X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Far Cry impressions?


Svar
enfenenfenSkrevet 28/03-04 23:30, rettet 29/03-04 19:45 
Jeg har fået spillet og det holder.

Indtil nu har jeg spillet de første 4 baner og her er lidt synspunkter.

Grafikken er den flotteste jeg har set i et computerspil. Spillet udnytter på bedste vis DX9. Flotte landskaber, vandet ser for lækkert ud, og en drawdistance, som virker meget realistisk. Våben og fartøjer er også kræs for øjnene.

AI'en er rimelig god - spiller selv på Veteran - men der opstår stadig situationer, hvor man tager sig til hovedet og tænker "tag jer sammen". For det meste kan fjenderne finde ud af at arbejde sammen og søger eksempelvis dækning, hvis en af deres egne bliver beskudt. AI'en er indtil nu fuldt på højde med ditto i Halo, hvis ikke den er bedre.

Fysikken i spillet er også i top og det kan blandt andet ses, når der skydes på tønder, ledninger m.m og selvfølgelig også når der køres rundt i en 4W.

Lyden i spillet er også i top. Lyden af de forskellige våben er af meget høj karat. Lyden fra omgivelserne lyder også som det skal og er med til at sætte en god stemning. Selv spiller jeg kun i stereo på min pc, men jeg kan ikke forestille mig andet end, at lyden er meget bedre i surround.

Ovenstående betyder også, at spillet kræver en monster pc for at få alt eye candy med og stadig have en acceptabel framerate. Jeg spiller selv i 1024x768 på en P4 2.66GHz med 512 MB DDR Ram og et Radeon 9700 Pro. Alt er sat til High pånær Lightning og Water, som er sat til Very High. For det meste betyder det en ok framerate, men der er også tidspunkter, hvor det halter meget.

Spillet kommer ikke til Xbox, da denne ikke understøtter DX9 i hardware. Hvis spillet skulle ud på Xbox, ville effekterne i spillet skulle afvikles via software emulering og det ville kræve alt for meget for den ellers stærke Xbox. Vi må nok vente med at se spillet på Xbox til Xbox Next kommer.

For dem, som ikke allerede har, så er dette et must buy spil. Half-Life2 og DOOM3 har fået en seriøs konkurrent til titlen som "Årets spil 2004".

Edit:
Er skiftet over på Veteran difficulty.
What is the Matrix?
quadquadSkrevet 28/03-04 23:36 
Sidder på en 1.73Mhz med 256mb SD-ram og et Radeon 9600pro

Kan ikke komme op på en tilfredsstillende framerate, eller for den sags skyld spilbar. Og det er endda i laveste opløsning og med alle avancerede instillinger sat på minimum.
SolaegSolaegSkrevet 29/03-04 00:41 
Hvordan klarer spillet sig i MultiPlayer?

Arh, det er nu rart, når man kører med en splinterny pc med et Radeon 9800 XT kort :-)
DarkenDarkenSkrevet 29/03-04 01:01, rettet 29/03-04 01:02 
så en af mine venner gamede det kort i går (han skulle lige vise det) nice! men med 2.5ghz, gf fx 5900 + omkring 1g ddr ram kunne han ikke køre max i alle indstillinger på en spilbar måde... men det ser vildt ud når folk der er døde i vand siver blod ud!

så jeg skal nok have en lidt bedre comp inden jeg fixxer det spil.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/03-04 07:13 
Suk, det virker godt nok som et rigtig fedt spil. Jeg gider bare ikke investere i noget, hvor jeg ender med at sidde og flå mig selv i håret i frustration over, at jeg ikke kan tvinge en ordentlig framerate frem.

Er der en der har et godt bud på, hvordan jeg vil kunne køre det på min XP2600 med 512MB ram og et Radeon 9600XT?
SolaegSolaegSkrevet 29/03-04 07:49 
Du kan godt løre det med dit system. Se evt. lidt info på disse links:

http://www.dailyrush.dk/features//features/reviews/694/

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/27/0658047

http://www.farcry.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=26&sid=e61e47874b51ec790aa002200de73234
fearless popcornfearless popc...Skrevet 29/03-04 08:36, rettet 29/03-04 08:47 
Så er der dem der har prøvet en demo ;) *Vens pc*

Jeg har ikke fået prøvet det så meget, men som Enfen også siger, så er AI'en meget overbevisende.
Landskaberne (Første bane, ofcurse) er også utrolig realistiske, og flot lavet.

Havde fx. også en sniper, og sigtede ned på en af de ører ude på vandet, og der kunne man ellers sidder og skyde lidt på dem, selvom det var lidt svært, når det var 1 km. væk. ;)
just plug it in.
enfenenfenSkrevet 29/03-04 09:21 
AI'en i demoen er intet i forhold til ditto i retail versionen. Som jeg skrev, så søger fjenderne dækning, hvis man skyder efter dem. De prøver også at tilkalde hjælp hvis der eks. er en radio i nærheden. Hvis fjenderne kan komme til det, vil de prøve at omringe en. Samtidigt stormer de ikke altid frem, men afventer situationen.

I demoen kunne man lægge sig helt ned og AI'en ville så ikke skyde på en, selvom man var blevet spottet. Det er heldigvis blevet rettet.
What is the Matrix?
fearless popcornfearless popc...Skrevet 29/03-04 09:58 
Fik heller ik' prøvet det så lang tid. :)
just plug it in.
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/03-04 10:57 
Griberg>
Hvordan klarer spillet sig i MultiPlayer?


Har prøvet det en times tid på cafeen i fredags, og synes det var ret underholdende. Vi var nok for få til de store udendørs baner, men alt-i-alt en positiv oplevelse, som har gjort at jeg kraftigt overvejer at opgradere systemm og køve spillet.
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 13:31 
Enfen>
AI'en er rimelig god - spiller selv på challenging - men der opstår stadig situationer, hvor man tager sig til hovedet og tænker "tag jer sammen". For det meste kan fjenderne finde ud af at arbejde sammen og søger eksempelvis dækning, hvis en af deres egne bliver beskudt. AI'en er indtil nu fuldt på højde med ditto i Halo, hvis ikke den er bedre.

Du giver selv svaret når du siger, at AI'en er "rimelig god" - så er den ikke på højde med AI'en i Halo.

Spil Halo på alt over Normal, og du vil opdage hvad AI er og hvad den kan gøre.

Dermed ikke sagt, at AI'en i Far Cry ikke er god, men når ingen anmeldelser (af dem jeg har læst) endnu har sagt, at den er ligeså god og endda bedre, end i Halo, så har jeg mine forbehold.


Spillet kommer ikke til Xbox, da denne ikke understøtter DX9 i hardware. Hvis spillet skulle ud på Xbox, ville effekterne i spillet skulle afvikles via software emulering og det ville kræve alt for meget for den ellers stærke Xbox. Vi må nok vente med at se spillet på Xbox til Xbox Next kommer.

Har Ubisoft fortalt dig, at Far Cry ikke kommer til Xbox?

Doom 3 kører vel osse i DX9, og det kommer til Xbox i år.

Crytek har flere gange udtalt, at Far Cry kommer til Xbox, så mon ikke bare det er et spørgsmål om at gøre arbejdet, med en Xbox version, ordentligt.


For dem, som ikke allerede har, så er dette et must buy spil. Half-Life2 og DOOM3 har fået en seriøs konkurrent til titlen som "Årets spil 2004".

Af en eller anden grund, så glemmer du Halo 2.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 29/03-04 13:46 
Slap lige lidt af med den der halo-hyldest, jeg har spillet Halo på legendary og AI'en tager stadig ikke informerede beslutninger men udfylder blot mønstre der meget let lader sig gennemskue. Der skaber med andre ord ikke indtryk af egentlig kunstig intelligens.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 29/03-04 14:07 
Jeg vidste ikke, at Halo findes til Dreamcast ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 29/03-04 14:46, rettet 29/03-04 15:03 
Så vil jeg lige omformulere mig selv. AI'en ER bedre i Far Cry end ditto i Halo, og ja, jeg har gennemført Halo på Heroic og Legendary op til flere gange - den er i hvert fald fuldt på højde med.

Det kan da godt være, at spillet dukker op på Xbox, men jeg tvivler meget på, at det bliver lige så flot, da en del skal emuleres via software.

Angående Halo2, så må vi vente og se til spillet kommer. Jeg bedømmer ikke spil, inden de kommer. Jeg har dog prøvet HL2 og DOOM3 beta versioner. Begge spil ser gode ud, men har fået en stor konkurrent, som jeg også allerede tidligere har skrevet.
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 29/03-04 17:43 
Wehner> det kan da godt være at jeg har en xbox gemt væk i det usleste hjørne af værelset, men det er i hvert fald ikke noget jeg er stolt af at skrive på min samling ;-

Enfen> du må vist heller lige informere mig om hvilke 3D funktioner der er i DX9 som xbox'en ikke har i sin GPU, for jeg kan ikke lige komme i tanke om hvad det skulle være (uden at have undersøgt det nærmere).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/03-04 17:48 
Jeg syntes nok jeg så en støvet xbox uden noget som helst stå over i vinduet ;)
enfenenfenSkrevet 29/03-04 18:07, rettet 29/03-04 18:13 
dRxL>

Det kan godt være, at jeg tager fejl og så er du velkommen til at rette mig. Jeg mener ikke, at Xbox(GF3+) understøtter de nyeste Pixelshader og Vertexshader i hardware. Jeg mener at ATI var først med fuld DX9 support af blandt andet disse med Radeon 9700/9500.

Edit:
Så vidt jeg lige kan se på Nvidia.com, så understøtter GF3/Xbox kun DirectX8 i hardware.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 18:14 
Enfen>
Det kan da godt være, at spillet dukker op på Xbox, men jeg tvivler meget på, at det bliver lige så flot, da en del skal emuleres via software.

Har du noget konkret, som understøtter din teori om, at Far Cry pludseligt skal emuleres via. software, hvis det skal kunne køre på Xbox?

Jeg kunne godt tænke mig et link og/eller en artikel, omhandlende det du postulerer.

Angående Halo2, så må vi vente og se til spillet kommer. Jeg bedømmer ikke spil, inden de kommer. Jeg har dog prøvet HL2 og DOOM3 beta versioner. Begge spil ser gode ud, men har fået en stor konkurrent, som jeg også allerede tidligere har skrevet.

Du tør altså bedømme HL 2 og Doom 3, udfra nogle lækkede piratversioner - som jeg synes er sjovt du kalder "beta" versioner - det er modigt..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 29/03-04 18:22, rettet 29/03-04 18:32 
Når jeg skriver beta, så mener jeg beta - faktisk var den ene en alpha, så nej det har intet med en piratkopi at gøre. Det jeg bedømmer på er grafikken, som ikke burde ændre sig meget fra en beta.

Hvad har jeg lige skrevet til drxl?
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 18:42, rettet 29/03-04 18:46 
Du har bl.a skrevet til dRxL, at Xbox vist kun understøtter DX 8 i hardware.

Fint nok - så tror jeg snildt Crytek laver Far Cry på Xbox, med DX 8 instruktioner, i hardware.

Jeg kan ærlig talt ikke se problemet - Doom 3 kommer på Xbox, og på PC vil spillet jo gøre brug af DX 9, men det kan det ikke på Xbox, fordi Xbox kun har DX 8. Så hvordan kan Doom 3 på Xbox overhovedet lade sig gøre? Monstro vha. DX 8? Ja, mon ikke - og det samme gør sig vel gældende ved en Xbox version af Far Cry.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 29/03-04 19:42, rettet 29/03-04 19:43 
Nej, jeg har skrevet, at Xbox kun understøtter dx8 via hardware. Dette fremgår på Nvidia's site og så må jeg gå ud fra, at det passer. Hvis spillet skal udgives på Xbox( og eventuelt de andre konsoller), så skal de ting, som er dx9 forbeholdt, emuleres via software. Om det så bliver godt eller skidt, kan jeg ikke sige noget om, da jeg ikke har prøvet en Xbox version af spillet. Det er vel ikke så svært at forstå... eller?

Jeg håber da spillet kommer til Xbox, men jeg tror bare ikke, at det bliver den samme fornøjelse, som det er på pc.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 20:02 
Der er ikke noget af det du siger, som er svært at forstå - der er bare meget af det, som jeg ikke tror på.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HulleHulleSkrevet 26/04-04 22:22 
Har endeligt fået brugt nogen timer på den fulde udgave. Hvis man er til FPS'er er det et must, så kort kan det siges.. Der er som en anden også pointerer sket forbedringer i forhold til demoen. AI´en er ikke perfekt, men vi er ved at være tættere på målet, og jeg mener, hvis man kan brokke sig over programmering af denne kaliber så får i sgu ikke meget ud af jeres spil. Ud over Halo har jeg ikke set denne slags intelligens i FPS'er.

Til alle jer der er bange for at det ikke kan køre ordentligt, kan jeg berolige jer med at min kærestes 1Ghz/512 SDRAM kører det perfekt uden hakken og hosten. Det ser ikke lige så godt ud som på min, men det er en tilvænningssag. Hellere dette end at gå glip af oplevelsen.

Husk også på at når Farcry engang kommer til xbox bliver det ikke helt det samme spil som på PC, så der er dobbelt nydelse i at have begge ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JoachimMAJoachimMASkrevet 26/04-04 23:26, rettet 26/04-04 23:30 
Kan det køre på min nye 3.2@3,4 ghz pc, med 1024 mb ram, og Radeon 9800 Pro 128 mb ram?

Ja, det kan det godt:P

Grafisk er spillet sgu flot, men gameplaymæssigt synes jeg det halter lidt. Det kan selvfølgelig hænge sammen med at fps'er generelt ikke er mig.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
enfenenfenSkrevet 26/04-04 23:58 
Det kunne være en mulighed....ja :)
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig