelse.

Filmen er svært beskrivelig, da den falder udenfor alle gængse genrer. Her er både drama, gyser, science fiction og ungdomsfilm. Handlingen er ikke nemmere at sætte fingeren p... Se hele indlægget


MSN.Film: Donnie Darko (af undertegnede)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
119 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
FourDFourDSkrevet 16/10-04 18:37 
Donnie darko er rigtig fed :)
Meeeget syret, ment på en positiv måde.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
JoachimMAJoachimMASkrevet 16/10-04 19:34 
Jeg vil anbefale alle at se Punch Drunk Love, der overraskede mig meget positivt.
Det er ikke en film der er ligetil, og man bliver som seer, tvunget til at koncentrere sig om handlingen - til gengæld giver den så meget igen.

Adam Sandler spiller hovedrollen, men lad det endelig ikke skræmme jer. Han er blevet instrueret fantastisk af Paul Thomas Anderson (manden bag Magnolia, Boogie Nights m.m.).
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/10-04 20:16 
Jeg HADER de åndssvage danske oversættelser. Det synes så fordummende, at smarte reklamefolk er nødt til at finde på en mere spiselig titel til den "jævne" (mindrebemidlede) dansker, og gerne en titel, som giver associationer til et kendt hit.

*huff* så fik jeg lige lidt luft igen

'Punch Drunk Love'! Yes, jeg er enig. Minder på mange måder 'Magnolia' i stil (hvilket selvfølgelig ikke er nogen stor overraskelse, når det er samme instruktør).
LingobarLingobarSkrevet 17/10-04 12:25 
Især når de laver engelsk -> nemt-engelsk.
F.eks "Cruel Intensions" bliver til "Sex Games"
Dine dage er salte...
WehnerWehnerSkrevet 17/10-04 12:40 
Retfærdigvis skal også nævnes et eksempel, hvor den "danske engelske" titel rent faktisk er bedre end den oprindelige:

Murder -> Dead Again
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/10-04 16:05 
Huh? Hvilken? Denne her:

http://www.imdb.com/title/tt0101669/

?
WehnerWehnerSkrevet 17/10-04 16:46 
Ooooooooog ignorer min foregående post - lige en misforståelse fra Lasses side :)

Der er nok ikke nogle gode eksempler alligevel :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/10-04 19:19 
Jamen, så tillad mig at komme med et eksempel på det modsatte. For at slå plat på ”Fire bryllupper og en begravelse” blev denne titel til:

”Et bryllup og én begravelse”
(The undertaker's wedding) John Bradshaw 1997

Usmageligt! Klamt! Manipulerende!
WehnerWehnerSkrevet 17/10-04 19:22 
Eller:

Farligere end politiet tillader

(Metro med Eddie M. og faktisk ganske underholdende)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
LingobarLingobarSkrevet 18/10-04 16:25 
Analyse This = Familieterapi
The Bourne Supremacy = Bourne Duellen
The Odd Angry Shot = Fandens til krig
Raw Deal = Sagen er bank
Temptation = Krydstogt med døden

Der er mange på http://www.philm.dk.
Dine dage er salte...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/10-04 16:31, rettet 18/10-04 16:32 
For at gå tilbage til topic, blev jeg overrasket over 'Butterfly Effect'. Måske er filmen ikke perfekt, men elsker simpelthen plottet!
Home is where the hardware is..
KalicolaKalicolaSkrevet 18/10-04 22:17 
Ja the butterfly effect var ret cool. fed idé

Final destination 2 har en suveræn motorvejs scene i starten, som siger spar 2, lækkert lavet, det skal ses.

Ellers kan jeg nævne the grinch, med jim carry. En yderst morsom julefilm, hvor jim giver den fuld gas. Det er så meget humor og sjove små ting i den film, at man skal se den nogle gange for at få det hele med... Det er en klar jule favorit her i hjemmet, sammen med the moppets juleeventyr. tjek'm out
For The Love Of The Game
salsalSkrevet 19/10-04 11:50 
Jeg synes egentlig ikke, Donnie Darko er nogen særlig film. Og jeg forstår ikke, hvordan man kan have svært ved at gennemskue plottet. Den virkede ret oplagt på mig, men min daværende kæreste lignede også ét stort spørgsmålstegn. Sikke noget.

Derudover vil jeg anbefale folk Kieslowskis Przypadek, som er en af de bedste film jeg kender. Men jeg er ingen film-buff.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 19/10-04 11:59 
Ganske som i forvejen også omtalt her i tråden, er Donnie Darko ikke noget videre mesterværk, men må alligevel kvalificere sig som en forholdsvist god film, og temmelig godt gået for en debuterende instruktør.
Det der efter min mening, gør den interessant, er at der simpelthen laves for få af den slags film, og at den indeholder flere forskellige gode elementer, som alle bidrager til filmens samlede kvalitet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 19/10-04 12:15, rettet 19/10-04 12:16 
Derudover er publikum for filmen primært Barometer-chix i alle aldre. Og det giver den jo et lille ekstra plus. Men ham møgungen spiller da ret godt. Jeg har glemt, hvad han hedder. Generelt husker jeg skuespillet i filmen som enormt overbevisende, selvom jeg synes, stemningen løber lidt ud af filmen til sidst, hvilket er synd.

Jonas <3 Gangs of New York. omg omg omg.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 19/10-04 13:10 
Skuespillet i filmen er faktisk rigtig godt, omend en anelse overspillet (men det skal der jo også være plads til).
Og Gangs of New York er helt bestemt top dollar. Men den er mindre imponerende anden gange (eller også giver det bare ikke samme effekt at se den på DVD som i biografen).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 19/10-04 13:45 
Daniel Day Lewis spiller i hvert fald min kæbe ned på brystet.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/10-04 15:28, rettet 19/10-04 15:29 
sal>
...Men ham møgungen spiller da ret godt. Jeg har glemt, hvad han hedder....

Møgunge på 22 :) ( på daværende tidspunkt ) Jake Gyllenhal. http://www.imdb.com/name/nm0350453/

Men skuespillet er også det der for mig til at elske filmen, der er ikke en, man kan sætte finger på, syntes jeg.
soon the world will be one big computer
MarcusMarcusSkrevet 19/10-04 18:24, rettet 19/10-04 18:25 
Enig mht. at Memento og Requiem for a dream begge er rigtig gode film. Ejer begge 2, hvoraf RFAD nok er min favorit og den er utroligt godt lavet og virkelig effekt fuld.

Jeg mener at jeg så Donnie Darko i Bilka for ikke så længe siden, måske jeg skulle tage ind og købe den.

Og af mere kendte film så synes jeg også at Blow er rigtig god.
119 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig