X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

memorycard til nintendo 64


Reply
peterpeterSkrevet 26/02-04 12:34 
er der nogen der ved hvordan man sletter gemte på et nintendo 64 memory card ???
happyEDhappyEDSkrevet 26/02-04 12:35 
mener du kan gøre det i de spil der skal bruge mem card
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-04 12:46 
HA! Apropos vores tidligere N64 diskussion! Der er altså noget om den manglende forklaring af, hvordan man sletter.

Anyway, nogle spil giver dig mulighed for at slette, hvis du holder "Start" nede, når spillet bootes. Logisk, ik'?


N5 er IKKE på vej!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ABCDABCDSkrevet 26/02-04 18:22 
Det er noget sludder. Hvis han havde kigget i de manualer som hørte med, kunne han jo sagtens have fundet ud af det selv.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-04 18:27, rettet 26/02-04 18:32 
Jeg siger heller ikke, at det ikke står der - det mener jeg nu ikke - men når nu N64 ikke har sin egen memory manager, så burde man nok gøre lidt bedre opmærksom på, hvordan man sletter. F.eks. nævnes det ikke i manualen til selve maskinen, hvor den slags jo logisk nok burde høre hjemme. Jeg mener heller ikke, at det står i manualen til mem. cards.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
bootsbootsSkrevet 26/02-04 18:35 
Hvorfor skulle det stå i manualen til maskinen? Et mem. kort er jo tilbehør, som man ikke nødvendigvis behøver for at kunne spille. Der findes jo masser af spil, hvor man gemmer i selve spillet... Jeg ved heller ikke om det står i manualen til mem. kortene; men jeg har set det i flere manualer til spil, der bruger mem. kort - og det er vel egentlig også mere logisk, ikke?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-04 18:38 
Det er langt fra alle spil, der forklarer sletningsproceduren - og heller ikke alle understøtter den.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ABCDABCDSkrevet 26/02-04 20:08 
Hvis et spil ikke understøtter den er der jo heller ingen grund til at forvirre folk med at skrive om den i manualen.

Efter hvad jeg hurtigt kunne se så er det langt de fleste spil (af dem som undstøtter den selvfølgelig) det forklarer det i manualen. At der så måske er nogle få 3rd party udviklere der har "glemt" at informere om det er jo ikke en stor fejl fra Nintendo's side.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-04 21:10 
Jeg synes det stadig det er komplet åndssvagt, at det er spilmanualerne, der gør opmærksom på det.
Selvom man har et spil, der bruger mem. card, så er det ikke den jeg først vil slå op i, når jeg vil vide, hvordan jeg sletter. Den slags skal stå i manualen til maskinen eller controlleren, hvor mem card skal sættes i.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ABCDABCDSkrevet 26/02-04 21:35 
Jeg havde ingen problemer med at finde ud af det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-10 17:13 
Hvori ligger logikken at N64 havde brug for memory cards? Er de kun lavet til at du kan kopiere din save til andre venners spil? Eller findes der virkelig spil du ikke kan gemme direkte på cartridget?
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 06/10-10 19:37 
Masser. Mit gæt er at battery backup cartridges var en del dyrere at fremstille, og så gav det mening at have memory card systemet som andetvalg.
SumezSumezSkrevet 06/10-10 20:21 
Jeg kan huske at Turok 2 kræver memory card, men kan egentlig ikke komme i tanker om andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 06/10-10 20:41 
Der var nu flere, det første Turok krævede også memory card, Mario Kart 64 krævede det vist også til at gemme ghost data.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 07/10-10 08:03, rettet 07/10-10 08:03 
Det handler vel om at sram'en i en N64-cart højst kunne indeholde 32kb data, medmindre den brugte flashram, hvilket må formodes at have været ret dyrt i 90'erne.

En masse sjov data her:
http://n64.icequake.net/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Username
Password
Remember me