X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Første Ninja Gaiden review


Svar
SephirothSephirothSkrevet 27/02-04 07:29 
Yderst, yderst positiv...

Gamespy anmeldelse
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
202 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 27/02-04 07:29 
Yderst, yderst positiv...

Gamespy anmeldelse
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 27/02-04 08:09 
404! >:O

Jeg kan ikke finde anmeldelsen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/02-04 09:36 
Gamespy.com>
... rarely have I felt so deeply engaged by an action game, no matter how much I'd been enjoying it. Castlevania had atmosphere, Rygar had level design, and Devil May Cry had cool. Only Ninja Gaiden has the whole package.

Uhhh, lyder sgu godt! :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Bede-xBede-xSkrevet 27/02-04 09:56 
IGN er også glade:

http://xbox.ign.com/articles/495/495186p1.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 27/02-04 10:53 
Når IGN så anmelder det næste Team Ninja-spil til Xbox, så må de jo så endelig op på karakteren 10.1 i grafik... ;)

(DOA3 = 9.9, DOAXVB = 10.0, NG = 10.0...)

Det er da enormt godt, hvis Xbox har fået et fantastisk japansk spil (det har vi savnet), men er det kun mig der synes, at Xbox IGN's vurderinger af de hidtige Team Ninja-spil har været noget ved siden af...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 27/02-04 10:59 
IGN er en hype site. De skriver godt om det mest hypede. Men når det er sagt, så har jeg nu stadig tænkt mig at give NG en chance.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 27/02-04 11:09 
Ditto, jeg synes også det virker meget lovende - det er slet ikke det. Jeg har endda også lige spillet det originale NG/Shadow Warriors den anden dag, for at være lidt "med".

Jeg mente bare at man lige skulle tage IGN's vurdering med et ekstra kritisk øje, når det handler om Team Ninja. Det er svært at tage nogen seriøst, som fx giver absolut perfekt visuel score til et spil, som absolut ingen kunstneriske kvaliteter har overhovedet (DOAXVB).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 27/02-04 11:10, rettet 27/02-04 11:12 
Gamespy>
A combat system can be robust and control responsive, but that doesn't necessarily mean you'll get a great game out of it; check out Castlevania: Lament of Innocence to see what I mean.

Det kunne ikke blive sagt bedre.
Det er heller ikke urealistisk at sammenligne Ninja Gaiden med Castlevania. Ryu er jo en fast paced Ninja Belmont. ;) Kunne være man skulle tjekke Ninja Gaiden og se om Team Ninja kunne hvad IGA ikke kunne.

It's a controller-thrower if you're the type.

Hmm.. Noget man kan genkende fra de gamle NG spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 27/02-04 11:17 
RJK>
Jeg mente bare at man lige skulle tage IGN's vurdering med et ekstra kritisk øje, når det handler om Team Ninja. Det er svært at tage nogen seriøst, som fx giver absolut perfekt visuel score til et spil, som absolut ingen kunstneriske kvaliteter har overhovedet (DOAXVB).

Drop nu det der - DOA X BV er afsindigt flot; Hvad du ellers synes om spillet, bør ikke påvirke dig til at tale dårligt om den grafiske præsentation i spillet.

Kunstneriske kvaliteter? Hvad snakker du om? Spillet er PÆNT - afsindigt PÆNT; Skulle det ligne et Picasso maleri, eller skal det være endnu mere abstrakt, inden du vil acceptere at DOAX er et grafisk flot spil?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/02-04 11:31 
RJK>
et spil, som absolut ingen kunstneriske kvaliteter har overhovedet (DOAXVB).

Prrfffff... siger jeg bare
KTCKTCSkrevet 27/02-04 11:47, rettet 27/02-04 12:18 
Jeg synes også RJK er for hård ved DoAX, bare fordi det måske også sælger sig på en lidt billig måde. Grafikken er altså flot, og hvis man tager gameplayet for hvad det er, så holder det faktisk også. Et lille hyggeligt spil som man tager op igen og igen.

Jeg glæder mig afsindigt meget til Ninja Gaiden og har også en forkærlighed for Team Ninja. Sådan er det bare, for jeg synes de laver nogle fantastisk underholdende spil. At anmeldelserne er så positive indtil videre hjælper lidt på min nærmest paniske frygt for at spillet ville floppe. Nu kan jeg bare glæde mig endnu mere med ro i sjælen :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 27/02-04 12:17, rettet 27/02-04 12:20 
Greg er også glad, så lidt må der vel være om at Ninja Gaiden skulle være godt...

Men 10/10 til DOAX i grafik er så en anden sag.......

GameSpot
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/02-04 12:24, rettet 27/02-04 12:26 
Okotta>
Kunstneriske kvaliteter? Hvad snakker du om?

Præcis dét jeg siger. Er det svært at forstå?

De to grundelementer i vurdering af det visuelle aspekt af et spil må være tekniske kvaliteter og kunstneriske kvaliteter. Om man så måtte mene at DOAXVB er perfekt hvad angår tekniske kvaliteter, så bør det aldrig fuldstændig overskride den totale mangel på kunstneriske kvaliteter.

Jeg finder det lidt komisk, at jeg skulle være "hård" overfor DOAXVB ved at sige, at det ingen kunstneriske kvaliteter har. Det er vel fuldstændigt åbenlyst for enhver...?

Det har intet at gøre med, hvad jeg ellers synes om spillets image eller gameplay.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 27/02-04 12:54 
Jeg synes ikke et spil behøver have kunsteriske kvaliteter for at få topkarakter i grafik. Den visuelle stil kan vel være nok, og den synes IGN sikkert er for fed.
RJKRJKSkrevet 27/02-04 13:14, rettet 27/02-04 13:15 
Hvorfor er man så fikseret af teknik, når det kommer til bedømmelse af grafik? Det giver ingen mening.

Det er en underlig overfladisk måde at bedømme ting på. Der er ingen der bedømmer de visuelle kvaliteter ved fx en film eller et billede udelukkende efter en teknisk ramme der hedder "jo mere det ligner virkeligheden, jo bedre". Det giver ingen mening.

Og når vi snakker alle andre aspekter af et spil, fx lydsiden som baserer sig på samme tekniske/kunstneriske aspekter, så er man totalt ligeglad med teknikken i vurderinger. Det giver ingen mening.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 27/02-04 13:34 
Jeg er helt enig med RJK. Faktorer som opløsning, farvedybde osv. er kun værktøj som man kan bruge til at forme et spils grafik. Det der rykker er når de bruges godt.

F.eks. kan man jo sagtens finde gamle spil, der kører i en lav opløsning som man ville sige var flottere end det seneste 3D-monster-FPS der topper hitlisterne.
NaieraNaieraSkrevet 27/02-04 13:36, rettet 27/02-04 13:37 
*host* Mark Of The Wolves *host*

Jeg er selvfølgelig enig med jer begge, og ovenstående vil i lang tid fremover stå som et af de tre-fire spil jeg mener er pænest. Det kører ikke i en specielt høj opløsning, men det er et perfekt eksempel på, at hardwarens tekniske kunnen og grafikkens "flothed" ikke nødvendigvis hænger sammen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 27/02-04 13:48 
Jeg må også erklære mig 100% enig med RJK. Grafikken i DOAX er enormt kedelig, uanset hvor mange polygoner og hvor flydende antialiasing der er i spillet.
En grafikvurdering bør først og fremmest baseres på de involverede grafikeres evner, og ikke programmørerne af spillets engine. Det burde være indlysende, men folk har de tmed at glemme det i nutidens 3D-ræs..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/02-04 14:27 
..men dermed handler det om smag... og så kan Okotta og jeg have lige så meget "ret" som jer? ;)
MrCaseMrCaseSkrevet 27/02-04 14:55 
...og frem og tilbage...

Kan det virkelig passe at Ninja Gaiden først har pal-release om 100 dage?
Have you considered sucking less?
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/02-04 15:00, rettet 27/02-04 15:01 
...Taunus og kage...

Seneste dato jeg har er 7.maj...
OkottaOkottaSkrevet 27/02-04 15:10 
RJK>
Præcis dét jeg siger. Er det svært at forstå?

Før jeg vil bidrage med alt for meget mere, så bør du nok fortælle hvorledes du definerer det kunstneriske islæt i spil og i særdeleshed i DOAX.

DOAX er grafisk flot - det viser piger der spiller volleyball i grafisk flotte miljøer. Det ser grafisk "rigtigt" ud. Animationer ser virkelighedstro ud, pigerne virker levende, miljøerne virker solide og ser ægte ud osv osv.

Så vil jeg argumentere, at fordi DOAX netop ser ud som det gør, og fordi det lykkedes for spillet at se naturtro ud, udelukkende i sin grafiske form, at det på denne måde indeholder en stor æstetisk og kunstnerisk (grafisk) værdi.

Jeg kunne sikkert godt formulere det anderledes, og bedre, men det bliver foreløbigt ved dette.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 27/02-04 15:13, rettet 27/02-04 15:14 
Okotta>
Før jeg vil bidrage med alt for meget mere, så bør du nok fortælle hvorledes du definerer det kunstneriske islæt i spil og i særdeleshed i DOAX.

Det første skal jeg tænke lidt over, men mht. DOAXVB kan jeg jo hurtigt svare (har allerede gjort det). Der ER ikke noget kunstnerisk islæt i det spil (eller i hvert fald omtrent så lidt, som der kan være).

Generelt, hvad angår spil, er realisme og kunstnerisk aspekt nok tæt på at være modstridende størrelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 27/02-04 15:29 
Nu må vi lige huske på at der er forskel på hvad der er normalt, hvad man forventer, hvad der imponerer og hvad der slår gulvet væk under en. DOAX er temmelig flot, ja. Men 10/10? Det er langt ude.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 27/02-04 15:30 
Wow det har fået gode karakterer!! Kan være at jeg skal kigge nærmere på denne titel!

:)
kingsizekingsizeSkrevet 27/02-04 15:31 
jeg har ikke set spillet og vil heller ikke tage parti, men hvis i kan blive enige om at spillet er godt udført er resten vel et spørgsmål og smag...?
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
RonaldoRonaldoSkrevet 27/02-04 15:37 
Jeg giver RJK ret, DOAX ligner en steril bade ø fyldt med dukker.

Ninja Gaiden på den anden side, udover at være præget af en smule plastik, er på et helt andet niveau.
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/02-04 15:58 
FreddiE>
DOAX ligner en steril bade ø fyldt med dukker.

...og hvis det er intentionen? Jeg siger ikke at det nødvendigvis er det, men hvad hvis det er?

Et godt eksempel er Parappa... det ligner sgu en flok håndtegnede cutouts! Og det er lige præcis det indtryk som udvikleren ønsker...

Måske er DOAXBV lavet med et glimt i øjet? Måske SKAL de ligne barbie-dukker? Hvad der er utilgiveligt er at volley-delen ikke er bedre end den er, men det er så en helt anden snak...
RJKRJKSkrevet 27/02-04 16:02 
King Chaos>
...og hvis det er intentionen?

Ja, hvad så? Skulle det ændre de kunstneriske kvaliteter i DOAXVB, at det med vilje er lavet uden kunstnerisk kvalitet eller hvordan...?

Antydes der, at der ligger en dybere mening i spillet...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 27/02-04 16:13 
RJK>
Det første skal jeg tænke lidt over, men mht. DOAXVB kan jeg jo hurtigt svare (har allerede gjort det). Der ER ikke noget kunstnerisk islæt i det spil (eller i hvert fald omtrent så lidt, som der kan være).

Eller endnu bedre: Nævn nogle spil som indeholder kunstnerisk værdi, og hvorfor de gør det, set udfra dit synspunkt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/02-04 17:50 
Jeg synes det er noget underligt noget, at begynde at tale om kunstneriske værdier i forhold til computerspilsgrafik.

Sammenlignet med rigtig kunst - altså billedkunst - så har 99% af alle spil jo intet kunstnerisk indhold.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RonaldoRonaldoSkrevet 27/02-04 18:32 
Det er det rene vås du lukker ud. Der er intet medie, der lader en kunstner gengive sine tanker 100%. Spil kommer tættere på, at blive en solid platform, men det er langt fra kunst-løs.
RJKRJKSkrevet 27/02-04 18:33, rettet 27/02-04 18:34 
Alt er jo relativt. Der er også dem der mener, at film ikke kan være kunst. At nogen har et (evt. forsøg på) kunstnerisk indhold betyder jo ikke nødvendigvis, at det også er god kunst.

Men hvis man fx ikke kan se, at der er mere kunstnerisk kvalitet i Rez end i FIFA, så synes jeg slet ikke man kvalificerer sig til at udtale sig herinde.

Jeg synes det er åbenlyst, så jeg brænder ikke efter at uddybe. Men hvis jeg finder tid til det, skal jeg nok vende tilbage.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 27/02-04 18:42 
ZOE 2 visuelle aspekter drives klart af det artistiske. Det noget helt andet end den form for grafik i DOAX. Det er også noget, jeg personligt finder mere appelerende.
RJKRJKSkrevet 27/02-04 18:44 
Jeg er enig med FreddiE og King Chaos er enig med Okotta.

Hvad denne tråd dog ikke har udviklet sig til... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/02-04 19:26 
...ja, måske skulle vi bare lade billedet stå et øjeblik... :)
jaesjaesSkrevet 27/02-04 19:43, rettet 27/02-04 19:58 
RJK>
Hvorfor er man så fikseret af teknik, når det kommer til bedømmelse af grafik? Det giver ingen mening.

Jeg kan ikke lige gennemskue, om dit svar også var til mig :), men personligt så er jeg ikke fikseret af teknik, snare tværtimod, og jeg synes også at DOAX er forholdsvis kedeligt designet.
Men hvad jeg prøvede at sige er, at der er stor forskel på kunst og design (det jeg kaldte visuel stil). Det ene er ikke bedre end det andet, og hvis IGN er tændte på stilen i DOAX, så mener jeg ikke, det er underligt, at de giver topkarakter i grafik.

IMO ligger problematikken, og dermed balancegangen, mere i hvor subjektiv man kan tillade sig at være...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/02-04 20:57 
Jeg ved ikke om FreddiE skriver til mig - i så fald giver det ingen mening.


Det er sandt at kunst er en abstrakt størrelse.
Det er ikke kun nonfigurative malerier og skulpturer, der kan få betegnelsen kunst.

Film er en god parallel til spil, i det de godt kan være kunst, men oftest ikke er det.
Der er stor forskel på kunst og kunsthåndværk.
Jeg kan beundre billedernes stil i Minority Report, og mene at det er filmkunst, men filmen som helhed er jo underholdning og ikke kunst.

Og klart der findes vel spil, som indeholder kunstneriske elementer. Rez kan jeg forstå er et godt bud, men det er vel også meget abstrakt af et spil at være?

Men hvis man lægger de få åbenlyst anderledes spil til side, hvilke af de resterende er det så, der besidder kunstneriske, grafiske kvaliteter, som DOAXB mangler?
Hvilke relativt nye 3D spil med en grafisk stil, der forsøger at ligne virkeligheden indeholder indlysende kunstneriske elementer?
Vil de også være kunstneriske hvis man tager lyden og hisorien væk?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 27/02-04 21:55 
Nogen der har lyst til at snakke om Ninja Gaiden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/02-04 22:12 
ja, det ser fedt ud!
RJKRJKSkrevet 27/02-04 22:31, rettet 27/02-04 22:40 
SeventhSun>
Der er stor forskel på kunst og kunsthåndværk.

Ingen har sagt andet. Men derfor kan man sagtens tale om de kunstneriske kvaliteter i noget visuelt. Uden at noget opnår denne halvsnobbede status som "kunst", kan det sagtens indeholde visse kvaliteter (som du selv er inde på).

Men hvis man lægger de få åbenlyst anderledes spil til side, hvilke af de resterende er det så, der besidder kunstneriske, grafiske kvaliteter, som DOAXB mangler?

Jeg ved ikke hvilke spil, du regner til "åbenlyst anderledes", men du kan gribe de fleste ikke-sports-titler (racerspil er nok heller ikke så godt) og de har flere visuelt kunstneriske kvaliteter end DOAXVB har.

Det er ikke det samme, som at jeg siger alle andre spil er kunst... Du må kalde det stil, artistisk kvalitet, kunsthåndværk eller hvad du vil. Forskellen er omtrent den samme.

Og som du også selv siger gør det jo ikke det samlede produkt til kunst, at der kunstneriske kvaliteter i visse dele af produktet. Vi snakker om de visuelle aspekter - ikke andet.

Hvilke relativt nye 3D spil med en grafisk stil, der forsøger at ligne virkeligheden indeholder indlysende kunstneriske elementer?

Det kommer an på hvad du mener med "forsøger at ligne virkeligheden". Som jeg har skrevet, så mener jeg realisme nærmest er i modsætning til dette. Spil der mere end noget andet stræber efter at efterligne virkeligheden - simulatorer - har normalt ingen kunstneriske kvaliteter. De fleste andre har i større eller mindre grad, i og med at de forsøger at fortælle deres egen virkelighed, med deres egne unikke visuelle aspekter.

Pointen her er, at teknik er noget der konsekvent udvikler sig. Hvad der blev betragtet som realistisk grafik i computerspil for ti år siden, kan vi kun trække på smilebåndet af i dag. Og sådan vil vi også se på DOAXVB om ti år. Kunstneriske aspekter vil bestå (så længe de ikke holdes for meget tilbage af teknikken).

Derfor mener jeg det er ubalanceret alene at vurdere noget på teknik. At man om et spil hvis visuelle kvaliteter er baseret på ren teknik kaldes for "10.0/10. Virtually flawless. No game is absolutely perfect, but 10s represent the pinnacle of gaming brilliance. It doesn't get any better than this. This is like winning the lottery on your birthday."

Jeg synes ikke jeg kan sige det tydeligere, end jeg gør. Vil du vurdere musikken i et computerspil på, hvor meget det lyder som om det var et rigtigt orkester, der spillede det? Lydkvaliteten og den slags. Det er det, vi må kalde det tekniske aspekt. Selve musikken, de enkelte toner og hvordan de harmonerer med hinanden etc. (jeg har ikke forstand på musik), må kaldes de kunstneriske aspekter - og det er dem, der virkelig betyder noget.

Kan jeg få lov at sige det, uden nogen tror jeg mener al musik i alle spil er kunst...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 27/02-04 23:22, rettet 27/02-04 23:23 
Sumez>
Nogen der har lyst til at snakke om Ninja Gaiden?

Nej, så går vi jo off topic :D

GS er ligeså glade, som alle de andre.
OkottaOkottaSkrevet 28/02-04 15:10 
RJK>
Jeg ved ikke hvilke spil, du regner til "åbenlyst anderledes", men du kan gribe de fleste ikke-sports-titler (racerspil er nok heller ikke så godt) og de har flere visuelt kunstneriske kvaliteter end DOAXVB har.

Jeg håber stadig på nogle eksempler fra dig? Det er jo nemt nok at sige, at dit og dat har flere kunstneriske kvaliteter, end f.eks DOAX, men du mangler eksempler.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 28/02-04 15:32 
Eksempler på titler eller eksempler på hvorfor de titler har flere kunstneriske kvaliteter? For jeg synes egentligt jeg har svaret på begge dele, men nogle gange skal tingene jo pindes ud i de mindste detaljer...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 28/02-04 15:39 
Hvilken stil havde du egentlig fundet mere passende til DOAXBV... altså for at det skulle fortjene den grafikkarakter som Ign har smidt efter det?
I win, you loose
RJKRJKSkrevet 28/02-04 15:44, rettet 28/02-04 15:51 
Indenfor spillets formål ville det formentligt aldrig kunne have opnået samtidig at have et kunstnerisk aspekt, der ville retfærdiggøre sådan en karakter.

For at det ikke skal blive ren Xbox (man kan jo blive beskyldt for alt muligt herinde), så vil jeg sige præcis det samme om fx Gran Turismo-serien. Men der har IGN dog ikke givet 10.0 i grafik...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 29/02-04 12:40 
RJK>
Eksempler på titler eller eksempler på hvorfor de titler har flere kunstneriske kvaliteter? For jeg synes egentligt jeg har svaret på begge dele, men nogle gange skal tingene jo pindes ud i de mindste detaljer...

Det eneste du har sagt er, at DOAX ingen kunstneriske kvaliteter har, og at du kunne nævne flere spil som havde - og så snakker du lidt om Rez (som helt sikkert har kunstneriske kvaliteter).

Men du fortalte vist aldrig *hvorfor* DOAX ingen kunstneriske kvaliteter har.

Desuden er jeg ikke enig med dig i, at om f.eks 10 år, så vil man kigge på DOAX som noget grafisk ligegyldigt - snakker vi volleyball spil, så vil det til den tid, stadig være ligaer forbi de andre volleyball spil i dag, når vi snakker grafisk. Rent æstetisk, så vil det stadig være rart at se på, om flere år.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/02-04 16:07 
Sumez>
Nogen der har lyst til at snakke om Ninja Gaiden?

Haha! Genialt indlæg :-)

Det er virkelig et aktuelt problem i mange af vores tråde efterhånden.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 29/02-04 16:15 
Lidt off-topic ;), men Ninja Gaiden har hidtil ikke fået én eneste anmeldelse under 9/10..
Som det fremgår af Star Soldier's seneste post i japanske scores, har det desuden fået 37/40 i FamiTsu (samlet 92.5%, én anmelder gav det 8/10).
Enten er spilanmeldere begyndt at blive temmelig vattede (er det nu en hemmelighed?), eller også har vi at gøre med et af verdens bedste spil. Nogen, der har prøvet det endnu?

Hvis jeg var aktiv anmelder, ville jeg nærmest være opsat på at være den første til at give spillet en negativ anmeldelse (eller bare under 90%) ;)
Men ting kunne godt tyde på at spillet faktisk fortjener sin høje score.

Gamerankings
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ComradeComradeSkrevet 29/02-04 16:23 
Har prøvet den amerikanske demo hos en ven.. demoen var alt for kort :(

Men det er et fantastisk spil og Tenchu demoen som er på samme DVD, blegner totalt i forhold til Ninja Gaiden, specielt grafisk.

Man kan lave de fedeste moves, fx ved at løbe op ad en mur for så at springe om bag fjenderne.

Og så er det også dejlig blodigt når det flyver rundt med hoveder man har hugget af, desværre er dette vist den eneste legemsdel man kan hugge af :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
202 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig