X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Told fra Amazon.co.uk ?


Svar
YamadaYamadaSkrevet 21/03-04 01:04 
Er ved at bestille en bog over amazon.co.uk, men inden da kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om der kommer told på bøger når de bliver sendt fra et andet Europærisk land. Har engang hørt noget om at en Europærisk side må sende for at vis antal kr. til danmark og hvis dette beløb overskrides kommer der told på, passer det?

På forhånd tak, Yamada
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
JmogJmogSkrevet 21/03-04 01:33, rettet 21/03-04 01:35 
Det er rigtigt at der kommer moms på hvis en EU-forretning sælger for over et vist beløb. Herunder hører blandt andre Amazon.co.uk. Det er dog ikke told, men kun moms det drejer sig om. Du skal så lægge 25% oveni bogens pris og fragtomkostningerne.

Ingen grund til at sidde og lege med det i hovedet, bare hæld den i indkøbskurven og gå til kassen. Inden du indtaster dine betalingsoplysninger og bekræfter købet fortæller systemet dig hvor meget det bliver.

Når det er andre varer end bøger er det ikke 25% der bliver lagt oveni men lidt mindre. I England betales der ikke moms af bøger (hvis man er britte altså). Det gøres der af andre ting. Hvis du bestiller en DVD, hvor der allerede er britisk moms (VAT) indregnet i prisen (f.eks 14%), bliver der kun lagt 11% oveni ved kassen, når en dansker bestiller varen.

For at gøre en lang historie kort: Når man køber noget hos den britiske eller tyske Amazon, så er det man betaler ved kassen det eneste man kommer til at betale. Det danske tolvæsen ved godt at pakker derfra er beskattede, så de rører dem ikke når de kommer ind i Danmark. Forsendelsestiden er på omkring 3 dage.
happyEDhappyEDSkrevet 21/03-04 09:29 
du kan ligeså godt dobble op på den pris du giver for selve bogen... det er ikke usandsynligt:( altså alt i alt med fragt, told og dov gebyr til postdanmark
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JmogJmogSkrevet 21/03-04 11:00 
Nu kommer der jo netop _ikke_ gebyr til Postdanmark. Gebyret kommer kun i tilfælde af fortoldning og da der allerede er betalt moms af varen (og man ikke betaler told i EU) finder der ingen fortoldning sted i Danmark.

Det er jo Amazon.cu.uk han snakker om - ikke den amerikanske Amazon (hvor du ville have ret).
dRxLdRxLSkrevet 21/03-04 11:16 
Det var da vildt. Jeg troede man var fritaget fra at betale både og ekstra moms når man bestilte fra et andet EU land?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 21/03-04 14:42 
Ikke hvis firmaet er momsregistreret i Danmark. Det bliver de hvis de sælger for over 240.000 kroner til Danmark om året. Er ikke helt sikker på beløbet, men det er deromkring.

Det er stort set kun EU-Amazon'erne der sælger for så meget til Danmark.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig