X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode billige computere


Svar
JinkJinkSkrevet 06/03-04 22:37 
Jeg er ikke vild med at lave den her tråd, da jeg før har spurgt om ligende, men bliver nød til det.

Forhåbentlig snart skal jeg have ny computer. Jeg har ikke en skid forstand på det, så derfor har jeg spurgt andre og det eneste råd jeg har fået er ALDRIG at købe hos store firmaer som Dell, IBM osv.

Hmm, så er jeg på spanden. Har prøvet at kigge på sider som bj-trading og andre, men alligevel bliver det mindst ligeså dyrt eller dyrere.
Det er en hel computer jeg søger. Dvs med skærm og styresystem + resten.

Så kan nogle forklare mig det dårlige ved at købe computer hos de store firmaer, eller vise mig tilbud andre steder der kan give det samme bare billigere.

Fx Dell 2,8 GHz. 512 MB Ram. 120GB hardisk. 19"CRT skærm. XP. Radeon 9800 Pro. Til 8700 kr. Hvor kan man finde det billigere eller hvad er det dårlige ved det?

Ved egentlig ikke helt hvad jeg skal bruge computeren til. Selvfølgelig skolearbejde, men er i tvivl om jeg vil spille så meget på den. Der er dog spil jeg skal have som fx UT2004. Men er det så smartere at tage Geforce FX5200 og spare penge?
DarkenDarkenSkrevet 06/03-04 23:02 
det med hvor og hvordan er vel smagssag, især hvis det skal være samlet og køreklar når du får det ind af døren.
Kender et par der feks har købt Medion computer igennem aldi, de skulle være helt fine til en god pris... men det er op og ned hvor når de sælger computer ting.
Nogen der har nogle inside info om hvornår de sælger Medion comps igen?
(kunne godt bruge en ;)
Ang: Geforce FX, hold dig fra fra det! med mindre du er oppe de højre numre, mit GF5600FX er nok det mest skuffende hardware køb i lange tider, og FX5200 er efter sigende klar værre.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SolaegSolaegSkrevet 06/03-04 23:05 
Der har for nogle uger siden været en tråd om noget lignende.

Nå, men jeg køber nok følgende: http://www.foeniks-computer.dk/default.asp?ilanguage=dansk&special=3701

Den er dog lige blevet sat op med 200,-, så den skulle gerne snart ned igen.

Jeg ville også normalt foretrække Radeon 9800 PRO til knap 2000,-, men det er kun få, som sælger med disse kort i.
dRxLdRxLSkrevet 06/03-04 23:08, rettet 06/03-04 23:08 
Jeg tror nok jeg har oplevet problemer med directx bagudkompatibliteten for mit GeForce5200. Ting fra før directx7 synes det ikke at kunne klare ("not installed" skriver den).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TLTLSkrevet 06/03-04 23:20 
Til Darken... Hvilke problemer er det helt precist du har med GeForce fx 5600?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BrummelumBrummelumSkrevet 06/03-04 23:24 
Inden du beslutter dig så prøv at kigge ind hos www.SHG.dk de har nogle fornuftige "PC systemer" til en rimelig penge.

Hvis du har brug for mere råd og vejledning så kig på Hardware online's website de har et kanon godt forum.

Hardware online
XBL Gamertag: Brummelum
SolaegSolaegSkrevet 06/03-04 23:33 
Jeg synes nu ikke, at SHG's pc-systemer virker billige.

Du kan også prøve at kigge på Interlace.dk, hvor man kan bygge en ganske udemærket "Xyber-pc".
JinkJinkSkrevet 06/03-04 23:36, rettet 06/03-04 23:37 
Har fået anbefalet SHG mange gange, men det overstiger langt i pris hvis jeg skal have det samme som det jeg nævnte i min første post.
BrummelumBrummelumSkrevet 06/03-04 23:51 
Tag et kig på www.edbpriser.dk så vil du se at SHG for det meste er blandt de billigest.

Når du sammenligner priser så husk på at der er forskel på komponenter. Der findes flere forskellige Pentium 4 processor med 3 gHz
XBL Gamertag: Brummelum
DarkenDarkenSkrevet 07/03-04 01:15, rettet 07/03-04 01:16 
TL -> FX blev så hyped, det var det helt nye det kunne alt blah blah blah.

Det præstere bare for ringe for en ny generation at være, har prøvet at låne et radeon, ja tak!, et fx5900 jeg prøvede funkede også ret nice, men mit fx5600 giver følelsen som et GF4... sååå well har været matrox -> voodoo -> geforce fan.... fra næste kort er jeg radeon fan ;)

(og inden du kommentere det, så ja forstår godt at bruge de rigtige drivere... hehe =P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 07/03-04 02:42 
Papa>
Så kan nogle forklare mig det dårlige ved at købe computer hos de store firmaer,

I nogle tilfælde er de sværere at opgradere fordi de bruger komponenter der er specielt fremstillede til lige deres maskiner. Ved dog ikke hvor udbredt det er nutildags.

Den generelle antipati mod mærkevarer stammer nok primært fra at de som regel er dyrere.

Fx Dell 2,8 GHz. 512 MB Ram. 120GB hardisk. 19"CRT skærm. XP. Radeon 9800 Pro. Til 8700 kr. Hvor kan man finde det billigere eller hvad er det dårlige ved det?

Det er ikke galt, men det kan godt gøres lidt billigere. Hos interlace.dk kan du få en maskine med følgende:
- Ram 512 mb DDR, PC3200
- Grafikkort Club 3d Ati Radeon 9800Pro, 128mb DDR
- CPU størrelse Athlon XP 2800
- Software Win XP Home
- Drev Samsung 52x CD-rom
- Harddisk 160GB Samsung 133/7200

Det er uden skærm, men da de tager 6.568,- for ovenstående har du 2.200,- tilovers til en skærm. En 19" kan sagtens findes for 1.600,-. Tjek foreksempel edbpriser.dk

Det skal lige siges at jeg intet aner om hvordan Interlace er at handle med.
CalleCalleSkrevet 07/03-04 09:25 
Også mange gange når man køber en computer fra de store firmaer som dell så har de også en dell BIOS og den kan gøre at mange producenters ting ikke kan bruges.
Så køb dig en "Bambus Computer" dem kan du altid opgradere og lave om på.
SolaegSolaegSkrevet 07/03-04 09:26 
Jeg ville foretrække følgende:

Grafikkort Club 3d Ati Radeon 9800Pro, 128mb DDR
- CPU størrelse Pentium 4 3000 mhz-PC800
- Software (ikke installeret) Ingen Software
- Støjdæmpning Ingen
- Skærme Ingen skærm
- Ram 1024 MB DDR, PC3200
- Harddisk 80GB Samsung 133/7200
- Drev Samsung 52x CD-rom

Eller muligvis en AMD 3000+ til nogle hundrede mindre. Og så et DVD/CD-RW Combo drev.

Radeon kortet i Dell-maskinen ved jeg så ikke lige, hvor godt det er, men ellers lyder det da også meget fornuftigt.
fearless popcornfearless popc...Skrevet 07/03-04 10:19 
Nogen der kan anbefale en god skærm?

(Er fladskærme gode til at spille på?)
just plug it in.
dRxLdRxLSkrevet 07/03-04 11:40 
De nye fladskærme med 16ms responsetid (altså 60hz opdatering) er udmærkede. Jeg har selv en Xerox 17" monteret på en VESA arm som jeg er rigtig glad for. Det fedeste ved den er selvfølgelig at jeg kan skifte mellem "landscape" og TATE ("portrait") og tilbage igen på ½ sekund. Psyvariar 2, og en hel række andre dc-shootere, skal spilles på den måde.

Der kommer nogle billeder af mit gaming setup op i løbet af ugen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
fearless popcornfearless popc...Skrevet 07/03-04 12:11 
På Shg.dk (Varenr. 375253)

Den her virker okay, men hva' skal jeg købe til den for den bliver optimal til at spille nye spil på? (Self. skærm, men hva' mere?)

Skal selv snart have en ny pc :)
just plug it in.
FanboyFanboySkrevet 07/03-04 13:00 
OMG, du har pengepungen i orden, hva Splinter? Det er godt nok en nice spand den der, og den burde da helt klart kunne spille alle nyere spil.

Den kunne evt godt trænge til en blok ram mere, men det er også det eneste jeg egentlig kan nævne.

Og btw. hvordan er det overhovede muligt at få Radeon 9800 chippen til at køre med passiv køling!?
fearless popcornfearless popc...Skrevet 07/03-04 19:29 
Jeg skal snart konfirmeres, så jeg alligevel bare invistere i noget godt ;)

Hvad er FIREWIRE ?

Dit spørgsmål kan jeg ikke rigtig svare dig på. (Ikke den store Hardware kender)
just plug it in.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig