X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Terrorens Tal


Svar Sortering
OkottaOkottaSkrevet 24/03-04 12:02, rettet 24/03-04 12:03 
Interessant læsning.

Uhyggeligt, men interessant.

Jeg vil altid huske hvad jeg lavede d. 11 September 2001, og husker osse hvordan vejret var den dag. Sad og så en film (en film som jeg aldrig nogensinde vil få lyst til at se igen - og som underligt nok hed Inferno (et passende navn til den dag)), og solen strålede fra en skyfri himmel i Aalborg, og så ringede min mor ti... Se hele indlægget


911
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
66 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
yokanabsteryokanabsterSkrevet 25/03-04 19:39, rettet 25/03-04 19:41 
Among>
hvad skulle man ellers have gjort?

Bestukket saddam (Ikke for sjov) der er brugt så ubeskriveligt
mange penge på den krig, så fuldstædigt sindsygt mange.
For de penge ville man have kunne glorificeret flere u-lande
eller bestukket selve saddam til at gå af, det er jo i sidste ende bedre end at kaste 1000 vis af eksplosiver ned i folks hoveder.

Have taget imod de komprimier, som saddam fremlagde fort før krigen, men blev holdt hemmelige af u.s.a.

Fortsætte den menneskelige diplomatiske vej, altså ikke have trukket våbenispektørende ud.

At sidde at diskuterer alternativer til krig, er efter min opfattelse direkte latterligt---At modne mænd og kvinder kan sidde og mene at bomber seriøst virker mod fred, er da langt ude. Heldigvis burde virkeligheden overskygge propagandaen.
Se bare på irak nu...
soon the world will be one big computer
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/03-04 19:58 
Du tror da vel ikke seriøst at Saddam kunne bestikkes? Det er ikke et spørgsmål om penge; det er et spørgsmål om ideologi, ære og alle mulige andre ting, og i bedste fald kommer penge sidst på listen.

Hvad vil du helst have: 1 milliard dollars eller 72 jomfruer til at passe dig i Himmelen til evig tid?
MarcusMarcusSkrevet 25/03-04 20:45, rettet 25/03-04 20:48 
SeventhSun>
Mange Vietnamesere ville nok gerne have undværet USA's indblanding.
Mange Koreanere ville nok gerne have undværet USA's indblanding.
Mange Sydamerikanere ville nok gerne have undværet USA's indblanding.

Og samtidig også Nordamerikanere. Jeg tvivler på indianer stammerne er særligt tilfredse med deres nuværende status.
Men ok, det fører jo bare skylden delvist over på os.

Og jeg tror også pengene har en rimelig stor værdi for saddam og hans palladser. Måske tror han ikke engang på religionen selv men udnytter dem der gør, hvem ved?
quadquadSkrevet 25/03-04 20:48 
De indfødte amerikaneres situation kan kun lægges til ansvar hos europæerne.
Hvis vi da antager man beholder sin nationalitet efter at have emigreret.
UriurUriurSkrevet 25/03-04 23:03, rettet 25/03-04 23:08 
Wehner>
Øhh...ladet være?

Og hvad havde man fået ud af det? Der er jo et problem!

Er enig med Hyakotake, man kunne ikke bestikke Sadam. Desuden levede han jo et liv i luksus i forvejen.
quadquadSkrevet 25/03-04 23:33 
Jeg har fødselsdag den 18/2

1+8+2=11

Nu begynder det først at blive rigtig uhyggeligt ikke?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/03-04 10:04 
Among ->

Helt ærligt - USA hjalp os i WW2, hvad har det med noget at gøre?

Du skal vist læse dine historiebøger lidt grundigere.
USA gjorde først en ordentlig indsats i WW2 efter at Japan havde bombet Pearl Harbor. De blev altså trukket ind i krigen.

Udover det, så er det et faktum at eks. Grækenland mistede flere soldater under WW2 end USA gjorde. Det sætter lissom deres "offer" lidt i perspektiv.

Og du siger vi er dumme at høre på?
Men du kommer ikke med nogle konkrete eksempler på hvad det præcis er USA har gjort.
Prøv at tænk over det. Tænk over hvor mange uskyldige mennesker har fået dræbt. Jeg mener at det nok er værst i mellem- og sydamerika, hvor USA med fuldt overlæg har afsat demokratiske regeringer, og hjulpet med at få indsat diktatorer i stedet.
Augusto Pinochet, der står bag flere tusinders menneskers "forsvinden" i Chile.
Det her er ikke noget jeg finder på. Det er historiske fakta.

Min pointe er netop at USA ikke blev bombet d. 9/11.
De blev i hvert fald ikke angrebet af Afghanistan eller Irak.
Hvad nu hvis jeg sprang Big Ben i luften, og England begyndte at bombe Danmark. Ville du så også mene at det var helt rimeligt?

Jeg ved ikke hvordan vi har fået mindre terror.
Så vidt jeg erindrer døde der 200 mennesker i Madrid her for nylig.
Den værste terroraktion i Europas historie. Det synes jeg er slemt nok.

Men nej - der er ikke en nem løsning på problemet.
Man skulle starte med at indse, at det kun er fattige og undertrykte mennesker, der begår terror.
Man skulle begynde at se noget andet end økonomiske interesser, og eks. begynde at hjælpe landene i mellemøsten til at blive demokratier.
Til at starte med kunne man holde op med at holde hånden over Israel og Saudi Arabien.

Jeg synes det er skræmmende, at du mener det er helt fint at vores statsminister lyver for befolkningen, for at sende nogle danske drenge i døden i en krig de intet har at gøre med.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/03-04 11:11 
SeventhSun>


Udover det, så er det et faktum at eks. Grækenland mistede flere soldater under WW2 end USA gjorde.


Hvor har du det fra?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/03-04 20:01 
Nu kan jeg ikke finde nogen tal på tab under WW2 så jeg må nok trække ordet faktum i mig igen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/03-04 20:08 
Her kan du læse lidt om det:

Tab af soldater
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 26/03-04 20:15 
SeventhSun jeg tror sgu ikke man har tal på hvor mange der døde under 2WW, der var jo så mange...
fearless popcornfearless popc...Skrevet 26/03-04 20:50 
Jeg har ikke lige læst det igennem Juggernaut har vist, men jeg mener der døede (mén Hitler's tropper), ca. 56 mio.
just plug it in.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/03-04 10:57 
Hvis man skal tage de gode tal for gode varer [ og jeg har ingen grund til ikke at tro på dem ], så kan man til gegæld se at Jugoslavien mistede flere soldater end USA.

Hvilket understøtter min pointe: USA er/var ikke så overdrevent heltemodige, som vi går og tror.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JuggernautJuggernautSkrevet 27/03-04 11:17, rettet 27/03-04 11:18 
Aaarrghh Den må du vist længere ud på landet med :-) Hovsa der var et land der har mistet flere soldater end USA i ww2 ja så er amerikanerne jo ikke helte?

EDIT: Ikke at jeg holder med USA på nogen måde, men dit grundlag er lidt spinkelt for at underbygge din teori :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/03-04 11:55 
Opfatter du jugolaverne som helte?
Er din opfattelse at de gjorde noget særligt i WW2?

Det samme gælder polakkerne.

Jeg prøver ikke at nedgøre de amerikanske soldater, der blev dræbt i WW2.
Jeg siger bare at Amongs udtalelse: "se alt det USA har gjort for os" ikke helt holder vand.
Hvorfor siger man ikke: "se alt det Jugoslavien gjorde for os under WW2"?
Eller hvad med det offer Rusland gjorde?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-04 12:04 
Handler krig og heltmodighed nu om, hvem der tager flest tab?

Bliver man en større helt fordi man bliver totalt splattet af en mortérgranat end et simpelt skud gennem låret, som punkterer pulsåren?

Hvis en nation tager overdrevent mange tab, er der da mange flere grunde til det, end at de er store helte. Det kunne jo være de var dårlige soldater, lige så vel som det kunne være rent "uheld" i form af, at man lige ligger på frontlinien.
66 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig