X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Akut hjælp med floppydrev!!


Svar
CalleCalleSkrevet 13/03-04 20:41 
Hej jeg dtår og skla hjælpe en af mine faders venner med hans floppydrev! selve pc'en er lidt over et halvt år gammel...

Problemet lyder:

PisseC'en finder floppydrevet og alt er i den skønneste orden, men så snart man har puttet en diskette i og kligger på dets ikon, så siger den "Indsæt en diskette i drev A:\" og der sidder forhelvede en i!! Jeg har tjekket biosen og set om kablerne inde i selve maskinen sidder ordentligt og det ser ud til at virke fint....

Hvis det kan hjælpe jer, så lyser lampen i drevet konstant ligemeget om der sidder en diskette i eller ej!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 13/03-04 20:42, rettet 13/03-04 20:43 
Det problem har jeg også.. nøjagtig som beskrevet.. jeg har oven i købet prøvet at skifte selve drevet ud, men det er stadig det samme, så det er ikke fordi der er noget galt med selve drevet.
majjohamajjohaSkrevet 13/03-04 20:46 
Kan det være disketten?
nullernullerSkrevet 13/03-04 20:50 
Det tyder på at den brede flade ledning vender forkert, prøv at vende den i en af enderne.
Nu med Xbox 360
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 13/03-04 21:48 
Matt, nej det er ikke disketten

nuller, jeg har ikke testet det, men det lyder ret usansynligt. Der sidder en lille plastic dims som sørger for at man ikke kan sætte dem omvendt i hvis jeg ikke husker forkert, men som sagt har jeg ikke testet det så det burde jeg måske lige gøre.
CalleCalleSkrevet 13/03-04 21:53 
Det er mig selv som har bygget hans pc, og diskettedrevet fungerede som det skulle indtil for ganske nyligt.
nullernullerSkrevet 13/03-04 21:59 
jeg ved godt at det er "et langt ude svar" men feks når en ide ledning til et cdrom vender forkert, ja så kan lampen godt finde på at lyse hele tiden
og det er også en god ide at tage stikkene ud og sætte dem på igen, hvis det feks. skyldes en dårlig forbindelse.

ps.
hvad siger "enhedshåndtering" til drevet. ? er alt okay .
Nu med Xbox 360
CalleCalleSkrevet 13/03-04 22:20 
Jaa, den siger at enheden virker korrekt.....meget mystisk!
DizzyDizzySkrevet 13/03-04 23:50 
Er det også et problem hvis du starter op i DOS
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
KTCKTCSkrevet 14/03-04 01:17 
Mange kabler har 2 stik på ledningen. Prøv det andet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CalleCalleSkrevet 14/03-04 07:55 
Dizzy: jeg nåede desværre ikke at prøve dit trick...

KTC: ja jeg har prøvet det uden et positivt resultat.....
dRxLdRxLSkrevet 14/03-04 08:11 
I min computer har jeg valgt ikke at have noget floppy drev og se selv hvad enhedshåndteringen siger: Akut hjælp med floppydrev!!

Symptomerne lyder præcist som et kabel der sidder forkert i. Men du gør jo selvfølgelig bare det man altid skal gøre i sådan en situation. Prøver med en enhed du ved fungerer (f.eks. floppydrevet i din egen computer). Hvis det fungerer i hans ved du at I skal ud og bruge en 50'er på et nyt drev til ham.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CalleCalleSkrevet 14/03-04 08:18 
Men det mærkelige var, at hans computer instalerede et diskette drev, selvom at jeg havde flået den ud.
Først når jeg deaktiverede den i bios'en så sagde den ikke noget.....
dRxLdRxLSkrevet 14/03-04 08:43 
Det er jo det jeg lige har forsøgt at forklare med mit billede. Det windows genkender er diskettecontrolleren. I modsætning til så mange andre kontrollere undersøger denne ikke om enheden er tilsluttet før den klarmelder sig.
I mit tilfælde har jeg slet ikke noget drev sat til maskinen, men fordi kontrolleren siger "her er jeg" så mener windows at jeg har et fuldt fungerende diskettedrev.

Se nu bare at gør det på den måde jeg siger ikke, og så vil jeg i mellemtiden undersøge om jeg kan slå mit diskettedrev fra i min bios ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CalleCalleSkrevet 14/03-04 08:58 
Jaaa, jeg må jo hellere prøve, med et andet diskette drev.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig