X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor hader I allesammen EA?


Svar
CoreCoreSkrevet 21/03-04 12:57 
Electronics Arts er tæt på at være de mest udskældte udviklere herinde, hvorfor det ? Jeg selv syntes at de har leveret nogle rigtige fede titler, bare inden for det sidste halve år, har de givet os MOH: Rising Sun, NFS: Underground, SSX 3, LOTR: ROTK, Fifa 2004 og før det det titler som Battlefield 1942, Freedom Fighters, NBA Street 1 & 2. Og de er generelt rigtig godt med på online-bølgen også. Enlighten me please...hvorfor er det at i har så meget imod EA ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/03-04 13:03 
Jeg har generelt ikke noget mod EA, udover at de har det med at være lige lovlig dovne mht. multiplatformsudgivelser.
EAs bilspil er blandt de bedste i genren og Bond-spillene er også gode.
Desuden kan jeg også godt lide, at EA præsenterer deres spil så lækkert.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 21/03-04 13:13 
Jeg har noget imod EA fordi de som Deluxscan siger sjusker for meget med deres multiplatform titler, samt de mere eller mindre er ligeglad med europæer, da meget få af deres udgivelser understøtter PAL60, eller er konverteret ordenligt til 50hz...For dårligt! Men når folk alligevel køber skidtet, hvorfor skulle EA så gøre sig den umage at lave et ordenligt og velpoleret produkt!?

DeluxScan>
EAs bilspil er blandt de bedste i genren

Eller ret og sagt, det VAR de ;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/03-04 13:39, rettet 21/03-04 13:43 
Core>
Electronics Arts er tæt på at være de mest udskældte udviklere herinde, hvorfor det ? Jeg selv syntes at de har leveret nogle rigtige fede titler, bare inden for det sidste halve år, har de givet os MOH: Rising Sun, NFS: Underground, SSX 3, LOTR: ROTK, Fifa 2004 og før det det titler som Battlefield 1942, Freedom Fighters, NBA Street 1 & 2. Og de er generelt rigtig godt med på online-bølgen også. Enlighten me please...hvorfor er det at i har så meget imod EA ?

Medal of Honor: Rising Sun var i sandhed en skændsel for MoH navnet. Det var langt fra på højde med det originale eller Allied Assault. Selv MoH: Frontline var bedre efter min mening!

De var kun publisher på Freedom Fightes(IO Interactive) og Battlefield 1942(DICE/DI)!

Også deres sindssyge antal af expansions til spil som MoH, BF1942 og SPECIELT the sims.. lol...:/

Et spil som ROTK, burde have været så meget mere end det var. Jeg kedede mig efter en halv time, og lagdde spillet på hylden. Deres generale tag på licenes som Harry Potter, James Bond(har ikke spillet EON) og Lord of the Rings, har aldrig været imponerende. Agent under fire, burde aldrig have kommet forbi alpha stadiet... Føj:(

Og de er ihvert fald ikke med på online bølgen... Her taler jeg ikke om deres "Ignore" policy overfor Xbox Live, men deres hidtil forsøg på MMOs, med Sims online har også været en stor fiasko!

Gad vide om UOX, for samme skæbne... Hmmm....

-Val

Worst. FPS. ever.(Nej det er ikke Daikatana)
Well crucify the insincere tonight...
happyEDhappyEDSkrevet 21/03-04 13:41 
Jeg syntes ikke der er nogle af spillende der er vær at spille, engang var fifa fedt nok, men nej jeg får ikke rigtig noget ud af deres spil.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CoreCoreSkrevet 21/03-04 13:57 
Valkyrie>
Og de er ihvert fald ikke med på online bølgen... Her taler jeg ikke om deres "Ignore" policy overfor Xbox Live, men deres hidtil forsøg på MMOs, med Sims online har også været en stor fiasko!

Gad vide om UOX, for samme skæbne... Hmmm....

-Val

OK, set fra min stol så kører det da meget godt, både Fifa 2004, SSX 3, MoH: RS og NFS: Underground er online, det er da langt flere end så mange andre udviklere...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RitesRitesSkrevet 21/03-04 14:07 
Fordi mange af deres produkter enten er franchises, som der ikke bliver videreudviklet meget, men blot bliver sendt på gaden for at indkassere penge. Samtidig bliver meget lort også bare smidt ud, igen bare for at få pengene hjem.

EA går mere efter at have spilæsker stående på hylden, end på at give udviklerne den tid det tager.
Udover det, så sker det selvfølgelig at der komme gode spil fra dem, men helhedsindtrykket af dem bliver skændet pg.a. det skidt der ofte bærer deres navn.
» a winner is you «
TempuZ FugitTempuZ FugitSkrevet 21/03-04 14:17 
fifa VAR engang sjovt, nu er der andre fodbold titler som man hellere ville have..

MoH AA var rigtig godt til PC, og NFS u. er fedest på PC, efter min mening.

EA Games kører for meget i "Det samme".. hvis de tog sig sammen kunne der nok komme et pa'r fede OnLine spil fra dem..
! ,.-" SLUT "-., !
RitesRitesSkrevet 21/03-04 14:43 
Ja, de kører virkelig på franchises og tror at de har noget der.
Men de har ikke Mario, Metroid, Zelda, Metal Gear osv.
Bare halvhjertede sports- og bilspil :)
» a winner is you «
CoreCoreSkrevet 21/03-04 14:44, rettet 21/03-04 14:46 
Jeg skal ikke selv udtale mig for meget om Fifa, det kender jeg ikke spillet godt nok til, men ifølge mange af dem der spiller serien meget, så skulle især 2004-versionen have rigtig mange forbedringer og nye features.

Mht NFS:Underground, så har jeg altid hadet bilspil, og ikke engang GT3 kunne få mig til at bruge meget mere end en time på køre rundt. NFS:Underground er det eneste bilspil nogensinde jeg har kunnet se det sjove i. Jeg er udemærket klar over at min mening om Underground ikke kan bruges til noget i andres øjne, netop fordi at alle andre bilspil ikke siger mig en s***, men noget særligt må der da være over det...

SSX 3 er da helt vildt gennemført, og har så mange ny tilføjelser at man når at spille længe før man er helt fortrolig med de nye muligheder. Indrømmet, SSX Tricky var noget af en narref...., men det redder 3'eren i hvert fald hjem.

Det er meget muligt at I/vi ikke kan se det fede i Harry Potter-spillene, men på den anden side så er vi jo heller ikke just målgruppen. Jeg har en 5-årig søn der er vild med "Hemmelighedens Kammer", og han kan sagtens bruge rigtig meget tid på det, primært fordi at det er på dansk, og da han nok nærmere er målgruppen, så vil jeg da mene at spillet, fungerer efter hensigten.

MOH er jeg enig i er klart fedest på pc, men bare de 2 første baner i Rising Sun, gør næsten spillet det hele værd...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 21/03-04 14:44 
Rites>
Ja, de kører virkelig på franchises og tror at de har noget der.
Men de har ikke Mario, Metroid, Zelda, Metal Gear osv.
Bare halvhjertede sports- og bilspil :)

Medal Of Honor er da deres helt egen serie...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 21/03-04 15:01, rettet 21/03-04 15:02 
Jeg har et had/kærligheds forhold til EA.
Jeg holder meget af spil, hvor der er gjort noget for at spillet ikke føles tørt at spille, og EA må siges at kunne deres kram, når det kommer til præsentationen og det øvrige lir. Bl.a. kan jeg godt lide, at de smider en masse detaljer og effekter ind i grafikken, og ofte har sørget for at spillet indeholder fed musik og gode lydeffekter.

Men de er så også lidt for gode til at få det hele til at falde sammen, med ofte, rent teknisk, dårlig grafik.

F.eks. så hader jeg den måde frame raten er ustabil på i nogle af NFS-spillene. Det føles simpelthen som om bilen flytter sig lidt i ryk. Bilens hastighed føles med andre ord ikke stabil :/

Mange bitcher desuden over, at deres spil som regel ikke har et specielt dybt gameplay, men det har jeg sjældent oplevet, da jeg har været "heldig" med de EA-titler jeg har spillet gennem tiderne :)
CoreCoreSkrevet 21/03-04 15:12 
Det kan også meget vel, være held der er grunden til at jeg ikke er stødt på de her "vildt dårlige" spil, jeg har f.eks. aldrig spillet spil som Knockout Kings, NHL, 007, The Sims, Sim City 2-4, Theme Park og Shox.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 21/03-04 15:20 
Mange af de spil du dér nævner, er ikke produceret af EA. Kun udgivet af dem :)
MrCaseMrCaseSkrevet 21/03-04 16:21 
Jeg hader ikke EA. De er bare inkarnationen af mainstream gaming. Og det er jo også det der trækker læsset. Det er bare ikke dem der kommer med nyskabelserne der pumper liv i systemmet. De skummer "bare" fløden...
Have you considered sucking less?
MarcusMarcusSkrevet 21/03-04 17:25, rettet 22/03-04 13:06 
Ja som Jaes siger så ejer de en masse underselskaber, såsom Blizzard som selvfølgelig stadig laver kvalitets spil.

<EDIT>
Og jeg hader ikke EA.

Og det var Jaes, tak for rettelsen :)
FourDFourDSkrevet 21/03-04 22:34 
JAA har da ikke skrevet i det her indlæg?
Når.. On topic:
Som Mrcase siger: EA er bare en smule for mainstream til at det er fair. Og alle de expansion packs er til at brække sig over!
Kan det ikke bare fokuserer på at lave ET godt spil, istedet for at lave 1 halv godt et, og så prøve at friske det lidt op med at lave 10 expansion packs?

Det er sgu da lidt for lamt.
Spil som The sims er sjove nok, men det er sgu ikke noget der holder i vildt lang tid.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-04 11:50, rettet 22/03-04 11:51 
Core>
Electronics Arts er tæt på at være de mest udskældte udviklere herinde, hvorfor det ?

De fleste af de titler du nævner er ret langt fra toppen af deres respektive genrer. Prøv at sammenligne NFS med Burnout 2. Fifa 2004 med PES. MOH:RS med Halo.

De eneste spil af dem du nævner, som jeg har lidt respekt for, er dem EA ikke har lavet.

EAs spil ligger vel karaktermæssigt som oftest mellem 4-7/10. Alligevel sælger de mere end spil, som tydeligvis er bedre. Det er en af grundende til, at mange ikke er specielt vilde med dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/03-04 13:01, rettet 22/03-04 13:09 
NFS4 er langt bedre end Burnout 1/2.
MoH til PC var rigtig godt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 22/03-04 13:08 
DeluxScan>
FIFA 2004 er kun marginalt dårligere end PES [...] har ikke selv forstand på det...

Så skulle du måske ikke udtale dig om det...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/03-04 13:09, rettet 22/03-04 13:10 
Kattens også... Har lige slettet den linie :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
TempuZ FugitTempuZ FugitSkrevet 22/03-04 13:09 
/Enig med DeluxScan

MoH var total fedt til PC, og NFS U er bedre end burnout..!

Fodbold spil har jeg ikk forstand på, spiller dem kun med vennerne..er ligeglad hvilket game det er :P
! ,.-" SLUT "-., !
jaesjaesSkrevet 22/03-04 13:12 
DeluxScan>
NFS4 er langt bedre end Burnout 1/2.

Går ud fra, at du taler om PC-versionen, da du før har omtalt den?
PSX-versionen er mums rent gameplay-mæssigt, men frame raten er alt for dårlig til at det er sjovt i længden. Selvfølgelig er det smag og behag, men jeg tvivler på at ret mange fans af bilspil vil kunne acceptere det.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/03-04 13:13 
Nu er det jo heller ikke fair at sammeligne framerate i NFS til PSX og Burnout til PS2.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-04 13:14, rettet 22/03-04 13:15 
DeluxScan>
NFS4 er langt bedre end Burnout 1/2.

Kan ikke se at et gammelt PS1 spil med svingende framerate kan sammenlignes med burnout 2. Men ok, smag og behag.

Eller var det Underground du mente?

FIFA 2004 er kun marginalt dårligere end PES - og mange finder det bedre. (Har jeg hørt, har ikke selv forstand på det...)

Ja, jeg skal absolut ikke gøre mig til ekspert på genren. Har faktisk kun spillet begge spil lidt. Men holdningen er klar hos folk, som kender lidt til genren.

MoH til PC var rigtig godt.

Nu var det Rising Sun som blev nævnt. Men selv MoH til PC er ikke nær toppen af genren. Dog et rimeligt forsøg i forhold til RS.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/03-04 13:16, rettet 22/03-04 13:18 
Eller var det Underground du mente?

Nej, High Stakes/Road Challenge.

Ja, jeg skal absolut ikke gøre mig til ekspert på genren. Har faktisk kun spillet begge spil lidt. Men holdningen er klar hos folk, som kender lidt til genren.

Ja, det blev jeg også enig med mig selv om - men I skyndte jer jo at quote... :) Damn!


Bede-x>
Nu var det Rising Sun som blev nævnt. Men selv MoH til PC er ikke nær toppen af genren. Dog et rimeligt forsøg i forhold til RS.

Ja, men så burde du ikke sammeligne med Halo, men med f.eks. det ynkelige Marathon fra Bungie. Man kan jo ikke bare tage det dårligste spil fra EA og sammenligne det med det beste fra Bungie.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 22/03-04 13:20 
DeluxScan>
Nu er det jo heller ikke fair at sammeligne framerate i NFS til PSX og Burnout til PS2.

Pointen er, at man ikke uden videre kan sige at NFS 4 er bedre end BO 1 og 2, uden at tage højde for platformen.
PC vs. PC, er jeg helt enig i din vurdering.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/03-04 13:22 
Lige for at gøre det klart: Jeg forsvarer ikke EA, fordi jeg synes deres spil er de bedste i verden, men fordi de tit lægges for had ligesom Microsoft.
I PC-verdenen er man 'sej', hvis man hader MS og kun bruger Linux.
I konsol-verdenen er man 'sej', hvis man hader EA og kun spiller retro-spil eller et eller andet Japansk - helst noget ingen andre har hørt om, for så er man det sejere.

Ja, det var så min egen - meget subjektive - mening.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-04 13:24, rettet 22/03-04 13:31 
DeluxScan>
Ja, men så burde du ikke sammeligne med Halo, men med f.eks. det ynkelige Marathon fra Bungie. Man kan jo ikke bare tage det dårligste spil fra EA og sammenligne det med det beste fra Bungie.

Det gjorde jeg heller ikke.

Jeg sammenlignede først med RS, fordi det blev nævnt. Så nævnte du det til PC, hvilket jeg har sagt er et rimligt spil. Ikke noget specielt, men da væsentlig bedre end RS. Selvfølgelig ikke i nærheden af et spil som Halo.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-04 13:25 
DeluxScan>
I konsol-verdenen er man 'sej', hvis man hader EA og kun spiller retro-spil eller et eller andet Japansk - helst noget ingen andre har hørt om, for så er man det sejere.

Slet ikke. Så er man bare ignorant.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 22/03-04 13:25 
DeluxScan>
Lige for at gøre det klart: Jeg forsvarer ikke EA, fordi

Ingen grund til at forklare, en diskussion er som regel ikke interessant, hvis der ikke bringes forskellige holdninger på banen :)
RJKRJKSkrevet 22/03-04 13:32, rettet 22/03-04 13:33 
DeluxScan>
I konsol-verdenen er man 'sej', hvis man hader EA og kun spiller retro-spil eller et eller andet Japansk

Juhu, jeg er sej.

;p

EA laver mainstreamspil til mainstreampublikummet. De er gode til at sælge deres spil på en masse ting, som inderst inde ikke er det, som spil egentligt handler om.

"Had" er et meget stærkt ord. Jeg tror ikke ret mange, af dem du beskriver, hader EA på nogen måde. De accepterer bare, at EA laver spil til en anden målgruppe end dem selv.

Man ærgrer sig så bare over, når dem der får æren, respekten og pengene, ikke altid er dem, der fortjener det. Hvormed man kan frygte at flere hopper med på samme vogn og mediet dermed som helhed udvikler sig mere uheldigt. At det kommer til at handle endnu mere om overflade, franchises, reklamer, populære soundtracks, coolnes og andet ligegyldigt lir...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
psychomantispsychomantisSkrevet 22/03-04 13:46 
Jeg kunne ikke finde på at dømme et spil på forhånd blot fordi det er fra EA. Men erfaringen viser desværre at langt de fleste af deres spil er middelmådige, halvkedelige og uden magi. Der er naturligvis undtagelser såsom SSX3, men langt de fleste af deres egne spil er lige til at stoppe ned i en genrekasse der for tiden er populær.

Grunden til, at mange tager afstand fra EA er naturligvis netop fordi de sjældent tilfører mediet noget nyt eller spændende, men blot "lukrerer" på andres originalitet. Et godt eksempel er netop NFS:U der ret tydeligt stjæler med arme og ben fra andre arcaderacere, specielt Burnout 2.

EA er spilverdenens svar på pop og top 20, mange elsker det og køber det, men en del hader uoriginaliteten og det friserede ydre.

Når man som EA sprøjter markedet til med udgivelser hvert år, er det klart der engang imellem gemmer sig en perle. Men for det meste er det bare en brun og ildelugtende lind strøm.
NaieraNaieraSkrevet 22/03-04 13:53, rettet 22/03-04 13:53 
Jamen dog, hvor er det dog en masse vise ord vi bliver præsenteret for, i disse to ovenstående indlæg :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 22/03-04 18:56 
Jeg har fået mere respekt for EA, efter jeg har købt, og spillet, Medal Of Honor: Infiltrator på GBA SP'en.

Sådan skal et handheld action spil / shooter laves - det ta'r jeg hatten af for.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 22/03-04 19:03, rettet 23/03-04 02:11 
Bede-x>
Nu var det Rising Sun som blev nævnt. Men selv MoH til PC er ikke nær toppen af genren. Dog et rimeligt forsøg i forhold til RS.

Lad nu være med at forsøge at bagatalisere MoH til PC - spillet er betydeligt mere end "et rimeligt forsøg i forhold til RS". Du har vel ikke engang spillet PC versionen(?), men holder dig udelukkende til et par anmeldelser - som iøvrigt alle har været positive.

Rising Sun er en turd (jeg har spillet PS2 udgaven, og det var som at spille et spil fra en anden tids alder...like Halo never happened) - det er MoH til PC bestemt ikke; 7/10 for at citere EDGE (som du har det med at gøre i øjeblikket) ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 22/03-04 21:40 
Okotta>
Jeg har fået mere respekt for EA, efter jeg har købt, og spillet, Medal Of Honor: Infiltrator på GBA SP'en.

Er det så ikke snarere Netherock du har respekt for?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 23/03-04 01:04 
Jo - jeg har altid mest respekt for udvikleren.

Det er dog fedt at EA kan udgive et kvalitets spil, istedetfor et samlebånds produkt.

Men klart kudos til Netherock.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 23/03-04 12:19 
Okotta>
Du har vel ikke engang spillet PC versionen(?), men holder dig udelukkende til et par anmeldelser - som iøvrigt alle har været positive.

Jo, det har jeg faktisk.

7/10 for at citere EDGE (som du har det med at gøre i øjeblikket) ;-)

Jeg sagde netop at EAs spil typisk ligger mellem 4-7/10. Her er så et af dem til 7/10.

Iøvrigt citerer jeg ikke Edge hele tiden. Køber dem faktisk ikke i øjeblikket.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig