X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Soundtrack til dRxLaX


Svar
dRxLdRxLSkrevet 14/03-04 14:43 
jeg har besluttet mig for at føre dRxLaX op til version 1.0 og så begynde på et andet projekt.

Her er hvad jeg har tænkt mig til kan tilføjes uden alt for meget besvære:

-"rigtigt" menu system.

-mulighed for at indstille størrelsen på spilleområdet (så man kan tilpasse det til fjernsynets visningsområde)

-"random" start system

-teamplay (point per overlevende skib)

-mulighed for at vælge at spille med baner der består af hvide miner der ikke tæller ned og sprænger lidt svagere når man rammer ind i dem, at dø af disse hvide miner tæller som selvmord.

-baggrundsmusik fra CD

-rigtig pause menu med spillet i baggrunden

-farveindstillinger optimerede enten til RGB eller NTSC

+en eventuel visuel bonus hvis jeg magter at fremhacke den ;-)


Nå men grunden til at jeg poster nyt om det her, er at jeg udover at give spillerne mulighed for at sætte en valgfri CD i maskinen til afspilning også ønsker at lægge nogle CD-tracks på skiven. Så er det jo bare problemet at skaffe noget musik af en rimelig kvalitet. Jeg tænker mig at det må falde i 2 forskellige kategorier:

1) musik der er uden for ophavsret (vel oftest pga. alder).
2) musik lavet af "amatører" med hvem man kan lave en aftale om at bruge deres musik gratis.

Endelig kunne det også være fint med en egentlig dRxLaX tittel-melodi, så hvis I kender nogen der evt. kunne stykke en sådan sammen, så send dem i min retning ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 14/03-04 14:56 
Hvilken type musik havde du i tankerne? :) Altså, til titel-melodien
dRxLdRxLSkrevet 14/03-04 15:31 
Noget passende, måske lidt oldschool computerspils agtigt. Lidt ligesom startmelodien til pacman eller lignende. Gerne lidt længere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-04 19:44 
dRxL>
2) musik lavet af "amatører" med hvem man kan lave en aftale om at bruge deres musik gratis.

Prøv inde på www.mymusic.dk , der finder du sikkert en del der hellere end gerne vil ha reklame for deres musik i dit spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig