X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RGB Kabel


Svar
HNHNSkrevet 26/02-04 22:09 
Nogen der kender det her spider RGB scart kabel til alle platfomer??

Tror i det er noget lort??

Kan købes her http://www.gamebits.dk/shop/default.asp?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 26/02-04 22:15 
Skal vi selv finde det på siden? :D
Home is where the hardware is..
HNHNSkrevet 26/02-04 22:18 
Bare søg på spider
NaieraNaieraSkrevet 26/02-04 22:20 
Det kan anbefales at holde sig til originalt tilbehør.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/02-04 23:34 
Jeg prøver lige at købe et da jeg godt kunne bruge sådan et.

Jeg kaster lige et par ord op, med min mening når jeg får det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/03-04 00:19, rettet 01/03-04 00:20 
Jeg har temmelig gode erfaringer med uoriginale RGB kabler. Og man kan tit spare en del penge.
Jeg har også længe overvejet at købe det kabel, da det kunne spare mig for en del besvær - og endelig give mig SNES i god kvalitet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/03-04 00:23 
Damn, et lækkert kabel. Hvis nogen køber det, må de endelig sige deres mening..
Home is where the hardware is..
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/03-04 00:38 
håber da næsten ikke, at det er godt, når jeg lige har købt orig. kabler til alle mine maskiner :P
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/03-04 00:52 
Egoist (^_^)
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-04 01:01, rettet 01/03-04 14:26 
Yes jeg gir lige min mening.
Håber sq at det er noget værd det er sq lige sådan et jeg står og mangler.

Anyways nu er det jo bestilt så...

BTW, hvor skal det oprettes under samling?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-04 17:35 
Det er simpelthen ugens køb!

Billedkvaliteten er i top, har sammenlignet med mit org. Xbox RGB kabel, og jeg kan ikke se forskel.

Har testet det med xbox og Gamecube og det virker bare!

Tester senere med min Saturn, og hvis ikke jeg skriver mere så virker det også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/03-04 17:47 
Fedt! Så glæder jeg til jeg får mit. Det kom i dag, men blev af en eller anden grund leveret i pakkeform, så jeg skal ned på posthuset i morgen :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/03-04 17:56 
Konsolkongen>
BTW, hvor skal det oprettes under samling?

Jeg har spekuleret over det samme. Vil nok mene at de skal under "Generelt", da det ikke har direkte tilknytning til nogen bestemt konsol.
Så ville jeg tilføje det som "AV Lead RGB (Spider)"

Hvis Rune eller Mikael har nogen invendinger, skal de nok finde ud af at rette på det, når de godkender det. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-04 18:44 
Mit var også i pakkeform. Posten var godt nok og ringe på imorges kl. 10, men jeg havde den groveste gang morgenhår så det ville jeg ikke udsætte ham for.

Så vandrede jeg ned til posthuset efter det, og finder så ud af at det er blevet leveret til det andet posthus som ligge i den anden ende af byen :/

Det skal så lige siges:
At, på GCen skal der bruges lidt kræfter for at få stikket helt ind.
Og på saturnen skal stikket ikke side helt i, ellers kommer der ikke noget billede.

Men ellers virker det glimrende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/03-04 18:46 
Det skal så lige siges:

At du der har to beviser på hvorfor det er en omgang juks...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-04 18:53, rettet 03/03-04 19:03 
Hvis billedet og lyden er godt nok så er det vel stadig pengene værd.

Det underlige ved det kabel er, at hvis jeg tænder min xbox så begynder min GC også at lyse. (og ja, den er slukket)
Spiller nu: Phantasy Star IV
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/03-04 19:08 
Tja, man kan vel heller ikke forvente et perfekt RGB kabel til den pris, men hvis billedet er godt er det vigtigste på plads.

Tvivler dog på, at det er særlig godt skærmet
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-04 19:40 
Tja jeg kan ikke se hvad jeg skulle få ud af at lyve, om Naiera så mener at kunne se forskel er jo hans sag. Jeg er godt tilfreds.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/03-04 19:47, rettet 03/03-04 19:49 
Jeg har bestemt ikke sagt, at jeg mener du lyver. Du sagde jo bare selv, at der var to problemer, der afslører at produktet er noget skrammel...

Jeg havde selv et S-VHS spider-kabel, og der var tydelig forskel da jeg begyndte at bruge et ordentligt GameCube-only S-VHS kabel, i stedet for edderkoppe-kablet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
crying outcrying outSkrevet 03/03-04 19:57 
Konsolkongen>
Det underlige ved det kabel er, at hvis jeg tænder min xbox så begynder min GC også at lyse. (og ja, den er slukket)

Og du mener stadigvæk, at det er et godt kabel ... ??? Jeg turde ikke fortsætte, hvis jeg havde et kabel, der opførte sig sådan.
Jusqu'a ici tout va bien....
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-04 20:08, rettet 03/03-04 20:57 
Naiera>
Jeg har bestemt ikke sagt, at jeg mener du lyver.

Undskyld den sætning var til KidCaffeine.

Undskylder igen, tror jeg misforstod dig KidCaffeine.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-04 20:15 
crying out>
Og du mener stadigvæk, at det er et godt kabel ... ??? Jeg turde ikke fortsætte, hvis jeg havde et kabel, der opførte sig sådan.

Nå hva :) En Gamecube er jo ikke særlig dyr. Desuden er KTC og jeg blevet enige om at det ikke betyder noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/03-04 20:28, rettet 03/03-04 20:29 
Af en eller anden grund, så jeg ikke det med GC'en og Xboxen før.

Jeg syntes efterhånden, at du har givet mange gode grunde til at man ikke skal købe kablet nu. Det virker seriøst ikke som et sindssygt godt produkt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-04 20:35 
Hvis kablet er lidt stramt at få ind i GCen, det kan da ikke være en grund til at mene at det er et dårligt kabel.
Ok, at det så skal sidde lidt bestemt i Saturnen er da lidt irriterende.
Men før jeg får at vide at kablet er dirrekte skadeligt for min Gamecube ændrer jeg ikke mine holdninger over for kablet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 03/03-04 21:25 
Hvordan er det lige at GameCuben "lyser"...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 03/03-04 21:31 
Det er vel det orange lys, der lyser når GC'en er tændt? :)
RJKRJKSkrevet 03/03-04 21:35, rettet 03/03-04 21:35 
Det ville godt nok være meget mærkeligt ;p (og sikkert også usundt)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 03/03-04 21:54 
Helt klart ikke sundt for maskinen.
Det er fordi den får spændings "baglæns" gennem AV output, der er ikke sundt nej.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-04 21:56, rettet 03/03-04 22:20 
Ok det er jo ikke ret fedt :(
Men hvorfor gør den kun det når xboxen er tændt og ikke saturnen?

...men det er helt sikkert at jeg så ikke vil bruge det til mere end en konsol ad gangen :/
Sikke en skam, det var lige sådan et kabel som mange af os stod og manglede :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
msxtrdmsxtrdSkrevet 03/03-04 23:01, rettet 03/03-04 23:02 
Tja, har oplevet samme på scart fordeleren. Da lyste dreamcasten så vidt jeg husker da jeg tændte for en anden konsol. Så, konklusionen er, hold dig til en konsol koblet ad gangen til fjernsynet, hvis du ikke ønsker at noget futter af.
NaieraNaieraSkrevet 03/03-04 23:04 
The scart-forlænger wins again!

;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 04/03-04 01:41, rettet 04/03-04 01:45 
Jeg kunne godt finde på at købe sådan et kabel. Og med hensyn til den lysende GC, så tror jeg nu ikke det skader, for hvis maskinen virker nu og ikke bliver varm når den lyser, så er mit bud at den ikke tager skade...

Og hvorfor den kun gør det ved Xboxen, så er det nok fordi den udsender en spænding på et ben, der fortæller tv'et hvilken skærmmode det skal køre i. Der er også ved RGB en spænding, der fortæller tv'et at det skal tænde/skifte kanal til AV.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 04/03-04 01:46, rettet 04/03-04 01:47 
Men selvsagt er den ikke beregnet til at få strøm ind i AV-udgangen og slet ikke, når den er slukket.

Vi kan gætte begge to. I bedste fald sker der ikke noget. I værste fald ødelægger man noget.

Det kan da absolut ikke anbefales.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 04/03-04 02:12 
Ja ja, men faktum er også, at der kan gå signaler begge veje i et scart-stik. Under alle omstændigheder ville skidtet nok have været futtet af ved første opstart, hvis der var et problem. Så længe flere konsoller ikke er tændt på samme tid ville jeg ikke frygte noget, og hvis man tænder flere, ville jeg nok nærmere frygte for mit fjernsyn...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 04/03-04 02:15 
KTC>
Under alle omstændigheder ville skidtet nok have været futtet af ved første opstart, hvis der var et problem.

Ja, men at det så ikke gjorde det i dette tilfælde, er næppe begrundelse for at anbefale andre at forsøge sig med samme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/03-04 02:27 
Jeg har oplevet fænomenet i lang tid med min Saturn, når jeg har flere maskiner forbundet på en gang, og den har det stadig fint.
Jeg var meget nervøs i starten, men hvis strømmen forårsager at dioden lyser, må man da gå ud fra at den ikke "kommer" steder hvor den ikke burde?

En lignende sideeffekt ligger i at jeg har forbundet mit PS2 kabels ekstra lydstik til min computer, og alle de andre maskiners lyd kommer nu også ud gennem samme kabel. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/03-04 11:26 
Jeg fik Spider kablet i fredags. Har ikke haft så meget mulighed for at afprøve det, da jeg næsten ikke har været hjemme, og har haft besøg siden.
Jeg har derfor kun prøvet Nintendo-stikket, på min GC og min SNES. Billedkvaliteten må siges at være virkelig dårlig sammenlignet med standarden for RGB. Og jeg plejer altså at have temmelig gode erfaringer med uoriginale RGB kabler. Billedet er selvfølgelig bedre end composite, hvilket altid er noget, men det er altså ikke vildt godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig