X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billigste bredbåndsløsning?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 16/03-04 18:37 
Jeg har i nogle år brugt Stofanet og deres Flexrate, hvilket vil sige 1024/256 til 300,- per måned, men maksimumforbrug = 5Gb.

Det har passet mig fint indtil nu, men oftere og oftere når jeg de 5Gb. Det er på tide at skifte til en løsning med ubegrænset forbrug.

Hos Cybercity kan man lige nu få
2048/128 til 429,- per måned
1024/128 til 399,- per måned
... Se hele indlægget


Cybercitytilbud
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
64 emne(r).
« < 1 2

Svar
HeroldHeroldSkrevet 18/01-05 14:53 
Det er rigtigt. Der er svjv. samtidigt sat loft på hvor meget man må sætte upload på på normale linier. Aner ikke hvorfor?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/01-05 16:21 
Nu vil jeg ikke påstå, at det er løgn - men hvad er lige den tekniske forklaring på, at det skulle belaste netværket mest med upload?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
TurricanTurricanSkrevet 18/01-05 19:00 
Nu er jeg ikke den store tekniker, men jeg prøver alligevel:

Den absolut maksimale upload man kan hive ud af en ADSL(og altså ikke andre dsl afarter), er 768. Denne hastighed kræver praktisk talt at man har en telefoncentral siddende på modemmet, og er derfor ikke noget der kan leveres til alle. Det har noget at gøre med det udstyr man har derhjemme, kontra det der er på centralen. Det er altså ikke netværket der belastes som er problemet, men det faktum at det ikke er realistisk at kunden har udstyr til 10.000,-(eller hvad det nu ville koste...) siddende derhjemme.

Det var den forklaring jeg fik for 4 år siden, så jeg håber at jeg husker rigtigt:-)
The Gods pause for a moment...
WehnerWehnerSkrevet 03/02-05 14:56 
Chrono>
Jep, de har også lige opgraderet min upload - endelig opgraderer de den frem for download :)

Nogen af jer med Cybercity, der rent faktisk har fået tempoet sat op endnu? I mit brev skrev de senest d. 14 februar, så der er sådan set ikke noget galt endnu - ville bare lige høre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 14/02-05 18:10 
Så kom det endelig: 2560/256 for 429,-

Da jeg for under et år siden bestilte, var jeg glad for 2048/128 for samme pris.

Så jeg er ret glad nu :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 29/06-05 09:58 
Wehner>
Jeg købte nemlig Cybercity i april sidste år: 2048/128 til 429,-

Efter et halvt år blev jeg gratis opgraderet til 2560/128 ...og i dag har jeg lige fået et brev om at de igen gratis sætter mig op. Denne gang heldigvis mit upload så jeg nu har 2560/256.

Og så kom der igen i dag brev fra Cybercity. Nu bliver mit upload doblet igen kvit og frit, så jeg kommer til at have 2560/512 senest 22/7. Stadig til 429,-

Gratis opdatering hvert halve år i gennemsnit. Ikke dårligt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 29/06-05 12:12 
Snyd. Jeg fik bare fordoblet min download pr. 22/7, så den bliver 2048. Vil da hellere have fordoblet min upload :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
silverstarsilverstarSkrevet 29/06-05 16:25 
Excellent, har lige åbnet mit CC brev, de dobler også min upload, så nu hedder det 2048/512 til 399,- pr mdr. Sweet...!
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
WehnerWehnerSkrevet 22/07-05 11:58 
JEg måtte lige ringe til dem for at få hul igennem, men nu er min upload sat op til 512. I den forbindelse har jeg lige et spørgsmål:

Mine reelle hastigheder fra Cybercity har altid været højere end det lovede, specielt hvad angår upload.

med 2048/128 fik jeg reelt ca. 220 kbytes/s / 18 kbytes/s
med 2560/256 har jeg haft ca. 275 kbytes/s / 34 kbytes/s

Den nye upload på 512 peaker dog på 50,6 kbytes/s. Baseret på de andre tal, forventede jeg mere. Hvad oplever I andre CC-brugere med 512 op?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/07-05 16:38 
Wehner, din nethastighed regnes ikke i kiloBYTE/sekund men kiloBIT/sekund (kbps). De 2048/512 skal derfor regnes en smule om for at du får det reelle tal for kilobytes. 1 kilobyte er jo ikke "bare" 1000 bytes, men derimod 1024 (fordi en byte regnes som 2 i en eller anden potens).

Derfor:
En 2048 kbps-forbindelse vil du kunne se hente med et kiloBYTE-tal, som er lidt højere end "forventet". Som du skriver 220 kilobyte/s. Så CyberCity er ikke helt så flinke som du går og tror :-)
WehnerWehnerSkrevet 22/07-05 17:10 
Det er jeg sådan set godt klar over, men hvordan kan det regnestykke få 128 til at blive 18 og 512 til at blive 50?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 22/07-05 19:21 
Fordi det er et regnestykke med for mange variabler til at det nødvendigvis er præcist :)

Der er jo mange ting, der har indflydelse på up og download.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 22/07-05 21:28 
Hvilket leder tilbage til det, jeg rent faktisk spurgte om: Andre Cybercity-brugere, der oplever, at hr. 512 op er mindre generøs end sine lavere nummererede brødre?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/07-05 22:15 
Jeg nåede desværre ikke rigtig at teste inden de opgraderede min linje. Men før kunne jeg uploade med 40KB/s hvilket jeg ved der har været go' plads til. Testede lige nu med at uploade med ftp, hvor den til at starte med lagde godt ud på en del over 550kbps, men faldt stille og roligt ned på lidt over 500kbps og blev der. Så måske har du ret, må lave lidt flere tests.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
64 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig