X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcadestick


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 25/02-04 13:52 
Kender I til dette og kan det anbefales?

X Arcade
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
164 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
spectrespectreSkrevet 25/08-11 07:59 
Jeps, det er det første stick du linker til som at jeg har. Man går heller ikke forkert i byen med et TE stick. Fortryder stadig at jeg solgte mit.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 25/08-11 08:38, rettet 25/08-11 08:41 
neros>
Jeg er ikke så god til four-way joysticks, men det kan jo læres ;-)

Hvis det er et Sanwa stick der sidder i, er det vel bare at gøre sådan her: http://www.youtube.com/watch?v=jQLXRD-0GBg

Eller hvis det ikke er godt nok, så købe sådan en her:
http://www.arcadeshop.de/Sanwa-Joysticks-Restrictor-GT-Y-JLF_641.html

Personligt synes jeg fighters er noget nemmere at spille med en square gate, men jeg er ikke fighter-ekspert, så er nok ikke den rigtige at spørge hvad det angår. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/08-11 08:55 
Det er også forskelligt hvad man kan lide, jeg er f.eks ikke til Sanwa stick pga jeg syntes det er for løst til alt. Kan bedre lide Seimitsu's stick, den udgave som folk også vælger til shmups.
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 25/08-11 10:07 
KroeboCop>
Jeg har stadig et TE stick tilsalg her inde hvis det er :=?

Har du, Køligt!

Kan du ikke lige sende mig et link jeg er doven og på arbejde ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/08-11 11:12, rettet 25/08-11 11:13 
KroeboCop>
Det er også forskelligt hvad man kan lide, jeg er f.eks ikke til Sanwa stick pga jeg syntes det er for løst til alt. Kan bedre lide Seimitsu's stick, den udgave som folk også vælger til shmups.

Omvendt foretrækker jeg klart at sticket er meget "løst" til fighters da jeg ellers kommer til at trykke i alle mulige andre retninger end dem jeg vil :D

Men har ikke så meget erfaring med Seimitsu, det håber jeg jeg får hvis jeg kan få færdiggjort mit stick til SSKT7 - har dog købt det udelukkende til shooters, da jeg godt kunne tænke mig snart at få spillet dem mere seriøst. :-)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/08-11 12:07 
@neros
http://www.dba.dk/controller-madcatz-sfiv-te/id-77078120/

800kr med fragt :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 29/08-11 13:43 
Efter at have fået et LS-40 stick i min Datel-kasse til SSKT, er jeg blevet helt forelsket i det stick, nøj det er vildt. Jeg forstår at sticks kan gøre en kæmpe forskel i fighters, men det overrasker mig virkelig at det også kan gøre en relativt stor forskel i shooters.
Lige nu er mit problem at jeg også spiller fighters, og ville supergerne have et godt fighterstick til X360 også, men har ikke lige mod på at løbe ud og smide penge efter endnu et stick til dette formål lige med det samme - og omvendt er mit arcadekabinet indrettet primært til Neo Geo fighters (som også er de mest populære når folk er på besøg) og jeg ville supergerne beholde mine Sanwa-sticks i dette, men i forhold til Seimitsu-sticket ved jeg slet ikke om jeg gider spille shooters seriøst på kabinettet længere...

Det kunne være vildt fedt at lave et stick (eller panel) med to joysticks på, så man selv kunne vælge hvad man vil spille med, men er det overhovedet realistisk at lave sådan et uden at løbe tør for plads eller ende med at sidde i en besværet position med hængerne? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 29/08-11 14:37 
Er datel stikket ikke netop kompatibelt med både xbox360 og playstation 3?

Du kan evt. også overveje at smide et MC Cthulhu pcb i din kasse og gøre stikket kompatibelt med alle dine retro konsoller.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 29/08-11 15:02 
dRxL>
Er datel stikket ikke netop kompatibelt med både xbox360 og playstation 3?

Jo, det var derfor jeg brugte det. :)

Du kan evt. også overveje at smide et MC Cthulhu pcb i din kasse og gøre stikket kompatibelt med alle dine retro konsoller.

Det var også en af planerne i det lange løb, omend ikke lige med Cthulhu - så vidt jeg kan se, understøtter det hverken Saturn, Dreamcast eller PC Engine, som må siges at være de vigtigste platforme?
Under alle omstændigheder har jeg en masse ekstrakontrollers liggende, som kan splittes op - næste prioritet er at gøre det kompatibelt med min supergun, hvilket blot kræver forbindelser direkte til connectoren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 29/08-11 15:12, rettet 29/08-11 15:15 
Det understøtter også de 3 konsoller du skriver ovenfor.

Toodles>
Q: What consoles will it work on?
A: Currently, the MC Cthulhu will work on the PS3 (with all of the functionality of the original PS3 Only Cthulhu, so yes, it works just fine on PC), Xbox1, Dreamcast, Playstion/Playstation 2, Gamecube, NES, Super Nintendo, 3DO*, Sega Saturn and TurboGrafx16/PC-Engine consoles. Playstation support appears to work well with many converters.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 29/08-11 15:23 
Ok, det er der ikke nogen der nævner nogen af på de sider der sælger det - og det er meget svært at finde konkret info om det, synes jeg. Har de slet ikke en officiel hjemmeside?

Om ikke andet, har konsol-kompatibilitet ikke været noget problem for mig, har ikke umiddelbare planer om at bruge sticket på andet end X360, PC og min supergun, pt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-11 15:24 
Sumez>
næste prioritet er at gøre det kompatibelt med min supergun, hvilket blot kræver forbindelser direkte til connectoren.

Husk at forbinde 5V også. PCB'et i dit stick skal være tilsluttet strøm ellers virker det ikke, heller ikke på en supergun.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/08-11 15:37 
Sticks er noget man smeder

http://www.youtube.com/watch?v=tgcREdwMlUg
SumezSumezSkrevet 29/08-11 15:40 
Konsolkongen>
Husk at forbinde 5V også. PCB'et i dit stick skal være tilsluttet strøm ellers virker det ikke, heller ikke på en supergun.

Den diskussion havde vi også til træffet - 5V skal jo ikke bruges til noget, kun jord. PCB'et får jo 5V, og sender selv signaler fra knapperne og registrerer når de får jordforbindelse. :)

Jeg er 100% sikker, bruger aldrig 5V til controls i mit kabinet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-11 15:49, rettet 29/08-11 15:57 
Det PCB der allerede sidder i sticket SKAL have 5V og GND når du tilslutter det din supergun. Ellers fucker det alt op og det vil ikke virke.

Sådan er det når man skal forbind flere controllers i et stick.

http://www.slagcoin.com/joystick/pcb_wiring.html#MULTIPLE_PCBS

PCBs linked to each other need to have their ground and voltage connected. It is necessary because a PCB, or more specifically an integrated circuit, needs to have power connections to function properly. If a linked PCB does not have power for the integrated circuit, it will cross signals and cause the other PCB to make strange connections. I have personally tried working without power in one of the PCBs and it causes strange things to occur.

Sårn er det bare :)

Neo Geo sticket og arcade kabinetter bruger ikke 5V til noget som helst da det som du rigtig nok siger, kun er GND og signaler.

EDIT: Jeg kan faktisk godt huske at vi diskuterede det, men jeg har nok været for wasted til at kunne give nogen mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/08-11 18:50 
Ah, I see.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/09-11 13:41, rettet 12/09-11 13:41 
Firmaet Hit Box er begyndt at sælge en ny(?) type arcadestick, med knapper i stedet for joystick.

Info, videoer m.m.:
http://www.hitboxarcade.com/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-11 14:00 
Hehe jeg har stenet over flere der har moddet deres SFIV arcadestik til den slags dér. Jeg synes det virker meget underligt umildbart :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/09-11 14:12 
Jeg har også svært ved at se det fungere til fighters, men til shooters vare det lige før jeg overvejede at gøre det med mit eget stick :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 12/09-11 14:38 
Hold nu kæft, hvor er det bare fucking ratarderet :D Kan ikke finde én eneste video der rent faktisk viser hvorfor man burde spille med det.
Ting om dét og pis.
KTCKTCSkrevet 12/09-11 14:39 
Hvis man kun vil have knapper, er det så ikke bedre at bruge et godt tastatur i stedet? Jeg ved godt det er nogle gode knapper, men så svært er det altså heller ikke at finde et keyboard med gode taster.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 12/09-11 14:43 
KTC>
Hvis man kun vil have knapper, er det så ikke bedre at bruge et godt tastatur i stedet? Jeg ved godt det er nogle gode knapper, men så svært er det altså heller ikke at finde et keyboard med gode taster.

Muligt, jo, men decideret BEDRE? Et tastatur er lavet til at skrive ord med, på det her er knapperne placeret efter dine fingres naturlige placering.

Men jeg har så aldrig kunnet finde ud af at spille fighters med et tastatur, så at det her er en fordel overfor et godt stick er overraskende for mig, men det har sikkert hold i et eller andet..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-11 15:24 
Sumez>
Jeg har også svært ved at se det fungere til fighters, men til shooters vare det lige før jeg overvejede at gøre det med mit eget stick :)

Sjovt jeg har det helt omvendt. Jeg kan godt se ideen til fighters i og med at det totalt eliminerer eventuelle input fejl til moves, men til shooters gir det ingen mening for mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 12/09-11 17:21 
Tror det ville være helt fantastisk. Tænker på at Akumas Raging Demon er en af de supers jeg har lettest ved at lave.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 15/09-11 10:35, rettet 15/09-11 10:36 
"Razer's TGS staff gave us a brief overview of the unit, and let us swap around wires, pop out buttons, and fiddle with the rig's faceplate. The prototype unit is built with Sanwa Denshi components, but Razer tells us that mod-minded gamers are free replace, modify, or otherwise tinker with any of the controller's major parts without fear of voiding its warranty -- only the stick's control board is off limits. Beta registration is already open, and the first test units should ship out sometime next month."

Razer unveils arcade fightstick prototype at TGS
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 02/12-11 16:19 
Nogen der kender et godt sted hvor man kan købe et rigtigt PS3 stick gerne Sanwa eller Seimitsu. Gerne med hurtig levering!

Det lader til at jeg er ude på herrens mark med intet godt at spille KOF XIII med :-(

Min bigben converter virker ihvertfald ikke på noget af det jeg har...Så trist! Har prøvet ALT nu..!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/12-11 16:26 
Kan du ikke få ham Mesterdværgen til at lave et til dig? :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 02/12-11 16:31, rettet 02/12-11 16:36 
Du siger faktisk noget, det vil jeg da lige tjekke ud så.

Edit: Men jeg er sku ret bange for at hjemmelavede sticks heller ikke vil virke til KOF XIII. Nu da jeg har en bigben PS3 converter med Homeknap endda vil ingenting virke alligevel?

Så måske det er bedst at være på den HELT sikre side og købe et officielt stick.

Hvis der findes folk derude med et ekstra de kunne finde på at sælge til mig så sig endelig til!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-11 17:07 
Bruger ham dværgen ikke en form for Cthulhu board i hans sticks? Iså fald burde det virke fint. Mit custom stick virker i hvert fald fint med det kan jeg se her:

http://shoryuken.com/forum/index.php?threads/kof-xiii-ps3-usb-pad-problem.149670/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/12-11 17:14 
neros>
Nu da jeg har en bigben PS3 converter med Homeknap endda vil ingenting virke alligevel?

Også selvom du aktiverer sticket med PS-knappen?

Inde på Atlus-forummet påstår de, at converteren fra iNPiN virker.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/12-11 17:21 
TE er og bliver det bedste IMO. Er ikke så vild mesterdværgens, det er for lille og let i det IMO.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-11 17:23 
Det er en god ide at læse op på de forskellige PS1/2 til PS3 convertere inden man køber. Nogle af dem lagger nemlig ret voldsomt og er slet ikke egnet til fighters.

Det yderst simple 10cm adaptor-kabel fra dealextreme gør f.eks.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/12-11 17:58 
Konsolkongen>
Det er en god ide at læse op på de forskellige PS1/2 til PS3 convertere inden man køber. Nogle af dem lagger nemlig ret voldsomt og er slet ikke egnet til fighters.

Ja havde også lidt på fornemmelsen at det nok sikkert ikke ville virke alligevel men jeg tog chancen med den dumme bigben converter..Pis! :-(

Er der steder i DK man kan købe TE sticks?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/12-11 18:20, rettet 02/12-11 18:21 
Personligt kan jeg kun snakke meget positivt om ArcadePro sticket fra Datel (sådan et jeg mod'ede for både Bo og mig selv til sidste SSKT - ved godt du ikke var der :()
Det er virkelig fornuftig bygget, med en god solid metalplade i bunden, og er lavet til at virke med både X360, PS3 og PC.
Standarddelene ved jeg så intet om, men når de alle udskiftes med Sanwa Seimitsu har man et BRAG af et stick.
Om det virker med KoFXIII må komme an på en prøve! Har du fået det endnu? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/12-11 18:57 
Sumez>
Om det virker med KoFXIII må komme an på en prøve! Har du fået det endnu? :P

Ja da det er jo derfor jeg postede her i tråden ;-)

Jeg tror jeg går efter noget officielt PS3 stick er død træt af ting som ikke virker som de skal :-/
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 02/12-11 19:04 
KroeboCop>
TE er og bliver det bedste IMO. Er ikke så vild mesterdværgens, det er for lille og let i det IMO.

Er enig. Er stadig lidt ærgelig over at jeg solgte mit. Købte et HRAP VX-SA, og det er da også meget fedt, især efter nogle nye knapper, men det er knap så tungt som et TE stick, og føles ikke nær så solidt.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 02/12-11 19:49 
Findes der virkelig ingen danske forhandlere af TE sticket?
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 02/12-11 20:05 
TE sticket er bare svært at få fat i overalt undtagen USA af en eller anden underlig årsag? Har ikke set noget sted i EU hvor man kan købe det Marvel 3 TE stick?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 02/12-11 20:12 
Æv :-(

Hmm hvad gør jeg ? Det går jo ikke at jeg ikke kan spille KOFXIII hele næste uge....argh mand jeg viste det skulle ende sådan her. SNKP er dumme!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 02/12-11 21:39 
Og det er helt uspilleligt med alm. controller?
Alf81Alf81Skrevet 02/12-11 21:43 
Kan du ikke bruge sådan et her, Neros?

http://www.amazon.co.uk/Official-Street-Fighter-Arcade-Fight/dp/B002WB20RQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1322858823&sr=8-2
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 02/12-11 23:44 
Jo det ser sku godt ud!

Må se om der ikke er penge til det selvom jeg tvivler kraftigt..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 02/12-11 23:48 
Beano>
Og det er helt uspilleligt med alm. controller?

Det korte svar er ja ;-)

Man kan hygge sig og kikke, men vil man op i de højere luftlag skal der et stick til helt uden tvivl. Prøvede lige et par kampe online og jeg blev flænset i stykker!
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 06/12-11 08:58, rettet 06/12-11 09:01 
Lige et spørgsmål, har ikke lige læst det hele igennem her, men er Hori sticket til PS3 godt? Kan se de siger på Amazon det er Sanwa dele. Er det noget værd?

Noget a'la dette
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-11 09:12 
Ja det er :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 06/12-11 09:22 
Takker, så skal der købes forsinket julegave til mig selv når december er overstået (min datter har fødselsdag tre dage efter jul, så der skal svinges noget dankort ;)).
Parental Advisory: Explicit Lyrics
spectrespectreSkrevet 06/12-11 09:35 
Jeg har sådan et stick, bare til xbox 360. Det er et Sanwa JLF stick, men jeg er ret sikker på at det ikke er sanwa knapper. De føltes overhovedet ikke ligesom dem i Mad Catz TE stick.

Det gode er dog at det er utroligt nemt at skifte knapper i det joystick.

Jeg er godt tilfreds med mit stick. Rigtig godt til prisen.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SonicSonicSkrevet 06/12-11 09:37 
Hm, det TE stick koster vist nogenlunde det samme. Bør jeg vælge sådanne et istedet for? Vil jeg få en bedre oplevelse ud af det? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 06/12-11 09:41 
Jeg ville vælge et TE-stick over det du linker til. Men oplevelsen vil nok være nogenlunde den samme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 06/12-11 09:50 
Ok, jeg takker for jeres svar, TE stick it is :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
164 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig