X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nights into dreams


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-03 20:30 
Nogen der kan fortælle mig hvad A-life er i nights?
jeg ved godt at det betyder noget ala "after life" og kan gøre spillet mere underholdene. men jeg har aldrig fundet ud af hvad det er og hvordan man bruger det nights. (Min manual er blevet væk)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 29/03-03 21:20 
A-life står for Artificial-life. Hvad det rendt fakstisk gør? se i hver af de 6 baner er beboet af nogle små folk, The Nightopians, som bliver påvirket hver gang du spiller, hvis du dræber for mange af dem så bliver de bange for Nights og flygter når de ser ham, hvis du til gengæld hjælpe dem med klække deres æg, så vil de synge og formere sig. . Prøv at bevæg dig lidt rundt på banen før du går ind i Nights, der ligger nemlig tit æg uden for Nights rækkevide.
Musiken bliver også påvirket da den er forbundet med A-life, dyste musik kommer frem på banerne hvis du er for ond, og omvendt kommer der flere munter toner frem hvis du er hjæpsom.
Hvis du laver et drill dash mod en nightmare så vil falde til jorden, hvis en Nightopian rør ved den kommer der et farvet æg som når indeholder en blanding af de to.

Vigtig: For at A-Life skal virke SKAL A-Life filen ligge på Saturn´s interne hukomelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-03 21:26 
Jammen nu gir det jo mening!!!
Mange tak!
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 05/07-12 19:19 
Så er NiGHTS into Dreams HD annonceret til XBLA, PSN og pc. Har altid været nysgerrig efter at prøve spillet :-)

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
GreaseballGreaseballSkrevet 05/07-12 19:31 
Cool. Gad vide om de så har hele A-Life systemet med igen :D
SumezSumezSkrevet 05/07-12 19:51 
Hold da op, den her tråd er over 9 år gammel. Fandtes vi også dengang?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/07-12 08:39 
Grafisk ligner det meget PS2 udgaven som også havde Saturn mode - i hvert fald ikke et stort skridt op. Men rart at vi endeligt får den i vesten.
Alf81Alf81Skrevet 06/07-12 10:02, rettet 06/07-12 10:06 
http://blogs.sega.com/2012/07/05/dreams-do-come-true-sega-announces-the-return-of-nights-into-dreams…/

EDIT:

Dumhedslangsom
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 06/07-12 10:02 
Hvilket?
SumezSumezSkrevet 06/07-12 10:03 
Er det ikke det samme Kamek postede ovenfor, da han genoplevede tråden? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 06/07-12 10:04 
DOH!
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-12 11:57 
Beano>
Grafisk ligner det meget PS2 udgaven som også havde Saturn mode - i hvert fald ikke et stort skridt op. Men rart at vi endeligt får den i vesten.

Ja det ligner rigtig meget PS2 udgaven i HD. Saturn-mode i den var dog ret ringe da der var mange grafiske forskelle fra det oprindelige Saturn spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 06/07-12 14:30 
Har de nævnt om Christmas Nights er med?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/07-12 15:12 
DLC til jul mon ikke :)
Bede-xBede-xSkrevet 06/07-12 15:22 
Nu skal du ikke gi' dem gode Idéer, Bønne.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-12 16:44 
Christmas Nights var med i PS2 versionen så man kan da håbe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 06/07-12 20:14 
Så der måske en chance for man for mulighed for endelig at prøve det :) Christmas Nights altså
3of193of19Skrevet 07/07-12 10:39 
insta-buy :)
SumezSumezSkrevet 08/07-12 16:18 
Jeg forstår, mange mange år senere, stadig ikke Christmas Nights :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/07-12 16:53 
Det er en enkelt bane fra Nights, men med juletema. Det må ikke være svært :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 08/07-12 17:27 
En form for en avanceret demo disk kan man godt kalde det. Blev givet væk sammen med Sega Saturn bladet i UK.
SumezSumezSkrevet 08/07-12 17:52 
Er det noget værd? Er der nogen grund til at du ikke har prøvet det endnu? Mener ikke jeg gav mere end pebernødder for det herinde (eller på Konsolforum var det vist) i sin tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 08/07-12 17:56 
Tænker på hvorfor jeg ikke har prøvet det? Har aldrig fundet nogen der ville sælge deres PAL version af disken og syns nogen gange de priser der har været på Ebay er lidt for meget for min smag for en enkelt bane af et spil, selv med jule tema og mulighed for at spille som Sonic ^^;
Har så ikke kigget efter spillet i noget tid nu, så kan være priserne har lagt sig lidt mere fornuftig.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 08/07-12 22:29 
Sumez>
Er det noget værd? Er der nogen grund til at du ikke har prøvet det endnu? Mener ikke jeg gav mere end pebernødder for det herinde (eller på Konsolforum var det vist) i sin tid.

Det koster med sikkerhed 20$ på ebay! :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
3of193of19Skrevet 09/07-12 10:22, rettet 09/07-12 10:31 
Det har mere at gøre med julekalenderen der er indbygget i spillet. Der er en masse sjove "mods" og andre ting der åbner en hver dag i december. Derudover skifter grafikken på bestemte tider af året. Om sommeren bliver spillet til "Summer NiGHTS" for eksempel.
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-12 12:22 
Vurderet alene ud fra den her video lyder HD udgaven som en øv-konvertering :(

http://www.youtube.com/watch?v=uTqxDugHe_s&feature=youtube_gdata_player
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/10-12 13:22 
Ja det er en ret slap port af PS2 udgaven, kun 720p i 30fps og ingen forbedrede textures eller modeller som man skulle forvente af en HD remaster.
dRxLdRxLSkrevet 19/10-12 06:38 
Det har ellers fået udmærkede anmeldelser:

på metacritic
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 19/10-12 09:55 
Det bliver porten ikke mindre uambitiøs af :)
SumezSumezSkrevet 19/10-12 10:13, rettet 19/10-12 10:14 
Kunne det tænkes at "8-way styringen" er lavet med vilje for at gøre vise steder i spillet mere overkommelige?

Dengang spillet kom, skulle Sega jo pushe deres analog-controller, men det er ikke altid 100% analog er den bedste form for styring. Jeg har altid været ret glad for Nintendos løsning med en synlig restrictor med hakker i 8 retninger, det er sært de er gået væk fra det med 3DS'en.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-12 10:21 
Jeg hader Nintendos analog-pinde :) Når pinden alligevel tvinges i een af 8 retninger ødelægger det lidt ideen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/10-12 10:23 
Ja, de ku' godt lære noget af Sega, det havde jeg lige glemt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-12 10:26 
Det er faktisk en af de primære grunde til at Nights Journey of Dreams til Wii er så forfærdeligt. At skulle styre det spil der kræver så megen præcision med så elendige analog-pinde holder ikke.

Hvad Sega Saturns 3D controller angår så fungerer den fantastisk til Nights, men ellers synes jeg ikke analogpinden er specielt god til de andre spil der undersøtter den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig