X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Snydt på ebay ?


Svar
HellefiskHellefiskSkrevet 25/02-04 20:14 
Er der nogensinde nogen der er blevet snydt på ebay?, jeg vandt skies of arcadia for 11 dage og har intet modtaget. Personen har altså snydt mig godt og grundigt, jeg har kontaktet ebay og paypal, men ebay kunne intet gøre og paypal har ikke svaret.
Er der nogen der har erfaret noget lignende, og er det muligt at få pengene tilbage fra enten ebay eller paypal ?
bootsbootsSkrevet 25/02-04 20:21 
Har du kontaktet sælgeren? Har han ellers god feedback? Hvor i verden kommer sælgeren fra?

Jeg er aldrig blevet snydt; men jeg har flere gange ventet over en måned på spil fra USA. Nogen gange fordi tingene har ligget længe i tolden.... Der kan godt gå 4-6 uger, hvis sælger sender med overfladepost...
Le RoofLe RoofSkrevet 25/02-04 20:24, rettet 25/02-04 20:27 
Nej, er endnu aldrig blevet snydt på eBay (har handlet en hel del på eBay). Heldigvis...

Har dog været ude for at en eller anden idiot, sendte mit spil med B post fra Italien, uden at fortælle mig dette - der gik ca. 2 måneder før jeg fik det.

Anyway:

1. Hvornår sluttede auktionen?
2. Hvornår sendte du betaling?
3. Hvordan sendte du betaling?
4. Har du sendt/modtaget nogle mails fra sælger?

EDIT: Jeg er sgu' blevet for langsom i mine gamle dage ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
HellefiskHellefiskSkrevet 25/02-04 20:25 
Han kommer fra England, han havde overraskende god feedback. Men nu er hans konto suspenderet pågrund af mange klager. Så han har åbenbart opbygget en rigtig god feedback, og så har han snydt en masse mennesker :(
Han havde omkring 350 feedback points, omkring 99% positiv da jeg bestilte. Se nu: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3078216198&ssPageName=ADME:X:ON:US:2

Han har ikke svaret på min email, og han svarede ellers hurtigt før.. Jeg er rimelig sur over det, men det har jeg vel også lov til.
HellefiskHellefiskSkrevet 25/02-04 20:26 
Jeg sendte pengene samme dag som auktionen endte via paypal.. Altså 14 Februar..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/02-04 20:27 
Surt. Er heller ikke direkte blevet snydt, udover at "MINT" ikke altid betyder mint : /
Home is where the hardware is..
fearless popcornfearless popc...Skrevet 25/02-04 20:32 
Der vil altid være folk der bliver snydt på den ene og den anden måde, tror jeg aldrig man kan forhindre.
just plug it in.
WonderboyWonderboySkrevet 25/02-04 20:35 
Jeg har også handlet på ebay både i usa og england og tyskland og frankrig og jeg har aldrig haft nogle problemmer med at få mine ting men det kan godt gå lang tid fra usa og jeg plejer også at bruge paypal men en af mine kammerater er blevet snydt hvor han ikke fik sinde ting.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 25/02-04 20:43, rettet 25/02-04 20:46 
Jeg har nok foretaget ~100 handler på eBay, og jeg er blevet snydt(?) to gange.
Begge gange var med det samme spil. To forskellige sælgere (er jeg så godt som 100% sikker på), hvor uheldig har man lov til at være. :(

Jeg har dog flere gange været ude for forbløffende god service.
F.eks. fik jeg en display ("Not for sale") æske med mit Super Mario RPG, hvilket jeg udtrykte utilfredshed med, da det ikke var den æske der var afbilledet på auktionen. Men jeg sagde at det var iorden. Alligevel insisterede han på at sende mig en helt ny æske i perfekt stand uden ekstra omkostninger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 25/02-04 20:51, rettet 25/02-04 20:53 
Har kun haft et mindre problem med Ebay, og det har været ved fragten. Jeg mangler stadig at modtage spillene og Power Base converter til nedenstående pakke. Jeg har dog modtaget selve Genesis maskinen, så hvor posten har lagt mine ting ved jeg ikke (har spurgt tolden, og de siger de ikke mener de har den).

Bortset fra det har jeg været rimelig heldig med mine køb - der var selvf. en enkelt gang hvor jeg var ved at blive "snydt" af en ty(u)sker, som solgte kopierede Amiga spil. Hvor jeg blev advaret af en anden, som vidste han gjorde det.

Nu er personen så fra England, så der burde være mulighed for at få pengene tilbage (var det Paypal UK du kontaktede?). Hvis det havde været en US eller anden ikke EU, så ville refunderingsmulighederne ikke gælde for dig.

Nedenstående pakke
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
bootsbootsSkrevet 25/02-04 21:15, rettet 25/02-04 21:17 
Når du siger, at du har betalt via paypal, så er det vel via et kreditkort, ikke? Prøv at se om du kan få din bank til at trække overførslen tilbage. Det er langt nemmere end at gå via paypal/ebay.

Ellers må du læse alt hvad paypal skriver om det her emne grundigt igennem. Jeg mener også du er heldig, at det er en englænder du har handlet hos. Chancen for at få pengene igen er meget større, end hvis det var en amerikaner f.eks.
JmogJmogSkrevet 25/02-04 21:43 
Det burde vel i teorien give nogle problemer med paypal hvis han trækker beløbet tilbage. Det er jo ikke sælgeren han har betalt, det er paypal (som så har betalt sælgeren). Hvis betalingen trækkes tilbage fra bankens side ryger pengene jo fra Paypal, ikke?
KoludaKoludaSkrevet 25/02-04 21:45 
Tror heller ikke du kan trække dine penge tilbage, for noget som helst der er betalt via VISA.
SumezSumezSkrevet 25/02-04 21:51 
PayPal overfører først pengene til modtagerens PP-konto, ikke direkte til hans bankkonto. Og ja, det er under visse omstændigheder muligt at trække betalingen tilbage. PP kan jo sagtens sætte pengene ind på din konto igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HellefiskHellefiskSkrevet 25/02-04 22:02 
Tror jeg ser om paypal ikke redder den.. Tak for forslagene..
bootsbootsSkrevet 25/02-04 22:04 
Koluda>
Tror heller ikke du kan trække dine penge tilbage, for noget som helst der er betalt via VISA.

Det KAN man. Vi har haft mange problemer med folk i bl.a. USA der har købt varer hos os - betalt med kredit kort - fået varerne - og trukket betalingen tilbage. Det er det fede ved at betale med VISA, Mastercard m.m. ( - især for svindlere....; men også for dem der er blevet snydt). Man skal selvfølgelig overbevise sin bank om at man er blevet snydt; men det kan altså godt lade sig gøre....
JmogJmogSkrevet 26/02-04 13:57 
Jeg mente skam ikke at han ikke kunne trække pengene tilbage - det kan man skam sagtens. Det jeg mente var, at hvis han bare gav banken besked om at gøre det uden at snakke med paypal, så kunne det tænkes at paypal ville få et anstrengt forhold til ham.
HellefiskHellefiskSkrevet 26/02-04 16:00 
Det er så hvad paypal siger:

-----------------------------------------------------------
The seller has 10 days to respond to our inquiries. We have asked the seller to resolve this complaint in one of 3 ways:
1) Provide you a full refund for the amount of the disputed transaction
2) Provide tracking information that proves delivery to your Confirmed Address
3) Provide proof of a previously issued refund
If the seller has not responded to our inquiries by Mar. 5, 2004, we will attempt to recover the full amount of the disputed transaction. Please allow at least 30 days from the date you filed your complaint for completion of this process. If we are unable to recover the full amount, we will take action against the seller's account until the complaint has been resolved.

No further action is required of you at this time. You will receive an email notification when this case has been resolved. In addition, you can always return to this page to check this complaint's status.

If this complaint has been resolved, you may cancel it at any time by clicking below.
-----------------------------------------------------------

Det lyder da meget godt, og jeg ser måske en lidt lys fremtid ? Men hvad ved jeg ? :D
Men jeg vil ikke prøve at trække pengene tilbage, da det kun rammer paypal, som jo ingenting har gjort (Og faktisk har de været meget hjælpsomme)
Nu må jeg se hvad der sker..
Star SoldierStar SoldierSkrevet 27/04-04 19:31 
God eBayer

Hvad gik der lige galt her?
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig