X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Sonic Heroes kontrol fejl


Reply
szimmszimmSkrevet 25/02-04 22:44 
jeg har lagt mærke til, at sonic heroes på min ps2 tilsyneladende ofte opfatter et tryk på knappen som to, hvilket konstant resulterer i skift til forkert figur eller udførelse af forkerte moves. jeg gætter på, det er en fejl i konverteringen og har noget at gøre med tryksensitiviteten i PS2 controlleren. er der andre, der har lagt mærke til det samme, og måske endda har en løsning?
...
KTCKTCSkrevet 25/02-04 23:13 
Har du testet med andre spil eller en anden controller?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
szimmszimmSkrevet 03/03-04 10:59 
jaja selvfølgelig

det må være en programmør fejl, men hvis der var en workaround ville jeg være meget interesseret
...
fumfumSkrevet 03/03-04 11:13 
Jeg har læst en anmeldelse af spillet hvor dette er beskrevet. Noget med at skift af personer og action knappen er den samme, men contextafhængig, hvilke skulle give de fejl du beskriver.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 03/03-04 11:18 
Endnu en grund til at vælge GC-versionen, eller gælder det alle versioner?
Og hvordan er spillet sammenlignet med Adventure 1 og 2?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 03/03-04 11:21, rettet 03/03-04 11:36 
Jeg skal lige tænke mig om og huske hvor anm var
Edit: Fandt den:
(For de dovne:
Then there's the way you actually control the characters. You're meant to swap between them with the Y and B buttons in our Xbox review copy, with the other buttons switching to different character-specific functions each time. Try to spot the flaw in this scheme. You can't? Then just wait until you're trying to flick a switch on a narrow precipice, hit Y expecting to take control of Knuckles, followed by the appropriate button to pull the lever, and wind up with the whole group spiralling into the ether because you actually switched to Sonic without realising. Given that Heroes' control demands are relatively few compared to most platformers, would it have been so hard to find a better way of doing this? Cripes - X is blue, Y is yellow and B is red on my Xbox controllers. What colours are the three central Heroes?)


Sonic anm. på eurogamer.net
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
szimmszimmSkrevet 07/03-04 11:29, rettet 07/03-04 11:30 
ja okay, men det er ikke det samme problem. det er bare et problem med styrings layoutet i xbox versionen. (men tak for hjælpen alligevel :) jeg snakker om en reel fejl i ps2 programmeringen, der gør, at knapperne på tilfældige tidspunkter (gennemsnitligt hver tiende gang) opfatter et tryk som to konsekutive tryk. dette er et kæmpe problem, da mange moves udføres netop ved at trykke to gange i træk på den samme knap (prøv bare én gang at vælte ud over en klippekant og ned i afgrunden med triangle dive, når du egentlig havde forventet at udføre et simpelt hop). desuden giver det problemer mht skift af figurer, da man let kommer til at dreje "hjulet" to pladser i stedet for en... da sonic heroes er et forholdsvis hurtigt og koncentrationskrævende spil, er det fuldkommen utilgiveligt at lave en så alvorlig fejl i styringen. der må være nogen andre ps2 brugere derude, som har haft det samme problem? jeg ville især gerne vide, om man måske kunne løse problemet ved at anvende en uoriginal controller, men det er nok også et longshot... :)
...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 07/03-04 11:51 
Det har jeg også prøvet enkelte gange i Sonic Adventure 2 Battle til Gamecube det med at den opfatter ét tryk som 2, og derfor laver et angreb. Det kan selvfølgelig være selve controllerens skyld, hvis man nu ikke lige har trykket hårdt nok og den lige får forbindelse 2 hurtige gange efter hinanden, hvis i forstår hvad jeg mener. Det problem havde vi i hvertfald med vores gamle telefon. Knapperne var så nedslidte at de næsten ikke kunne bruges, men når de endelig reagerede så opfattede den det ofte som 2 tryk, og så skulle man starte helt forfra :) ..damn jeg hadede vores telefon til sidst.
fearless popcornfearless popc...Skrevet 07/03-04 12:37 
Svovlmunk>
Det har jeg også prøvet enkelte gange i Sonic Adventure 2 Battle til Gamecube det med at den opfatter ét tryk som 2, og derfor laver et angreb. Det kan selvfølgelig være selve controllerens skyld, hvis man nu ikke lige har trykket hårdt nok og den lige får forbindelse 2 hurtige gange efter hinanden, hvis i forstår hvad jeg mener.

Husker jeg alt for godt, har jeg selv oplevet utallige gange. Så der er vist ikke bare din controller ;)
just plug it in.
FourDFourDSkrevet 07/03-04 14:09 
Da jeg prøvede Sonic heroes til XBX der var der vidst samme fejl i som i PS2 versionen.
Måske har det ikke noget med konverteringen at gøre, men bare at spillet er programmeret forkert på alle konsoller?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
szimmszimmSkrevet 12/03-04 12:23, rettet 12/03-04 12:24 
jeg tror ikke der er noget i vejen med min controller, for ingen af mine andre spil giver problemer...

så må jeg nok bare bide i det sure æble... :)
...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-04 12:35 
WilliDaRappa>
Da jeg prøvede Sonic heroes til XBX der var der vidst samme fejl i som i PS2 versionen.

Nej...
Spiller nu: Phantasy Star IV
szimmszimmSkrevet 18/02-05 11:00 
jeg har for nylig opdaget, at fejlen kun findes i 50 hz versionen af spillet, så hvis du har et NTSC-kompatibelt fjernsyn, så bare vælg 60 hz når du starter spillet op. så er problemet væk!
dette forklarer naturligvis også, hvordan en så grum fejl kan komme gennem testfasen uden at blive opdaget. :)
...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me