X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kan man kræve tv'et taget retur?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 10/03-04 17:31 
Jeg købte i 2001 et Philips tv i Elgiganten og i forbindelse med købet også en 5 års totalforsikring. Mit tv har nu været til rep 3 gange med den samme fejl og den samt en ny fejl er nu begyndt at vise sig (igen). Ved i hvordan man står i sådan en situation? Kan man f.eks. kræve penge til et nyt fjernsyn eller er man bare på herrens mark?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
jaesjaesSkrevet 10/03-04 17:39, rettet 10/03-04 17:44 
Det er jeg ret sikker på du godt kan (ikke penge til et nyt dog), med mindre de har helgarderet sig i kontrakten.

Den juridiske formulering er lidt vag på det område, men ved den 2 årige garanti/reklamationsret, der er butikkerne forpligtiget til at ombytte til en tilsvarende vare, eller at reparerer inden for en "rimelig" tidsperiode - det er op til dem selv. Men så vidt jeg ved, er der en åbning, som kommer forbrugeren til gode, hvis fejlen opstår gentagne gange, sikkert fordi det lidt svarer til, at de har brugt "for lang tid" på reparationen.

Så et nyt tv, eller penge til et nyt kan du sikkert ikke forvente, men et andet brugt, så du forhåbentlig slipper for flere reparationer, det vil jeg mene.
DizzyDizzySkrevet 10/03-04 18:10 
Jeg vil mene at du ikke har krav på tilsvarene tv, da garantiperioden er udløbet, og den tillægsforsikring dækker kun reperation indtil de 5 år er gået. Der er dog en "ny" garanti på det som de har repereret hvor lang tid dgælder ved jeg ikke lige.
Men det er en rigtig sur situation da butikken stort set kan p***e på dig som det behager dem. Der er flere sager hvor en reperation har taget op til 1 år uden at der er sket en s**d.
Du kan vælge at få forbrugerrådet ind i sagen, det koster et adminnistrationgebyr, men har tv'et været dyrt nok kan de være givet godt ud. Du kunne også prøve at henvende dig hos philips, de har jo en hvis interesse i at have tilfredse kunder (modsat EL-Gigantos)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
JuggernautJuggernautSkrevet 10/03-04 18:47 
Jeg håber selvfølgelig det bedste. Jeg tager ud og snakker med Elgiganten imorgen. Det er ikke videre sjovt at have et tv der ikke rigtigt virker. Og endnu værre når man bare kan blive og ved at sende det til rep med den samme fejl.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HardballerHardballerSkrevet 10/03-04 18:59 
De burde vel blive nødt til at give dig et nyt?

Forresten, dit navn.. Kommer det ikke af Magic kortet Juggernaut? :)
JuggernautJuggernautSkrevet 10/03-04 19:04 
Det sidste tv jeg købte var også fra Elgiganten. Det gik også i stykker og på et tidspunkt da det røg til rep, fik jeg at vide at der ville gå op til 14dg. Da der var gået en måned uden at jeg havde fået det tilbage, gik jeg ud i butikken og bad dem ringe til Philips. Pludselig stod jeg med 6000,- i hånden. Men nu må vi se hvad de siger.
Nej jeg spiller ikke og har aldrig prøvet Magic kort :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 10/03-04 19:07 
Kommer det ikke fra X-Men?
Sælg mig en Xbox =)
JuggernautJuggernautSkrevet 10/03-04 19:09 
Det ved jeg ikke. Jeg ved bare at det ikke er derfra jeg har navnet :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 10/03-04 19:19 
jaes>
Det er jeg ret sikker på du godt kan (ikke penge til et nyt dog

Det må næsten være enten eller. De handler jo ikke med brugte apperater :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CrishakeCrishakeSkrevet 01/04-04 17:32 
Hey er dit fjernsyn blevet taget?!)
JuggernautJuggernautSkrevet 01/04-04 19:54 
Har ikke ringet til dem endnu. Hvorfor da?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CrishakeCrishakeSkrevet 01/04-04 20:57 
ø
JuggernautJuggernautSkrevet 02/04-04 09:08 
Og det betyder?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig