X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste billedkvalitet?


Svar
HardballerHardballerSkrevet 01/03-04 11:34 
Hey..
Fik mig lige et TV-kort igår, men kunne kun få et (SKOD!!!) composite billede frem.. Jeg har overvejet at køre det igennem antennestikket på mit fjernsyn og søge efter kanaler.. Så håber jeg bare den finder AV.. Nogen der ved noget om dette? eller skal jeg have kabler med S-Video? Har GBN, XBX, PS1 og nogle andre gamle konsoller.. Ville jo helst hvis jeg ikke skulle have nyt stik til alle..
dRxLdRxLSkrevet 01/03-04 12:30, rettet 01/03-04 12:37 
RF (antennestik) er det dårligste tænkelige signal. Composite er væsentligt bedre (høj opløsning, dårlig farveseperation) og S-Video er det bedste af de 3 med bedst farveseperation (component og RGB er selvfølgelig endnu bedre).

Jeg ville helt sikkert sørge for at bruge en kombination s-video signal og programmet "dscaler" til alle mine spil.

download dscaler (link rettet)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HardballerHardballerSkrevet 01/03-04 12:33 
Link funker ikke..

Det med RF stik, det virker da kanont på normalt tv..
dRxLdRxLSkrevet 01/03-04 12:40 
har rettet linket nu, var kommet til at bytte om på "link beskrivelse" og "link".

Hardballer>
Det med RF stik, det virker da kanont på normalt tv..

Normale fjernsyn har superdårlig kontrast, derfor bemærker man ikke hvor dårligt signalet er (tror det er derfor i hvert fald).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HardballerHardballerSkrevet 01/03-04 13:01, rettet 01/03-04 13:01 
Okay..

Lige en ting.. Når jeg kører composite, så er der ingen farver.. er det normal?`

EDIT: Hvad gør dscaler?
HardballerHardballerSkrevet 01/03-04 13:29 
Forresten, det der S-video kabel, hvad koster det? Hvor kan det købes? Og er det forskelligt fra hver konsol? Eller kan jeg bruge den samme til alle?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-04 15:01, rettet 01/03-04 15:07 
Du gør da bare som jeg har prøvet at tegne her:

Bedste billedkvalitet?

Den adaptor med in/out tingen på kan man købe mange stæder i pakker med av og s-video kabler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HardballerHardballerSkrevet 01/03-04 15:59 
Jeg siger tak.. Men som du ved, så fandt jeg en nok nemmere måde :)

Thansen har dog ikke S-video cable.. Hvor kan det købes?
SumezSumezSkrevet 01/03-04 22:07 
I enhver radio/tv forhandler. Jeg fik mit for 59kr i Netto med en masse ekstragejl, men det er selvsagt ikke bedre kvalitet end composite.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HardballerHardballerSkrevet 02/03-04 01:32 
Okay.. Men jeg tager chancen.. Er vist også meget forskelligt fra TV-kort. Snakkede med en som har et som giver nice Composite signal men skod RF signal.. Det er lige omvendt her..
ChronoChronoSkrevet 02/03-04 16:31 
Konsolkongen>
Du gør da bare som jeg har prøvet at tegne her:

Hvis der kommer et RGB-signal ud af GameCube, hvad kommer der så igennem S-Video kablet og ind i PC'en?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 02/03-04 19:33 
Virker det så dumt? Jeg ved det seriøst ikke selv, men vil gerne vide det :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-04 20:43 
Det ved jeg da virkelig ikke, det var bare en ide jeg sad og legede med... og så skulle jeg lige prøve at indsætte et billede :)
Men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HardballerHardballerSkrevet 02/03-04 20:54 
Og så virker det self ikke.. Stadigvæk ingen farve på billedet..
SumezSumezSkrevet 02/03-04 23:08 
Dene eneste måde du kan få RGB ind i computeren er med et seperat RCA kabel til hver farve. Man kan næppe bare sådan lige konvertere et RGB signal til S-Video uden avanceret hardware.(?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/03-04 23:09, rettet 02/03-04 23:11 
Det kan man selvfølgelig ikke.

Hvis der havde været S ud fra GameCuben og S i alle SCART-kablerne, så havde eksemplet dog virket. I hvert fald i teorien - men det er en længere dikussion, som vi (Star Soldier og undertegnede) har forsøgt at opklare før... ;) I praksis ville det ikke virke, fordi RGB og S bruger de samme pins i SCART-kablet og begge signaler dermed ikke kan overføres samtidig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 02/03-04 23:11 
Ikke nogen der kan hjælpe mig med mit farveproblem? Instillinger på XBOX? på puteren? på drivers? eller hvad.. Har både sort hvid i Dscaler og Terratec Cinergy..
Star SoldierStar SoldierSkrevet 02/03-04 23:26 
RJK>
men det er en længere dikussion, som vi (Star Soldier og undertegnede) har forsøgt at opklare før... ;)

Du husker godt og jeg prøver at glemme ;), ej, jeg havde i lang tid troet at når der var RGB, så var der også S, men den holder åbenbart ikke (fandt ud af det, da en ven skulle bruge S fra neo'ens RGB, no go).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 02/03-04 23:30 
Så er vi enige :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 03/03-04 13:21 
RJK>
I praksis ville det ikke virke, fordi RGB og S bruger de samme pins i SCART-kablet og begge signaler dermed ikke kan overføres samtidig.

Vil det så sige, at RGB-signalet føres videre igennem S-kablet? Eller kommer der bare intet signal igennem?

Modtagelsen af signalet er lidt anderledes på et TV-kort (tror jeg). Så måske kan den godt modtage RGB-signalet igennem S-video porten. Eksempelvis kan jeg spille GCN 60hz via composite på mit TV-kort, men på mit tv virker det ikke via composite.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 03/03-04 13:50, rettet 03/03-04 13:50 
;)

S-signalet har to ledere, RGB-signalet fire ledere (evt. tre med sync på G). Dermed har jeg vist næsten svaret.

Der kommer R og composite/sync. Så der mangler jo lige G og B...

FAQ > SCART
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig