X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Doom 3


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 11/03-04 10:48 
Ved ikke om jeg er hurtigt nok ude denne gang, men jeg så lige at Doom 3 ville indholde co-op. Eftersom jeg elsker at spille spil hvor man arbejder sammen, er dette en glædelig nyhed for mig.

http://xbox.ign.com/articles/497/497581p1.html

Bemærk a... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 11/03-04 10:48 
Ved ikke om jeg er hurtigt nok ude denne gang, men jeg så lige at Doom 3 ville indholde co-op. Eftersom jeg elsker at spille spil hvor man arbejder sammen, er dette en glædelig nyhed for mig.

http://xbox.ign.com/articles/497/497581p1.html

Bemærk at det kun er Xbox versionen som får co-op.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 11:06 
Doom 3 kommer kun til Xbox, så logisk set er det den eneste version som får co op.

Man har aldrig brugt co op på PC spil - bortset fra selvfølgelig Halo, som det forlyder man arbejder på at kunne spille co op online.

Jeg overvejer mere og mere, at købe Xbox versionen af Doom 3; Ikke kun pga. co op, men så slipper jeg sikkert osse for at bruge et par tusinde på et nyt grafikkort.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 11/03-04 11:09 
Okotta>
Doom 3 kommer kun til Xbox, så logisk set er det den eneste version som får co op.

Nu kommer det jo også til PC, så det er da værd at nævne at co-op bliver fjernet i PC udgaven ligesom det blev med Halo.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 11:15 
Co op bliver ikke "fjernet" i PC udgaven - det har aldrig været planlagt; Du får det til at lyde så dramatisk.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PapandPapandSkrevet 11/03-04 11:20 
Okotta>
Man har aldrig brugt co op på PC spil - bortset fra selvfølgelig Halo.

Hidden & Dangerous?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 11/03-04 11:20 
Det var ikke hensigten, selvom co-op betyder meget for mig personligt. Det var noget af det bedste ved Halo.

Men du kender mig jo, Okotta. Så snart det nævnes at et spil har co-op, stiger min interesse øjeblikkeligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 11/03-04 11:29, rettet 11/03-04 11:29 
Okotta>
Man har aldrig brugt co op på PC spil - bortset fra selvfølgelig Halo

Rainbow Six?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 11:32 
Snowman>
Hidden & Dangerous?

Det første spil? Det har jeg gennemført, og der var ikke noget co op i.

Er der online co op i 2'eren? Cool.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
The DaneThe DaneSkrevet 11/03-04 11:32, rettet 11/03-04 11:33 
Okotta>
Man har aldrig brugt co op på PC spil

Jeg fik også lige lyst til at påpege et spil eller tre - som eks. DOOM, DOOM 2, HERETIC, HEXEN, HEXEN 2 man kunne blive ved. Men det er selvfølgelig "helt ukendte" titler ;).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 11:33 
KTC>
Rainbow Six?

Online co op? Er der det som standard, eller skal spillet patches til det?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 11:37 
The Dane>
Jeg fik også lige lyst til at påpege et spil eller tre - som eks. DOOM, DOOM 2, HERETIC, HEXEN, HEXEN 2 man kunne blive ved. Men det er selvfølgelig "helt ukendte" titler ;).

Det kan godt være man kan patche de spil i dag, til at understøtte co op, men da jeg i sin tid købte, spillede og gennemførte de titler, der var der ikke skyggen af co op i dem.

Jeg fastholder stadig, at på PC er der ikke co op som jeg kender og spiller det, og dvs. på samme skærm i splitscreen - li'som i Halo på Xbox.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
The DaneThe DaneSkrevet 11/03-04 11:41, rettet 11/03-04 11:42 
Så har du ikke set på spillene ordentligt - og det ligger selvfølgelig ikke inde i selve spillet, men foregår ude fra DOS promten.
Det er ikke nødvendigt med nogen form for patch eller lign. da det er indbygget i spillene gennem de forskellige former for mp.
Det er kun blevet lettere at bruge gennem Windowsmenusystemet.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 11:46 
Så det er co op via LAN f.eks, i de pågældende spil du nævnte?

Spiller man igennem spillenes singleplayer del, sammen med en ven på den måde?

Lyder lidt cool - kan man så spille spillene i online coop osse, via. internettet?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 11/03-04 11:48, rettet 11/03-04 11:48 
Typisk Okotta stil... ;-)

Quake havde faktisk også Coop svjh.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
The DaneThe DaneSkrevet 11/03-04 11:51 
Ja, ja, og det mener jeg rimeligt sikkert set ud fra at man kunne med modem før windows versionen.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 11:57 
dRxL>
Typisk Okotta stil... ;-)

Quake havde faktisk også Coop svjh.

Altså jeg købte spillene for mange år siden, og på titelskærmen var der ikke mulighed for at vælge coop.

Men jeg har alligevel ret i, at der på PC ikke spilles coop i splitscreen, på samme skærm - og hvorfor skulle man osse det? Findes der noget mere besværligt end to keyboards + 2 mus og én monitor? Det holder ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/03-04 11:58 
Unreal havde også co-op.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
The DaneThe DaneSkrevet 11/03-04 12:00 
Nej, det var ikke på titelskærmen pga. det foregik gennem DOS prompten. Der var heller ikke grund til det når man alligevel brugte DOS til det "hele".

Som en sidebemærkning har/havde Doom nu en lækker funktion med to ekstra skærme :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 11/03-04 12:09, rettet 11/03-04 12:10 
dRxL>
Quake havde faktisk også Coop svjh.

Jeg har spillet gennem næsten hele Quake 1 på coop med to venner dengang jeg gik på gymnasiet. Det er ekstremt skægt og kan klart anbefales. Det ender med at man render frem gennem banen for at finde den spiller der er forrest og tæve ham og tage hans rygsæk :P
Det er faktisk nok det allerbedste underholdning jeg har haft med et FPS. Og det SIGER faktisk en del. :)

Desuden er coop (over netværk) vist mere normalt på PC end nogen anden platform. Stort set alle FPS'er har det. I hvert fald dem fra 90'erne. System Shock 2 kan desuden også rent anbefales i coop.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 11/03-04 12:51 
Seríous Sam 1 og 2...
Vote Ficus!
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 11/03-04 13:00, rettet 11/03-04 13:06 
Okotta>
Man har aldrig brugt co op på PC spil - bortset fra selvfølgelig Halo, som det forlyder man arbejder på at kunne spille co op online.

Doom & Doom 2, Quake, Unreal, Halo, Heretic, Heretic 2, Hexen, Hexen 2, Descent, Descent 2, Serious Sam, Serious Sam the Second Encounter, Terminal Velocity, Rise of the Triad, Hidden & Dangerous samt et hav af andre spil, jeg ikke gider spilde tid på at opsummere - stort set alle FPS'er der blev udgivet dengang havde coop mode!

Self. holder Doom 3 da stilen, med coop-mode i PC-versionen!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 11/03-04 13:07 
Okotta>
The Dane>
Jeg fik også lige lyst til at påpege et spil eller tre - som eks. DOOM, DOOM 2, HERETIC, HEXEN, HEXEN 2 man kunne blive ved. Men det er selvfølgelig "helt ukendte" titler ;).

Det kan godt være man kan patche de spil i dag, til at understøtte co op, men da jeg i sin tid købte, spillede og gennemførte de titler, der var der ikke skyggen af co op i dem.

Sludder og vrøvl, tjek din hukommelse plz.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Bede-xBede-xSkrevet 11/03-04 13:16 
cosmos_dk>
Self. holder Doom 3 da stilen, med coop-mode i PC-versionen!

Det er netop det den ikke gør.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 13:33 
Sumez>
System Shock 2 kan desuden også rent anbefales i coop.

System Shock 2 er et fantastisk spil, og samtidigt en af de primære årsager til, at jeg har besluttet mig for at give Deus Ex: Invisible War, til Xbox, en chance.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 13:37 
cosmos_dk>
Sludder og vrøvl, tjek din hukommelse plz.

Hvordan tjekker man sin hukommelse for noget man aldrig har prøvet, eller oplevet?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
fumfumSkrevet 11/03-04 14:05 
Du bare tænke på at sove........Du bare tænke på at sove......
Og ..flup.. du er nu med på et program på tv2, hvor du kan huske alt, også den befamling af din 30 år ældre onkel i sommerhuset i '83.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 11/03-04 14:18 
Okotta>
cosmos_dk>
Sludder og vrøvl, tjek din hukommelse plz.

Hvordan tjekker man sin hukommelse for noget man aldrig har prøvet, eller oplevet?


Du har da selv lige udtalt flg, Okotta:

"Det kan godt være man kan patche de spil i dag, til at understøtte co op, men da jeg i sin tid købte, spillede og gennemførte de titler, der var der ikke skyggen af co op i dem."

Så har du vel også prøvet dem? Ja, man kunne spille coop i samtlige spil.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
OkottaOkottaSkrevet 11/03-04 14:40 
Læser du ikke hvad jeg skriver?

Jeg så ikke skyggen af coop i de titler da jeg købte og gennemførte dem, fordi muligheden for coop ikke var tilstede som en option i spillet.

Forstår iøvrigt ikke hvorfor du skriver, at Doom 3 indeholder coop på PC, når det allerede er slået fast, at kun Xbox versionen har coop - ved du noget om ID, som du vil dele?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 11/03-04 14:48 
De har coop, og har haft det fra den dag de blev udgivet. Der er ikke så meget at diskutere.
Fra Quake og opefter var det også et tilgængeligt valg fra multiplayer menuerne og, som sagt, en af de største glæder ved spillene. De gamle raytracede spil havde rige muligheder for at køre multiplayer gennem setup-programmerne, command lines eller frontends. Det var en meget brugt og ikke ligefrem "skjult" feature..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 11/03-04 14:50 
Okotta>
Jeg fastholder stadig, at på PC er der ikke co op som jeg kender og spiller det, og dvs. på samme skærm i splitscreen - li'som i Halo på Xbox.
Argh, det er utroligt hvor langt folk vil strække sig for at undgå at indrømme, at de har fortalt sig.
Du nævnte hverken splitscreen eller online, da du påstod at PC-spil ikke har coop, og selvom du måske mente det, så stod det der ikke.
Titlerne kørte selvfølgelig coop over primært LAN, men oftest også Internet, hvis man ville have dem til det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 11/03-04 15:11 
Okotta>
Læser du ikke hvad jeg skriver?

Ja, læser du hvad jeg skriver?

Da jeg skrev "Self. holder Doom 3 da stilen, med coop-mode i PC-versionen!" var det noget jeg håbede på - og lad os nu se om ikke ID propper den funktion ind.

Okotta>
Jeg så ikke skyggen af coop i de titler da jeg købte og gennemførte dem, fordi muligheden for coop ikke var tilstede som en option i spillet.

Det var de da så afgjort. Nok var de ikke tilgængelige i menuerne, for det meste - men du skulle bruge de dertil hørende programmer for at connecte over netværk, seriel osv. Disse programmer hørte med til spillene, og man har ALTID kunne spille coop og dm i samtlige af de titler.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
enfenenfenSkrevet 11/03-04 15:23 
Bare kig på alle de forskellige demoer på nettet fra spillene.

"Quake done quicker" m.fl.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-04 15:27 
KTC>
Titlerne kørte selvfølgelig coop over primært LAN, men oftest også Internet, hvis man ville have dem til det.

Hvilket også er klart det bedste på alle måder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 30/05-12 21:36, rettet 30/05-12 21:37 
Doom 3 på vej til Xbox360 og PS3 senere i år.
http://www.computerandvideogames.com/349883/doom-3-bfg-edition-coming-to-pc-and-consoles-first-trailer/
Kaldet BFG Edition. Efter sigende indeholder det også Doom 1 og 2.
Udover et lidt grafisk løft så kommer også ny single player episoder og mulighed for at sætte flashlight fast på våben.

heh.. Tal om at "reboot" en gamle PR tråd også :p

Edit. Heh.. måske vi skal havde en ny tråd eller også flytte denne over til multiplatform tråden.
nerosnerosSkrevet 30/05-12 22:31 
Mega sejt! Jeg har aldrig spillet Doom 3.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-12 22:34 
Kewl, jeg overvejede faktisk at gen-anskaffe mig Doom 3 til Xbox, men det gider jeg da ikke nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/05-12 22:38 
Fedt spil, spillede det igennem for nogle uger siden, men skal det helt klart have det også :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dRxLdRxLSkrevet 30/05-12 23:17 
Danny Salling>
Fedt spil, spillede det igennem for nogle uger siden, men skal det helt klart have det også :-)

Skal helt sikkert prøves da jeg heller aldrig fik det spillet tilbage den gang hvor vertex-shaders var det nye sort (bogstaveligt talt ;))
Kommer så an på anmeldelser og mine egne indtryk af demoen om jeg skal bruge tid og penge på at spille det helt igennem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/05-12 13:17 
Super. Det var sgu et skraemmende spil.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 31/05-12 14:14 
DeluxScan>
Super. Det var sgu et skraemmende spil.

Ja, jeg var ved at skide i bukserne op til flere gange ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
millenniummillenniumSkrevet 31/05-12 15:27, rettet 31/05-12 15:28 
Heh - hvorfor har ingen udgivere tænkt på det....?

DOOM 3 - "Clean-pair-of-underpants" Collectors Edition.

Det skal NOK sælge.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 03/11-12 14:52 
Hvad synes folk om den nye DOOM 3 udgivelse? Så den idag i blockbuster det er helt sikkert noget jeg skal have købt hjem.

Kan man spille online co-op ?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 03/11-12 18:08 
Jeg spillede det oprindelige Doom 3 en del, inklusive udvidelsen, og da der reelt set intet nyt er i BFG versionen, springer jeg over...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 03/11-12 20:21, rettet 03/11-12 20:23 
neros>
Jeg har aldrig spillet Doom 3.

;-)
Ejede ikke en PC den gang og gør det stadig ikke, og selvom jeg havde en XBOX på det tidspunkt sprang jeg åbenbart over?

Nu skal tiden være til en god gammeldags FPS klassiker :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-12 22:14 
Der er en helt ny udvidelse i BFG edition. Jeg kan godt lide det. Kønt er det ikke længere, men det kører for det meste rock solid 60fps dog med tearing nogle steder (spiller på PS3).

Jeg kunne meget bedre lide Resurrection of Evil end det normale Doom 3, men det skyldes måske at jeg satte sværhedsgraden op da jeg spillede den. Spillet er simpelthen alt for let på normal.

Der er ikke online co-op i Doom 3 eller udvidelserne, hvilket er mærkeligt da der var co-op i den gamle Xbox version. Tilgengæld er der online co-op i Doom 1 og 2, hvis man er til den slags.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/11-12 22:54 
Doom 1 og 2 er også væsentlig bedre spil. :) Må indrømme at jeg ret hurtigt fandt 3'eren kedeligt, har aldrig haft tålmodighed til at spille det færdigt. Doom 1 er toppen af FPS level design med fokus på action gameplay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/11-12 23:05 
Er BFG Edition ikke også noget, ham ID-gutten oprindeligt bare brugte som tech demo til de der VR-briller, han er i gang med at udvikle?

Jeg havde det sgu meget sjovt med at gennemspille originalen.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-12 23:44 
Jeg synes Doom 1 og 2 er ret kedelige spil. De har aldrig sagt mig noget som helst.

Dengang mine venner i folkeskolen gik amok over Doom på PC, havde jeg det vildt over MegaDrive. Jeg ville ikke bytte for alt i verden ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/11-12 23:56 
Doom II var installeret på alle skolens PC'er. Så jeg kunne næsten ikke undgå at spille det :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 04/11-12 07:36 
Konsolkongen>
Der er ikke online co-op i Doom 3 eller udvidelserne, hvilket er mærkeligt da der var co-op i den gamle Xbox version. Tilgengæld er der online co-op i Doom 1 og 2, hvis man er til den slags.

Er du helt sikker på det? Jeg så det skrevet bag på coveret nemlig PS3 udgaven..
Bashful Neophyte
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig