X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billigste bredbåndsløsning?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 16/03-04 18:37 
Jeg har i nogle år brugt Stofanet og deres Flexrate, hvilket vil sige 1024/256 til 300,- per måned, men maksimumforbrug = 5Gb.

Det har passet mig fint indtil nu, men oftere og oftere når jeg de 5Gb. Det er på tide at skifte til en løsning med ubegrænset forbrug.

Hos Cybercity kan man lige nu få
2048/128 til 429,- per måned
1024/128 til 399,- per måned
... Se hele indlægget


Cybercitytilbud
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
64 emne(r).
1 2 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 16/03-04 18:37 
Jeg har i nogle år brugt Stofanet og deres Flexrate, hvilket vil sige 1024/256 til 300,- per måned, men maksimumforbrug = 5Gb.

Det har passet mig fint indtil nu, men oftere og oftere når jeg de 5Gb. Det er på tide at skifte til en løsning med ubegrænset forbrug.

Hos Cybercity kan man lige nu få
2048/128 til 429,- per måned
1024/128 til 399,- per måned

Nogen der har erfaring med Cybercity? Er de stabile?

Og findes der bedre/billigere løsninger hos andre udbydere(ikke din egen lokale lille antenneforening, men landsdækkende)?

Cybercitytilbud
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 18:38 
Hvis CC er stabile i dit område, er det vel en god idé at tage dem. TDC har jeg selv min forbindelse hos, og den er så godt som aldrig nede, hvilket har gjort at jeg aldrig har overvejet andre udbydere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DizzyDizzySkrevet 16/03-04 18:51 
Cybercity er ok, hvis blot du ikke bruger newsgroup, da de ikke har særlig mange. Du kan hos stofa få fastrate, hvor du betale 425 kr/md med ubegrænset forbrug det er så en 768/128.

Uanset hvad skal du holde dig langt væk fra Tiscali. F**K et lorte selskab.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
OkottaOkottaSkrevet 16/03-04 18:59 
Jeg er enig med Naiera - har selv TDC, og det kører forrygende + er aldrig nede.

Ville aldrig overveje at skifte udbyder.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HellefiskHellefiskSkrevet 16/03-04 19:03, rettet 07/01-05 13:56 
Jeg har nu ikke haft problemer med tiscali, vil du uddybe hvorfor det er et lorteselskab?
dRxLdRxLSkrevet 16/03-04 19:09 
Tiscali har en gang taget røven på mig for vildt.

De har i øvrigt dårlig kundesupport, og man skal vente uforholdsmæssigt meget for at få support.

Derudover kender jeg mange skrækhistorier med hvordan de behandler folk hvis man f.eks. vil sige sin linie op.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TurricanTurricanSkrevet 16/03-04 19:10, rettet 16/03-04 19:11 
Her har du et vink med en vognstang...

EDIT: Til Hellefisk....

Klager i 2003
The Gods pause for a moment...
ChronoChronoSkrevet 16/03-04 19:24 
Jeg har ikke noget at klage over hos Cybercity - dem kan jeg godt anbefale.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PlaykidPlaykidSkrevet 16/03-04 19:25 
Jeg kan også anbefale Cybercity.
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 16/03-04 19:26, rettet 16/03-04 19:26 
Dizzy>
Du kan hos stofa få fastrate, hvor du betale 425 kr/md med ubegrænset forbrug det er så en 768/128.

Det er jeg klar over, men det kan jo aldrig blive interessant, når CC tilbyder 2048/128 til 429,-

TDCs priser ligger faktisk også noget højere end CC:

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_pris

og det samme gælder vel egentlig Tiscali, omend de har lidt bedre upstream end de andre generelt set:

http://www.tiscali.dk/privat/broadband/

Er der andre, der har positiv erfaring med Cybercity?

Edit: Det ser det jo ud til ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DizzyDizzySkrevet 16/03-04 19:31 
helt som nævnt de skider på kunderne som siger op. Det skal dog siges, at det vist er blevet lidt bedre, men jeg vil aldrig anbefale dem.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-04 19:34 
Okotta>
Jeg er enig med Naiera - har selv TDC, og det kører forrygende + er aldrig nede.

Ville aldrig overveje at skifte udbyder.

Jeg har haft monster problemer med mit TDC, men de sidste par uger har det kørt som smurt så jeg håber da at det fortsætter sådan.
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 16/03-04 20:30, rettet 17/03-04 12:12 
Jeg havde da jeg boede hjemme Cybercity.
Det kørte rigtig godt i de 2 år.

Nu har jeg TDC ... Og det er ofte ned.
Jeg villle smide mine 25 øre efter CC.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DarkenDarkenSkrevet 16/03-04 20:35 
stofa er skod, hvis du skal bruge det til at spille spil med.

TIS KAN DE LIDE er også skod, og jeg kunne fylde sider med hvorfor.

TDC har jeg hørt gode ting om

CC er jeg skiftet til efter tiscali, cc har den fede ting at når de har tilbud, opgrader de din linie gratis, så den er tilsvarende til prisen, gad godt at have været med dem fra starten =\
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/03-04 20:35 
Jeg har også selv TDC, og er godt tilfreds med dem. Det kunne dog godt være billigere - men det kan det vel altid :P (læs: prisen er i orden)

Jeg har ikke prøvet CCs bredbånd, men deres dialup tilbage i de dage var dog ikke noget at råbe hurra for. Da jeg dengang fik fra TDC til CC, blev min forbindelse både langsommere og noget mere ustabil
biggiesbiggiesSkrevet 16/03-04 21:33 
Jeg har cybercity, og kan kun sige positive ting om dem. Jeg har haft dem i over 1 år og det har kun været nede 1 gang i ca 3 timer ( der var nogen der havde gravet et hovedkabel over :) ). Jeg har fået mit opgraderet flere gange gratis, så jeg giver kun 395,- for 2048/512 :)
WehnerWehnerSkrevet 16/03-04 21:41 
Tak for alle svarene. Det lyder bedre og bedre med Cybercity. Jeg ringer til dem allerede i morgen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CalleCalleSkrevet 16/03-04 21:42, rettet 16/03-04 21:42 
Jeg kan også kun anbefale TDC ADSL, men Webspeed, HOLD JER LANGT VÆK!!!!! jeg har kun haft problemer med det, men så en dag så kom min fader hjem med en glædelig nyhed....

Jeg citerer:
"Hej drenge(Både mig og min storbror) ja i dag blev det besluttet inde på mit arbejde at alle os der arbejder derinde vi får ADSL 512/512 gratis af arbejdet og det må også bruges til hjemmebrug..."

Vi har overhovedet ikke haft problemer med det, og jeg kan ikke sige andet end at jeg er fuldt ud tilfreds med det!
DizzyDizzySkrevet 16/03-04 21:44 
Hvorfor ringe, jeg bestilte via deres hjemmeside, det er da det nemmeste :)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
jaesjaesSkrevet 16/03-04 22:41, rettet 16/03-04 22:42 
Wehner>
og det samme gælder vel egentlig Tiscali, omend de har lidt bedre upstream end de andre generelt set:

En fed ting ved Tiscali er, at det så vidt jeg ved, er det eneste selvskab hvor man lovligt som privat bruger, kan dele en ADSL-linie med naboer etc.

I min andelsforening er vi 10 lejligheder om en 2048/512 linie = meget billigt :)
(Og det er heldigvis sjældent, at folk belaster linien med spil/download samtidig, men 14-16 brugere om en linie, er selvfølgelig normalt i overkanten).

Så måske kan du fikse noget med dine naboer m.m. Det er selvfølgelig besværligt mht. kabler osv., hvis du ikke bor i lejlighed...
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 22:49 
Konsolkongen>
Jeg har haft monster problemer med mit TDC, men de sidste par uger har det kørt som smurt så jeg håber da at det fortsætter sådan.

Som jeg skrev skulle man også se, om man ikke kunne finde ud af, hvordan det plejer at køre i ens område. Okotta og jeg har så godt som ingen problemer haft overhovedet, hvilket så nok betyder at vi er i nogle heldige områder. Hvis man så er i et område hvor CC kører godt, jamen så er det da dem man skal smide sine penge efter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-04 23:19 
Har hørt om det kunne være fordi jeg lå fra langt fra centralen, men det var det ikke. Anyways jeg opgraderede til 256 i UL og nu kører det bare.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/03-04 01:21 
Har også TDC og det virker fint, bare man ikke skal være mere end én maskine på af gangen, så vi har nu måtte invistere in router til små 800,- ved siden af, men ellers er de fjong, bare ikke her hvor jeg bor da min hastighed ikke kan blive højere end 512/128 pga. den lange afstand til centralen :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
NaieraNaieraSkrevet 17/03-04 11:43, rettet 17/03-04 11:44 
Jeg har jo også TDC, men det er ikke et problem at dele forbindelsen med en switch. Ekstra IP'er koster vist 10 kr. mere om måneden, og man skal huske man kun får 2 som standard. Vi har tre computere på internettet hver dag...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fearless popcornfearless popc...Skrevet 18/03-04 20:57 
Jeg har ikke så meget forstand på internet osv. så har lige et spørgsmål:

- Vi har fået sat en Bredbåndsboks af TDC
- Men vi skal muglighvis skifte til CyberCity, skal de så komme og sætte en ny boks op eller hvad?!
- Jeg bor på Bornholm, og jeg tror ikke der er en CyperCity forhandler her, kan vi så stadig få deres bredbånd?
just plug it in.
DizzyDizzySkrevet 18/03-04 21:03 
Du kan tjekke hos cybercity om du kan få bredbånd herfra se link.

indtast telefonnr
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
HankyHankySkrevet 18/03-04 21:05 
Cybercity har netop nu tilbud på 2 mbit for noget der lignede omkring de 450,-
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
fearless popcornfearless popc...Skrevet 18/03-04 21:12, rettet 18/03-04 21:13 
Og det er præsis det vi skal have ;)

(Forældre betaler, yesh!)

Aha, vi kan vist sagtens få det her :)
just plug it in.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 18/03-04 21:39 
Darken>
stofa er skod, hvis du skal bruge det til at spille spil med.

øhh hvorfor er det lige de er det??
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/03-04 21:52 
Køb dog en router i stedet.. så kan du have alle de enheder på nettet af gangen du vil, med kun 1 IP fra TDC, Andet er da spild af penge.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/03-04 22:19 
Jeg kan varmt anbefale TDC Kabel TV Webspeed. Jeg har nu haft det i næsten 4 år, og det har altid virket upåklageligt.

Priser:
64/64 kbit/s 149 kr. pr. md.
256/64 kbit/s 239 kr. pr. md.
512/128 kbit/s 339 kr. pr. md.
1024/128 kbit/s 439 kr. pr. md.
1024/256 kbit/s 549 kr. pr. md.
2048/128 kbit/s 539 kr. pr. md.
2048/512 kbit/s 749 kr. pr. md.
4096/256 kbit/s 839 kr. pr. md.

Læs mere her!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/03-04 22:26 
jeg har i lige øjeblikket også Webspeed,
og det funger da.. men det er dyrt i forhold til andre udbyder med samme hastigheder.
jeg hopper tilbage til CC (igen siden dengang jeg havde ISDN) jeg har bestilt en 2048/128 til 429kr.
og samtidig med det kører CC jo med Boost teknologi så hvis man går og mangler lidt ekstra fart en dag eller weekend.. kan man booste det helt op til en 8mb linje.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
fearless popcornfearless popc...Skrevet 23/03-04 21:28 
Vi har i øjeblikket TDC og skal skifte til CC..

Den boks de har sat op, tager de den tilbage, så vi skal betale en ny fra CC?
just plug it in.
TurricanTurricanSkrevet 24/03-04 08:17 
Boksen skal under alle omstændigheder tilbage. Hvis CC ikke har deres eget udstyr på din central, så vil de bruge den ledningsvej du har nu, samt det TDC skillefilter der er installeret(med mindre i havde en Gør Det Selv løsning fra TDC). Det er så TDC's Bredbåndsløsning du stadig kører med, da CC så bare lejer teknologien. Hvis CC derimod er fremme i dit lokalområde vil de i de fleste tilfælde opsætte deres egen ledningsvej, og så kan du altså ikke genbruge noget.
The Gods pause for a moment...
WehnerWehnerSkrevet 07/01-05 13:48 
biggies>
Jeg har cybercity, og kan kun sige positive ting om dem. Jeg har haft dem i over 1 år og det har kun været nede 1 gang i ca 3 timer ( der var nogen der havde gravet et hovedkabel over :) ). Jeg har fået mit opgraderet flere gange gratis, så jeg giver kun 395,- for 2048/512 :)

Jeg bliver lige nødt til at bumpe dette gamle indlæg for at runde historien af. Jeg købte nemlig Cybercity i april sidste år: 2048/128 til 429,-

Efter et halvt år blev jeg gratis opgraderet til 2560/128 (ikke at det lige var mere download, jeg manglede, men hvem klager over gratis opgradering?) og i dag har jeg lige fået et brev om at de igen gratis sætter mig op. Denne gang heldigvis mit upload så jeg nu har 2560/256.

Det kan man da kalde service! Højeste anbefaling til Cybercity herfra.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 07/01-05 14:23 
Jep, de har også lige opgraderet min upload - endelig opgraderer de den frem for download :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 07/01-05 14:39 
Og jeg har også lige fået samme brev.
DarkenDarkenSkrevet 07/01-05 14:52 
yep me2, sidste år prøvede jeg at få min upload højere end /128 men den linie "findes" ikke (hvilket er plat da jeg endte med at få en tekniker til at sætte den op gratis til /320)
nu er den så permanent (hehe de behøver ikke at have af vide at jeg har kørt sådan længe) men synes det er så fed en service at existerne kunder ikke bliver "snyd" af at det kun er nye kunder der få goderne.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/01-05 17:35 
Hold jeg langt væk fra stofanet og arrownet!
Home is where the hardware is..
BeanoBeanoSkrevet 07/01-05 18:32, rettet 07/01-05 18:51 
Jeg har også benyttet Cybercity det sidste lille års tid efter en kedelig periode med Errornet's TOTAL-SKOD løsning... argh... Amin Jensen og min bare...

CC kører totalt stabilt og deres support er ikke flabet som Arrownet... så en "hold jer væk fra Arrownet" herfra også!
3of193of19Skrevet 07/01-05 19:12 
Har i lang tid kørt godt med Tele2.
595,- for 2048/512.
KoludaKoludaSkrevet 07/01-05 23:44 
Bruger også TELE 2 2048/512 til 530,- om måneden.
Er KLART mere tilfreds med Tele 2 i forhold til TDC jeg havde før, det er nu godt 180,- om måneder jeg sparer, og har et meget mere stabilt internet nu..:)
kooikkooikSkrevet 08/01-05 10:40 
Stofanet er skod. Dengang jeg havde det var der kun problemmer. De er meget langsomme til at få styr på ens internet. Jeg havde i langt over en uge intet internet, da min linie var nede. Ringede ing og fik svaret " vi holder øje med fejl på din linie " men gjorde de det nej.
Jeg kunne ofte ringe ind flere dage i træk og klage over nettet var nede og fejl på min linie. Deres suport er nu heller ikke det helt store værd, der er i hvert fald ikke meget at hjælpe hos dem.
HankyHankySkrevet 08/01-05 22:15 
Vi skiftede først på efteråret fra Tele2 til TDC, da vi
fik regninger fra de eftersigne serviceydelser vi havde benyttet
os af ved Tele2.
I starten var vores TDC forbindelse på 512/128, men den blev
pr. automatik opgraderet til 512/512.
Jeg klager ikke :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 09/01-05 01:59 
Webspeed har jeg haft i en årrække og de fungerer glimrende. Har selv 256/64, men hvis man vil ha' mere, kan det nok bedre betale sig at søge andetsteds.
元気ですか。
OkottaOkottaSkrevet 18/01-05 01:49, rettet 18/01-05 01:51 
Check det her tilbud fra TDC.

Mon ikke vi kommer til at se en generel prisnedsættelse, i løbet af maj.

Det tror jeg.

Ja tak
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
TurricanTurricanSkrevet 18/01-05 10:21 
Det er værd at nævne at det drejer sig om en 4096/512 "Best effort". Hvis linien ikke kan trække fuld hastighed vil det umiddelbart være uploaden der vil blive justeret. Har man i forvejen 512 i upload vil man dog, næsten, altid kunne få 4096/512.

Eksisterende kunder der har mindre end 1024 i download vil kunne opgradere til en 1024/128 og benytte sig af tilbuddet.
The Gods pause for a moment...
OkottaOkottaSkrevet 18/01-05 12:45 
Kunder der - li'som mig selv - benyttede sig af deres forrige tilbud, om at opgradere til 1024 og igen til 2048 (via et forrige tilbud), de kan også sagtens benytte sig af dette nye tilbud. Det bekræfter TDC.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/01-05 13:14 
Det irriterer mig grænseløst, at downloadhastighed i den her konkurrencesituation åbenbart er den hellige gral.

Hvad skal jeg med den ene eller den anden billige 1 - 2 Mbit løsning, når upload kun er 128?

Jeg bruger min adsl til surfning og Xbox Live - egentlig er min 256/256 til 299,- hos Tiscali ganske udemærket, men man kunne da godt tænke sig at opgradere, især når de tilsyneladende er ude i en priskrig.

Hvis Tiscali kan lave en 2048/128 til 299 om måneden, burde de også kunne lave en 1024/1024 - belastningen på deres netværk må være den samme.

Mit bedste alternativ ser ud til at være en 512/512 hos Tele2 til 340,- men det er lissom ikke helt tillokkende nok.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AmbyAmbySkrevet 18/01-05 13:32 
SeventhSun>
...
Hvis Tiscali kan lave en 2048/128 til 299 om måneden, burde de også kunne lave en 1024/1024 - belastningen på deres netværk må være den samme.
...

Så simpelt mener jeg bestemt ikke det kan sættes op. Jeg mindes at have læst at det er upload der virkelig koster for udbyderne.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig