X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor Xbox?


Svar
CoreCoreSkrevet 20/03-04 13:06 
Hej!
Jeg har weekenden over til at gøre op med mig selv om jeg skal ind ogh købe mig en X-box på mandag, men jeg har brug for et skub i den rigtige retning. Jeg har i forvejen både PS2 & Gamecube, og er godt tilfreds med dem begge to. Hvad har X-box at byde på som jeg ikke får af de to andre ?
Jeg ved at der er en forskel i grafikken, men er den så stor at den er en helt ny maskine væ... Se hele indlægget
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
98 emne(r).
« < 1 2

Svar
KTCKTCSkrevet 22/03-04 17:25 
Og hvis du nogensinde bliver træt af Live og har lyst til at lege med homebrew og imports, så ved du hvem du kan få lavet chip hos ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 22/03-04 17:28 
Jeg kommmer nok ikke på live foreløbig, da jeg er lidt bitter over at MS mener at det skal koste flere penge end jeg allerede har brugt på maskine, spil og bredbånd. Men det er jo nok bare en fase, jeg skal igennem...

Mht PGR2, så er chancerne nok heller ikke for store, da jeg har det meget svært med bilspil...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 22/03-04 17:42 
Hvis du allerede er negativt indstillet over for Live nu, så tror jeg ikke det bliver ret meget bedre. Jeg var selv lidt skuffet over systemet, da jeg er vant til online gaming på PC. Fint nok med voice, men damn hvor mangler Live mange features for at blive pengene værd (peer-to-peer er sgu' for billigt)...

Lige nu står min Live-maskine for det meste og samler støv fordi man absolut skal købe den nyeste Live-titel konstant, for at have en chance for at spille med folk. Sjovt nok spiller de altid lige det spil jeg enten ikke har eller gider investere i...
Og så er det umuligt at se og huske, hvilke spil de forskellige på ens liste har.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 22/03-04 17:44 
Live har simplethen brug for en opdatering og en solid title der vare ved og vare ved.
Jeg regner selv med at titlen bliver Halo 2, opdateringen håber jeg kommer inden.
Spiller nu: Halo 3
RitesRitesSkrevet 22/03-04 18:06 
Nu må I sgu da styre jer.
Live er en service og service er sjældent noget der kommer gratis!

Folk gider ikke arbejde gratis for jer eller for mig. Meget enkelt.
» a winner is you «
KTCKTCSkrevet 22/03-04 18:15 
Service min røv. Jeg vil nærmere kalde den et eksperiment, for det er da tydeligt at systemet mangler features!

Og nej, det skal heller ikke være gratis, men man betaler da for spillene. Så kunne de sgu' smide en halvtredser oven i prisen for Live-spil...

Live hviler umiddelbart næsten i sig selv, da de ikke skal stille servere op til spil eller på anden måde servicere folk.

"Her har du en lille server, der holder styr på din venneliste, og så er det ellers op til dit bredbånd at trække resten. Og hvis du vil have support kan du ringe til Irland, hvor du kan sidde og vente i en halv time på en tumpet franskmand, der ikke snakker ret godt engelsk og fatter minus af noget som helst."

Og du skal forresten heller ikke blive overrasket, hvis de pludselig trækker en plovmand fra dit Visa-kort uden tilladelse. Og selvom de får det at vide og indser fejlen, skal de holde en million møder og trille tommelfingre en lille måneds tid, før du får dine penge tilbage og kan betale dine regninger!

Så lad lige være med at nævne Xbox Live og service i samme sætning en anden gang...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RitesRitesSkrevet 22/03-04 18:21 
Jeg vil give dig ret i at 500 kr er for meget.

Omkring de 250-300 kr ville være mere passende.

Tror forresten du glemmer gratis download af ekstrabaner etc.
» a winner is you «
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 22/03-04 18:30, rettet 22/03-04 18:54 
Ahem.. 399kr i diverse coop butikker. ala merlin og electronic world.

og ..

Mangel på funktioner?
Voice chat i konsol menuen?
Spil med hvem som helst.
DLC, Gamertag ID osv.
XSN.

og ved næste opdatering bliver det muligt at lægge Voice/tekst beskeder hos en frinds.
og 2,3-4 andre ting jeg ikke lige kan huske.
alt dette for ~399 kr om året.. hvad betaler du for din telefon regning? bare for at samligne en lille del af det. hehe

Tilføjelse// Xbox Live næste opdatering vil havde dette tilføjet:
These features require release 3.0 of the Xbox Live service. The Xbox Live 3.0 release is sometimes referred to as "Tsunami". The Xbox group is releasing Xbox Live 3.0 around the beginning of April 2004. Titles that take advantage of these new features should schedule their releases to occur after the release of Xbox Live 3.0. Titles that intend to release before the release of Xbox Live 3.0 should not use any these features.

Voice Mail in UIX Friends
The Voice Mail feature allows users to include voice mail when they send or accept game invitations and friend requests. Users can include up to 15 seconds of voice data with each invitation or request to provide more context for the recipient.

Title Managed Storage
Title Managed Storage allows a game to store information on the Xbox Live storage servers. The feature is divided into two parts: global storage and per-user, per-title storage. Global storage is read-only to the title and stores matchmaking queries, rosters, weather data, and so on. Per-user, per-title storage provides 32 KB of storage for each player of the title, to store playbooks, settings, and so on.

Family Title ID
Family Title IDs allow title-managed storage, teams, and messages to be shared across a family of titles. A given title can belong to as many as four title families. The way in which storage, teams, and messages are shared across the title family is up to the publisher and title developers. For example, a publisher with multiple sports titles could have a developer use a Family Title ID that allows a user to create a team that spans all of the publisher's sports titles.

Teams
The Teams feature allows players to form teams within a title that persist between game sessions. Titles expose this functionality using the XOnlineTeamXXXX and XOnlinePeerXXXX functions. The infrastructure, permissions, display, and role of teams depend on the design of the title.

Competitions
Titles can use the Competitions feature to run automated in-game single-elimination tournaments. The participants in a tournament can be either teams or individuals. Tournaments are created either by the title publisher or by the players themselves.

Messaging
With Messaging, titles can send and receive any kind of game-specific message (including voice and text attachments) using the XOnlineMessageXXXX functions. Messages can be sent between teammates, friends, or players.

New Xbox Live Statistics Features
The updated Stats APIs enable titles to group users into dynamic teams, called "units". Each unit can contain up to four players. Users can compare how their units rank against each other on the new Unit Leaderboards. Also, titles are now able to resolve contested stats using the Xbox Live Arbitration servers. Additionally, titles can now post all of the stats for a game session with a single write call.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
CoreCoreSkrevet 22/03-04 19:31 
Rites>
Nu må I sgu da styre jer.
Live er en service og service er sjældent noget der kommer gratis!

Folk gider ikke arbejde gratis for jer eller for mig. Meget enkelt.

Hmm Sony gør da...PS2 Online koster nada
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 22/03-04 19:39 
yep (endnu).. men har den overhovedet nogen af de funktioner som står ovenfor?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
CoreCoreSkrevet 22/03-04 19:56 
Ikke opdateringer af spillene hvis det er det du mener, friends-lister kan du lave i dit save-game i de enkelte spil (i hvert fald i Socom II).

Speaking of...så pisser det mig alligevel lidt af, at der på nogle XBX-titler står "downloadable content" på coveret, det lyder i mine ører som om at de bevidst ikke har lavet et optimalt spil, og resten skal man hente via live. Og når det står på bare en titel, så vælger jeg som ikke-live-forbruger at tolke det som at det ene spil koster yderligere 399.- for det fulde produkt. 900 kr. for ét spil (?), ja jeg ved godt at live har så meget mere, men forestil jer at det er lige præcis dette spil du har ventet på hele dit liv, og at du i forvejen har sat dig for ikke at komme online...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RitesRitesSkrevet 22/03-04 20:01 
PS2 Online kan slet ikke sammenlignes med Live, grundet førstnævntes generelle og totale suckyness.
» a winner is you «
CoreCoreSkrevet 22/03-04 20:02, rettet 22/03-04 20:03 
Socom II & THUG kører i hvert fald upåklageligt (de eneste to jeg rigtig har spillet online indtil videre) og det er GRATIS :-)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 22/03-04 20:49 
Jo, jeg glemte Download Content, som faktisk er okay. Men det tager de jo også ekstra for i visse tilfælde, og er det noget der batter, så kan vi nok roligt regne med at det også koster...

Og de nye features i "Tsunami" imponerer mig ikke synderligt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-04 20:55 
Eneste DL content jeg ved der koster noget er til Links 2004, det er en ny bane og skulle koste ca 40,-
Vil nok sige at det ikke bare er noget man henter for sjov, man skal virkelig være glad for sit spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 22/03-04 21:08 
Der er også købbart DLC i Mechassault.
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 22/03-04 22:53 
Core>
Jeg kommmer nok ikke på live foreløbig, da jeg er lidt bitter over at MS mener at det skal koste flere penge end jeg allerede har brugt på maskine, spil og bredbånd.

Xbox har til gengæld indbygget netkort inkluderet i prisen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-04 22:54 
...Og man er garanteret komunikation i alle spil, hvilket ikke er tilfældet i en del PS2 online spil, f.eks. Tribes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 22/03-04 23:07 
Men Live kræver så vidt jeg ved også Visa, og et års abonnement koster stadig næsten 200 kr. mere end jeg gav for min netværksadapter...:-)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 22/03-04 23:09 
Men så er der også et headset med. Vi nærmer os tør øjnene og snup en kiks.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 22/03-04 23:23, rettet 22/03-04 23:25 
men Live-pakken koster jo det samme som både netværksadapter og headset, hvis man køber headsettet i forbindelse med Socom el. SWAT...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-04 23:45 
Der hører live demoer med, og desuden er Visa en god ting hvis ikke du allerede har det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 23/03-04 00:23, rettet 23/03-04 00:23 
Har ikke Visa, jeg har ikke rigtig haft det store behov for det endnu, men nok om Live, for som sagt så er det nok bare en fase jeg skal igennem...

WOOOOOOOW Hvor er Rainbow Six 3 svedigt!!!
Jeg gik næsten kold over introen alene...

SCII, styrer også for vildt, jeg er ikke så vild med fightere generelt (købte det mere eller mindre pga Spawn og prisen), men hvem gider og spille slatne Tekken 4, hvor man ikke engang kan bruge analog. Glæder mig til at se DOA3.

Halo har jeg kun lige prøvet hurtigt, jeg nåede kun lige at løbe rundt på rumskibet, da jeg havde en 5-årig dreng hængende på skuldrene der ville se "Star wars-spillet".

KOTOR kræver da vist noget mere tid at få styr på end den halve time, jeg nåede at spille det. Men Star Wars holder jo altid.

Stort set hele aftenen er gået med at spille MM3 med kæresten (det eneste hun gider at spille), og det er vel som det skal være, går jeg ud fra. Bilspil er som sagt ikke mig.

Bottomline: Så syntes jeg selv at jeg slap afsted med nogle rimelige heldige titler :-D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 23/03-04 00:28 
Jeg er ked af at sige det, men Xbox Crystal Limited Edition m. 2 s-controllere og Halo og Midtown Madness 3 koster kun 1.599 kr. i Computer City! Har selv lige købt en i fredags hos EB Games for 1.499 kr. uden spil, så jeg vil da håbe at de har prisgaranti på det man allerede har købt, men det mener jeg faktisk at de har.

Computer City
CoreCoreSkrevet 23/03-04 00:35 
Omregnet til kontanter, koster maskine+controllere jo også 1499,- i EB og så 179,- for MM3, Halo og Rainbow Six 3 for 179,- Det er så 1678,- ialt, så jeg vælger at se sådan på det at jeg har fået Rainbow Six 3 for 79 kroner, det er da ikke så skidt :-)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 23/03-04 00:46 
Okay jeg troede bare at du havde givet 179 kr. pr. stk. for de 3 spil. Var ikke klar over, at Halo og MM3 hørte sammen til kun 179 kr.

Er dit regnestykke ikke lidt forkert iøvrigt.

Xbox 1.499 kr.
Halo/MM3 179 kr.
Rainbow Six 179 kr.
= Ialt 1.857 kr.

- Computer City bundle 1.599 kr.

= Rainbow Six 258 kr.

Så har du jo egentlig givet 258 kr. for Rainbow Six 3!

Var Halo og MM3 bundle udgaverne uden covers eller enkelt udgaverne med covers osv.?
CoreCoreSkrevet 23/03-04 00:52 
Nej, tilbuddet lød:
Ved samtidig køb af X-box Crystal, MM3+Halo+Rainbow Six 3 = 179 kr.
Og så er RS3 endda i rigtigt cover, i stedet for det der papir-kuverts-halløj :-D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 23/03-04 00:55, rettet 23/03-04 00:58 
Okay, så er jeg med! Det var da ellers et ret godt tilbud!
CoreCoreSkrevet 23/03-04 00:56 
Ja, jeg blev også rimelig overrasket...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 23/03-04 00:58 
I hvilken EB Games butik har du købt den?
CoreCoreSkrevet 23/03-04 01:04 
I Bruuhns galleri i Århus...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 23/03-04 20:13 
Nogen der har et bud på hvor stor HD'en i en X-box er omregnet til Gb/Mb ???
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 23/03-04 20:15, rettet 23/03-04 20:15 
Det ligger på en 6-8 stykker. Gb altså.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 23/03-04 20:18 
Jeg købte for nylig en ny Xbox og der sad en 10 gb Seagate hd i. Det er dog kun 6 gb man selv kan få adgang til og 2 gb bruges af spillene.
I win, you loose
CoreCoreSkrevet 23/03-04 20:31 
OK, hvor ser i det henne ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KoludaKoludaSkrevet 23/03-04 20:35 
Det er en 10GB der sidder i den, den er dog kun partitioneret som en 8GB...

De sidste 2 GB fåes først når F: Drevet formateres.

Man kan ikke bruge F: uden at chippe den..
Man kan se drev størrelser og forbug i Evo-X,Avalunch,UnleashX dashboard´s osv.
CoreCoreSkrevet 23/03-04 21:28 
En anden ting...
Når man lægger musik ind på HD'en, hvilket format lagrer den det så som ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-04 21:35 
WMA
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 23/03-04 22:02 
Niiice...
Speaking of...nu er det eneste spil jeg har med "custom soundtrack" Midtown Madness 3, og jeg håber da alvorligt at random-funktionen fungerer mere optimalt på de andre titler. I MM3 lægger den ud med lige at spille et par forskellige numre, men efter det, så begynder den bare at spille det sidste nummer på HD'en hele tiden, og det er da lamt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 23/03-04 23:35 
Core>
Halo har jeg kun lige prøvet hurtigt, jeg nåede kun lige at løbe rundt på rumskibet, da jeg havde en 5-årig dreng hængende på skuldrene der ville se "Star wars-spillet".

Kan du så komme igang igen...Det spil er mere værd en xboxen og de andre spil til sammen :)
soon the world will be one big computer
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-04 23:41 
Core>
Niiice...
Speaking of...nu er det eneste spil jeg har med "custom soundtrack" Midtown Madness 3, og jeg håber da alvorligt at random-funktionen fungerer mere optimalt på de andre titler. I MM3 lægger den ud med lige at spille et par forskellige numre, men efter det, så begynder den bare at spille det sidste nummer på HD'en hele tiden, og det er da lamt.

Det er en Bug i spillet. Ikke noget der undrer en da hele spillet er en fejl i sig selv.
MEN... hvis du connecter til xbox live, bliver spillet automatisk opdateret, og fejlen rettet. Endnu en god grund til at få live ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 23/03-04 23:54 
Yokanabster>

Kan du så komme igang igen...Det spil er mere værd en xboxen og de andre spil til sammen :)


OK undskyld, i morgen går jeg på Halo, det LOVER jeg...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 23/03-04 23:57 
Konsolkongen>
Det er en Bug i spillet. Ikke noget der undrer en da hele spillet er en fejl i sig selv.
MEN... hvis du connecter til xbox live, bliver spillet automatisk opdateret, og fejlen rettet. Endnu en god grund til at få live ;)

LOL Jaaahh den her er bare ikke så god da jeg ikke regner med at bruge mere tid på MM3 end højst nødvendigt, bilspil er som sagt ikke min stil i forvejen, og det her virker da dårligere end de fleste andre, men hey that's just me...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-04 00:09 
Hehe nej det er ikke bare dig ;)
Det er komplet latterligt, det er næsten umuligt at joine et spil hvor der ikke sidder 4-5 engelske møg-unger og leder efter bugs... det siger lidt om spillets online del :)

Nu hvor jeg tænker tilbage tror jeg faktisk at jeg har vurderet spillet for højt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 24/03-04 13:21 
Koluda>
Det er en 10GB der sidder i den, den er dog kun partitioneret som en 8GB...
Ikke altid. Det kommer jo an på, om det er Western Digital eller Seagate harddisk, der sidder i den. Og det virker fuldstændigt tilfældigt, hvilket mærke harddisk man har.
WD er på 8GB og Seagate er på 10GB. Men på en uchippet Xbox får man "kun" lov til at bruge omkring 5GB af dem til savegames og musik.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KoludaKoludaSkrevet 24/03-04 17:17, rettet 24/03-04 17:46 
Han skriver han lige har købt den ;) , så den er med 10 GB seagate HD i, det er nemlig en v1.4 han har købt. :)
MarcusMarcusSkrevet 24/03-04 18:29, rettet 24/03-04 18:31 
Core>
Nej, tilbuddet lød:
Ved samtidig køb af X-box Crystal, MM3+Halo+Rainbow Six 3 = 179 kr.
Og så er RS3 endda i rigtigt cover, i stedet for det der papir-kuverts-halløj :-D

Jeg tror det skal sættes op sådan her:

XBOX+MM3+Halo = 1499 - Altså i et tilbud
+ Rainbow six 3 = 179
= 1678

Hvilket også forklarer hvorfor du får de 2 spil i pap cover men RS 3 i et normalt Xbox cover.

Se tilbuddet her.
CoreCoreSkrevet 24/03-04 18:44 
ja, sådan lyder tilbuddet med en normal X-box.

I Crystal bundlen, erstatter den ekstra controller MM3 & Halo.
Og man kan så efterfølgende købe de tre spil for 179,-
Hvis jeg ikke havde benyttet mig af tilbuddet så havde jeg slet ikke fået nogle spil med...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
98 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig