X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FFTA US/EU


Svar
bootsbootsSkrevet 03/03-04 22:57 
Kan man linke US udgaven til EU udgaven? Jeg mener jeg har hørt, at der er lidt forskel på spillene... Nogen der har prøvet at linke??
RitesRitesSkrevet 04/03-04 06:41 
Læste på... GameSpot tror jeg, at det ikke betyder noget.

De ændrer jo meget sjældent på spillet. Det tager rent faktisk 4 måneder at sætte europæiske klistermærker på cartridges...
» a winner is you «
tastasSkrevet 04/03-04 07:24 
... Og oversætte til tysk, fransk, spansk og italiensk.

Kunne de ikke bare lave 2 EU versioner af spil...Dem der blev smidt afsted hurtigt, med ren engelsk, så kunne de andre som åbenbart gerne vil have det på deres original sprog få lov at vente :/
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RitesRitesSkrevet 04/03-04 08:37 
Det er altså heller ikke altid at spillet er oversat. Faktisk ret sjældent.

4 måneder for at oversætte en manual? Giv mig en ordbog og jeg gør det på en dag.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 04/03-04 08:57 
Spillet skal i mange tilfælde også oversættes. Jeg tror da nok at FFTA blev det, ligesom de andre FF spil.
Men uanset om det skal eller ej, forstår jeg heller ikke at de ikke kan udgive den engelske udgave tidligere.
Jeg er langt fra den første der skriver dette, og jeg synes aldrig jeg har fået et godt svar på hvorfor det er sådan?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 04/03-04 09:35 
Der er vist intet.
Efter at have undersøgt det *lidt*, så er mit gæt, at Bergsala er alt for langsomme.

:/
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 04/03-04 12:00 
At markedsføringsapparatet skal køre to gange?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 04/03-04 12:05 
Det er bare at køre dem samtidig.
Ingen undskyldning.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 04/03-04 12:20, rettet 04/03-04 12:21 
Snakker vi ikke om:

"Kunne de ikke bare lave 2 EU versioner af spil...Dem der blev smidt afsted hurtigt, med ren engelsk, så kunne de andre som åbenbart gerne vil have det på deres original sprog få lov at vente :/"

Ja...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 04/03-04 12:30 
Ahhh... Ja ;)

Så har du ret.

Men der hvor det er latterligt er, når de tror vi ikke kan engelsk?
-Eller den der er endnu værrere; at vi ikke kan spille et spil på engelsk, hvis vi ikke får en manual med skrevet på vores eget sprog (eller dvs. norsk, men med et dansk flag i toppen).

Lugter jo så langt væk af uprofessionel planlægning.
Løsningen ville være at udgive samme version i hele verden.

Vi får jo heller ikke Final Fantasy spil på dansk, vel?
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 04/03-04 12:30 
Markedsføringen er da lokal i de forskellige "regioner" af Europa?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/03-04 12:32 
..Desuden gælder problemet også spil, der ikke skal oversættes til andre sprog.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 04/03-04 12:33, rettet 04/03-04 12:36 
Sumez>
Markedsføringen er da lokal i de forskellige "regioner" af Europa?

Der er vel også noget overordnet. Jeg tænker MTV og den slags

Jeg ved da heller ikke hvor meget det er. Men det er da eneste realistiske bud på en grund, som jeg kan komme på.

En anden skulle være at tyskerne og franskmændende ville flippe over, at Skandinavien/England fik spillet først ;)

EDIT: Mht. film så gør man jo også det, at man først lader dem køre i USA og så ud fra deres indtjening dér vurderer, hvordan den skal markedsføres i Europa. Så man kan nå at rette til undervejs. Gælder selvfølgelig ikke de "sikre" film.

Måske er det noget af det samme?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/03-04 12:44 
Heh. Jeg har godt nok aldrig set reklamer for FFTA på MTV :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 04/03-04 12:47 
Heh, så prøv at skifte 'TA' ud med eksempelvis X-2 :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RJKRJKSkrevet 04/03-04 12:47 
Nu har Square jo adskillige gange demonstreret, at de ingen forstand har på Europa, så dem prøver jeg slet ikke at gennemskue ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 04/03-04 17:39, rettet 04/03-04 17:39 
Men alt i alt, er det sku mærkeligt nogle gang.
Bare se Mario Golf: Toadstool Tour.

Tror jeg købte US version i August sidste år, og det har først release til Juni/Juli her i EU... Og det er et golf spil ... Der burde ikke være nogle tekniske & "sproglige" grunde til at de ikke kan få det hurtigt ud :/
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
bootsbootsSkrevet 04/03-04 18:26 
Tilbage til emnet. Er I sikre? Zelda - Four Swords kunne jo ikke linkes EU med US...

Nå; men det er også underordnet for mig nu, for jeg har lige købt et eksemplar på eBay (fra USA) - garanteret originalt - ikke Hong Kong kopi (-bare så I ikke fortsætter tråden i dén retning.. hehe).

Tak alligevel - selvom det kørte lidt af sporet... ;o)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig