X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Controllere


Svar
SideshowSideshowSkrevet 06/03-04 23:01 
Hvorhenne kan man købe de originale standard controllere? Jeg synes kun at kunne finde small. Jeg vil også gerne høre, hvis I kender et sted på nettet, hvor de kan bestilles.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
60 emne(r).
1 2 > »

Svar
SideshowSideshowSkrevet 06/03-04 23:01 
Hvorhenne kan man købe de originale standard controllere? Jeg synes kun at kunne finde small. Jeg vil også gerne høre, hvis I kender et sted på nettet, hvor de kan bestilles.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
NaieraNaieraSkrevet 06/03-04 23:03, rettet 06/03-04 23:04 
Det er ikke meningen at du skal kunne finde de gamle, de bliver ikke lavet længere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KeenKeenSkrevet 06/03-04 23:10 
Der er da godt nok lamt for os der spiller med den store
NaieraNaieraSkrevet 06/03-04 23:12 
Det er ikke så smart, nej, for Xbox-controllere går jo ligeså stille i stykker ved selv afslappet brug.

Men folk må jo bare vænne sig til den nye, der på alle måder er en bedre controller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KeenKeenSkrevet 06/03-04 23:17 
Naiera>
Men folk må jo bare vænne sig til den nye, der på alle måder er en bedre controller.

folk er jo så forskellige men jeg må vel bare købe et stort parti hjem hvis jeg finder nogle...
JmogJmogSkrevet 07/03-04 01:56 
Naiera>
Det er ikke så smart, nej, for Xbox-controllere går jo ligeså stille i stykker ved selv afslappet brug.

Og hvad så med dem der ikke skal have erstattet en ødelagt kontroller men bare gerne vil have nogle ekstra?

Men folk må jo bare vænne sig til den nye, der på alle måder er en bedre controller.

Det er jo noget pjat at sige. Det er jo klart et spørgsmål om smag hvilke controllere folk kan lide. Du vil sikkert mene at Dualshock er verdens ottende vidunder, mens jeg vil mene, at det er en middelmådig controller. Hvem har ret? Ingen af os. Den slags afhænger af personlige præferencer.

I modsætning til hvad man som regel hører, så er der en del der var udmærket tilfreds med den almindelige Xbox-controller.
RJKRJKSkrevet 07/03-04 02:20 
Men hvis ikke langt flertallet foretrak Controller S, så havde Microsoft næppe taget alt det besvær, med at udskifte den originale controller...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NeonodeNeonodeSkrevet 07/03-04 05:12 
Kan også bedst lide den store!!! Selvom jeg har små hænder, men ikke en lille *** okay det var nok offtopic ;)
APHAPHSkrevet 07/03-04 07:13 
Jeg foretrækker også helt klart den gamle fremfor S modelen. De analoge sticks på den "gamle" er i noget bedre kvalitet, samt den sorte og hvide knap er nærmest ubruglig på S'ern, da de sidder noget malplaceret.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 07/03-04 10:12, rettet 07/03-04 10:16 
Jeg foretrækker nu S modellen og har intet problem med hvid/sort, selvom jeg har store hænder.

Jeg mindes den normale controller er bedre til fps spil, men det er lang tid siden, at jeg sidst har taget de store controllere frem fra gemmeren.
What is the Matrix?
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 07/03-04 10:34 
Boomtown shoppen har stadig de store, men ikke så mange, på lager.

Shop boomtown
KeenKeenSkrevet 07/03-04 12:24 
Neonode>
Kan også bedst lide den store!!! Selvom jeg har små hænder

Jeg har også meget små hænder men synes stadig at den store er bedst jeg synes at der er alt for meget mellemrum mellem a,b,x og y på den lille og det er jo nok mine små hænder/fingre + den sorte og hvide heller ikke sidder for godt
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/03-04 13:11 
Den store, originale synes jeg helt klart er bedst. Nu bruger jeg heller aldrig digital-pad'et, som er en skandale. Men til FPS og bilspil er S ikke den bedste.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HardballerHardballerSkrevet 07/03-04 17:23 
I starten kunne jeg ikk fordrage den store.. startede nemlig med en S.. Så købte jeg selv en XBOX, self. med den gamle controller.. Nu kan jeg ikk fordrage S.. Det er jo en vanesag
KeenKeenSkrevet 07/03-04 17:27 
Hardballer>
Det er jo en vanesag

Ikke nødvendigvis da jeg ikke havde en xbox spillede jeg tit hos konsolkongen og der brugte jeg kun den lille men så fik jeg min egen xbox og første gang jeg prøvede den store var det kun den jeg ville bruge
RitesRitesSkrevet 08/03-04 07:04 
Sjovt som næsten alle foretrækker Controller S, undtagen dem herinde...
» a winner is you «
JimPPJimPPSkrevet 08/03-04 08:26 
Jeg købte kun Controller S, fordi kæresten klagede over at standard var for stort...øh... Men nu kan jeg ikke bruge den store controller mere - Belastende!
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Zzap!Zzap!Skrevet 08/03-04 09:11 
Knight Keen>
første gang jeg prøvede den store var det kun den jeg ville bruge.

Kunne vi få en mere uddybende forklaring af hvad det præcist er der gør den store bedre?
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-04 11:08 
Paasch>
Jeg foretrækker også helt klart den gamle fremfor S modelen. De analoge sticks på den "gamle" er i noget bedre kvalitet, samt den sorte og hvide knap er nærmest ubruglig på S'ern, da de sidder noget malplaceret.

Jeg syntes det er lige omvendt. Jeg syntes at B & W sidder bedre i forhold til de gamle controllers, men et eller andet sted ville de sidde bedre over X og Y knapperne IMO.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 08/03-04 11:16 
Zzap!>
Knight Keen>
første gang jeg prøvede den store var det kun den jeg ville bruge.

Kunne vi få en mere uddybende forklaring af hvad det præcist er der gør den store bedre?

Som jeg sagde før er en af grundene at på den lille synes jeg at der er for meget mellemrum mellem knapperne på grund af mine små fingre... Men jeg synes også at den store ligger bedre i hånden når man spiller
JuggernautJuggernautSkrevet 08/03-04 11:18 
Kender i til nogle gode tilbud på Controller S?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-04 11:36 
Knight Keen>
Som jeg sagde før er en af grundene at på den lille synes jeg at der er for meget mellemrum mellem knapperne...

Det kan da vidst komme ud på det samme?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 08/03-04 12:47 
Ikke med mine små tændstikfingre...
Bede-xBede-xSkrevet 08/03-04 13:11 
Zzap!>
Kunne vi få en mere uddybende forklaring af hvad det præcist er der gør den store bedre?

Det her er ikke uddybende på nogen måder, men sort og hvid sidder bedre. Samtidigt er de analoge sticks bedre. På den store er det to forskellige sticks, på S'eren er det to ens sticks, som minder om højre stick på det store.

Men det er selvfølgelig bare personlig præferance.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 08/03-04 15:37 
Dengang jeg kun spillede med den store controller, da ville jeg være tilbøjelig til at være enig med dig.

I dag spiller jeg kun med Controller S, og jeg synes klart det er den bedste; Den er bedre at spille med, og den ligger *klart* bedre i hånden, pga. dens bedre ergonomiske udformning og størrelse.

Sort og hvid knapperne, synes jeg osse sidder bedre - nu skal man ikke flytte sin tommelfinger særligt langt, for at trykke på dem = En god ting.

De analoge sticks er altså ikke bedre på den store controller - synes jeg - men det er jo altsammen personlig præference, så det skal vi ikke sidde og skændes om.

Det du mener med, at de to sticks er forskellige, på den store controller, er jo bare, at selve fordybningen hvor man putter sin finger, er anderledes udformet på det ene stick - selve de to sticks er nøjagtigt ens.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 08/03-04 17:59 
Vi kan blive enige om at Controller S har en "udformning", men den er på ingen måde ergonomisk.
» a winner is you «
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/03-04 18:27 
Ingen af jer har nævnt triggerne?
På den gamle var de da langt "strammere" og mere belastende at bruge i længere tid. Med cont S synes jeg de er helt perfekte, men hvid/sort vil jeg nok give ret i, er placeret lidt trælst!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
OkottaOkottaSkrevet 08/03-04 18:45 
Rites>
Vi kan blive enige om at Controller S har en "udformning", men den er på ingen måde ergonomisk.

Den er mere ergonomisk end den store controller - hvilket var pointen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 11/03-04 10:37, rettet 11/03-04 10:38 
Okotta>
Det du mener med, at de to sticks er forskellige, på den store controller, er jo bare, at selve fordybningen hvor man putter sin finger, er anderledes udformet på det ene stick - selve de to sticks er nøjagtigt ens.

Ja, fordybningen er anderledes på de to sticks. På S-paddet er de ens.

Okotta>
Den er mere ergonomisk end den store controller - hvilket var pointen.

Ikke når jeg sidder med dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/08-06 23:26, rettet 20/08-06 23:30 
Jeg har tilladt mig at fortsætte controller-diskussionen i denne gamle tråd (se link).

Jaes:
Du er åbentbart ligeglad med, at når du skal lave noget, der minder om en cirkelbevægelse, så bliver det til en ottekant? ;)

Netop ikke! Det er nemlig den ottekantede form, som jeg godt kan lide. Det giver lidt mere af D-pad'ets præcision hos de lidt flyvske analog-stick.

Core:
Tager du pis på mig?

Et velfungerende analog-stick på en Nintendo-controller findes ikke. Hvis ikke de er "ottekantet", så er de en latterlig lille gul knap. Jeg kunne aldrig finde på, heller ikke under tvang, at spille en FPS'er, på en Nintendo-controller.

Som sagt kan jeg godt lide at have kanten ottekantet. GC'ens analog-stick er da uden tvivl det bedste, der nogensinde er lavet: Dejligt præcist, gode materialer og 'ottekantet' :) Det lidt mindre, gule stick fungerede da også forbilledligt.

Spin-off tråd
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 21/08-06 00:10, rettet 21/08-06 00:12 
At lave en kvalitativ distinktion af de her stort set ens kontrollere (2 analog stick, skulderknapper/triggers og x antal knapper) er som at diskutere om komøg eller hestepærer smager bedst.
For de fleste af os kan vel godt blive enige om at det interface kontrollerene tilbyder os til konsol-spillene bare ikke er godt nok.

Det er der i mine øjne flere grunde til:

1) Sammenhængen mellem fingrenes bevægelses på kontrolleren og det der sker på skærmen er ikke intuitiv.

2) Qua 1) Kræver det en del "oplæring", eller tilvending om man vil, at lære at spille konsolspil.

3) Spilludviklerne bliver begrænset i hvilke slags spil de kan lave, af det input der er til rådighed (tæl selv efter mht. bilspil, fighters og FPS'er).

4) Spilleren kommer aldrig rigtig i en kreativ "dialog" med spillet da styringen typisk vil være en klon af et tidligere indøvet koncept og i alle tilfælde er begrænset af kontrollerens ringe mulighed for at formidle en kompleks og måske tilmed personlig påvirkning af spillemiljøet.

Ovenstående er selvfølgelig årsagen til at jeg har så store forhåbninger til Wii kontrolleren. Hvis ikke den kan indføre den forandring jeg ønsker, må vi jo bare gå skridtet videre og få lavet det stik i nakken ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-06 00:24, rettet 21/08-06 00:40 
dRxL>
At lave en kvalitativ distinktion af de her stort set ens kontrollere (2 analog stick, skulderknapper/triggers og x antal knapper) er som at diskutere om komøg eller hestepærer smager bedst.

Sikke da noget sludder. At de med overflade beskrivelser måske minder om hinanden er ikke ensbetydende med, at man ikke kan diskutere(og føle)forskellen på den enkelte controller.

Med overflade beskrivelser kan man få alt fra biler til fjernsyn til at være "ens".

For de fleste af os kan vel godt blive enige om at det interface kontrollerene tilbyder os til konsol-spillene bare ikke er godt nok.

Vi kan blive enig om, at der måske burde være flere retninger man kunne gå i, men ikke at det her er en decideret dårlig en af slagsen.

1) Sammenhængen mellem fingrenes bevægelses på kontrolleren og det der sker på skærmen er ikke intuitiv.

Afhænger af spillet...

2) Qua 1) Kræver det en del "oplæring", eller tilvending om man vil, at lære at spille konsolspil.

Helt sikkert. Visse genrer er blevet for komplekse og for svære at trænge ind i. Fx Fighter spil.

Det betyder dog ikke, at der er noget galt med det, blot at man måske burde tilbyde flere alternativer.

3) Spilludviklerne bliver begrænset i hvilke slags spil de kan lave, af det input der er til rådighed (tæl selv efter mht. bilspil, fighters og FPS'er).

Ævl. Det er kun i meget lille grad controlleren som tvinger en udvikler til at arbejde i de nævnte genrer. Det er helt andre markedskrafter, som er gældende her.

Ovenstående er selvfølgelig årsagen til at jeg har så store forhåbninger til Wii kontrolleren.

Wii'en er et positivt tiltag, men den skal så sandelig ikke stå alene...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 21/08-06 00:28 
Jeg manglede måske at nævne at endemålet for mig er at vi kommer videre fra der hvor vores spil står nu, hvor spilleren har meget begrænsede muligheder for at interagere kreativt med spillet. Når det er godt nok vil det være lige så intuitivt og med så mangfoldige muligheder som vi oplever i den rigtige verden.

For at nå dertil er de kontrollere vi har i dag en hindring.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dahliadahliaSkrevet 21/08-06 08:57 
Jeg må hellere flytte mit svar herover, siden det er her diskussionen kører.

Bede-x>
Kan ikke forstille mig nogen, som spiller konkurrence præget og kræver præcision, vil være tilfredse med de analoge sticks på PS2'en.

Hos os er vi ellers yderst tilfredse med vores PS2, og de høje ranks vi får i Gitaroo Man. A og derover, kræver høj grad af koncentration og præcision.

Det samme gælder for mine egne evner, i Gradius V osv.

Desuden kan jeg tilføje, at når jeg oplever vanskeligheder med kontrollen i visse spil, at så er det ikke pga. controlleren, men pga. at styringen i det pågældende spil, simpelthen ikke er god nok. Vi spiller shootere, fightere, beat'em ups, first person shootere, adventure spil og meget mere, og erfaringen fortæller mig, at det typisk er de dårlige spil, som også har dårligere styring, og så er det uanset hvilken spille konsol det foregår på.
Bede-xBede-xSkrevet 21/10-06 18:16 
IGN kigger lidt nærmere på PS3'en, også controlleren:

possibly the most controversial aspect of the PS3: the controller. Prepare to be shocked though: we don't really like it all that much. True enough, you can go along with Phil Harrison's proclamation that it's already the industry-standard controller amongst umpteen-million gamers around the globe, but, arguably, that doesn't make it the best. Personally, we can't help but feel that the SIXAXIS (as it's now known) has been sadly neglected when viewed alongside the rest of the PS3. Compared to Microsoft's uber-comfortable Xbox 360 pad, the SIXAXIS feels cheap, plasticky, uncomfortable and disconcertingly light - almost as if it's going to fly out of your hands during those more extreme gaming moments.

More worrying still, the newly-designed lower L and R shoulder triggers feel more like they belong on an early controller prototype than the near-final model. Replicating the 360 pad, rather than being simple shoulder-mounted buttons, the triggers are now hinged horizontally along the controller, with pressure forcing them inward along the bottom - like triggers then, really. Trouble is, they're placed almost unnaturally low meaning we found ourselves operating them by jamming our fingers in between the hinges to apply pressure, rather than using the buttons themselves. What's more, the triggers are convex, with no grooves to keep your fingers in place - an issue further compounded by their smooth finish, offering no resistance against your finger tips. Invariably we found our digits slipping off with the triggers snapping back to their default position. Bah.

http://ps3.ign.com/articles/738/738858p2.html

Det lyder ikke alt for lovende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/10-06 18:34, rettet 21/10-06 18:35 
Som altid er den slags en smagssag... 1UP virkede ihvertfald ret begejsstrede for Sixaxis i gårsdagens podcast - inklusiv vægten, de nye triggers og analog sticks som skulle være betydeligt bedre i forhold til dualshock.

Den manglende rumbe er der dog ikke nogen der er glad for :!
KLTKLTSkrevet 21/10-06 20:13 
Artiklen fra IGN omkring PS3 controlleren så jeg også nærmere på for noget tid siden, og jeg må indrømme at den konklusion de foreløbig drager ikke overrasker mig meget.
Jeg mener Sony håndterer deres udvikling af controllere meget kritisabelt, for selvom man siger man ikke behøver at lave om på noget der i forvejen fungerer godt, er det alligevel vigtigt at komme med nye ideer osv.

Sony kommer alt for let omkring dette, da de bare gang på gang sender en lettere ændret udgave af deres i forvejen kendte controller på gaden til deres nye konsoller.
Det sørgelige er jo, at der faktisk er mange der i forvejen ikke er alt for glade for Dual Shock controllerne.
Kom da for helvede med noget nytænkning!
9/11 Was An Inside Job
Bede-xBede-xSkrevet 22/10-06 13:26, rettet 22/10-06 13:27 
Der er selvfølgelig tale om smag og behag, men jeg synes nu, at jeg hører meget negativt om controlleren. Faktisk så meget, at man skulle tro, at der var noget om snakken:

And as for the redesigned PS3 controller itself, it feels really light. After almost ten years of conditioning with the weight of force feedback and/or batteries, it's so light it's almost cheap-feeling. Triggers don't feel right either, they don't provide enough resistance and don't go as far as I'd like them to. They seem to be hinged on the foremost lip (to the player) instead of actual triggers (a la 360).


http://www.gaming-age.com/event/2006/e3/9-26

While about PS3 though, I can't close the chapter without mentioning how EVERYBODY agreed on the showfloor how pathetic the controller re-design presentation was. It demonstrated how out of ideas one can sometimes be. The "motion sensor" feature they implemented in at the last minute is nothing else than a cheap stunt. It's not at all the same technology as in Nintendo's newgen joypad (and even if it was, it would still feel like a cheap move to me). It's based on a much simpler gimmick, same as in some third-party mini-wheel controllers that came out for PlayStation 1 and 2 in 1999 (Spong pulled a great summary on this particular tech issue). That extra function is not even fun and nobody will care. What people will care about though is that the new PS3 Controller doesn't have rumble inside (because of the ongoing Immersion court case) and feels too lightweight because of that.

http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3852
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 22/10-06 17:00, rettet 22/10-06 17:01 
Ret usaglige quotes vedr. controlleren du har fundet der... begynder at blande controller design sammen med "tyveri" af motion-sensor ideen.
Desuden gamle artikler du linker til, har hørt/set flere nævne at controllerens lethed bare er en tilvænningssag fordi man har været vant til en tungere controller.

Jeg vælger at se tiden an og faktisk prøve den selv istedet for at fokusere på anti-Sony hysteriet som stadig florerer.
Kan jo finde folk der kritiserer alle controllerer hvis man gider.
KLTKLTSkrevet 22/10-06 17:30 
Du kan da selvfølgelig kalde det anti Sony hysteri, men det kommer vel at mærke fra forholdsvist respekterede kilder som IGN osv.
9/11 Was An Inside Job
ChronoChronoSkrevet 22/10-06 18:07 
Jeg tror nu heller ikke at lav vægt kan gøre en controller dårlig. Men dårlig ergonomi og dårlige knapper lider den jo tilsyneladende også af.

Lav vægt er nok et større problem for Wii'ens nunchuk, som efter sigende vejer mindre end wiimoten. Det må føles lidt ubalanceret at stå med noget tungt i den ene hånd og noget let i den anden. Men det bliver nok heller ikke noget betydeligt problem :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 22/10-06 18:23 
KLT>
Du kan da selvfølgelig kalde det anti Sony hysteri, men det kommer vel at mærke fra forholdsvist respekterede kilder som IGN osv.

Det er tangerer hysteri kun at kigge på de negative sider af "first-impressions" helt fra E3 og helt ignorere de positive sider og de udtalelser der er kommet til siden. Og begynde at blande andre irrelevante ting ind i debatten som de "respekterede" IGN gør.

Jeg siger selvfølgeligt ikke Sixaxis controlleren er perfekt, men der er der ingen controller der er. Selv Xbox 360 controlleren (min favorit pt.) har dårlige sider.
Kan bare ikke se at det er den katatrofe som nogen vil gøre den til.
RJKRJKSkrevet 22/10-06 19:13 
Chrono>
Jeg tror nu heller ikke at lav vægt kan gøre en controller dårlig.

Ud fra min smag og erfaring er vægten vigtig. Jeg har svært ved at spille ordentligt, hvis controlleren vejer for meget eller for lidt. Det betyder fx at jeg helst skal have et memory card i Dreamcast-controlleren, når jeg skal spille seriøst i Soul Calibur - ellers er den for let og derfor ukomfortabel at bruge. Så jeg kan sagtens forestille mig at det bliver et vægtmæssigt problem, at rumblemotorerne er væk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
QQSkrevet 22/10-06 19:19, rettet 22/10-06 19:20 
RJK>
Chrono>
Jeg tror nu heller ikke at lav vægt kan gøre en controller dårlig.

Ud fra min smag og erfaring er vægten vigtig.

Jeg spiller også bedst N64 med en rumble pak i controlleren. Controllers vægt er egentlig ikke til gene uden, men faktisk bedre med IMO...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Bede-xBede-xSkrevet 23/10-06 11:58, rettet 23/10-06 12:46 
Beano>
Desuden gamle artikler du linker til

IGN artiklen er fra 13 oktober 2006(Derfor er det selvfølgelig den vigtigste). De andre fra E3(2006). Beskrivelserne af controlleren er enslydende på nogle punkter til trods for tidsforskellen.

Jeg vælger at se tiden an og faktisk prøve den selv istedet for at fokusere på anti-Sony hysteriet som stadig florerer.

Selvfølgelig skal den prøves, før man kan udtale sig. Der er en del Sonyhad for tiden og omend noget er ufortjent, så er det ikke altsammen opstået af ingenting.

Men Sonyhad eller ej, så har det næppe noget med IGNs bedømmelse af controlleren at gøre.

Kan jo finde folk der kritiserer alle controllerer hvis man gider.

Det er dog sjældent at se IGN tilsvine Sony controllere. Jeg udtaler mig ikke om controlleren, før jeg har prøvet den, men jeg kan sagtens forstille mig, at vægten kan blive et problem. Ligesom Hølmkjær benytter jeg også Rumble for vægtens skyld, når jeg spiller N64.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 23/10-06 12:46 
Bede-x>
...så er det ikke altsammen opstået af ingenting.

Enig - jeg pointerer også bare det saglige i at kritisere controlleren for Sony's "tyveri" af motion-sensor ideen og andre PR "stunts". Har jo intet med at gøre om controlleren rent faktisk er god eller dårlig :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/10-06 15:02 
Lige en strøtanke:
På alle mine gamle DC controllere var overfladen på analogsticket løst. Det kunne drejes ca. 60 grader... Er det normalt?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-06 16:40, rettet 23/10-06 16:42 
Jeg forstår ikke hvad du mener med overfladen? Men ja de skal kunne dreje lidt.

EDIT: 60 grader er dog voldsomt. Mine kan dreje sig ca. 10-20 grader.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 23/10-06 18:41 
Jeg har kun en ikke-Nintendo rumblepak til N64, og den kan jeg ikke lide at spille med - så bliver controlleren for tung i toppen, og dermed ubalanceret at holde på. Ved ikke om det er bedre med en original rumblepak.

Det er ikke så meget selve vægten den betyder noget for mig - det er mere om den er fordelt ligeligt eller behageligt over controlleren.

PS: Konsolkonge, hvad er det for en cd i din tagline? :O
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 03/12-06 19:10 
Jeg bruger lige den her tråd til at smide et link i:
http://www.kontrolfreek.com/

Det er altså en god idé. Jeg gad godt at have sådan en addon til mine controllers - ærgerligt at den kun kommer til 360'erens.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
60 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig