X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

50/60 Hz spørgsmål


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/03-04 20:52, rettet 16/03-04 20:53 
Hvis man nu spiller et PAL spil på en modificeret NTSC konsol, hvor man ikke kan vælge 60 Hz i spillet, vil lyd og billede så være usynkroniseret? Jeg synes at jeg har læst det et sted. Omvendt har det jo ikke været et problem med eksempelvis SNES, så vil spillet i stedet bare køre det antal % hurtigere?
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 22:53 
En NTSC Dreamcast kan godt spytte et PAL signal ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/03-04 23:12 
Hm, vil det sige at en PAL DC sådan set er overflødig, hvis blot man har en moddet NTSC konsol?
3of193of19Skrevet 16/03-04 23:14, rettet 16/03-04 23:17 
På Dreamcast kommer det an på spillet.
Gamle spil (ingen 60 Hz mode, men VGA kompatible):
For det meste (hvis spillet er hastighedstilpasset 50 Hz) vil spillet køre for hurtigt hvis det køres via TV. Via VGA kører det fint.

Spil der har 60 Hz mode kører fint i 60 Hz. Nogle spil vil springe over 50/60 Hz menuen og køre i 60 (de fleste Sonic Team spil), andre vil vise menuen. Her kan det give små problemer med nogle spil, der prøver at vise menuen i 50 Hz på en maskine der egentlig kun kan køre 60, og billedet vil køre igennem indtil 60 Hz bliver udvalgt (f.eks. Street Fighter 3: 3rd Strike; det kunne have været et problem med dRxL's fjernsyn), andre viser menuen i 60 Hz uden problemr (f.eks. Rival Schools 2).

I spil der hverken har 60 Hz mode eller VGA (f.eks. Skies of Arcadia) vil billedet være for lavt på skærmen.

På SNES er det væsentligt nemmere. Ingen PAL spil er (svjv) hastigheds eller opløsningsoptimerede (undtagen måske timere i spil, som f.eks. Mario Kart).
PAL spil på PAL maskiner er altid for langsomme. Spiller man PAL spil på NTSC SNES'er (eller smækker en 50/60 Hz switch i sin PAL SNES, kommer spillene til at køre i den rigtige hastighed.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/03-04 23:16 
3of19>
I spil der hverken har 50 Hz mode eller VGA (f.eks. Skies of Arcadia) vil billedet være for lavt på skærmen.

Du mener 60 Hz, ikke?
3of193of19Skrevet 16/03-04 23:17 
Oops, ja 60
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/03-04 23:19 
Hm, jeg står lidt i et dilemma om, hvor vidt jeg skal sælge min PAL DC eller ej. Indtil videre har jeg ikke mærket noget til problemerne, men jeg ville ikke kunne holde ud, at stå med et spil jeg ikke kunne køre :)

Men på den anden side, der findes vel ingen PAL spil der ikke er udgivet som US, hvorimod det modsatte nogen gange er tilfældet
3of193of19Skrevet 16/03-04 23:22 
Til gengæld er der så spil, hvor US versionen ikke er RGB kompatibel, f.eks. Street Fighter 3 3rd Strike og Skies of Arcadia.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/03-04 23:25 
Ja, det er selvfølgelig heller ikke spændende at skulle undvære, hvis man nu kan få det. Det kunne godt være man skulle holde på den i første omgang, bare for en sikkerheds skyld
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig