X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Futurepunk


Svar
GakuGakuSkrevet 03/03-04 21:40 
Er der nogle som kan anbefalde gode dystopiske bøger i stil med Jack Womack's "Random Acts of Senseless Violence" og William Gibson's Neuromancer
dRxLdRxLSkrevet 03/03-04 22:13 
ja.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GakuGakuSkrevet 03/03-04 22:25, rettet 03/03-04 22:29 
Hvilke bøger kan du anbefalde ?
JAAJAASkrevet 04/03-04 03:00, rettet 04/03-04 03:01 
Snowcrash af Neal Stephenson er genial. Gibsons Count Zero er en anden af mine favoritter.

Start der!
GakuGakuSkrevet 04/03-04 12:59 
Jeg har læst begge. Og det jeg leder efter bøger, hvor verden virkelig er ond og modbydlig, som Chiba City er i Neuromancer og som den er i alle Jack Womacks bøger.
JAAJAASkrevet 04/03-04 22:27 
Har du læst All Tomorrow's Parties, også af Gibson?
DizzyDizzySkrevet 04/03-04 22:32 
Tekwar af William Shatner (faktisk helle tek-serien). Dette er ikke høj kunst men kan da bruges som godnatlæsning :)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
dRxLdRxLSkrevet 06/03-04 10:11, rettet 06/03-04 10:14 
Jeg har fået én jeg kender, som læser meget af den slags til at svare på tråden, her er det:

Man starter selvfølgelig med at læse BEGGE Gibsons trilogier fuldt ud... (Neuromancer, Count Zero, Mona Lisa Overdrive... Idoru, Virtual Light, All Tomorrows Parties)

Så er der Bruce Sterlings Distraction, og Peter F. Hamiltons "Greg Mandel trilogi" (Mindstar Rising, A Quantum Murder, og The Nanoflower)(Dem vil du kunne lide!)

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/03-04 10:16 
Og hvis det ikke begøves at være cyberpunk, men bare skal være ondt, så læs Iain Banks debut roman: The Wasp Factory!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/03-04 11:45 
I et af mine ældre Edge blade foreslår de en bog ved navn Oryx and Crake (af Margaret Atwood), hvis man vil have noget i samme boldgade som Neuromancer. Har ikke selv læst den, though.
(...)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig