X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo DS: Specs


Svar
MIKA-LMIKA-LSkrevet 11/03-04 21:32 
De fastlagte specs skulle efter sigende være lækket. Døm selv:

----

Main CPU: ARM946E-S (67MHz)
Secondary CPU: ARM7TDMI (33MHz)
Main memory: 4 MB
VRAM: 656KB

Display: 256x192 pixels (RGB) x 2
Color: 18-bits (262,144)

2D graphics Engine: 4 bckgrnd layers (scrolling), 128 objects (sprites)

3D graphics Engine: 120K polygons/sec, 30 MPixels/sec

Sound: 16 channels (ADPCM/PCM)

Microphone input

Wireless communication: IEEE802.11 protocol

Input device: Touch screen, A, B, R, L, Start, Select (X and Y are under examination)

Cube-Europe
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
KTCKTCSkrevet 11/03-04 21:46 
Det lyder da ikke helt urealistisk, synes jeg. Spændende maskine, som måske skal blive mit første Nintendo-køb efter NES'en...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RonaldoRonaldoSkrevet 11/03-04 22:01 
Den er vel en smule kraftigere end N64, så vi vil nok se en masse porte. Glæder mig til at se selve designet og prisen.
CalleCalleSkrevet 11/03-04 22:06 
Jeg tror den bliver fed, jeg kan godt lide konceptet med 2 skærme....jeg håber dog at de får puttet noget ordentligt batteri i!
JAAJAASkrevet 11/03-04 22:07 
120k polygoner/s? Det var godt nok ikke møj.
HankyHankySkrevet 11/03-04 22:17 
Havde godt nok forventet lidt mere end
en 67 MHz ARM processor. Selv min mobiltelefon har det
dobbelte O_ö
Men, ok. 3D grafik :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 11/03-04 22:22 
FreddiE>
Den er vel en smule kraftigere end N64, så vi vil nok se en masse porte.

Den er nu en smule svagere, men ikke så meget at ports er udelukket.
元気ですか。
CalleCalleSkrevet 11/03-04 22:25 
Jeg vil tro den er oplagt til rpg spil med den dobbelte skærm som inventory og til at kunne kaste magier også videre, så i et ikke turbaseret rpg vil den være perfekt efter min mening!
RJKRJKSkrevet 11/03-04 23:17 
JAA>
120k polygoner/s? Det var godt nok ikke møj.

Nej, så er det da vist fastlagt, at den ikke kan/skal konkurrere med PSP på nogen måde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 11/03-04 23:20, rettet 11/03-04 23:21 
Hvad kan PSP'en da sammenlignes med - en PS2 i lommestørrelse?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 11/03-04 23:26, rettet 11/03-04 23:26 
Nok snarere et trin mellem PS1 og 2. Til sammenligning med DS'en kan PSP'en levere 33 millioner polygoner per sekund.
元気ですか。
RJKRJKSkrevet 11/03-04 23:27 
Det er nok ikke sundt at sammenligne så direkte, men i den retning. Både PSP og PS2 ligger i retning af 25-50 millioner polygoner per sekund, hvis man skal tro Sony. De plejer så at være lidt mere optimistiske end Nintendo - men der er altså også meget langt fra det tal, de altså opgiver for DS ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 11/03-04 23:29 
Det var nu også bare for at gøre opmærksom på den meget store forskel der er. Ikke for at sammenligne direkte. 33 millioner er immervæk et pænt stykke over 120.000 uanset hvor optimistiske Sony er :)
元気ですか。
RJKRJKSkrevet 11/03-04 23:32 
Sorry, det var til RaGe. Jeg er bare lidt langsom til at svare ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 11/03-04 23:34 
Nåå, sådan :)
元気ですか。
JAAJAASkrevet 11/03-04 23:43 
RJK>
JAA>
120k polygoner/s? Det var godt nok ikke møj.

Nej, så er det da vist fastlagt, at den ikke kan/skal konkurrere med PSP på nogen måde.

Det var også min første tanke. Det tyder på mere 2D, og det er jeg så'n set meget godt tilfreds med :)
RJKRJKSkrevet 11/03-04 23:50 
Men det lyder umiddelbart som om alle 2d-egenskaberne er identiske med GBA. Okay, det er på et meget tyndt grundlag, men alligevel. Opløsning, farver, (hjælpe)cpu, layers, sprites. Det samme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 12/03-04 00:36, rettet 12/03-04 00:36 
Spændt på at se, hvad GBA 2 har at prale med, da jeg foreløbig ikke videre er imponeret af Nintendo's kommende DS.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/03-04 10:02 
Problemet med DS'en er jo at den bare ikke som idé lyder særlig spændende.

Hvis så specs heller ikke er noget at råbe hurra for, er det jo helt skidt.

Xbox Live som idé lyder spændende.
EyeToy som idé lyder spændende.
Wireless networking for håndholdte konsoller som idé lyder spændende.

Bevares muligheden for at have sit inventory på en anden skærm lyder spændende, men det er vel ikke nok til en helt ny maskine?

Indtil videre har jeg ikke set nogen forslag, der ikke kunne løses på en maskine med widescreen, der så ville kunne deles i to halvdele.
Hvilket ville være klart federe end to seperate skærme.
Jeg forestiller mig noget lissom Crystal Screen Super Mario Bros. og Climber maskinerne. Savle.
(hvor finder man i øvrigt én af dem henne?)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 12/03-04 10:11 
Jeg synes dual screen lyder betydeligt mere interessant end et online spilsystem og en specialcontroller. Begge de to er jo set adskillige gange før. Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan se hvilket formål dual screen skal tjene, men hvis Nintendo kan gøre noget interessant ud af det, er jeg også interesseret. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 12/03-04 10:32 
Er en ARM7TDMI ikke kun 16Mhz? Det mener jeg den er i GBA'en.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
StarFStarFSkrevet 12/03-04 13:24 
Skuffende specs vil jeg sige.. trode de i det minste vil lave den en konkurent til PSP!..
Bede-xBede-xSkrevet 12/03-04 13:48, rettet 12/03-04 13:49 
SeventhSun>
Problemet med DS'en er jo at den bare ikke som idé lyder særlig spændende.

Måske, men det må Nintendo jo være klar over. Så den har sikkert et par overraskelser i ærmet.

Lad os nu vente med at bedømme den, til vi ser den.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/03-04 14:42 
Det er jo muligt.

Jeg er helt åben overfor at Nintendo til E3 afslører ting om DS'en der vil selv mig til at overgive mig.

Men jeg tror det ikke.
Jeg ved godt at selv fjernsynet i følge Krøniken var en idé, der var svær at sælge, men vi har andre tider nu, og jeg tvivler på at DS vil afsløre sig som en revolution på linie med fjernsynet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 12/03-04 14:46, rettet 12/03-04 14:46 
Jeg er ikke uenig, SS, men mener bare at vi bør give dem en chance for at demonstrere hvad maskinen kan.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-04 16:04 
SeventhSun >

Hvorfor skal DS'en være en revolution? Det er måske også en smule naivt at sammenligne det med fjernsynet. Alle spilmaskiner/konsoler tilsammen vil aldrig nå den slags udbreddelse, som fjernsynet har i dag.

Det er kun fedt at der er nogle som prøver nye opskrifter.
CalleCalleSkrevet 12/03-04 16:09 
Jeg giver dig helt ret Freddie!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/03-04 16:56, rettet 12/03-04 16:56 
FreddiE ->

Min pointe er at hvis nu DS er en revolution, så erkender jeg at man muligvis ikke kan se det geniale i idéen, før den har bevist sit værd.

Jeg tror ikke DS er nogen åbenbaring.
Det behøver den heller ikke være.


Med undtagelse af fjernsynet og lignende, plejer en god idé, at være noget, man kan høre er en god idé i det øjeblik man hører det.
Hvis man skal overtales til at det er en god idé, så er det måske slet ikke så god en idé.

Og jeg synes at DS lyder som en lidt fjollet ligegyldig idé.
Langt fra noget, de kan bære en helt ny konsol.
Den skal jo være en helt ny platform. Sidestillet med GameCube, GBA, Arcade maskiner, PC'en og så videre.

Hvis Nintendo tror at printere og kameraer til GBA kan sælge er det sgu fint med mig.
Men at lancere en helt ny platform kræver nok en del arbejde/opmærksomhed/penge/tid.
Jeg så hellere at de tog sig sammen, og fandt ud af hvad det er gamere nutildags vil have.
Jeg synes at online understøttelse af eks. Mario Kart: DD ville være en oplagt idé.
De siger de ikke vil lave spil til de få, men hvad er lige forskellen på online mulighed og LAN mulighed?
Jeg tror klart at førstnævnte har det største potentiale.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 17/03-04 16:50 
Måske er noget af mysteriet om de to skærme, og andre spekulationer om maskinens berettigelse, løst (stadig rygter).

http://money.cnn.com/2004/03/16/commentary/game_over/column_gaming/index.htm

Hvis filosofien bliver, at have spil kørende på den ene skærm, og en instant messenger eller andre programmer på den anden, så lyder det da ikke helt tosset - hvis det da bliver muligt at spille online, og en IM kan integreres ordentligt med spillene...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/03-04 18:58 
Hov - jeg har først lige set i dag, at man også regner med at maskinen får touchscreen.

Dét synes jeg til gengæld lyder rimelig spændende.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AsseAsseSkrevet 17/03-04 19:38 
En online mulighed lyder ikke særlig sandsynligt. Vi har efterhånden flere gange hørt dem udtale at de IKKE satser på online mulighed, og at de mener at markedet endnu er for småt til det. Desværre.
jaesjaesSkrevet 16/03-05 23:56, rettet 17/03-05 00:06 
I mangel af bedre tråd...

Jeg er lidt bange for, at tommel-puden har ridset skærmen på min DS, men er ikke 100% sikker endnu (i såfald skyldes det nok en lille flig, som jeg kan se er slået af glidefladen i produktionen eller lignende).

Jeg har prøvet at rense skærmen med den gode gamle "ånd på skærmen og tør efter med en (ren) sok"-metode, men det var ikke helt nok (i tilfælde af, at det hele bare er fedtfingre). Man bør jo ikke trykke specielt hårdt på en trykfølsom skærm, men kan man uden problemer fx bruge noget alm. spritholdigt spejlrens?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig