X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

60Hz mod i NeoGeo CD?


Svar
msxtrdmsxtrdSkrevet 18/03-04 14:34, rettet 18/03-04 14:35 
Nu har jeg siddet og kigget lidt på opskriften til at ombygge min neo til 60Hz. Spårgsmålet er så om der er nogen da har info om hvordan man laver en omskifter så man kan skifte mellem 50&60Hz??

Så vidt jeg ved så drejer det sig om:

to tilstande

NTSC

R47 o -20K- o Modstand udskiftet til 20K
JN1 o o Forbindelse fjernet
R26 o o Forbindelse fjernet


PAL

R47 o -16K- o Modstand udskiftet til 16K
JN1 o-------o Forbindelse indsat
R26 o-------o Forbindelse indsat


Anyone med grydeklare opskrifter på en switch? som kan klare dette i et hug?
RJKRJKSkrevet 18/03-04 19:03 
Er der nogen grund til ikke at køre 60Hz altid?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
msxtrdmsxtrdSkrevet 18/03-04 19:32 
Nu ved jeg ikke helt så meget om neo cd spillene... Men hvis de alle kan køre uden problemer i 60Hz så er det nok en ide at droppe switchen. Så kan jeg nok hard wire den til 60Hz og lave on/off switch til region EU/JAP, så jeg kan se hvad der står i SRAM menuen. Nu er den sat fast til JAP så menuen er ret ulæselig.
Vil den så spytte ud NTSC signal på VIDEO/SVHS udgangene?
Le RoofLe RoofSkrevet 18/03-04 20:10 
Øh, blev Neo Geo CD overhovedet udgivet offiecielt i PAL???
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 18/03-04 20:34 
Ja, ligesom AES...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Le RoofLe RoofSkrevet 18/03-04 20:46 
My bad :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
msxtrdmsxtrdSkrevet 18/03-04 21:30 
Mod foretaget. Dyret funker nu i 60Hz og jeg kan skifte mellem jap og eu (endelig engelsk tekst i backup menuen)med en on/off switch, som blev monteret bag på, lige ved strøm stikket.
Jeg går ud fra at mit fjernsyn er NTSC kompatibel siden jeg kan se billedet på SVHS'en.

:))).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig