X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Amiga genoplivet :)


Svar
KTCKTCSkrevet 21/03-04 17:44 
Min lillebror købte i sin tid en Amiga 500, og da han en dag ikke kunne få en diskette ud af drevet, hev han bare til. Dette resulterede i at "skyde-dækkepladen" på disketten blev siddende i drevet. Så prøvede knægten at få den ud med en tommestok, og dette havde drevet jo ikke så godt af...
Så gav han mig den defekte maskine, som jeg forgæves prøvede at fikse. Sådan lå den i et par år, indtil jeg endelig fik fat i Svovlmunk, som havde en død Amiga 500, han gerne ville give væk her på P:R. Jeg øjnede straks chancen for at redde min egen maskine ved at bruge Svovlmunks diskettedrev, men Calle var hurtigere end mig.
Efter lidt tuden og plagen fik jeg dog lov at få maskinen, men endnu et problem skulle vise sig. Svovlmunk kunne nemlig ikke have maskinen med til konsoltræf alligevel på grund af transporten, så jeg forsøgte at se om han ville pille drevet ud og tage det med i stedet. Det ville han, og jeg sprang straks over Amigaen da jeg kom hjem.
Efter en kort tids operation satte jeg så maskinen til, og det viste sig at donor og patient var forlignelige :)
Min Amiga stråler af lykke, og jeg lytter i øjeblikket til Lotus II's smukke titelmelodi.

Nå, men udover denne solstrålehistorie har jeg lige et spørgsmål... Det nye drev lyder som om den læser på en diskette, når jeg genstarter maskinen uden disk i drevet. Hvis jeg efterfølgende sætter en diskette i drevet sker der intet. Hvad kan være skyld i dette? Diskettedrevene var umiddelbart forskellige mærker, men kan jeg have vendt noget forkert?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/03-04 12:20 
Hvis det Lotus du snakker om, er i familie med Lotus Challenge - Så får du snart besøg! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 24/03-04 12:27 
Findes der andre slags Lotus-spil?

(okay, det gør der så, men de er ikke værd at nævne)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 24/03-04 12:43 
Born2Play>
Hvis det Lotus du snakker om, er i familie med Lotus Challenge - Så får du snart besøg! :-)

Du er jo fra Aalborg, ikke? Vi har da også tid til den slags, når vi holder Halo-træf heroppe ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 24/03-04 13:01 
Sejt, det virkede stadig! :) Jeg var lidt i tvivl om jeg havde smadret drevet da en af skruerne var ødelagt så jeg kun kunne få det ud ved at bruge vold.
KTCKTCSkrevet 24/03-04 13:37 
Selvfølgelig er det det ægte Lotus :)

Jeg har konkluderet, at drevet har en lille defekt der gør, at den ikke fatter når der ikke er diskette i drevet. Nogle gange kommer den lige til sig selv, men generelt står den og læser når man booter, selvom der ikke er nogen disk i drevet.
Jeg har dog kun oplevet det som et problem under boot, hvor den kun kommer videre, hvis der faktisk er en disk i drevet før man booter (eller rettere, før den søger)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig