X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MMS og GPRS på mobilen


Svar
OkottaOkottaSkrevet 17/03-04 20:53 
Jeg har fået en Nokia 6220, og ku' tænke mig at være i stand til at sende og modtage MMS beskeder.

Hos min udbyder Orange, understøttes 6220'eren ikke til MMS, så jeg ville høre om I kendte til en god og billig udbyder, som tilbyder MMS?

Det samme vil jeg høre om, ang. GPRS - kender I en god og billig udbyder der?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SquareSquareSkrevet 17/03-04 20:57, rettet 17/03-04 20:59 
Cbb Mobil bruger jeg selv, og de kører lige nu en kampagne så du kan blive Plus kunde for kun 100 kr., og så tale for 69 øre i minuttet.

Har kun rosende ord om dem, og især deres rigtigt udmærkede kundeservice. De var meget hjælpsomme da jeg havde lidt problemer med at slippe væk fra Sonofon.

De tilbyder også MMS og GPRS.

CBB Mobil
It's only a state of mind.
OkottaOkottaSkrevet 17/03-04 21:05 
Har du gjort brug af MMS og GPRS hos dem?

Virker det ordentligt?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SquareSquareSkrevet 17/03-04 21:15, rettet 17/03-04 21:16 
Jeg har brugt både MMS og i særdeleshed GPRS og det har virket helt fint alle gange.

GPRS bruger jeg dagligt til at hente mails ned på min mobil når jeg er i skole. Det er gratis at bruge GPRS hos dem, indtil d. 23 marts hvor de begynder at tage 9,99 kr pr MB, men intet abonnement.
It's only a state of mind.
MajorPMajorPSkrevet 17/03-04 21:26, rettet 17/03-04 21:31 
CBB er det absolut bedste og billigste telefoni, man kan finde i Danmark! Kundeservicen er i top og priserne i bund. Go CBB! =)

Nå ja - glemte lige at svare på dit spørgsmål: Ja! MMS og GPRS virker, som det skal via CBB. Opsætningen er så simpel, som noget kan være... Tjek www.cbb.dk
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OkottaOkottaSkrevet 17/03-04 21:45 
Jeg har bestilt et abbonnement hos CBB - til 49,- ku' jeg ikke lade være.

Glæder mig til at opleve MMS og GPRS.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JuggernautJuggernautSkrevet 17/03-04 22:31 
Jeg bruger GPRS hos Orange og det fungerer upåklageligt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 17/03-04 23:06, rettet 17/03-04 23:06 
Telmore

Telmore Priser
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
dchangdchangSkrevet 17/03-04 23:12 
Fra idag af bruger jeg UMTS hos 3. Det virker lovende. Og til alle der ikke ved det; man kan få deres Motorola A920 (hightech-telefon/PDA) for 99 kr med valgfrit abonnement. Jeg tog selvfølgelig det billigste. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JuggernautJuggernautSkrevet 17/03-04 23:35 
Er der ikke noget med at det videooverførsel kun dur i de store byer?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dchangdchangSkrevet 18/03-04 08:12 
Jo indtil videre. Men der skulle komme dækning på 80 % i løbet af de næste 2 måneder. Og man kan stadig ringe almindeligt. Plus at det er en fed telefon.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SephirothSephirothSkrevet 18/03-04 08:14 
Den nye klaptelefon fra 3, er da klart deres fedeste.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dchangdchangSkrevet 18/03-04 08:27 
Ja men den koster osse derefter. :-) Den har heller ikke PDA-funktionerne, plus at den heller ikke har så stor skærm. Men den er fed ja.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
OkottaOkottaSkrevet 18/03-04 09:56 
Juggernaut>
Jeg bruger GPRS hos Orange og det fungerer upåklageligt.

Jeps - men ifølge Orange selv, så understøtter de endnu ikke Nokia 6220, så på den telefon kan man ikke bruge hverken GPRS og/eller MMS.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 18/03-04 14:17 
Så er det bare om det der 3-haløj er skadligt og gir kraft el. lign. Skal ihvertfald ikke selv have en, især når der skulle komme nogle telefoner der kørere på det gamle netværk, der kan
alt det samme...
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
quadquadSkrevet 18/03-04 14:24 
Kiks giver også kræft - Dem spiser jeg også.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 18/03-04 14:31 
Vil ikke have kræft, men hellere kræft af en kiks end en 3 strålings mobil. Der har været så megen tovtrækkeri om hvorvidt de telefoner udsender for kraftig stråling. Meget anerkendte forskere har meldt kraftigt ud om faren. Det holder ihvertfald mig væk ind til videre...
soon the world will be one big computer
HankyHankySkrevet 18/03-04 15:08 
Jeg har ejet en Motorola A920 som er en 3' telefon :)
Jeg har da ikke taget skade. (Ingen dårlig jokes ;) )
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dchangdchangSkrevet 18/03-04 19:55 
Jeg var godt nok osse skaldet da jeg vågnede imorges, men det kan godt være mit Head & Shoulders.

Jeg har osse hørt at man kan blive blind af at...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
OkottaOkottaSkrevet 20/03-04 09:45 
I går fik jeg mit SIM kort fra CBB Mobil - omtrent det eneste positive jeg har at sige er, at det kun tog én dag om at nå frem.

Idag kan jeg fortælle, hvad man får for sine 49,-...eller nærmere 150,- når man ta'r med, at CBB's hjemmeside ikke registrerer, at man bruger deres Tank Op feature.

Et mobil nummer som har været brugt før, og som har været opsagt, for derefter at blive aktiveret igen, og senere opsagt igen - hvilket er grunden til, at jeg i over en dag, ikke har kunnet bruge det, da det lige én gang til, skulle aktiveres fra CBB (Kundeservices svar, da jeg ringede igår)

En Tank Op feature, som vist ikke helt virker efter hensigten - jeg tanker 100,- op via. hjemmesiden, og får bekræftet at min saldo er på 108,-. Men jeg kan ikke ringe op, da telefonen / SIM kortet fortæller mig, at min saldo er brugt op(??)

Hvorfor min saldo ikke i virkeligheden, er på 115,- da man får stillet 15,- til rådighed fra start....det ved jeg heller ikke - jeg har ikke kunnet bruge de 15,- da jeg ikke har kunnet ringe op fra SIM kortet.

GPRS og MMS virker ikke efter 24 timer. Indstillingerne som man skulle få, via. hjemmesiden, virker ikke - SMS'en man får, melder at telefonen enten ikke understøtter GPRS (Nokia 6220..) eller at jeg har lavet en tastefejl i den SMS jeg sendte - og nej; Jeg lavede ikke tastefejl. Kundeservice fortalte mig igår, at jeg havde gjort det rigtigt, og at det skulle virke efter 24 timer - det gør det bare ikke.

Når Kundeservice åbner kl. 10, så ringer jeg og skælder dem ud - mere følger.

Jeg fornemmer dog allerede nu, at man får hvad man betaler for hos CBB, og at jeg på mandag smutter i min lokale TDC butik, og får et mobil abonnement der - igår fortalte de mig, at GPRS og MMS virker med det samme, og efter at ha' kigget på TDC's side, omkring indstillinger for GPRS og MMS, så ser det noget mere troværdigt og professionelt ud.

TDC skal heldigvis ikke omkring Sonofon's net - det skal man med CBB. For mange kokke...og alt det der.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/03-04 10:08 
Okotta, hvis du er klar til at skylle dit CBB sim kort ud i lokummet, kan jeg anbefale Telmore :)
OkottaOkottaSkrevet 20/03-04 10:48, rettet 20/03-04 11:23 
Så blev jeg lidt klogere.

Det viser sig, at fordi jeg har en Nokia 6220, så skal der laves en extra lille opsætning af en tekniker, men jeg kan bruge GPRS fra på mandag eller senest tirsdag, i næste uge.

MMS satte pigen i Kundeservice mig til, med det samme, så det kan jeg bruge fra i morgen eftermiddag.

SIM kortet virker nu, og jeg kan ringe op fra det - har lige checket, og det virker + min saldo er korrekt = Min Tank Op indbetaling er blevet registreret.

Det lille "G" logo, i øverste venstre hjørne af skærmen - som indikerer GPRS - blev tændt, så nu sker der vist noget.

EDIT: MMS virker allerede nu - cool.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 20/03-04 12:01 
dchang>

Jeg var godt nok osse skaldet da jeg vågnede imorges, men det kan godt være mit Head & Shoulders.

Jeg har osse hørt at man kan blive blind af at...

Det er jo øgelse af riskoen vi snakker om, ikke at du skulle blive det med det samme, håber det var en joke, ellers er du dummmere end jeg troede:)
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/03-04 12:24, rettet 20/03-04 12:25 
Øget risiko - måske - men på den anden side, så går der snart ikke én dag uden, at en ny undersøgelse konkluderer at et nyt produkt er farligt. (mælk... kartofler... mobiler)

Jeg er ikke i tvivl om, at stråling fra mobilen er usundt, men man er også nødt til at trække en grænse for, hvor meget man vil holde sig tilbage for.
JesperJesperSkrevet 20/03-04 16:05 
Ang. stråling, så er det jo skræmmende at tænke på, når man går med sin mobil i bukselommen ;)

Okotta - nu skrev du godt nok det kom til at virke, men ellers ville jeg have anbefalet at du prøvede at slukke og tænde din mobil efter at du havde downloadet MMS opsætningen - det skulle jeg i hvert fald med min mobil.... sjovt nok reboot funktionen også er nødvendig ved en mobil ;)
SquareSquareSkrevet 20/03-04 17:13 
Okotta, jeg håber du bliver tilfreds med dit CBB Mobil abonnement.

Jeg har aldrig haft problemer med mit, men skulle dog som Jesper også siger, lige slukke og tænde min telefon før jeg kunne bruge GPRS og MMS.
It's only a state of mind.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/03-04 17:31 
Det tror jeg gælder for alle mobiler og teleselskaber
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 20/03-04 20:34 
KidCaffeine>
Øget risiko - måske - men på den anden side, så går der snart ikke én dag uden, at en ny undersøgelse konkluderer at et nyt produkt er farligt. (mælk... kartofler... mobiler)

Jeg er ikke i tvivl om, at stråling fra mobilen er usundt, men man er også nødt til at trække en grænse for, hvor meget man vil holde sig tilbage for.

Det har du måske ret i... Men det er jo også pga, alle de syge ting vi gør ved vores mad, GMO osv.
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
OkottaOkottaSkrevet 26/03-04 17:00 
Er der nogen som har nogle adresser til nogle gode WAP sider? :-)

TV2's side er jo god, men der må være andet derude?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
majjohamajjohaSkrevet 26/03-04 17:36 
Jeg havde engang en hvor du kunne hente en masse spil ringetoner og billeder, ved faktisk ikke om den stadig virker, og kan desværrer heller ikke huske adressen, men prøver lige at få rystet hovedt og se om adressen kommer frem.
fearless popcornfearless popc...Skrevet 26/03-04 18:07 
Prøv Google? :)
just plug it in.
TurricanTurricanSkrevet 26/03-04 20:27 
Okotta>
Er der nogen som har nogle adresser til nogle gode WAP sider? :-)

Jeps!

wap.webtender.com
The Gods pause for a moment...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig