X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg elsker Skattevæsenet


Svar
OkottaOkottaSkrevet 16/03-04 11:40 
Når man lige har fået *næsten* 10.000,- tilbage i skat, så kan man godt li' Skattevæsenet.

Lad mig se - jeg sku' ha' en Gamecube + MGS: TTS og en GBA SP + en ny PS2, og så var det noget med en chipped Xbox m. MAME, samt muligheden for at køre Ninja Gaiden i den ucensorerede version :-)

Og den der Nokia 6620 ser osse meget interessant ud nu.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
455 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
fumfumSkrevet 25/03-04 11:51 
Eller bruge den kode der er på opgørelsen.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/03-04 12:15 
I know. Har rettet min selvangivelse med TastSelv, men jeg kan ikke finde min overskyende skat... Hvis der vel at mærke er noget at hente :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JuggernautJuggernautSkrevet 25/03-04 12:29 
Der går nogle dage inden du kan få oplyst om du skal betale eller have restskat tilbage.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SideshowSideshowSkrevet 25/03-04 13:52 
I går bare ind på tastselv - taster koden og så tjekker i jeres årsopgørelse. Der står hvor meget I får tilbage i skat, hvis I får noget.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/03-04 11:20 
Hi, hi, hi... 7500,- til lille far her. Ganske nyttigt, når man lige har købt lejlighed :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
millenniummillenniumSkrevet 26/03-04 14:30 
LORT, RØV og en masse andre bandeord...

Jeg skal af med 5000,- Der røg mine feriepenge!
The medium is the message.
OkottaOkottaSkrevet 03/02-05 16:36 
Så er det jo ved at være den tid på året igen, hvor man kan lave en tidlig indberetning af sin Selvangivelse - det kunne man fra og med igår d. 2 februar, og indtil d. 21 februar.

Jeg har lige indberettet min, og så skulle der gerne - ligesom sidste år - flyve overskydende skat ind på min konto, i midten af marts.

Alle jer der bruger Told & Skat's Tast Selv; Kom hellere igang med den tidlige indberetning af Selvangivelsen :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 03/02-05 16:57, rettet 03/02-05 17:20 
Jeg kommer desværre nok til at betale noget tilbage, da et af vores store nye projekter på arbejdet har betydet alt for meget overarbejde - det betyder selvfølgelig også en masse ekstra penge.

Jeg må hellere igang med at indberette...

EDIT: Nå, der var vist ikke noget at indberette alligevel. Alt sker jo næsten automatisk i disse dage. Så er det jo bare at indberettet 'ingenting'. Lønindkomst m.m. får skattevæsenet jo automatik fra arbejdsgiver.
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/02-05 17:48, rettet 03/02-05 17:50 
Skulle bare lige give info om lidt befordringsfradrag... done.
Regner med at få ca. 10 stærke tilbage + 10 i feriepenge. Så er der til udbetalingen på en Fiesta ST150 til foråret... Nam, nam.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/02-05 19:15 
Hvordan finder man lige ud af hvor mange dage man har arbejdet, hvor præcist angiver i det?
Told•Skat oplyser selv at der er 216 arbejdsdage på et år. Jeg har så haft 3 uger + 1 dag ferie, og sammenlagt 15 uger på skole hvor man så ikke er berettiget til godtgørelse. Det giver så 125 dage tilbage, med hvad så med de dage jeg har været syg (det antal kan jeg jo ikke huske) og hvad med fridage, f.eks. omkring påske og jul? Hvordan beregner i det?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HeroldHeroldSkrevet 03/02-05 21:21 
Dem skal du svjv. have noteret ned, så du ikke kan kræve fradrag for dem.

Du kan også bare lade være, men det har du ikke hørt fra mig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JimPPJimPPSkrevet 03/02-05 22:21 
Har over givet ansvaret til min mor, hun tager det hele meget let og kreativt, som hun siger: "Det er jo ikke mig der ryger ind og side".

Glæder mig til at få penge tilbage - kan nok bruges som beskyttelses penge.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
3of193of19Skrevet 03/02-05 22:26 
Hmm, har nu aldrig rettet noget på Tast Selv og plejer altid at få 2-3000 tilbage...
Hvordan får folk så enormt meget tilbage i skat?
crying outcrying outSkrevet 03/02-05 22:52, rettet 03/02-05 22:52 
Du kunne jo be' din arbejdsgiver trække 500 ekstra om måneden til skattefar - så får du penge tilbage, inkl. gode renter, året efter.

Er faktisk en ganske god opsparing !

/edit - du skal jo nok op på en plov om måneden...
Jusqu'a ici tout va bien....
solid snakesolid snakeSkrevet 03/02-05 22:57 
Jeg kan ikke blive klog på om det med rente passer.
Fordi jeg har hørt begge dele at det giver god rente også at det giver 0,05% Nogen der ved hvad der er rigtigt?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
kimmerkimmerSkrevet 03/02-05 23:44, rettet 09/03-05 14:01 
okay... synes kun jeg kan finde min gamle årsopgørelse (fra 2004). Hvordan finder i den fra i år? (2005)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
enfenenfenSkrevet 03/02-05 23:58 
solid snake>
Jeg kan ikke blive klog på om det med rente passer.
Fordi jeg har hørt begge dele at det giver god rente også at det giver 0,05% Nogen der ved hvad der er rigtigt?

Renten er så vidt jeg kan huske 2 %, så det er faktisk mere end, hvad banken giver :)
What is the Matrix?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/02-05 09:22, rettet 04/02-05 09:34 
Herold>
Okay, tak. Så lader det ikke til at det er noget som er vildt kritisk at gå op i.

3of19>
Hvordan får folk så enormt meget tilbage i skat?

Når du får din forskudsopgørelse, kan du jo prøve at beregne hvor meget du regner med at tjene, og så opgive et tal som er en bid højere, så skulle der gerne komme en god slat tilbage til dig :-)

TILFØJELSE:

Nu fandt jeg faktisk en udregning specifikt for 2004, så hvis andre sidder med samme udregninger, kig her:
http://www.di.dk/personaleogadm/show.asp?page=DOC&objno=113584
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
OkottaOkottaSkrevet 04/02-05 11:49 
kimmer>
Tak for tippet, får selv 4688kr :-)

Hvordan dælen kan du allerede se, hvor meget du får tilbage?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 04/02-05 12:20 
Nu fik jeg ikke indberettet i går, men gad vide, om man bare kan indberette den tidlige selvangivelse uden at tilføje noget?
What is the Matrix?
BlossomBlossomSkrevet 18/02-05 13:32, rettet 18/02-05 13:41 
Hm.. regner med at få godt og vel 7100 + 2% rente tilbage i skat, så det er vel også en slags penge .. hehe

Så skal jeg have mig en bærbar, og muligvis et par dage i London...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
TKTKSkrevet 19/02-05 10:39 
Blossom>
Hm.. regner med at få godt og vel 7100 + 2% rente tilbage i skat, så det er vel også en slags penge .. hehe

Så skal jeg have mig en bærbar, og muligvis et par dage i London...

Dét bliver ikke nemt for de 7200,-kr. +- ..hehe ;]
happyEDhappyEDSkrevet 19/02-05 13:30 
Jeg venter med længsel.. man kan først se det 13/3...
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BlossomBlossomSkrevet 19/02-05 14:32 
Best-selleR>

Dét bliver ikke nemt for de 7200,-kr. +- ..hehe ;]


Kommer an på om man har de rette forbindelser. (bærbar)
Og jeg har været i London mange gange, så jeg ved hvor man bor meget billigt.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 20/02-05 15:28 
Jeg skal til London til sommer og vil meget gerne høre, hvor man kan bo meget billigt...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 07/03-05 10:04, rettet 07/03-05 10:05 
3668,- retur til mig, indsat på min konto d. 28 Marts.

Hello Mr. Gamecube-Resident-Evil-4-Platinum-bundle eller Mr. Nintendo-DS-med-et-par-spil-deal.

Woo hoo!

Hvis I ringer til jeres skatteafdeling i jeres kommune, så kan de fortælle jer, om I skal ha' penge retur nu.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ChronoChronoSkrevet 07/03-05 11:02 
Eller begge dele - det skulle du sagtens kunne få for de penge.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 07/03-05 11:10 
Joh, men jeg vil ikke bruge alle pengene på tant og fjas.

Gamecube RE 4 bundlet er noget billigere, så det kan godt være jeg bare snupper det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 07/03-05 13:17 
Rart, så kommer der snart post. (Gider ikke belæmre kommunen, de har nok at se til mde deres lønkaos).
fumfumSkrevet 07/03-05 13:31 
Okotta, køb DS'eren. Jeg har allerede en gamecube.

(Jeg går ud fra at den skal sælges igen efter et par måneder :-))
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
kimmerkimmerSkrevet 09/03-05 14:03 
Hvordan finder i jeres årsopgørelse for i år? (2005). Jeg er kun i stand til at finde den fra sidste år (2004).
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/03-05 15:19 
Okotta>
3668,- retur til mig, indsat på min konto d. 28 Marts.

Hvor er det lige præcis du kan se det? Tastselv?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SumezSumezSkrevet 09/03-05 16:36 
kimmer>
Hvordan finder i jeres årsopgørelse for i år? (2005). Jeg er kun i stand til at finde den fra sidste år (2004).

Samme her.
Det er sikkert individuelt, jeg har heller ikke fået noget brev endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 09/03-05 16:41 
Man kan først se sin årsopgørelse for i år, når man har godkendt sin selvangivelse via. Tast Selv.

Godkendelse af selvangivelsen kan først foretages fra d. 14 marts.

Jeg ringede jo osse bare til min kommune, og fik svaret fra dem.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
kimmerkimmerSkrevet 09/03-05 20:22 
Okay, fint :-)

nå.... d. 14 marts ved man mere!
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
happyEDhappyEDSkrevet 12/03-05 15:51 
Man kan se det i dag

5000,- til mig..

Hvornår er det man får det udbetalt?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
kimmerkimmerSkrevet 13/03-05 14:44 
Er du sikker på, at det ikke er den gamle årsopgørelse du kigger på?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
D.B.M.D.B.M.Skrevet 13/03-05 15:14, rettet 13/03-05 15:15 
Ja, hvis man ser længere tilbage i tråden ser det ud til at være samme beløb som sidste år ;o)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/03-05 17:11 
Hvem kan se hvad de får tilbage på TastSelv? Jeg kan ikke...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
OkottaOkottaSkrevet 14/03-05 17:24 
Det har været svært at få adgang til TastSelv i dag; Tror systemet derinde er ret presset, når alle folk vil ind og se deres årsopgørelse.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
happyEDhappyEDSkrevet 14/03-05 17:53 
Ja for sidste år var det 4958,-
og i år 5197,-

Så det er bare super , var der nogle der viste hvornår det var de går ind.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
kimmerkimmerSkrevet 14/03-05 17:58 
Ja, det må man sige. Har prøvet at tjekke min de sidste tre timer og har ikke haft heldet med mig.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SumezSumezSkrevet 14/03-05 18:06, rettet 14/03-05 18:27 
Je ghar godkendt min selvangivelse.. hvor ser man, hvor meget, man får tilbage? Jeg kan virkelig ikke overskue det her. Det er alt andet end brugervenligt.

EDIT: Nå, tror jeg fandt den. Små 1700kr til mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 14/03-05 18:43 
Nå, jeg har også lige godkendt min selvangivelse. Jeg har ikke fortaget nogen rettelser og derfor har jeg ikke fået ny årsopgørelse, får jeg at vide. Derfor skulle min gamle (den fra 2004) være den "rigtige", så jeg skulle gerne få noget nær 4700kr tilbage i skat d. 22/3. Håber det er tilfældet. Kan dog stadig ikke se min årsopgørelse, da denne service ikke er tilgængelig pt.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
fumfumSkrevet 14/03-05 18:49 
hmmm, får hele tiden:
"Der er i øjeblikket ingen adgang til den pågældende applikation, prøv igen senere
"
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
kimmerkimmerSkrevet 14/03-05 18:54 
Yep, det er den samme jeg får.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SumezSumezSkrevet 14/03-05 18:57, rettet 14/03-05 18:57 
Prøv at gå ind i "Beregn skatten"i venstre side, sig fortsæt og så beregn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 14/03-05 18:58 
Det er nok fordi vores er lagt offline, fordi vi får så meget tilbage i skat, at systemet har reageret og krævet manuel kontrol.

Det vælger jeg at tro på.
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
kimmerkimmerSkrevet 14/03-05 19:16 
Så er det den overskydende skat, man får tilbage?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
JuggernautJuggernautSkrevet 14/03-05 19:35 
Overskydende skat får man tilbage og restskat skal betales tilbage.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
455 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig