X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Play-Asia?


Svar
HankyHankySkrevet 16/03-04 09:12 
Har lige et spørgsmål ang. PlayAsia.com..
Nu har der været så meget snak med at de ting
man bestiller kan blive snuppet i tolden.

Gælder det også med bestillinger fra PlayAsia.com ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DehliDehliSkrevet 16/03-04 10:18 
Ja... alt hvad der lugter lidt af pakker fra asien bliver åbnet. Jeg har dog en enkelt gang modtaget en kuvert der slap igennem...
Jo ældre, jo bedre.
RJKRJKSkrevet 16/03-04 11:14 
Man skal betale told af varer, der kommer fra lande, som ikke er toldfrie. Sådan er det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 16/03-04 18:52 
Hvorfor anbefaler folk så PlayAsia.com samt Lik-sang.com ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JuggernautJuggernautSkrevet 16/03-04 19:01 
Måske fordi de har de ting folk skal bruge?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
msxtrdmsxtrdSkrevet 16/03-04 19:16 
PlayAsia har forholdsvis meget fair porto på de mindre varer. De er også flinke nok til at angive lavere værdi af forsendelsen, sålades at man ikke bliver taget ved tolden.

Har købt ved dem flere gange. Ret hurtig levering.
ChronoChronoSkrevet 16/03-04 19:29 
Og så er de super flinke. De leverede en vare som ikke levede op til deres beskrivelse af den - jeg skrev til dem, og de sendte mig ikke blot én ny vare, men hele to (og en rabatkupon jeg ikke nåede at bruge) helt gratis. Og det var ikke engang nødvendigt at sende den første vare tilbage. Så nu har jeg 3 usb-psx joypad-converters :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 19:31 
Jeg har altid fået rabatkuponer med ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 16/03-04 19:32 
Argh, så må jeg hellere skrive og klage over de tre ordrer uden rabatkupon :)

Måske har du købt for mange penge hver gang?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 22:41 
Totalen har været mellem $14 og $94, men jeg har altid fået en rabatkupon med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 17/03-04 06:58 
Hmm, og jeg har endda købt for mere end det en gang. Men uanset hvad så kan de stadig anbefales - god service og rabatkuponer til udvalgte kunder :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HankyHankySkrevet 17/03-04 11:25 
Dvs. at hvis jeg vil bestille Donkey Konga + Drum -sampak vil pakken blive stoppet under forsending ?
Eller kommer jeg til at betale ekstra oveni og så sender de den videre igen ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 17/03-04 11:43 
Du skal sikkert selv ringe og fortælle at du gerne vil betale told :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 17/03-04 15:27 
Hvor stor forsinkelsen bliver afhænger af hvilket humør toldvæsenet er i og hvilken forsendelsestype du bruger. Er det et kurrerfirma ryger pakken som regel hurtigt gennem tolden og toldopkrævningen kan tit ankomme et par dage senere end pakken. Er det almindelig postforsendelse kan der gå alt fra én dag til to uger ekstra.

_Om_ den bliver nuppet i tolden eller ej er ikke til at afgøre, da toldvæsenet ikke hiver fat i hver eneste pakke der kommer til Danmark. Sandsynligheden for at din pakke bliver nuppet er imidlertid stor, så regn altid med det.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/10-08 16:07 
Er nogle her der har prøvet at sælge ting til Playasia, tænker på hvad der ville ske hvis de købte noget af mig og de skulle betale told, hvordan vil det foregå?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 25/01-10 12:20 
Vil lige dele en oplevelse, min papbroder har haft med Play-Asia.com.

D.15 december bestilte han tre spil fra deres shop (alle stod som 'available'). D.21 december får han så en mail, hvori der står, at de kun har det ene af de tre spil på lager, men at de selvfølgelig nok skal sende de andre to, når de har dem back in stock, hvilket de meget snart har og at der ingen ekstra omkostninger vil være forbundet med forsendelen på dem. Han venter og venter og skriver så en mail til dem, i klagende tone, d.12 januar, hvorefter han først får svar her d.25 januar, hvor de skriver, at de desværre nok ikke kan skaffe det ene af de to resterende (af i alt tre) spil og om han vil være venlig at afbestille det, så de kan få sendt det andet afsted. Han har altså ventet i næsten halvanden måneds penge, på at få to ud af tre spil, som oprindeligt var ment som julegaver.

Alt dette, er jo' nok en samling af uheldige begivenheder og har personlig heller aldrig selv haft bøvl med Play-Asia.com, men udover at de hverken har givet nogen form for kompensation eller i det mindste en undskyldning for deres fuck up, så var det ham der tog kontakten og ikke omvendt. Jeg mener satme godtnok, at det er inbegrebet af dårlig service.
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 25/01-10 12:25 
Bestilte han julegaver fra Asien, den 15. december?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 25/01-10 12:30, rettet 25/01-10 12:50 
Herold>
Bestilte han julegaver fra Asien, den 15. december?

Ja, fremgår det ikke af det jeg har skrevet? :) Han var udemærket klar over, at chancen for at de nåede frem til tiden, var meget lille. Og ja, det spil de så sendte, blev selvfølgelig taget i tolden.

EDIT:

Iøvrigt oplyste de på Play-Asia, at hvis man benyttede sig af den dyreste forsendelses løsning, ville man kunne undgå juletravlheden og have sin pakke fremme indenfor en uge.
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 25/01-10 12:32, rettet 25/01-10 12:33 
Har været ude for lidt af det samme.
Da jeg skulle købe Shikigami No Shiro III (X360) stod den også som 'available'. Men et par dage efter bestilling, fik jeg så en mail om, at de først lige skulle skaffe den fra deres leverandør men at de ville ha' den inden for en uge. Efter 14 dage havde jeg stadig intet hørt og sendte en klagemail.
De skrev så at jeg måtte vente yderligere 14dage. Efter dette fik jeg dem til at checke om de rent faktisk havde ShootingLove200X på lager og ændrede så min bestilling til dette (havde betalt forud via PayPal og gad ikke at bøvle med refunds).
Jeg endte med at skaffe Shikigami No Shiro III på eBay i stedet (nyt i folie); billigere end Play:Asia iøvrigt.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 29/01-10 09:09 
Det er hermed besluttet, at jeg ALDRIG handler med Play-Asia.com, nogensinde igen.

Min papbroder har nu lavet sin bestilling om to gange, til deres fordel. Begge gange har det været spil, de hævdede at have på lager, men hvor tilfældet var en anden. Nu har har han så smidt en pre-order på et spil, eftersom de skrev, at de har fået et af de først bestilte spil hjem. De kunne så oplyse, at hvis han valgte ikke at vente på pre-order spillet, så de kunne blev sendt samlet, ville det få ekstra forsendelsesomkostninger. Udover at jeg synes, at de burde give en eller anden form for kompensation, så skylder de ham endda 6$.

Ikke at jeg synes de burde throat-fuckes med en rusten, hvidglødende dildo, men... Er da godt træt af dem.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-10 13:25 
Jeg forstår slet ikke dit indlæg. Er preordren på det nye spil ikke en helt anden handel? Hvis der går længe før det preordrede spil udkommer og spillene skal sendes hver for sig kan jeg måske godt forstå at de vælger at opkræve porto begge gange (er det, det du mener?). Hvorfor skylder de ham 6$?

Jeg går selv med ideen om måske at bestille noget DS XL fra dem inden så forfærdeligt længe så jeg vil da gerne vide hvorfor jeg skulle købe fra en anden shop i stedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 09/02-10 16:29 
Havde slet ikke set, at du havde skrevet i denne tråd.

Altså, han bestilte oprindeligt tre spil. De valgte at sende det ene, af de i alt tre spil, da de åbenbart ikke havde de andre to titler på lager (selvom der stod skrevet noget andet på siden). Noget der ligner en måned efter bestilling, fik han så at vide, at de nok slet ikke kunne skaffe det ene af de to spil. Så efter noget skriven frem og tilbage, besluttede han sig for, at afbestille det ene, for så at smide pengene på en pre-order (der koster 6$ mindre).

De har ikke på et eneste tidspunkt taget kontakt til ham. De reagere kun, når han en gang i mellem spørger til bestillingen.

Nu er det snart to måneder siden og han har stadig ikke set skyggen af spillene. De skriver, at de ikke vil sende det andet spil, før de har fået pre-orderen ind ad døren og det selvom han har skrevet, at han vil skide på pengene og bare gerne vil se sine spil.
Ting om dét og pis.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-10 16:49 
Hvorfor er det han gider blive ved at bøvle med dem? Hvorfor får han ikke bare sine penge igen og køber de spil et andet sted?

Play-Asia har altid været kendt som et site hvor man ikke kan regne med om de rent faktisk har spillene på lager selvom der står de har dem (hvis der fx står 1-3 dage kan man ligeså godt droppe det, chancen for at de nogensinde får spillet er minimalt så). Jeg har selv cancelled flere ordre igennem tiden med den begrundelse at jeg ikke gider vente længere og alle gangene har de givet mig mine penge inden for 1 dag, på det område er der heldigvis ingen problemer.

Der er ingen grund til at blive frustreret og spilde tid på Play-Asia og deres skandaløst dårlige service. Jeg vil til enhver tid hellere give 10$ mere på sider som neoamusement hvor man også undgår told og ordren kommer inden for en uge (vs de 3-4 uger det tager fra skod-asia) eller bruge ebay end spilde mere tid på play-asia.
Alf81Alf81Skrevet 09/02-10 17:03 
Det er vel blevet en principsag. Et eller andet sted, er det for let for dem, hvis han bare afbestilte. Dog tror jeg ikke det vare længe, inden han opgiver og trækker bestillingen

Fuckhoveder.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/02-10 17:36 
Tak for forklaringen så forstår jeg bedre. Det er da nederen :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 09/02-10 19:39 
Azzkikr>
Jeg vil til enhver tid hellere give 10$ mere på sider som neoamusement hvor man også undgår told og ordren kommer inden for en uge (vs de 3-4 uger det tager fra skod-asia) eller bruge ebay end spilde mere tid på play-asia.

Neo Amusement sender nogle gange direkte fra Japan, så der er ingen garantier for at undgå told.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-10 20:59 
Alle mine forsendelser fra neoamusement har været downmarket til 10$.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig