X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Snydt på DBA, hjælp?


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/03-04 14:08 
Jeg har netop modtaget en pakke, som jeg har købt gennem DBA.dk (Den Blå Avis). Det viser sig så, at indholdet ikke er det aftalte, så jeg prøver selvfølgelig, at kontakte sælger, dog uden held :/

Hvad skal jeg gøre i denne situation?
Home is where the hardware is..
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/03-04 14:09 
Jeg tror ikke rigtig du kan gøre andet end at forsøge at kontakte ham igen, og appellere til hans samvittighed.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/03-04 14:30 
Har DBA ikke et form for ansvar, når de nu er formidleren af varen?
Home is where the hardware is..
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 14:43 
Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg tror det desværre ikke
bootsbootsSkrevet 27/03-04 15:04, rettet 27/03-04 15:06 
Søgaard>
Har DBA ikke et form for ansvar, når de nu er formidleren af varen?


Jeg mener at DBA (ligesom QXL) har fralagt sig ethvert ansvar mht. selve handlen; men det står selvfølgelig i Deres forretningsbetingelser. Hvis sælgeren ikke reagerer på dine henvendelser, er der ikke andet end civilt søgsmål tilbage - og det kan sjældent betale sig.

Går ud fra at du allerede har betalt for varen? Hvordan betalte du? Hvis du har betalt med kreditkort, er der måske mulighed for at trække betalingen tilbage....

Hvornår er handlen fra? Hvis du først lige har fået pakken, så prøv at være tålmodig - og fortsæt med at forsøge at kontakte sælgeren. Lidt ligesom man nogengange skal vente længe på et svar fra køber/sælger herinde på P:R.... ;o)
HardballerHardballerSkrevet 27/03-04 18:13 
Boots - Du kan ikke trække penge tilbage. Folk truer tit med det, men det kan man ikke.
Ville ellers være smart at betale for en vare, få den tilsendt og så trække pengene igen :D
HankyHankySkrevet 27/03-04 18:23 
Det vil da ikke være særlig smart?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HardballerHardballerSkrevet 27/03-04 18:34 
Nopes, men mente at uærlige folk kan gøre det. Så ville butikker osv. jo ikke have nogen sikkerhed..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/03-04 18:35 
Hvad så hvis man kan dokumentere, at svindel er indblandet..
Home is where the hardware is..
HardballerHardballerSkrevet 27/03-04 18:38, rettet 27/03-04 18:40 
Så er det en sag for politiet.

EDIT: Men det er jo dit ord mod hans..
PoulPoulSkrevet 27/03-04 18:41 
Kan man virkelig ikke få sin bank til at trække en betaling tilbage? Jeg synes da at folk herinde har snakket om at de har gjort netop dette?
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/03-04 18:45 
Syntes jeg også folk gjorde dengang med DVDpusheren...
HardballerHardballerSkrevet 27/03-04 18:47 
Hvordan skulle du nogensinde kunne det?
Men spørg da selv i banken, hvis i ikke er sikre.. I skal dog. self. vente til mandag ;)
bootsbootsSkrevet 27/03-04 18:49 
Det kan man også! Man kan skam godt trække en kreditkort betaling tilbage. Det har vi desværre oplevet flere gange på mit arbejde. Kunden bestiller frimærker og betaler via DIBS - vi trækker pengene - sender frimærkerne samme dag (ja, vi lover jo at vi er hurtige) - kunden trækker sin betaling tilbage..... Hvordan man bærer sig ad med at gøre det, ved jeg ikke, for jeg har heldigvis aldrig selv haft brug for det...
fearless popcornfearless popc...Skrevet 27/03-04 18:50 
Søgaard > Hvilken ting skúlle du have haft, og hvilken fik du?
just plug it in.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 27/03-04 19:02, rettet 27/03-04 19:03 
Meld ham til politiet for bedrageri...
så skal han nok komme op af stolen :D
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
HardballerHardballerSkrevet 27/03-04 19:07 
boots - Det virker mere end besynderligt.. I min mors firma truer kunderne konstant med det. Dette er dog undersøgt, med svar fra banken på man ikke kan. Dette er måske lavet om, ved det ikke. Ellers tager jeg fejl med Paypal?
crying outcrying outSkrevet 27/03-04 19:14 
Hardballer>
I min mors firma truer kunderne konstant med det.

ehh ... du får det til at lyde som, at din mors firma absolut IKKE er et sted, at man skal handle .... regner ikke med, at det var hensigten ;)
Jusqu'a ici tout va bien....
bootsbootsSkrevet 27/03-04 19:18 
Hardballer>
boots - Det virker mere end besynderligt.. I min mors firma truer kunderne konstant med det. Dette er dog undersøgt, med svar fra banken på man ikke kan. Dette er måske lavet om, ved det ikke. Ellers tager jeg fejl med Paypal?

Jeg snakker ikke om Paypal - jeg snakker om ganske almindelige kreditkort betalinger via DIBS eller andre (der har et samarbejde med PBS). Mener det gælder alle slags betalinger med kreditkort over nettet - dermed også til Paypal.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 19:30 
Hvor stort er problemet egentlig? Er det en hel anden vare, er den defekt, eller er den bare ikke i så god stand som sælgeren har antydet?

Jeg tænker på, om det er noget man kan få politiet til at se på. Med mindre den er helt gal, skal du næppe regne med deres hjælp (og selvom den er helt gal, skal du nu ikke engang være sikker)
DizzyDizzySkrevet 27/03-04 20:09 
Jeg tror nu nok man kan få politiet til at tage sig af sagen, hvis det drejer sig om direkte snød/bedrageri, det er jo en let sag for politiet at klarer, de vil for det meste med et enkelt brev kunne få vedkommende på andre tanker, de kan jo ligeledes se hvem som ejer en bankkonto.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/03-04 21:14 
Det drejer sig om Magic Cards! Jeg fik ikke de kort han havde angivet.
Home is where the hardware is..
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/03-04 21:43 
Navn og adresse? Så kan vi jo altid tage ud og "bytte" dem hos ham jo ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HardballerHardballerSkrevet 27/03-04 21:55 
boots - ved jeg godt.. Jeg formulerede mig forkert :D Mente at jeg måske tog fejl.. At det var paypal der har det sådan :D

Men nej, man kan sagtens handle i det firma. Men seriøst, kunder er dumme.. Selvom de ved varerne kommer fra DK og de bor i England, så forventer de at varen kommer inden for få dage. Da den skal bruges som gave..
Eller ting der udtrykkeligt står i vindermail, med store fede bogstaver i rød. Det overser de..

Seriøst, hvis man skulle regne gennemsnits IQ ud på kunder, så ville den ligge på 25..
bootsbootsSkrevet 27/03-04 22:13 
ENIG!!! Men det gælder sføli ikke os. Herinde er vi jo kun gode kunder... ;o)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/03-04 23:26 
Ja vi er herinde de go´este kunder :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/03-04 23:28 
Wee! Det kan jeg bare ikke bruge til så meget :/
Home is where the hardware is..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig