X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Terrorens Tal


Svar
OkottaOkottaSkrevet 24/03-04 12:02, rettet 24/03-04 12:03 
Interessant læsning.

Uhyggeligt, men interessant.

Jeg vil altid huske hvad jeg lavede d. 11 September 2001, og husker osse hvordan vejret var den dag. Sad og så en film (en film som jeg aldrig nogensinde vil få lyst til at se igen - og som underligt nok hed Inferno (et passende navn til den dag)), og solen strålede fra en skyfri himmel i Aalborg, og så ringede min mor ti... Se hele indlægget


911
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
66 emne(r).
1 2 > »

Svar
OkottaOkottaSkrevet 24/03-04 12:02, rettet 24/03-04 12:03 
Interessant læsning.

Uhyggeligt, men interessant.

Jeg vil altid huske hvad jeg lavede d. 11 September 2001, og husker osse hvordan vejret var den dag. Sad og så en film (en film som jeg aldrig nogensinde vil få lyst til at se igen - og som underligt nok hed Inferno (et passende navn til den dag)), og solen strålede fra en skyfri himmel i Aalborg, og så ringede min mor til mig, og bad mig slå over på CNN.

Der er mange ting jeg hader i denne verden - George Bush Jr, muslimske fundamentalister / ekstremister, Anders Fogh Rasmussen og Israels arrogance, er nogle af dem.

911
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/03-04 12:13 
Jeg synes, jeg mangler reaktion i forhold til alt det her. Jeg kan overhovedet ikke huske hvad jeg lavede d. 11 september. Tror desværre jeg er ét af de mennesker, hvor naboens hus skal stå i flammer før jeg kan relatere. Lidt skræmmende.

Andre der kender til det?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 24/03-04 12:17, rettet 24/03-04 12:19 
At en journalist har siddet og fundet alle de oplysninger om tallet 11, der er relateret til terrorhandlingen den 11. september, finder jeg hverken uhyggeligt eller interessant. Ved at behandle oplysninger på den måde, som han gør, kan man jo udlede alt af alt...

Jeg kan heller ikke huske, hvad jeg lavede den 11. september. Andet end at se TV naturligvis...
元気ですか。
JuggernautJuggernautSkrevet 24/03-04 12:18 
Det er jo guf for konspirationsteoretikere...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-04 12:41 
Ammen hvad er det da for noget pjat! Så kan jeg lige så godt gå til en numorolog og få mit navn ændret til Hansbirke23 og vinde 12 mio næste onsdag i lotto.

Tallet 11, og terror... det er udelukkende sammentræf.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PoulPoulSkrevet 24/03-04 12:43 
Jeg kan sagtens huske hvad jeg lavede på 9-11. Sad foran PC'en og arbejde på min hovedopgave, da min projektmakker pludselig ringede og bad mig slå over på CNN. Needless to say, så fik ingen af os lavet ret meget mere den dag...
DommergaardDommergaardSkrevet 24/03-04 12:47 
Det er lidt uhyggeligt at tænke på tallet 911. Ikke nok med at der fløj 2 fly ind i Tvillingetårnene, men så også det i Madrid. Det der skete i Madrid var præcis 911 dage efter d. 9/11.

Det er sq ikke tilfældigt! :/
AmbyAmbySkrevet 24/03-04 12:59 
Okotta>
(...)
Sad og så en film (en film som jeg aldrig nogensinde vil få lyst til at se igen - og som underligt nok hed Inferno (et passende navn til den dag))
(...)

Jeg vil vove at påstå at filmen hed Coyote Moon med Van Damme. Forøvrigt en utrolig dårlig film.

Personligt var jeg i Århus. Ydre Ringvej i Viborg krydset. I en Open Kadet 1.3.

IMDb > Coyote Moon/Desert Heart
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/03-04 13:32, rettet 24/03-04 13:35 
Dark-Light>
Jeg vil vove at påstå at filmen hed Coyote Moon med Van Damme. Forøvrigt en utrolig dårlig film.

Coyote Moon
Also Known As:
Desert Heat (1999) (USA)
Inferno (1999/III) (USA)
(fra imdb.com, samme side som der linkes til)

Så I har begge "ret".

Jeg var på arbejde pågældende dag... der var 11 minutter til jeg havde fri, og 11 minutter over arbejdstid gik jeg ned i kiosken og købte en Raider (de to II chokoladepinde) som kostede 11 kroner... måske gik jeg i seng klokken 11, men det husker jeg ikke i detaljer.

:-P

Edit: Shit, ved nærmere eftertanke er min fødselsdag 31/7 jo det samme som 11, hvis man lægger cifrene sammen. Okotta, vil de sige at jeg bliver offer for en terrorbombe på et tidspunkt? Daaamn, jeg må til at lægge planer frem til 11/11, for jeg har da vist ikke lang tid igen.

(...og så kan jeg vist ikke tærske mere langhalm på denne tråd)
JuggernautJuggernautSkrevet 24/03-04 13:33 
*LOL*
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarkenDarkenSkrevet 24/03-04 13:40 
personligt mener jeg det er tilfældighed og personligt er jeg hamrende ligeglad med hvad jeg lavede, og for mig er WTC's ofre bare nogle flere i rækken af uskyldige det går udover når militær & terrorister går i krig.

Jamen selvfølgelig er det trist, men ikke mere trist end at se uskyldige irakkiske familier blive mejet ned af amerikanske soldater fordi de prøver at komme væk fra en by hærget af krig. (Dem der så dokummentaren over Dr1 her hvad forleden dag?, ved hvad jeg snakker om, og det er ikke første eller sidste krig usa opføre sig sådan i)

Al-Qaida eller USA, pest eller kolera.

Uskyldige ofre i USA, Uskyldige ofre i Irak = same deal, og alle skulle mindes lige meget!


sry men det kan bare sætte mit pis i kog over at usa spillere så helige når de ikke er et hak bedre.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
The DaneThe DaneSkrevet 24/03-04 13:44 
Var ude at hjælpe en kammerat med at købe et fjernsyn (så det kunne transporteres hjem), og troede først det var en film eller noget.

Men ellers synes jeg det er mere ironisk, at 911 er amerikanernes nødopkaldsnummer (og her ville det trodsalt være omvendt sat op med vores datoføring).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HardballerHardballerSkrevet 24/03-04 14:24 
Darken - Al-Queda ;)

Men ehm.. Amerikanerne skulle bare holde sig langt væk fra Irak..

Det med hvor mange dage efter det i Madrid skete.. Næppe tilfældigt..

Men det er der så meget der ikke er. Kan ikke se det spokky ved det.
tastasSkrevet 24/03-04 14:27 
Hardballer - spooky :p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-04 14:41 
Darken ->
Det kunne jeg ikke ha sagt bedre selv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 24/03-04 15:16, rettet 24/03-04 15:18 
Dark-Light>

Jeg vil vove at påstå at filmen hed Coyote Moon med Van Damme. Forøvrigt en utrolig dårlig film.


Den hedder Inferno, jeg har den selv. Men jeg har ihvertfald tænkt mig at se den igen, den er faktisk ret så sej..

Tror i ikke DK har en chance for at blivet udsat for terror også, da vi jo også hjalp i krigen nede i Irak? Men DK er sku nok for lille..
Sælg mig en Xbox =)
fumfumSkrevet 24/03-04 15:23, rettet 24/03-04 15:26 
En bombe i en gammel amiga til næste play:right træf?
EDIT: Men så er der jo ikke tale om terror, snarere et nådesdrab på amigaen.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
PlaykidPlaykidSkrevet 24/03-04 16:18 
Jeg kan slet ikke huske hvad jeg lavede den dag, andet end jeg så fjernsyn og surfede på Internettet, så var der et eller andet med 1 hus som eksploderede. Jeg kendte ikke WTC dengang, så jeg havde ingen ide om hvad det var og skiftede kanal, men da det samme blev vist på de fleste kanaler valgte jeg at slukke fjernsynet og surfe videre.
Det var først da mine forældre kom hjem det gik op for mig hvad der var sket.
Spiller nu: Halo 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/03-04 16:34 
Dark-Light>
Jeg vil vove at påstå at filmen hed Coyote Moon med Van Damme. Forøvrigt en utrolig dårlig film.

Hvad er mest sygt? At se Van Damme eller terror - Ja jeg spør' bare?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HardballerHardballerSkrevet 24/03-04 17:01 
Der kommer sgu ikke terror i DK..

Hvad skulle de sprænge?

Den lille havfrue evt? Men danskerne klarer det jo fint det med at save hovedet af. Så hvorfor en terrorauktion for det?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-04 17:06 
Anders_Jensen>
Tror i ikke DK har en chance for at blivet udsat for terror også, da vi jo også hjalp i krigen nede i Irak? Men DK er sku nok for lille..

Hvis det skulle ske så ved vi jo godt hvem vi kan takke...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 24/03-04 17:27 
Jaaah.. De fjolser inde i tinget..:( Vi skulle have stemt om det så havde de da ihvertfald noget at sige, hvis DK bliver udsat.
Sælg mig en Xbox =)
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 24/03-04 17:28 
Hardballer>
Hvad skulle de sprænge?



Tilvoli :D
Sælg mig en Xbox =)
MarcusMarcusSkrevet 24/03-04 17:34, rettet 24/03-04 17:42 
Sonic.dk>
Det er sq ikke tilfældigt! :/

Selvfølgelig er det det. Tænk også lige på hvor latterligt det ville være hvis de rent faktisk sad og udregnede det inden de besluttede sig for at angribe.......ren tilfældighed, og som sagt så kan man udlede utroligt meget af lidt. Det samme gælder klarsyn og lignende programmer for overtroiske.

Hardballer>
Der kommer sgu ikke terror i DK..

Hvad skulle de sprænge?

Den lille havfrue evt? Men danskerne klarer det jo fint det med at save hovedet af. Så hvorfor en terrorauktion for det?

Jeg tvivler også på der kommer terror aktioner her, men gode mål ville være Amalienborg eller Folketinget.

Born2Play>
Jeg synes, jeg mangler reaktion i forhold til alt det her. Jeg kan overhovedet ikke huske hvad jeg lavede d. 11 september. Tror desværre jeg er ét af de mennesker, hvor naboens hus skal stå i flammer før jeg kan relatere. Lidt skræmmende.

Andre der kender til det?

Ja, dog kan jeg godt få medfølelse hvis f.eks. en person (højest sandsynligvis en person af hunkøn) græder eller lignende. Men jeg foretrækker at holde mig på afstand, så kan man også bedre bedømme situationen.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/03-04 17:37 
Anders_Jensen>
Tilvoli :D

Du laver en kæmpe smiley, men tænk over det - Tivoli er kendt over hele verden, og ville i bund og grund være et oplagt mål
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 24/03-04 17:54 
Det ved jeg godt.. Det er fordi der har været så meget snak om det i TV osv. :s
Sælg mig en Xbox =)
PapandPapandSkrevet 24/03-04 18:09 
Jeg var ved at indstille mit nye fjernsyn... Pludselig fandt jeg et signal og med et' kom den anden flyver hamrende ind i tårn nummer to. Jeg troede min antenne dims havde opfanget en hemmelig filmkanal.

Det med numrende virker meget mystisk. For mystisk til der kan være hold i det.

Personligt fatter jeg ikke jeres fjendskhed mod USA. De kæmper trods alt for demokratiet, og jeg er da stolt af at Danmark tager del i dette.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HardballerHardballerSkrevet 24/03-04 18:18 
Btw.. De har jo heller ikek nævnt ting hvori der ikke var noget med 11.. Feks. de andre selvmordsterrorister.
OkottaOkottaSkrevet 24/03-04 18:54 
Dark-Light>
Jeg vil vove at påstå at filmen hed Coyote Moon med Van Damme. Forøvrigt en utrolig dårlig film.

Jeg vil vove at påstå at du tager fejl - filmen hedder Inferno, og er instrueret af Dario Argento.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/03-04 19:58, rettet 24/03-04 19:58 
Hardballer>
...Så hvorfor en terrorauktion for det?

Se, dér var sgu et nyt koncept at overveje: terror-auktion! Nu i samarbejde med eBay!

Okotta, jeg lurede godt nok på om du havde ment Dario Argento's "Inferno", men jeg havde ikke lige regnet med, at du nogensinde ville proppe sådan en sag i din dvd-afspiller. Det lyder heller ikke til, at Dario-film er på dit program lige foreløbig :-)
fearless popcornfearless popc...Skrevet 24/03-04 20:44 
9-11 var jeg sammen med en ven, vi så Dr1, og så troede vi lige pludselig der kom film. Men det var det så, ikke..
just plug it in.
DarkenDarkenSkrevet 24/03-04 22:08, rettet 24/03-04 22:09 
Hardballer -> heheh jeg kunne ikke stave det, så søgte på google "terrorists al" og tog det så fra et af svarene .... hehe at det så var forkert.. tja ;)

Med hensyn til terror mod DK, før det første takkede usa de forkerte (norge mener jeg...) for det andet, har vi ikke en del bosatte terrorister i dk? (mindes bare det har været oppe at kendte terrorister opholder sig i dk)

Men en ting er sikkert, Havfruen bliver ikke et mål (var det ikke i showet "op på fars jihad" at omar jokede med at den har vi savet hovedet af flere gange? ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
OkottaOkottaSkrevet 24/03-04 23:05 
Hyakotake>
Okotta, jeg lurede godt nok på om du havde ment Dario Argento's "Inferno", men jeg havde ikke lige regnet med, at du nogensinde ville proppe sådan en sag i din dvd-afspiller. Det lyder heller ikke til, at Dario-film er på dit program lige foreløbig :-)

Jo jo da - jeg kan godt li' Argento's film :-)

Deep Red, Suspiria og Opera - gode film allesammen.

Den anden grund til at jeg ikke kommer til at se Inferno igen er, at jeg ikke synes filmen er voldsom god.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoSanRonaldoSanSkrevet 25/03-04 00:08 
Snowman>
Personligt fatter jeg ikke jeres fjendskhed mod USA. De kæmper trods alt for demokratiet, og jeg er da stolt af at Danmark tager del i dette.

Fangerne på Guantanamo Bay er nok enige med dig.

Det er ren idioti at hade et helt land. Det er i bund og grund bare et stykke indhegnet jord. Jeg er uenig med dele af USA's arrogante og hypokratiske politik, men det har ikke så meget med selve befolkningen at gøre.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 25/03-04 00:55, rettet 25/03-04 00:59 
RonaldoSan>
Snowman>
Personligt fatter jeg ikke jeres fjendskhed mod USA. De kæmper trods alt for demokratiet, og jeg er da stolt af at Danmark tager del i dette.

Fangerne på Guantanamo Bay er nok enige med dig.

Det er ren idioti at hade et helt land. Det er i bund og grund bare et stykke indhegnet jord. Jeg er uenig med dele af USA's arrogante og hypokratiske politik, men det har ikke så meget med selve befolkningen at gøre.

Jeg forstår ikke helt. Er det ironisk ment? At guantanamo fangerne er enige med snowman, for ellers har du fandme en psykopatisk humor/mening...Det er en kendsgerning at guantanamo fangerne blev/bliver totureret. 13-15 årige fanger blev indtil for nyligt holdt fanget; Fanger blev slået i smadder hvis de ikke ville have en sprøjte; Ludere blev sendt ind til dybt relegiøse unge muslimer og hunde blev holdt ved fangernes side, de fik bare meget meget bedre behandling. Du har fuldstændig ret at med at man ikke kan hade et helt land, men man kan hade deres politik, og det gør jeg.

Edit: hvis nogen så den alternative irak høring i dag, må i da være overbevist om den danske krisdeltagelse var forkert..Ud af ca 200 spørgsmål fra oppositionen svarede anders fogh på 1 eller 2 resten referede han til andre svar, eller viftede spørsmålet væk med hånden...
soon the world will be one big computer
KTCKTCSkrevet 25/03-04 01:05 
fum>
En bombe i en gammel amiga til næste play:right træf?
EDIT: Men så er der jo ikke tale om terror, snarere et nådesdrab på amigaen.
Ikke om jeg vil høre tale om bare tanken om sådan noget svineri. Amiga er hellig, og der skal hverken stoppes bomber eller på anden måde gøres skade på den! :P
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/03-04 10:43 
Snowman>
Personligt fatter jeg ikke jeres fjendskhed mod USA. De kæmper trods alt for demokratiet...

Gør de?
Hvis man ser bort fra at USA aldrig er blevet angrebet som land - og en terroraktion er altså ikke en krigserklæring - så ved jeg ikke hvor mange lande de har skaffet demokrati.

Mange Vietnamesere ville nok gerne have undværet USA's indblanding.
Mange Koreanere ville nok gerne have undværet USA's indblanding.
Mange Sydamerikanere ville nok gerne have undværet USA's indblanding.

Hvordan er det gået i Rwanda?
Hvordan går det i eks-jugoslavien?
Hvordan går det i Irak?
Hvordan går det i Afghanistan?
Hvordan går det i Israel?

USA kæmper for deres egne økonomiske interesser, det betyder mest olie og venskab for enhver pris med Saudi Arabien.
På trods af ganske åbenlyse forbindelser mellem den saudi arabiske kongefamilie og Bin Laden familien har det været "forbudt" for CIA og FBI at efterforske ting der havde med Saudi Arabien at gøre.

Derudover kæmper USA nogen gange ideologisk, eks. Vietnam for at holde kommunisterne nede.
Man kan spørge sig selv hvorfor de ikke gør noget ved Kina, som jo både er kommunistisk og overtræder menneskerettighederne på regulær basis.
Måske er det fordi Kina er verdens største marked, og dermed et kæmpe økonomisk potentiale.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 25/03-04 11:49, rettet 25/03-04 11:50 
Tivoli ville være et dårligt mål for Osama og hans venner.
Sender intet signal, men på den anden side kan de godt være for dumme til at forstå det.

Det i Madrid er jeg overbevist om, var pga. valget. Hvis de kan påstå at et parti har relation til terrorisme, så skal det sgu nok ændre udfaldet. Hvis de samtidig kan sætte dem sammen med Al-Qaeda (or whatever) -bonus.

Edit:
Jeg vil klart mene at et terrorangreb er en krigserklæring fra dem som stod bag angrebet. Man kan ikke forvente andet når man går efter civile mål på den måde.
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 25/03-04 12:18 
SeventhSun: Du taler mit sprog.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RonaldoSanRonaldoSanSkrevet 25/03-04 12:49 
Yokanabster>
Jeg forstår ikke helt.

Det var selvfølgelig ren sarkasme. Det demokrati USA kæmper for, har de åbenbart selv svært ved at praktisere.
DarkenDarkenSkrevet 25/03-04 13:25 
11. Hvad kom ind af ... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 16 00:01 Rites Enfen 911 <--- 9 11 posts!!!!
They have set us up teh bomb!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/03-04 13:29 
Terrorister har ingen nosser - Smid da en atombombe og få det overstået.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
yokanabsteryokanabsterSkrevet 25/03-04 14:17, rettet 25/03-04 14:22 
Ok ronaldo san :)
Snowman>
Personligt fatter jeg ikke jeres fjendskhed mod USA. De kæmper trods alt for demokratiet, og jeg er da stolt af at Danmark tager del i dette.

At sige at krig skaber fred, er det samme som at sige 2+2=8 og mine ben er 50 meter lange...Skaber u.s.a demokratier, det gør de IKKE, det er en kendsgerning, se på de lande de har bombet, og det er MANGE LANDE, hvordan går det der...Ikke godt...Jeg får næsten kvalme af at høre folk sige at u.s.a/danmark skaber demokratier ved at bombe, det er så stupidt som noget kan være...Men ok, hvis man bliver ophidset af at se bomberne falde burde man være glad for u.s.a :

Hiroshima,Nagasaki: Atombombet
Kina 1945-46, 1950-53: Bombet
Korea 1950-53: Bombet
Guatemala 1954, 1960, 1967-69: Bombet
Indonesien 1958: Bombet
Cuba 1959-61: Bombet
Congo 1964: Bombet
Peru 1965: Bombet
Laos 1964-73: Bombet
Vietnam 1961-73: Bombet
Cambodia 1969-70: Bombet
Lebanon 1983-84: Bombet
Grenada 1983: Bombet
Libien 1986: Bombet
El Salvador 1980s:
Nicaragua 1980s: Bombet
Panama 1989: Bombet
Bosnien 1985: Bombet
Sudan 1998: Bombet
Tidligere Yugoslavien 1999: Bombet
Irak 1991-2003: Bombet
Afghanistan 1998, 2001-03
Og nu irak igen...
Krig avler terror...
soon the world will be one big computer
RitesRitesSkrevet 25/03-04 14:27 
Siger ikke du ikke har ret, men husk at terror også avler krig.

Ond cirkel. Men at de gennembomber nogen for at lave et så fejt angreb som de gjorde på WTC... forståeligt efter min mening. Der er selvfølgelig civile ofre og det er da skidt :(
» a winner is you «
DarkenDarkenSkrevet 25/03-04 14:34, rettet 25/03-04 14:43 
godt der en der kender factsne, for dem kunne jeg ikke komme med =)

Yokanabster>
Krig avler terror...

well nu er det jo bevist at USA faktisk TRÆNER terrorister, som stolt viser deres diplom fra kan-ikke-huske-navnet i usa, så usa er langt ude når de piver over terrorister, for de har ikke noget imod dem når det er DERES allieret. De havde heller ikke noget imod at sælge Saddam dele til kemiske våben (dette er facts som der står i deres... hmn .. vel nogle bøger som, deres congress har)

USA slås IKKE for demokrati, men for USA og USA alene.
Allierede kan kun bruges så længe det er i deres interesse.


Rites -> Usa er selv skyldig i det samme og mere, man kan ikke efter min mening retfærdiggøre sådanne handlinger ved at gemme sig bag at det er krig. Som sagt længere oppe så mener jeg også at civile ofre er trist, men det er altid dem der bøder. Jeg synes ikke det var godt folk døde, men jeg synes usa fortjente et sådane hug på næsen... de leger politi for verden, og skider på regler og love, hvis det ikke passer dem. Og når du siger et fejt angreb, så tror jeg ikke en ro-båd med et par terrorister med ak's kunne have den store indvirkning hvis de roede hen til frihedsgudinen..

Terrorister bomber bevidst civile, Usa bomber bevidst civile, hvor i ligger forskellen? De døde og deres efterladte ser den nok ikke.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RitesRitesSkrevet 25/03-04 14:37 
USA har så seriøst brug for et ordentligt overhoved.

I form af... ikke George Bush...!
» a winner is you «
yokanabsteryokanabsterSkrevet 25/03-04 14:43, rettet 25/03-04 14:48 
Rites>
Siger ikke du ikke har ret, men husk at terror også avler krig.
Ond cirkel. Men at de gennembomber nogen for at lave et så fejt angreb som de gjorde på WTC... forståeligt efter min mening. Der er selvfølgelig civile ofre og det er da skidt :(

Krig avler terror og terror SKAL ikke avle krig da krig jo i forvejen avler terror. Her må u.s.a være den fornuftige stormagt, og sige hmmmm, hvorfor mon de angriber os, er det fordi at vi økonimisk udnytter landene, eller er det fordi at vi behandler dem uretfærdigt. U.s.a må altså være det fornuftige led i den onde cirkel, og lade være med slå igen.
Da er da den mest uansvarlige, og "jeg er 5 år gammel" måde at tackle en situation på, er at synder bombe et land fordi MEGET får idioter angriber dem (Også selvom grundlaget var magt&olie). Hvis nogen slå mig er det dummeste jeg kan gøre at slå igen, da jeg så ved et jeg vil få ednu et slag (Madrid). Jeg siger bare at u.s.a's politikere opfører sig som en børnehave, da de udnævner en "Ond cirkel", ednu en "Jeg er 5 år gammel" måde at tackle en situation på. Okay jeg kender en der er en idiot, jeg vil gøre ham en rar mand, så går jeg hen og siger din store idiot til ham, for det skal jo nok skabe en fredspagt mellem os ikke? Det er da tankelamt. Ja, hvis terror skal avle krig, kan vi alle lige så godt begå selvmord nu, da der altid vil eksistere terror.

Edit: (Jeg ved godt, det er lidt klumpet formuleret)
soon the world will be one big computer
RitesRitesSkrevet 25/03-04 14:58 
Jeg vil give dog ret et godt stykke hen ad vejen og så alligevel ikke.

Hvis de havde knaldet et fly ned i Pentagon og det så havde været det -fint.

De tog et civilt mål og slagtede uskyldige -ikke som et tab i en krig, men som MÅLET for handlingen.

Dermed har vi med direkte psykopatiske mennesker at gøre. Så tror jeg godt nok lige jeg udrydder den trussel, før jeg overhovedet har tid til at kigge mig selv i spejlet.
» a winner is you «
UriurUriurSkrevet 25/03-04 18:20, rettet 25/03-04 18:21 
I mine øjne er terrorister ikke til at tale fornuftige med, derfor mener jeg også at det var den eneste mulighed at gå i krig mod lande som Afghanistan. Om Irak var en reel trussel mod den vestlige verden har jeg lidt svært ved at gennemskue, men at det har været en god ting at få Sadam væk, er jeg ikke et sekund i tvivl om. Han har været en meget dårlig ledere for Irak.
Jeg synes måske nok at Anders Fogh måske gik i krig på et forkert grundlag, men det synes jeg også til en vis grad at han har indrømmet. Derfor synes jeg at man nu burde lægge den del bag sig og koncentrere sig om at arbejde videre med den situation vi er i nu. Men det synes ikke at være i de venstreorienterede partiers interesse, hvilket jeg synes er dumt. De tænker kun på at få Anders Fogh ned med nakken.

Jeg kan udemærket godt forstå at USA gik i krig, det er for mig at se, en forståelig reaktion når ens land bliver bombet som vi var videne til WTC blev det i 2001. Og jeg mener også at det har lagt en lille dæmper på verdens terrorisme. Siden Osama erklærede 'hellig krig' på tv, synes jeg ikke var har oplevet så meget terrorisme som jeg havde forventet.

Personligt er jeg stolt over at Danmark turde vise verden hvilken side vi var på. At vi virkelig viste at vi ville kæmpe imod terrorisme, i stedet for mange af de andre EU lande som var bange for at tage stilling.

Jeg synes også det er dumt at høre alle de som siger at USA kun tænker på sig selv. Selvfølgelig tænker de mest på dem selv, vi tænker jo også mest på Danmark, men jeg synes ikke vi skal glemme at USA altså hjalp os i 2 verdenskrige hvor USA var klar over at de ville miste mange soldater.

Jeg synes heller ikke jeg har hørt et konkret bud fra nogen andre partier om hvad man skulle gøre hvis ikke man skulle gå i krig, hvad skulle man ellers have gjort?
WehnerWehnerSkrevet 25/03-04 18:28 
Øhh...ladet være?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
66 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig