X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Van Helsing


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 27/03-04 12:51 
Da jeg var inde at se Hidalgo igår vidste de lige trailer til denne film.
Filmen virkede i sig selv som en udemærket action film - måske noget overdrevet på punkter (set ud fra klippet), men i sig selv en fornuftig film at "spilde tiden" med.

Meget teknologisk udstur som Helsing har fået fat på Ø(foldeudkors), og så minder punkter i filmen mig noget om Castlevania grundet de større monstre som er med - Varulv, Frankenstein, Dracula. Men det kan være det bare er mig på det punkt.

Men som sagt virker den til at være en god film, men ikke til en oscar :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 27/03-04 15:06, rettet 27/03-04 15:07 
var Hildago god?
The DaneThe DaneSkrevet 27/03-04 22:22 
Hidalgo var ok. Iforhold til filmens længde og handling var der et enkelt tidspunkt hvor de brugte for lang tid. Ellers var der kun et enkelt hul eller to som kunne være fyldt bedre ud. Men generelt en god film.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 28/03-04 19:06 
Van Helsing ligner en plat, men underholdende film på linje med League of Extraordinary Gentlemen. Jeg har ikke hørt om den skulle være god, men ligner da noget jeg godt kunne finde på at se.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 29/03-04 15:31 
Så hellere Hellboy, men begge film skal da ses i biografen.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 29/03-04 18:08 
the league of extraordinary gentlemen er det værste crap jeg længe har set. Og kan på ingen måde anbefales
GakuGakuSkrevet 29/03-04 18:18 
Men tegneserien er ligeså god som film er dårlig.
SumezSumezSkrevet 29/03-04 18:23 
Frederikkeller>
the league of extraordinary gentlemen er det værste crap jeg længe har set. Og kan på ingen måde anbefales

Hvis man ikke stiller noget krav om en dybere handling, der får en til at tænke over tilværelsen, men er tilfreds med plat underholdning og interessante figurer, er LXG en udmærket og ganske vellavet film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 29/03-04 18:25 
Van Helsing er lavet af manden bag film som Deep Rising, The Mummy og The Mummy Returns. Og med Hugh Jackman som Van Helsing så er vi nok lovet endnu en action mættet film til at kunne "køle" af med i biffen, til sommer, vel og mærket hvis deres køleanlæg virker;)
ChronoChronoSkrevet 11/05-04 07:48 
Køleanlæget i Aalborgs nye biograf virker fint, og jeg har endelig set en fed film derinde :)

Van Helsing - eller James Bond vs Castlevania.

Har Konami ikke hørt om product-placement!? De burde havde købt Draculas borg og kaldt den Castlevania, og familien burde hedde Belmont i stedet for Valerious.

Nogen burde lave en fan-dub og ændre noget af talen :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 11/05-04 07:53 
Skal nok ind og se Van Helsing (og Hidalgo) på et tidspunkt, men så hellere Heckboy! True dat!
» a winner is you «
AmbyAmbySkrevet 11/05-04 08:10 
Det er med lidt bange andelser man bevæger sin ind i biografmørket, for det er er ikke lutter gode ting man har hørt om Van Helsing de sidste par dage.
Det blev dog delvist gjort til skamme. Dels fordi jeg ikke havde alt for høje forventninger. Jeg forventede action, underholdning, flotte CGI-effekter og havde ikke den store tiltro til historie. Historien viste sig dog at være ok. Mest fordi man havde mixet de gamle monstre ind på en ganske interessant måde.

3½/6 - God popcorn underholdning og måske DVD køb når den når 100 kroners grænsen.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/05-04 08:22 
Jeg var inde og se Van Helsing søndag aften, og jeg var også positivt overrasket over den. Rimelig meget, endda. Action sekvenserne var i top, så der er egentlig kun to ting jeg vil beklage mig over. Til tider var den ekstremt plat - dog ikke i nærheden af The Mummy Returns. Punkt nummer to er, at historien var utrolig forudsiglig. Jeg kan lige forstille mig alle de kloge hoveder sidde samlet om et bord, og tro at de var de smarteste mennesker i verden, da de skrev manuskriptet :) Begge dele er dog til at leve med, da det jo ikke er en film man går ind og ser for at blive intellektuelt udfordret.

Leave your brains at the door and have fun :)
dRxLdRxLSkrevet 11/05-04 08:28, rettet 11/05-04 08:28 
Jeg kan ikke fordrage rutsjebane film/spil. </arrigsmølfen>
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/05-04 09:10 
Lidt blandede kommentarer:

"Faramir" holdt sin fjollethed/comic relief på et udmærket plan. Det kunne have været meget værre, men han var mest bare en whiner, som kom med lidt flade bemærkninger.

I forhold til, hvor meget der skulle kædes sammen fra de forskellige myter, synes jeg historien var helt fint skruet sammen. Der blev da slækket lidt hist og her i forhold til original-materialet, men da historierne i deres grundform ikke passer lige godt til hinanden er det en selvfølgelighed at der skulle handles i porten.

CGI-effekter var generelt gode, men Hyde var liiige "gummi" nok, på samme måde som The Hulk (jeg tror næsten de har lånt Hulk-harddisken og så bare lavet et nyt skin :-)

Der var måske lige rigeligt reb-svingeri. Stort set hver eneste action-sekvens havde mindst ét rebsving med tilhørende heltegerning.

Jeg synes det var en rigtig god popcorn-film, som er et fremtidigt DVD-køb værd (måske ikke nypris, som nævnt ovenfor). Hvis man har set traileren og ved, at det er instruktøren fra "Mummy" kan man lynhurtigt danne sig en forventning, som vil blive indfriet. Man bliver i hvert fald ikke lovet noget i forfilmen, som ikke bliver holdt... tværtimod!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/05-04 12:21, rettet 11/05-04 17:30 
"Reb-svingeriet" var i overkanten, helt enig :)

Mr. Hyde lignede Shrek

Normalt er jeg heller ikke til rutsjebane film, men jeg har alligevel en svaghed for vampyre, varulve og den slags. Det tema betød i hvert fald en hel del for min vurdering af filmen.

*Mikroskopisk spoiler*

Er der andre af jer der har set Vampyrenes Nat ("The Fearless Vampire Killers" eller "Pardon Me, But Your Teeth Are in My Neck") og lagde mærke til, hvor nådesløst bal-scenen var stjålet derfra? :)

*/Mikroskopisk spoiler*
MarcusMarcusSkrevet 11/05-04 16:04, rettet 11/05-04 16:05 
Chrono>
Har Konami ikke hørt om product-placement!? De burde havde købt Draculas borg og kaldt den Castlevania, og familien burde hedde Belmont i stedet for Valerious.

Jo det burde de gøre :)
Men for det første er det ikke det oprindelige slot der eksisterer længere, altså det hvor Dracula, Vlad Tepes, boede.

Og samtidig så har hans nuværende slægtning ikke nogen børn og søger derfor nogen til at overtage hans borg, og jeg ved ikke om han vil acceptere at et selskab køber borgen.
KTCKTCSkrevet 12/05-04 21:21 
Jeg synes filmen havde nogle fede chok-effekter og nogle ganske velskabte action-scener. Dog blev den lidt for plat og teatralsk visse steder, men alt i alt synes jeg den var bedre end LXG, selvom stilen mindede meget om.
Der blev fortalt et actioneventyr på den gode gamle måde, og andet havde jeg heller ikke forventet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 12/05-04 21:31 
Nogen der har set filmen Bubba Ho-Tep?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/05-04 21:38 
Ja, men du får nok stryg for at gå off-topic nu :-)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/05-04 22:15 
*hostofftopic* Jeg har desværre ikke set Bubba Ho-Tep endnu, men den er naturligvis forudbestilt til når den kommer her d. 25 *host* ;)
NaieraNaieraSkrevet 12/05-04 22:22 
Tilbage til emnet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig