X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fladskærms helvede

Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 10:14 
Jeg har i dag lige modtaget min fladskærm, en Blackview LM721A fra SHG.dk, da jeg synes den havde gode specs til en god pris...

Men! Jeg sætter den til og alt virker til at være i den skønneste orden, men efter blot 40-50 sekunder forsvinder billedet. Jeg prøver alt fra at genstarte, til at slukke og tænde skærmen, pille stikket ud osv osv, men jeg kan simpelthen ikke få billedet frem igen. Hvad kan der være sket? Kan den virkelig være "brændt af" efter under et minuts brug?

Status lampen på skærmen opfører sig dog normalt, dvs lyser rød hvis jeg fjerner forbindelsen til computeren, og blinker når den er i standby mode

Håber der er en der kan hjælpe
nullernullerSkrevet 27/03-04 10:20 
jeg har prøvet det samme som dig, lige inden jeg ville sende den ind prøvede jeg at skifte vga ledningen.
og så virkede den sq igen. spørg mig ikke hvoffor.
så hvis du har en ekstra ledning liggende, skulle du lige prøve det..
/nuller
Nu med Xbox 360
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 10:22 
Hm, det kunne jo være, at det var noget ragelse de har sendt med :/ Desværre har jeg ikke lige en ekstra liggende
dRxLdRxLSkrevet 27/03-04 10:28 
Du bor på Ama'r ikke? Du er velkommen til at komme forbi her og teste din skræm hvis du vil. Så kan du også se hvor god en TFT skærm kan være inden dine 14 dages returret udløber ;-)
SIMDSpiller nu: Assassin's Creed IV: Bl..., Super Mario 3D Land, Legend Of Zelda, The: T...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 10:31 
Nu praler du jo godt nok med, hvor god din egen skærm er, så jeg vil helst ikke stille min op mod den ;)

Men er du hjemme i dag? Så vil jeg meget gerne lige kigge forbi og se, om den virker
TurricanTurricanSkrevet 27/03-04 10:39 
Bruger du VGA eller DVI?

Hvis man bruger VGA og har kørt med en for høj opdateringsfrekvens, 85 - 100 Hz, kan det måske være problemet. Jeg har selv oplevet en gammel fladskærm som simpelthen brændte af fordi opdateringsfrekvensen var for høj, men man skulle altså tro at sådan noget ikke skulle kunne ske med en moderne skærm. Prøv at sætte frekvensen ned til 60 Hz og se om det hjælper.
The Gods pause for a moment...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 10:40 
Jeg bruger VGA, men da den i forvejen stod på 60Hz tror jeg ikke, at det er problemet
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 13:39 
Nå, så var dRxL så flink at lade mig prøve den hos ham, og der var problemet det samme.. Suk - så skal der skrives RMA :(

I det mindste var pengene jeg gav for at få den bragt ud om lørdagen godt givet ud *host*ironi*host*
NaieraNaieraSkrevet 27/03-04 13:57 
Uh oh, nu skal du til at sende ting tilbage til SHG... Det kan godt blive en slem oplevelse!
There are five lights.Spiller nu: Xenoblade Chronicles 2, Chrono Trigger, Persona 5
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 14:24 
Indtil videre har jeg ikke gode oplevelser med at sende ting retur til nogen forhandlere :)

Men nu må vi se, jeg håber på det bedste... Og frygter det værste :/
enfenenfenSkrevet 27/03-04 14:37 
Man skal i hvert fald ikke handle hos SHG...
What is the Matrix?Spiller nu: Call Of Duty: WWII, Grand Theft Auto V, Batman: Arkham Knight
OkottaOkottaSkrevet 27/03-04 15:02 
Jeg forstår slet ikke at I tør at købe så dyre varer over nettet - og så er det ligemeget hvilken butik vi snakker om.

Store, dyre ting, dem vil jeg altid foretrække at købe ved at gå ind i en fysisk butik - så kan jeg gå ind igen og brokke mig, hvis jeg får brug for det, og så er det nemmere at holde dem i ørene, hvis noget skulle være galt med varen.

Hvad er der iøvrigt galt med SHG? Sidst jeg kiggede på dem, på EDB Priser, der var folk da vist vældigt tilfredse med dem - men det er osse noget tid siden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 15:05 
Jeg har nu kun haft gode oplevelser med SHG indtil nu - og indtil videre er det vel som sådan heller ikke en dårlig oplevelse med dem

Om jeg fremover tør handle med dem, kommer lidt an på hvordan de håndterer min RMA sag
NaieraNaieraSkrevet 27/03-04 15:06 
SHG kan man faktisk gå ind i, hvis man har lyst. Inde på hardwareonline.dk har de en række skrækhistorier om SHG... De er dog gode nok, hvis man bare køber fra dem, og man altså IKKE er så uheldig at det går i stykker.
There are five lights.Spiller nu: Xenoblade Chronicles 2, Chrono Trigger, Persona 5
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-04 15:17 
Hvis det går helt galt,har jeg jo Play:Right's tæskehold, som jeg kan sende ind til dem ;)
TurricanTurricanSkrevet 27/03-04 23:38 
Ja det skal nok gå godt....

Hit med pengene! Vi er konsol nørder!
The Gods pause for a moment...
TLTLSkrevet 28/03-04 00:35 
Bare til information... Jeg kender en der arbejder i Shg. i Århus. Hvis der skulle være nogle problemer dér...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
AmbyAmbySkrevet 29/03-04 15:34 
De 3-4 gange jeg har fået byttet ting ved SHG har jeg ikke haft problemer. Desværre vejer 1 dårlig historie jo mere end 10 gode.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
DommergaardDommergaardSkrevet 29/03-04 15:43 
Turrican>
Ja det skal nok gå godt....

Fårehamerens værk...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/04-04 14:09 
Det skal lige siges, nu hvor folk måske har fået et lidt dårligt indtryk af SHG, at de håndterede min RMA sag både hurtigt og effektivt
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/04-04 14:23 
Okotta>
så kan jeg gå ind igen og brokke mig, hvis jeg får brug for det, og så er det nemmere at holde dem i ørene, hvis noget skulle være galt med varen.

Det er jeg SLET ikke i tvivl om Okotta ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 03/04-04 14:38 
KidCaffeine>
Det skal lige siges, nu hvor folk måske har fået et lidt dårligt indtryk af SHG, at de håndterede min RMA sag både hurtigt og effektivt

Så har du været en af de heldige :)

Der er utallige historie om salg/gensalg af defekte skærme og andet hardware, når samtalen falder på SHG.
What is the Matrix?Spiller nu: Call Of Duty: WWII, Grand Theft Auto V, Batman: Arkham Knight
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/04-04 14:50 
Tja, det er muligt at jeg bare har været heldig :)

Men jeg havde i hvert fald ingen problemer, heller ikke med at få en skærm af en anden type
CrishakeCrishakeSkrevet 03/04-04 18:39 
hvad koster en 17" tft skærm god kvalitet
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/04-04 19:11 
Jeg er ikke ekspert, men jeg gav 3795,- for min, og den har både god kontrast og respons tid, og DVI indgang. Spørger du dRxL skal en god skærm dog mindst koste 4589,- og være af mærket Xerox :)
dRxLdRxLSkrevet 04/04-04 00:04 
Kun hvis man som jeg er en ludder for navne med masser af x'er (som f.eks. dRxLaX) ;-)

Som jeg også skrev til dig kan man få en skærm med det samme panel osv. for 3600. Det er MAG der laver begge skærme, men designet på xerox udgaven er bare lidt lækrere, det er alt.

distributørens hjemmeside
SIMDSpiller nu: Assassin's Creed IV: Bl..., Super Mario 3D Land, Legend Of Zelda, The: T...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/07-14 14:29 
Hvis nogle har et fladskærms helvede med at installer digitale kanaler på jeres ældre Samsung TV, så er det nok bare at lave "Country" om til Finland det har jeg prøvet 3 gange, har lige købt det 3. Samsung af Kæller Bæ-9, der havde det samme problem...
Got some rare things on sale, stranger!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig