X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Need help!!!


Svar
JinkJinkSkrevet 02/04-03 00:06, rettet 02/04-03 15:39 
Jeg har som sagt fået ADSL(I kan læse det under emnet ADSL). Nu skal jeg have installeret softwaren fra boomtown CD'en, men der opstår problemer. Mens det bliver installeret spørger computeren efter nogle filer på en CD Rom med Windows 98, men nu er det sådan at jeg ikke har den CD med windows98. Hvis jeg trykker annuller og går videre og fortsætter derfra, opstår der et problem, når jeg skal åbne opkaldsprofilen, så spørger den efter iVasion adapter.Hvad skal jeg gøre???

Jeg er også bange for at det ikke ville virke selvom jeg fik den CD-ROM med W98.

Det skal siges at det er en gammel pentium, men den har da kørt 56k så den burde også kunne køre ADSL.

På forhånd tak, til dem som kan hjælpe! Som sagt er det meget vigtigt for mig, så det ville være rart med lidt hjælp.

PS. Har lige hørt at hvis man bestiller en trådløs linksys router skal man bruge et bestemt slags netkort til 500-600kr, passer xboxens netkort til en trådløs linksys router?

Nå jo, hvis man skal have nyt netkort i en computer sætter man det bare i, ikke? Man skal ikke installere det med drivere og sådan noget vel?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/04-03 11:44 
Mht. til boomtown installationen, så ligger filerne måske allerede på computeren. Prøv disse mapper når den spørger efter filerne:
C:\WINDOWS\
C:\WINDOWS\SYSTEM
C:\WINDOWS\SYSTEM32
C:\WINDOWS\OPTIONS\CABS

Jeg ved ikke noget om den router og det netkort du nævner, men jo et nyt netkort er rimelig nemt at sætte i, og hvis ikke Windows selv finder ud af det, så får du altid drivere med!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
enfenenfenSkrevet 02/04-03 11:55 
Papa >
PS. Har lige hørt at hvis man bestiller en trådløs linksys router skal man bruge et bestemt slags netkort til 500-600kr, passer xboxens netkort til en trådløs linksys router?

Du vil ikke kunne benytte Xbox og forbinde den trådløst til Linksys routeren. For at gøre dette, ville man skulle købe en form for adapter. Du kan dog sagtens benytte Xbox sammen med en trådløs Linksys router, da den har indbygget 4port switch udover det trådløse access point.
What is the Matrix?
JinkJinkSkrevet 02/04-03 14:42 
Jeg forstår ikke hvad du siger Enfen. Du siger man både kan og ikke kan. Kan man uden adapter??

prøver det med mapperne nu.
JinkJinkSkrevet 02/04-03 15:38, rettet 02/04-03 15:38 
Har prøvet og se om det hjalp, men den mangler stadig en fil der hedder "ISDNUI.DLL", og den bliver stadigvæk ved med at sige den ikke kan finde iVasion adapter. Men kan xboxen godt køre gennem en trådløs linksys router eller kan den ikke??
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/04-03 16:25 
Prøv at søge efter filen på hele harddisken (husk også at søge i skjulte filer), ellers så søg efter den på google!

Jeg tror det Enfen mener er at Xbox'en ikke har en trådløs port, men der skal kobles en sender/modtager til RJ-45 stikket på boxen!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JinkJinkSkrevet 02/04-03 16:32, rettet 02/04-03 16:57 
ok vil prøve det.

Men jeg føler mig stadigvæk ikke sikker med det med xboxen. Skal jeg så købe noget ekstra udstyr eller hvad? Troede stikkene var de samme men bare at der ikke var en lang ledning efter. Hvad skal man så gøre for at det virker sammen? Hvor kan man få sådan en sender modtager??
enfenenfenSkrevet 02/04-03 22:16, rettet 02/04-03 22:17 
Papa >
Jeg forstår ikke hvad du siger Enfen. Du siger man både kan og ikke kan. Kan man uden adapter??

prøver det med mapperne nu.

Det jeg mener er, at udover det trådløse Access Point, som bruges til at forbinde det trådløse netkort sammen med routeren, så indeholder en trådløs Linksys router også en normal 4port switch - altså den samme 4port switch som er at finde på en non-trådløs router. Det vil altså sige, at du med et normalt RJ45 kabel, kan forbinde din Xbox med din trådløse Linksys router.

Var det bedre forklaret?
What is the Matrix?
JinkJinkSkrevet 02/04-03 23:26 
ja, det forstod jeg, men den løsning ville jeg ikke kunne bruge, men jeg forstod det.
enfenenfenSkrevet 02/04-03 23:34 
Hvorfor kan du ikke bruge den? Vil du kun køre trådløst?
What is the Matrix?
JinkJinkSkrevet 03/04-03 14:24 
Ja. Routeren kommer til at være på kontoret, hvor alle vores computer står, men xboxen står inde på mit værelse, derfor ville det havde været smart hvis jeg ikke skulle trække kabel fra kontoret til mit værelse, men det kan jeg jo ikke.
JinkJinkSkrevet 03/04-03 18:47 
Nu har jeg fået fat i en win98 cd, men det hjælper ikke noget. Den siger stadig vær gang "forsøg på at finde iVasion adapter mislykkedes. bekræft at iVasion er installeret" og så kan man kun trykke ok.

Hvad skal jeg gøre? Bliver jeg nød til at formatere eller hvad?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/04-03 13:50 
Ja, eller find en nyere windows!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig