X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste tegneserie tegner?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/02-04 17:20, rettet 29/02-04 17:53 
Hvem er den bedste tegneserie tegner? Jeg er helt syg med Greg Capullo (Spawn, Creech), Michael Turner (Kender ham kun fra Witchblade), Erik Larsen (Spider-man og Savage Dragon) og Todd Mcfarlane (Spider-man og Spawn).

Check iøvrigt Devil may Cry nr. 1 fra Dreamweaver (Turner har lavet én forside til bladet).

Jeg sidder nu og undrer mig over, hvad der skete med Egmont serieforlagets danske Spawn og Witchblade?

Greg Capullo
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 29/02-04 17:23 
McFarlane, ham som lavede de der cool MGS tegninger og Mike Krahulik.

Kan ikke huske navnene på dem som jeg læste da jeg var lille :/
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 29/02-04 17:23 
Han er i hvert fald ikke fra USA ;)

Det må vel være Hugo Pratt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
majjohamajjohaSkrevet 29/02-04 17:24 
Eiichiro Oda ;p
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 29/02-04 17:45 
Carl Barks og Don Rosa, de vil altid være de største.

Ellers er den mindre kendte Vicar også en god tegner.
HankyHankySkrevet 29/02-04 17:58 
Akira Toriyama, Yuka Moril, Kagemaru Himeno og
selvfølgelig Carl Barks er blandt mine yndlings
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HulleHulleSkrevet 29/02-04 18:00 
Joe Madureira.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
MathiasMathiasSkrevet 29/02-04 18:05 
Kan måske lyde lidt barnligt, men jeg elsker Don Rosa, pga. hans mange detaljer og finurlige pen :-)
DarkenDarkenSkrevet 29/02-04 18:37 
Hulle>
Joe Madureira.

NICE Hulle!
Det er surt at han stoppede Battlechasers og gik over til at lave grafisk ting(ikke sikker på hvad) for spil.
Han var så også lidt sløv med at udgive dem =(
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KakarotKakarotSkrevet 29/02-04 18:45 
Vil nok også sige Akira Toriyama.. :)
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
ComradeComradeSkrevet 29/02-04 19:06 
Uden tvivl Don Rosa :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/02-04 19:41 
Jeg må tilslutte mig Don Rosa heppekoret.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 29/02-04 20:02 
John romita jr han laver en alt for fed punisher og daredevil, og hans spiderman er også fedt tegnet,
Joe quesada tegner også rigtig godt, ( glæder mig til han nye daredevil) Marc silvestri´s nye x-men ser også fedt ud,
og så kan man ikke komme uden om Alex ross´s flotte malet billeder som virkelig giver en god stemning..
these go to eleven....
CoreCoreSkrevet 29/02-04 20:12 
Todd McFarlane, Adam & Andy Kubert & Frank Miller, det er kongerne...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
LessCDTLessCDTSkrevet 29/02-04 21:14 
Akira Toriyama og Carl barks og så selvfølgelig mig selv :D
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
Zzap!Zzap!Skrevet 29/02-04 21:21, rettet 29/02-04 21:22 
4 af mine favoritter når det er stil og teknik vi taler om: George Herriman, André Franquin, Kosuke Fujishima og Osamu Tezuka.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 29/02-04 21:28 
"Bedste tegneserietegner" kan jo betyde så mange ting.

Skal jeg udvælge én, som jeg synes har gjort sig mest fortjent til titlen, så vil det nok være Franquin.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AsseAsseSkrevet 29/02-04 22:03 
Akira Toriyama IMO
dRxLdRxLSkrevet 29/02-04 22:09 
Jeg tænkte lige på Franquind og hans sorte striber den anden dag. Fantastisk. Jeg vil så gerne downloade dem i scans eller købe dem i hard-copy.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 29/02-04 22:19, rettet 29/02-04 22:20 
Sorte Sider blev genudgivet for nyligt, hvis jeg ikke husker helt galt - efter den var blevet ret pebret...

Men i og med at den stort set er uden tekst, kan man jo købe den fra fx Frankrig og få det samme ud af den.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/02-04 22:57 
Vakse Viggo... Så fås det ikke sjovere!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HulleHulleSkrevet 01/03-04 18:22, rettet 01/03-04 18:22 
Darken>
NICE Hulle!
Det er surt at han stoppede Battlechasers og gik over til at lave grafisk ting(ikke sikker på hvad) for spil.
Han var så også lidt sløv med at udgive dem =(


Gode ting tager den tid de skal ta'. Men jo, han var meget lang tid om at få smidt dem på gaden.. Dejligt at se der også er andre der er faldet for hans geniale streger :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
GakuGakuSkrevet 01/03-04 21:46, rettet 01/03-04 22:11 
Ved at se på den liste over tegnere, som du (Born2Play) nævner i dit indlæg vil jeg tro at du vil være vilde med Bryan Hitch (Ultimates [Han er dog ikke den hurtigst tegner i byen]).

Andre tegner, som jeg er ret vilde med er :
David Mack (Daredevil, Kabuki [Han er dog mere maler end tegne])
David Lapham (Stray Bullets),
J.H. Williams III (Promethea)
Mike Allred (X-statix,Madman)
Eduardo Risso (100 Bullets)
Paolo Serpieri (Druuna Morbus gravis)
YamadaYamadaSkrevet 01/03-04 22:05 
hmm han er desværre ikke tegneserie-tegner, men han har lavet en masse til en del japanske spil... min vote går helt klart til Hyung Tae Kim!!
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/03-04 14:07 
"Bedste tegner" er et vidt begreb. Det er jo baseret på smag, og hvad I kan lide er sikkert ikke det samme som jeg kan lide.

Men jeg kan da komme med bud på, hvem jeg synes der har en fed streg.

De forskellige tegnestile giver også et vidt forskelligt indtryk af selve handlingen i tegneserien, og det er absolut ikke alle stilarter, som egner sig til enhver type tegneserie (forestil dig Greg Capullo tegne Sin City! ARGH, helligbrøde!!!) En af de vigtigste faktorer for en tegneseries succes er at få en tegner, som forstår indholdet og har en stil som underbygger forfatterens ord.

Notables:

David Mack (Kabuki) Malerisk, lægger sig mere på grænsen til kunst.

Alex Ross (Kingdom Come, Marvels) Virkelighedstro portrættering og med stor detaljegrad (når det kræves). Også større scener klares til UG.

Bill Sienkiewicz (Daredevil/Elektra: Love & War, Elektra: Assassin) Grotesk stil, som til tider minder om Mack (eller Mack minder om Bill). Passer bedst til Peter Milligan- eller Frank Miller-historier.

Ben Templesmith (30 Days of Night, Dark Days, Criminal Macabre) Tegner/maler med en stil, som passer virkelig godt til gyser-relaterede titler. Går til tider over i grotesk overdreven portrættering.

David Finch (dele af Ultimate X-Men, Cyber Force) En sikker streg, med mange småskraveringer og detaljer. God variation i ansigter og udtryk.

Terry Moore (Strangers In Paradise) Perfekt afpasset stil til historien, drama på højt plan med sans for detaljer i ansigtudtryk og billedkomposition.

Eduardo Risso (100 Bullets) Dejlig mørk stil, som passer til det upolerede indhold i f.eks. 100 Bullets.

Jock (Losers) Med en mørk stil, som ligger tæt på Risso's er Jock selvsagt til at bringe liv til virkelighedsnære krimier.

Michael Avon Oeming (Powers) Dejlig simpel og overdrevet stil, som passer godt til superhelte-eventyr. Bruger også nogle gode kompositioner (godt hjulpet af Brian Michael Bendis' scripts).

Mark Bagley (Ultimate Spider-Man) Efter mere end 50 numre af Ult. Spidey har Bagley slået sit navn fast som en stabil superhelte-tegner, som leverer meget høj kvalitet til tiden (ham kunne Madueira lære noget af, den sløve padde!)

Joe Madueira (Battle Chasers) Stakkels Joe tegner ufatteligt flot, men han er desværre en idiot til at planlægge sit liv.

Butch Guice (Ruse) Virkelighedstro, som minder meget om Greg Land. Mange detaljer og en sikker streg.

Greg Land (Sojourn) Eventyrlig (hah!) tegnestil, som sammen med detaljeret farvelægning næsten kan betegnes "cel-shaded virkelighed".

Nå, jeg tror jeg holder her, selvom jeg kunne nævne mange mange flere.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 02/03-04 14:13 
Ville det være at bede om øretæver, hvis jeg nu sagde Matt Groening?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
majjohamajjohaSkrevet 02/03-04 14:17 
Nej! Ham glemte jeg jo helt...
GakuGakuSkrevet 02/03-04 15:03 
Jeg glemt to af de helt vigtige tegner :

Jack "The King" Kirby - Hvad kan jeg sige udover Fantastic Four og New Gods (Kongen er død, men længe lev kongen)!

Tim Vigil - Faust (En herlig blanding af vold og sex skal man virkelig lede længe efter)
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 02/03-04 17:50 
Hyakotake du har fat i noget af det rigtige, (selv om jeg tror Greg Capullo ville kunne tegne en fed sin city, som hans sam and twitch) hver sin stil til sin historie.
these go to eleven....
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig