X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er det her godt,?


Svar
TempuZ FugitTempuZ FugitSkrevet 03/03-04 17:24 
Jeg ska opgradere min PC....

den er nuværende:

AMD ThunderBird 1,4
Geforce 2 MX 100/200
15GB Harddisk
384 SD RAM

Imorgen får jeg ATI Radeon 9200SE 128DDR ram m. TV-Out x8 AGP

Overvejer at købe ny processor AMD Duron 1,8 ghz
og skifte over til DDR ram (384 DDR ram).

og så købe en ny HD 120GB

Ville min PC så være OKAY?
! ,.-" SLUT "-., !
CalleCalleSkrevet 03/03-04 21:11 
Du skal også være sikker på om dit motherboard understødter ddr ram og om den understøtter den processer du vil putte i!
DizzyDizzySkrevet 03/03-04 21:18 
jeg vil sige hvis du søger det hotteste nye, er den lidt for lille. Men har du brug for en billig allround er den da fin nok :)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/03-04 23:04 
Hvad koster din foreslåede opgradering i alt?

Jeg synes ikke der er meget gejl i at gå fra 1,4 til 1,8 GHz og blot skifte 384 SD RAM ud med 384 DDR RAM... medmindre du gør det ekstremt billigt.

120-Harddisken er dog en rar ting, men vær sikker på at det øvrige hardware understøtter så stor en HD... ellers kan du risikere kun at kunne udnytte 20-30 GB ud af de 120, fordi bæstet ikke kan håndtere den store størrelse (og lige p.t. sidder jeg med en enorm 'brain fart' og kan overhovedet ikke huske hvilke hardware-dele, som influerer HD-størrelse, sorry.)
TempuZ FugitTempuZ FugitSkrevet 04/03-04 01:25, rettet 04/03-04 01:26 
Mit bundkort passer til AMD duron / thunderbird
og understøtter DDR ram (1GB)

GFX passer jo alle steder, så der burde ikk være nogle problemer.

processoren med 1,8 ghz koster 350,-kr. det synes jeg er billigt.

RAM tror jeg at jeg har skaffet ved en privat, ved endu ikke pris, men det ka' jeg skrive når jeg har skrevet med ham frem og tilbage.

så alt burde kunne køre..
EDIT: det er Godt at få nyt GFX...det sutter jo max mit Geforce 2 MX
! ,.-" SLUT "-., !
KTCKTCSkrevet 04/03-04 01:30 
Jeg har før sagt min mening om SE-kortene. Søg i trådene og se hvorfor...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RitesRitesSkrevet 04/03-04 06:40 
Jeg ville sige, få dig noget Pentium og et større grafikkort.
» a winner is you «
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 04/03-04 06:49 
Det ville så kræve et nyt bundkort og det lader til at det skal være en billig opgradering.
I win, you loose
PaenPaenSkrevet 04/03-04 07:40 
Jeg mener at 120 gb HD ikke skulle være særlig stabile eller noget i den retning, har blot hørt nogle rygter om dette, men specifict hvad der var galt kan jeg desværre ikke huske.

håber du finder ud af det :)
Lóriens blade falder ikke forgæves
RitesRitesSkrevet 04/03-04 08:38 
Lyder som en meget billig opdatering. Det er derfor jeg heller ville vente og få noget som ikke er outdated imorgen :)
» a winner is you «
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-04 17:43, rettet 04/03-04 17:44 
Jeg har kørt mine PC-indkøb ud i maximal udnyttelse; jeg køber cirka det tredje-bedste på markedet (har bedst ydelse-til-pris-ratio) og mine "opgraderinger" (køb af helt ny PC) har passet med alt alting er blevet firedoblet (eller mere):

Jeg gik fra 32 RAM --> 128 SD RAM --> 512 DDR RAM
Jeg gik fra 150 MHz --> 450 MHz --> 1,8 GHz
Jeg gik fra 800 MB --> 30 GB --> 120 GB (og så kom jeg godt nok til at købe 120 GB mere for nylig :-) )

Alle mine PC'ere har kostet omkring de 10.000,- per styk.
MrCaseMrCaseSkrevet 04/03-04 18:30 
jeg ville sige at du var rigtig godt kørende. Især med ½Gbyte DDR ram... det skal nok være goodies!

Men jeg må også henlede opmærksomheden på IO'en. En af mine venner har en fin computer, men lige så snart der skal læses noget videre på hd'en, går den helt i pit. Så det er altså også værd at overveje...
(aner ikke hvordan man checker det...)
Have you considered sucking less?
TempuZ FugitTempuZ FugitSkrevet 05/03-04 01:38 
nu har jeg fået mit nye grafikkort, og det køre meget bedre end det gamle.

nu mangler jeg lige at få de 384 eller 512 DDR ram
! ,.-" SLUT "-., !
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 05/03-04 06:48, rettet 05/03-04 06:48 
Dawn>
Jeg mener at 120 gb HD ikke skulle være særlig stabile eller noget i den retning, har blot hørt nogle rygter om dette, men specifict hvad der var galt kan jeg desværre ikke huske.

Jeg tror du har hørt noget andet. Det er muligt at 120'ere fra enkelte producenter har vist sig at være ustabile, men holder man sig til kvalitet så som Seagate eller Samsung (eller et helt 3.)for den sags skyld så løber man meget sjældent ind i problemer.
I win, you loose
tastasSkrevet 05/03-04 07:32 
Var der ikke et problem med at alle computere ikke kunne styre en så stor partition? (Bios?)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig