X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

step up/down converter


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 31/03-03 22:18 
jeg skal muligvis bruge en "step up/down converter" til en japansk dreamcast.

hvor køber jeg sådan en biligst?
hvad kan man forvente at sådan en skal koste?
er der problemer med step up/down convertere?
kan den samme converter bruges til en jap ps2?

please answer a.s.a.p. på forhånd tak.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 31/03-03 22:45 
En stepdown er ikke konsol specifik, det er kun strøm vi snakker om her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 31/03-03 22:51 
fino, det tænkte jeg nok, men det kunne jo være at der var noget med watt... hvad ved jeg om strøm? intet!

så mangler vi bare de andre spørgsmål... anyone?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 31/03-03 22:56 
Nogen siger man kan finde dem i enhver lokal elbiks, meen, så er min lokale elbiks altså ikke helt normal...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 31/03-03 22:58, rettet 31/03-03 22:58 
Brinck elektronik har det du skal bruge.
Kig under produkter og derefter strømforsyning.
Kig under 110 <-> 220 Convertere
Det sidste du mangler er bare at finde ud af hvor meget din DC bruger af watt. Det står måske i bunden?
Ellers tag den med ned, de er nogle rimeligt gode nørder, så de kan nok hjælpe.

Brinck
flottenheimerflottenheimerSkrevet 31/03-03 23:08, rettet 31/03-03 23:09 
Naiera >
En stepdown er ikke konsol specifik, det er kun strøm vi snakker om her.

Der kan man se. Så lærte vi måske begge noget, da jeg ikke tror at DCen og PS2en bruger lige mange watt.
PS2 79W
DC ?W

Tak for linket olme.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 31/03-03 23:13 
Jeg bruger min 110-220V Stepdown converter til min US GameCube og min JAP Saturn. Det virker uden problemer.

Så vidt jeg husker kører de ikke engang præcis samme spænding i USA og Japan (110V mod 100V eller sådan noget). Med andre ord tror jeg ikke du behøver frygte så meget.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 01/04-03 00:04 
Den bedste løsning IMO er at skifte strømforsyningen ud med en strømforsyning fra en PAL maskine. Det er meget let gjort hvis du har en ekstra PAL strømforsyning, der burde kunne skaffes fra en DC hvis GD-ROM drev har opgivet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 01/04-03 00:11 
Nogen der har erfaring med samme proces på en Saturn?

Størmforsyningen minder ret meget om den fra DC'en (ikke at jeg vil bruge den, selvfølgelig, men princippet).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/04-03 01:37 
Kunne egentlig være rart at vide hvilke maskiner dette trick faktisk virker med... (burde egentlig være dem alle, men man kunne sagtens fristes til at tro at der kan være en regionforskel, der :!)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/04-03 01:39 
Nogen der har en defekt PAL Saturn de vil donere? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 01/04-03 01:43 
Har faktisk en defekt PAL Saturn liggende som jeg købte på ebay da mit drev døde. Jeg kan tage det med til KT6 eller sende strømforsyningen hvis du betaler porto...
RJKRJKSkrevet 01/04-03 02:07 
Hah, kanon :) Lad os bare sige KT6. Jeg får sikkert alligevel ikke kigget på det før...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KamekKamekSkrevet 13/02-07 10:28 
Kaprer lige denne tråd... :-)

Jeg er netop blevet den glade ejer af en UK Jaguar - men jeg skal bruge en converter af en eller anden art så jeg kan bruge den i danske stik. Bag på AV adapteren står der 240V~50Hz - er der nogen som kan henvise mig til præcis hvilken adapter jeg skal have fat i (jeg har ikke den fjerneste forstand på sådan noget :p).

Takker! :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/02-07 11:28, rettet 13/02-07 11:29 
En almindelig stik-omformer til rejsebrug skulle kunne gøre det, da vi kører med samme specs på vores lysnet som UK gør ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/02-07 12:04 
Du kan også bare klippe UK stikket af, og skrue et dansk et på. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 13/02-07 15:37, rettet 13/02-07 15:46 
Det er vist lidt for teknisk for mig ;-)

Der er i øvrigt tre ben på den - er det normalt?
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/02-07 15:57 
jeps, også i Danmark. Dog mest på industrielektronik, hvor det er lidt mere vigtigt med jord.
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 16/12-08 02:13, rettet 16/12-08 02:17 
Kapring af tråd med nogenlunde samme emne.

Kan man modificere en JAP-dreamcast strømforsyning til at fungere med 220V uden en step-down, eller er det bedste stadig at få fat i en PAL strømforsyning at skifte med?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 16/12-08 11:59 
Tja, den trækker ikke så meget strøm den kære lille boks, så jeg ville nok bare købe en stepdown til 100 kroner og føle mig sikker.

Det gjorde jeg selv i Brinck Elektronik. Stepdown'en fylder ikke mere end en typisk AC-adapter.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig