X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sam & Max canceled


Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 04/03-04 21:11, rettet 04/03-04 21:19 
Jeg er sikker på de af jer herinde, der er så frem til spillet, allerede har hørt de dårlige nyheder, så jeg vil spare jer for uddybende kommentarer.

Personligt er det for mig det sidste søm i Lucasarts kiste, jeg køber aldrig mere et spil fra dem (hvis de da ikke ombestemmer sig).
Et firma der kan være så kynisk og kortsynet, fortjener ikke støtte fra nogen.
Hvis I er enige med mig, kan I skrive til de efterfølgende mail adresser og skriver under på petitions og deltage i Gamespots poll.

mailto:pr@lucasarts.com

rbreen@lucasarts.com (Vice President of Development)

mnelson@lucasarts.com (acting President)

http://www.gamespot.com/

http://www.petitiononline.com/LACOSAM/petition.html


Edit:
I må heller ikke købe Psychonauts nu :). Læs hvad Tim Schafer skriver i petitonens 1081 post: http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?LACOSAM&651
The nerve! :)
Born to kill space
DizzyDizzySkrevet 04/03-04 21:19 
Jo man må sige at Lucas er ved at komme lidt lagt væk fra deres oprindelse :(
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SumezSumezSkrevet 05/03-04 07:31 
S&M2 var nok det eneste mulige LucasArts adventure-projekt, der kunne have potentiale, da der stadig er flere, der var involverede i 1'eren i firmaet (Mark Stemmle..). F.eks. er jeg meget glad for at de skrottede Full Throttle 2, for det ville ALDRIG være gået uden Tim Schafer. Han var den eneste grund til at Curse of Monkey Island var noget værd, på trods af at Ron Gilbert var gået, og det var manglen på ham, der gjorde Escape From Monkey Island til noget lort, der kun blev lavet for at tjene penge, og det har altid været ham, der skulle være grunden til at jeg ville købe en Xbox, for jeg har altid set frem til Psychonauts. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 05/03-04 11:48 
Jeg spillede, og gennemførte, det første Sam & Max - det var et godt spil. Det var ikke af samme kaliber som Fate Of Atlantis, men det var et godt spil.

Grunden til man dropper 2'eren kan ligeså vel være, at LucasArts har erkendt, at man ikke har idéerne i orden til fortsættelsen - hvilket slet ikke ville undre mig, taget firmaets output i betragtning, indenfor det sidste lange stykke tid. LucasArts spil er slet ikke i dag, hvad de var engang - i 90'erne ventede jeg med længsel på det næste adventurespil fra dem, og da jeg endelig fik købt Full Throttle, og senere The Dig og Grim Fandango, så tænkte jeg "Det her er da heller ikke SÅ fantastiske spil, som de andre adventurespil".

Point is - det begyndte ligeså stille at gå ned ad bakke for LucasArts, i midten / slutningen af 90'erne, og det har kun været med Secret Weapons over Normandy, at de har markeret sig lidt igen.

Adventurespillene (point'n click som vi kendte og elskede dem - SCUMM) ER døde - acceptér det, og kom så videre; Det har LucasArts gjort, for jeg tror simpelthen at de bare ikke har ideérne længere, og det har de nu erkendt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 05/03-04 12:26 
Nu er det jo (udover et par perler som The Longest Journey, Under a Steel Sky og Simon the Sorcerer) sådan set kun LucasArts og Sierra der nogensinde har været i stand til at producere kvalitetsspil indenfor den genre, og så har sidstnævntes endda tit været i den tvivlsomme ende. Sierra som vi kendte det før i tiden gik jo ned for nogle år siden, og alle de vigtige folk fra LucasArts (Ron Gilbert, Tim Schafer, Larry Ahern, osv.) er forlængst spredt for alle vinde, og mere skal der i virkeligheden ikke til for at Adventurespillen "uddøde". Jeg tror ikke det er fordi tiden ikke er til det, som man ellers tit hører, der er simpelthen bare ingen der kan/tør producere dem længere. Blizzard opgav jo også deres, fordi de ikke mente at de kunne leve op til standarden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 05/03-04 12:33 
Jeg synes at det nye broken sword til xbox er en ganske glimrende opdatering af adventure genren.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 05/03-04 12:53 
Har hele Broken Sword- og Gabriel Knight-serierne ikke kørt udmærket på pc? Det var min opfattelse (med nogle af dem er selvfølgelig også ved at være halvgamle...).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 05/03-04 12:58 
Jeg er helt enig med Sumez. Jeg tror adventure genren er døende pga at softwarehusene ikke levere nogle gode spil. Hvis folk ikke var interesret i adv spil ville et koncept som SCUMMVM dø, og det lever da i bedste velgående
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SumezSumezSkrevet 05/03-04 12:59, rettet 05/03-04 13:00 
Gabriel Knight spillene er jo fra dengang Sierra stadig var helt, eller hvad man nu skal sige.. Lige med undtagelse af 3'eren, det var vel er sent viduner. En undtagelse i stil med TLJ.. Og de er vel også bevis på at adventurespil stadig kan "slå igennem" (hvilket vel egentlig også var min pointe), der er bare ikke så mange der kan finde ud af at lave det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 05/03-04 13:23, rettet 05/03-04 13:52 
@Okotta
I store træk er jeg enig med dig indtil de sidste to linier (jeg fatter så bare ikke hvorfor du har valgt dig líge netop dén avatar?), bortset fra at jeg ikke kan give dig ret i at FoA er bedre end S&MHtR.
FoA er da et udmærket spil, men der er hverken meget Indie eller Lucasarts over det. Det originale Indiana Jones and the Last Crusade er IMO et langt bedre spil på alle måder (stemning, struktur etc.)

Okotta>Adventurespillene (point'n click som vi kendte og elskede dem - SCUMM) ER døde - acceptér det, og kom så videre; Det har LucasArts gjort, for jeg tror simpelthen at de bare ikke har ideérne længere, og det har de nu erkendt.

Det skulle være meget mærkeligt, om det kun er en lille håndfuld mennesker i hele verden der kan finde ud af at skrue et godt adventure sammen (det er der da heller ikke noget der tyder på, LEC var dog et godt og atraktivt sted for talenter), det ville også være underligt hvis alle ideer var "brugt op".
Mange af de "gamle" der var med dengang i slutfirserne og starten af halvfemserne, var dog med i det ny Sam & Max vigtigst, af dem; Steve Purcell som at dømme ud fra sit seneste (sparsomme) output langt fra er faldet af på den.
Point and Click er bare én måde at styre et adventurespil interface på. Ville de klassiske LEC spil have været dårligere eller bedre, hvis man f.eks. havde haft et joystick interface som Zelda?
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 05/03-04 13:46 
Jeg tror Okotta fremhæver "point 'n click" for ikke at folk ikke forveksler det han snakker om med andre genrer, der af en eller anden grund er blevet benævnt "adventure" (f.eks. var der engang nogen der fandt på at kalde Zelda for adventure..). Der burde dog ikke være nogen i tvivl om hvad vi snakker om her..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 05/03-04 14:03 
En stor grund til at der ikke kommer så mange adventurespil er at det simpelthen er for tidskrævende og dyrt at udvikle dem. En af grundene til at LucasArts kunne udgive så mange gode spil i træk var jo deres SCUMM-engine - med den kunne de koncentrerer sig om de tidskrævende ting som historie og grafik, mens det andet allerede var på plads.

Adventuregenren som jeg ser den er heller ikke betinget af "point 'n click" - der kan sagtens laves adventurespil med alle mulige andre inputformer. Men det er vel heller ikke det du mener Sumez?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 05/03-04 14:04, rettet 05/03-04 14:20 
Sumez>f.eks. var der engang nogen der fandt på at kalde Zelda for adventure..

Og de blev aldrig set siden!

Der er nogen der har den opfattelse at der under ingen omstændigheder må inkluderes action elementer (hermed menes reaktions og tidsbegrænsede opgaver) i et adventure spil, fordi så holder det pludselig på magisk vis op med at være et adventure. Uagtet at nogen af klassikerne netop havde adskillige af den slags puzzles.
Man kan ikke komme uden om, at Zelda spillene rent faktisk indeholder mange adventure elementer. Om man så vil kalde dem adventures er jo op til en selv, men er det egentligt ikke en lille smule ligegyldigt?
Born to kill space
DizzyDizzySkrevet 05/03-04 14:12 
De fleste spil har vel en eller anden adventure element ;)

De fleste spil der laves, laves vel udfra en grundkode, så man nemt kan ændre på det. Kald det Scumm, Quake, fifa etc Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken flere gange. Sierra havde også deres skabelon, som spillene så blev bygget op omkring.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
ChronoChronoSkrevet 05/03-04 14:14 
Hovedvægten i Zelda-spillene er jo på refleksbaserede opgaver, så at kalde dem adventurespil er misvisende. Men der kan selvfølgelig sagtens være enkelte refleksbaserede opgaver i et adventurespil, hovedvægten skal bare være på de tankekrævende opgaver.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 05/03-04 14:27, rettet 05/03-04 14:27 
Jeg gider ikke diskutere genrebetegnelser, det er spild af tid, for så kommer man altid til den der med "Jamen i grunden passer RPG jo på alle spil, for man bliver (næsten) altid placeret i en rolle", hvilket er noget sludder, for der er jo ingen der tænker på spil som Quake, når man siger RPG. Ligeledes ville jeg heller aldrig tænke Zelda når man siger "adventure" uanset hvor mange adventure-elementer, der er i det. Det der var tale om var vist en "anden" genre (zelda-genren), som der var nogen der havde kaldt Adventure, helt uden sammenligning med spil som Monkey Island og Larry.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 05/03-04 14:30, rettet 05/03-04 18:52 
Der er da rigtigt nok adventure elementer i stort set alle spil, men abstrakte begreber som genrer er jo bare noget som vi har opfundet, i "virkeligheden" er alt jo sammenflydende, i hvert fald til en vis grad, men jeg går ud på en tangent nu.
Jeg ved ikke hvor længe siden det er du har spillet et Zelda spil Chrono, men Dungeonsene er ét stor fletværk af puzzles og der er også masser af karakter interaktion, so there.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 05/03-04 15:13 
Det er da helt rigtigt, men de fleste puzzles er refleksbaserede. Tænd faklerne hurtigt, spring over et hul på det rigtige tidspunkt osv.

Men vi kan godt blive enige om at genrer er svære at definere, og resultatet vil aldrig være 100% holdbart.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
The DaneThe DaneSkrevet 05/03-04 15:24 
Forskellen ligger vel mere i begreberne - eks. hvorvidt man bruger en pistol som redskab eller aktivt våben. hvor man i et adventurespil i ville bruge det som aktivt våben, men i en funktion hvor man derigennem fik adgang til et andet sted (altså som redskab). Sagt på en anden måde om man bruger sin tankegang til at løse det eller om man hopper på det rigtige tidspunkt (hvor jeg personligt ikke synes det høre sig til med aktiv "action").

Hvad angår Sierra (tidligere) vil jeg da ikke mene deres spil lå i den lave ende, men det kan så bare være min smag.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
OkottaOkottaSkrevet 05/03-04 16:27 
Zzap!>
I store træk er jeg enig med dig indtil de sidste to linier (jeg fatter så bare ikke hvorfor du har valgt dig líge netop dén avatar?), bortset fra at jeg ikke kan give dig ret i at FoA er bedre end S&MHtR.
FoA er da et udmærket spil, men der er hverken meget Indie eller Lucasarts over det. Det originale Indiana Jones and the Last Crusade er IMO et langt bedre spil på alle måder (stemning, struktur etc.)

Jeg har jo valgt min avatar, fordi Guybrush figurerer i to perfekte adventurespil - The Secret of Monkey Island og dens fortsættelse. De sidste to Monkey spil ser jeg ikke som noget nævneværdigt - der knækkede filmen for LucasArts. Men Guybrush var helten i de første spil - de to spil, som er de eneste Monkey spil der burde eksistere.

Faktisk knækkede filmen for LucasArts, allerede med Full Throttle; Man introducerer altså ikke actionsekvenser i et adventurespil. LEC pillede og nørklede for meget ved et perfekt koncept, og nossede op i det.

Og jeg er slet ikke enig med dig, i dine betragtninger ang. at du ikke synes der er meget Indy eller LucasArts over FoA. Det OSER af Indy og LucasArts fra alle steder, i det spil. Det ER det perfekte Indiana Jones spil. Og ja - The Last Crusade var osse genialt, men med FoA finpudsede man lige SCUMM den extra gang, som gjorde FoA en større fornøjelse at spille.

Ville de klassiske LEC spil have været dårligere eller bedre, hvis man f.eks. havde haft et joystick interface som Zelda?

Tjaa - det første Maniac Mansion styrede man jo med et joystick på sin Commodore 64 (og købte en 1541 diskette station for at kunne spille det) ;-)

Men jeg ved godt hvad du mener, og hvis det skulle styres som Zelda, så var der vel ikke meget SCUMM over interfacet længere, og det var det interface jeg voksede op med, og elskede.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KilroyKilroySkrevet 05/03-04 17:00 
Det er meget sørgligt at Sam and Max 2 blev skrottet, og jeg begræder tabet. Jeg var så heldig at falde over Grim Fandango, Full Throttle, Sam & Max og The Dig i den såkaldte Entertainment Pack, og hvis der ikke er salg i et spil så sjovt som Sam & Max, hvorfor så interessere sig for adventuregenren? That said, så forstår jeg ikke at der ikke er salg i genren, da Broken sword Sleping Dragon vist solgte meget pænt...
Kilroy Was Here
The DaneThe DaneSkrevet 05/03-04 20:05, rettet 05/03-04 20:05 
Nu er Sleeping Dragon (efter min mening) også kun et halvt adventurespil (apropos actionelementer) - hvor man dog som et plus til dets side kan sige, at det da har tilført en "gammeldags" charme med at man skal huske at få ting med før man går videre i spillet.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
DizzyDizzySkrevet 05/03-04 20:34 
Der er en meget interesant artikel

her
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Zzap!Zzap!Skrevet 05/03-04 21:06, rettet 05/03-04 21:10 
Okotta>Jeg har jo valgt min avatar, fordi Guybrush figurerer i to perfekte adventurespil - The Secret of Monkey Island og dens fortsættelse. De sidste to Monkey spil ser jeg ikke som noget nævneværdigt - der knækkede filmen for LucasArts. Men Guybrush var helten i de første spil - de to spil, som er de eneste Monkey spil der burde eksistere.

Kunne ikke være mere enig, men hvorfor bruger du så den karakter-designmæssigt udfordrede bedrager som avatar? Brug dog en fra de rigtige spil, som f.eks.:

http://www.geocities.com/mi_saga/M1_p4.html

http://www.geocities.com/mi_saga/M1_cover.jpg (cut'n paste)
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig