X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Farvel til harddisken?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 07/03-04 19:31 
Jeg har personligt egentligt ikke noget problem med det, men det er da en skam man ikke kan bruge custom soundtracks i sine bilspil længere - men mon ikke man overlever.

Ingen HD i Xbox Next?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 07/03-04 19:37 
Jeg går amok, hvis jeg også skal købe memory cards i næste generation!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 07/03-04 19:40 
Jeg stoler ikke på harddiske - på et eller andet tidspunkt, så går de istykker, og det gør den i Xbox'en osse.

Har intet imod memory cards - glimrende opfindelse; Har aldrig haft problemer med dem.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
yokanabsteryokanabsterSkrevet 07/03-04 19:40 
Wehner>
Jeg går amok, hvis jeg også skal købe memory cards i næste generation!

Det gør jeg også. Tingene skal udvikles ikke nedvikles.
soon the world will be one big computer
APHAPHSkrevet 07/03-04 19:40 
Mon ikke der bliver indbygget en form for flash ram i konsolen istædetfor?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
WehnerWehnerSkrevet 07/03-04 19:50 
Okotta>
Jeg stoler ikke på harddiske

Tillid, Okotta, tillid :)


Men seriøst, så svarer det sgu da til at annoncere næste generations konsoller som havende CD-drev i stedet for DVD...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
tastasSkrevet 07/03-04 19:53, rettet 07/03-04 19:54 
Mon ikke også det har noget at gøre med, at Harddisken i X-Box gav lidt for store...ehm uønsker muligheder (Pirat kopier, forskellige 'hacks', Linux (:p) osv).

Den bliver sikkert istedet for solgt med en mere moderat mængder flashram, som nok er rigeligt til savegames og et par patches (256mb, måske 512mb?).
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 07/03-04 19:59 
Argh. var lige så glad, da jeg fik min xbox for 2 uger siden og opdagede ideen med harddisk. Den er jo herlig!
ComradeComradeSkrevet 07/03-04 20:05 
Det bliver Flash Memory, et "medie" der kan være op til 40 GB på vist nok. Desuden er det meget hurtigere end en HD, hvilket måske vil resultere i hurtigere load tider osv.

I hvert fald vil den blive på mindst et par GB, hvor mange vides jo så ikke endnu, men det blir i hvert fald ikke nødvendigt at skulle købe stakkevis af memory cards.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PlaykidPlaykidSkrevet 07/03-04 20:05 
Jeg synes at have hørt nogle rygter om de vil bruge noget kaldet "Fast Flash Disk", noget som vil være hurtigere og bedre end harddisken og samtidigt bevare de gamle funktioner...og så fjerne de uønskede muligheder:)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-04 20:07 
Ingen HD...!? Så skal jeg sq ha en meget go grund til at vælge den frem for de andre konsoller :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/03-04 20:15 
Okotta>
Jeg stoler ikke på harddiske - på et eller andet tidspunkt, så går de istykker, og det gør den i Xbox'en osse.

Alt dør og går i stykker. Jeg tror Sony går "all out" i næste runde. Derfor nytter det ikke noget at MS cut'er fra.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 07/03-04 20:50 
Lad os nu se hvad der sker. Hvis M$ beslutter sig for at fjerne HDD'en fra Xbox Next, så skal der i hvert fald følge minimum 256 mb flash ram med.

Hvis den næste Xbox skulle blive uden HDD, så tvivler jeg også på, at den vil være bagudkompatibel, hvilket ville være et spyd igennem hjertet for Xbox/M$.

Microsoft har ikke bekræftet noget endnu:
http://www.gamespot.com/news/2004/03/04/news_6090737.html
http://games.intertain.dk/?news/item&it=79586&ci=60
What is the Matrix?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 07/03-04 21:13 
Et storm i et glas vand, det er hvad det er.

mit gæt er at ms ikke helt har sagt farvel til en harddisk.

De smider nok en stor blok flashram i maskinen, hvilket vil redde en del af Live konseptet.

der er jo også den mulighed at man gemmer sine profiler/saves på nogle gigantske Server på nettet...
og dem som ikke har live er "nødsagen" til at anskaffe sig live eller køre med memory kort hehe.

en anden sansynlighed er at man kan købe en extern lagerings enhed på x antal gb.

så.. jeg gentager.. Et storm i et glas vand.
lad os bare vente til MS har vist hvad Xbox2 kan før vi begynder at komme med forskellige døds domme...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Zzap!Zzap!Skrevet 07/03-04 21:18 
Fremtiden er solid state, ikke roterende discs.
Hvor får i fra at der skal være flere hundrede megabyte? 24-32Mb flash (eller lignende) ville være RIGELIGT til en hel del savegames, også i næste generation. Hvis der skulle være 256Mb flash, ville der ikke være sparet noget i forhold til en harddisc.
Born to kill space
tastasSkrevet 07/03-04 21:50 
Zzap!>
24-32Mb flash (eller lignende) ville være RIGELIGT til en hel del savegames, også i næste generation. Hvis der skulle være 256Mb flash, ville der ikke være sparet noget i forhold til en harddisc.

Jeg har kun hvad jeg har læst, men det er jo også kun ren spekulation.
256 er selvfølgelig i dag ikke helt billigt, men nu hvor MP3 afspiller, Digital Kamaraer bliver mere og mere normalt, og efterspørgslen på sådan udvidelses kort stiger, kunne man da godt tro, at det ville trykke prise drastisk inden for det næste år eller 2.
Det er selvfølgeig også spekulation, men det er jo set mange gange, at prisen på sådan noget pludselig dykker voldsomt, når først det er noget den menige begynder at efterspørge.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
MrCaseMrCaseSkrevet 07/03-04 23:17 
Jeg har lidt svært ved at se hvad der bliver konsekvenserne af at den bliver uden harddisk (hvis det bliver tilfældet).
Man mister jo custom soundtracks, det er klart. Og vældig synd. Som den racing-fan jeg nu engang er, var det en feature jeg brugte meget.
Men bort set fra det... så tror jeg næsten det er det eneste område der bliver alvorligt påvirket. Med et solidt 256/512 flash-kort er man sgu ret godt kørende med hensyn til alt det andet spas man kan finde på at bruge sådan en konsol til. Og lidt .net kode og lidt fjern-lagring og lidt sager, kan jo også hjælpe godt til...
Have you considered sucking less?
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 07/03-04 23:44 
Hvor langt er der til XBOX 2 release ?? 2 - 3 år (mit gæt) og til den tid vil det nok være mere end almindeligt med flash, SmartMedia eller sandisk med en 5-10GB+ størrelse - bare se på den udvikling der har været inden for dette område de sidste år..

Sådan rent design/hardware mæssig så tænk på alle de pluser der er ved ikke at have en harddisk i - så som
mindre plads, ingen varmeudvikling, mindre strøm forbrug osv.

Man kunne måske håbe på et harddiskudvidelse ala PS2'eren..
notatplayright
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 07/03-04 23:55 
naa.. 2-3år..
Vi regner da med at se en proto tybe af XB2 i dette års E3.. og det betyder sårn hvis alt holder stik at
den vi blive udgivet året efter
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-04 23:57 
Man kommer ikke ret langt på 512mb hvad angår DL contents.
Desuden så bruger xboxen jo dele af Harddisken til at lagre oplysninger fra de 3 sidste spil så den bla. kan starte hurtigere op. Dette vil jo blive lidt af et problem hvis de laver den bagud kompatibel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 08/03-04 00:35 
Ja, og de kan jo bare smide den mindste HD i, som de kan opdrive. Det burde endda være være billigere end selv en middelstor chip med flash ram.
Det er simpelthen for ulogisk, hvis de dropper HD´en.
MrCaseMrCaseSkrevet 08/03-04 07:25 
Det der jo også er med sådan en Harddisk, det er at den fylder, noget så eftertrykkeligt. I hvert fald i forhold til alle de andre dele i maskinen.
Så det kunne være rart at slippe af med den, hvis man denne gang ville lave noget der var mindre en den (meget elskelige) sorte kæmpe-klods der står under vores tv.
Selvfølgelig fylder dvd-drevet mere, men det er ligesom lidt svært at diskutere.
(jeg vil ikke høre et eneste ord om Nintendo *s*)
Have you considered sucking less?
enfenenfenSkrevet 08/03-04 08:13 
32mb flash ram er ikke særligt meget, hvis der også skal være plads til downloadable content.

M$ kan selvfølgelig - som der også går rygter om - gemme ens data på en server istedet for lokalt, men det vil samtidigt være ærgerligt for folk, som ikke har Live, da de så ikke kan benytte denne feature.

For mig gør det ikke så meget, ikke at have en harddisk, så længe jeg så bare har en anden form for indbygget lagringsplads.

Som skrevet tidligere, så lad os vente og se på hvad M$ har at byde på, når Xbox Next bliver udgivet. Der er lang tid til udgivelsen og priser på flash ram og hdd for den sags skyld, er nedadgående.
What is the Matrix?
ChronoChronoSkrevet 08/03-04 08:23 
Jeg læste et sted at de også fjerner den sorte og den hvide knap fra controlleren.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
enfenenfenSkrevet 08/03-04 09:08 
Det håber jeg da ikke, da antallet af knapper er tilfredsstillende.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 08/03-04 09:31 
Wehner>
Okotta>
Jeg stoler ikke på harddiske

Tillid, Okotta, tillid :)

Tillid til en billig Seagate HD? No way :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-04 11:00 
Chrono>
Jeg læste et sted at de også fjerner den sorte og den hvide knap fra controlleren.

Skod! Jeg havde håbet at man kunne bruge de samme controllers :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 08/03-04 11:23 
Enfen>
32mb flash ram er ikke særligt meget, hvis der også skal være plads til downloadable content.

M$ kan selvfølgelig - som der også går rygter om - gemme ens data på en server istedet for lokalt, men det vil samtidigt være ærgerligt for folk, som ikke har Live, da de så ikke kan benytte denne feature.

Hvordan får man alligevel downloadable content, hvis man ikke har Live...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig