X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcadestick


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 25/02-04 13:52 
Kender I til dette og kan det anbefales?

X Arcade
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
164 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-11 18:07 
Det er heldigvis ikke noget et stemmejern og lidt sandpapir ikke kan klare ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 02/01-11 18:15 
Det er jo "bare" en anden faceplate? Er det så specielt?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-11 18:22 
Nej det har du ret i. Det er kun artworket der er anderledes, men hvis man nu er fan nok... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/01-11 19:14, rettet 02/01-11 19:14 
Nok ikke noget jeg ville skyde mine penge efter alligevel, men hvis man stod og skulle købe et nyt stick kunne det måske være sjovt nok at eje.
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 02/01-11 19:16 
Er det ikke noget dyrere end standard-sticket?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 22/02-11 15:46 
Jeg har i tankerne at købe et Playstation NAMCO stick fordi jeg så også kan bruge det til min Saturn med en af de der tototek convertere. Men NAMCO sticket har jo kun 6 knapper? Hvor sidder L & R knapperne så henne på det stick hvis man bruger det til sin Saturn? Har i andre erfaringer med lige den her converter og hvor godt sidder knapperne til brug af Saturn?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 22/02-11 15:58, rettet 22/02-11 16:15 
Blev du forelsket på SSKT6 };-D ?

Well, hvis det var mig (læs: på min adapter er det mappet således) der havde lavet den adapter, ville jeg mappe de 6 knapper på Saturncontrolleren til de 6 'rigtige' knapper på Namcoen og så mappe skulderknapperne til de 2 små (bitte) gule knapper magen til start og select.
Men jeg ved jo ikke lige om de er lige så kloge som mig.
Jeg har iøvrigt længe puslet med tanken om at sætte 2 ekstra knapper på Namcoerne, men der er bare ikke rigtig plads, med mindre man laver en helt ny frontplade og flytter selve sticket; og så kan man jo lige så godt lave et helt nyt stick all over };-(

Iøvrigt er Namcoerne jo ret dyre med mindre man finder dem på loppemarkeder til en flad 20'er, eller simpelthen blot liggende og flyde på gaden i Vanløse; ja vi nærmest vader i Namcoer herude i Vanløse (bogstaveligt talt) };-P

(av av, Sumez! Du må ikke slå, altså!)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 22/02-11 16:36 
LOL Ahaha! Din heldige rad at finde den slags og så i storeskrald tror jeg det var du fortalte :-) Sygt!

Men ja det virker ret logisk med den måde du mener det skulle være med knapperne, men der er noget der siger mig det ikke er tilfældet. Måske er det også noget med at man skal holde to knapper nede for at aktivere skuldreknapperne måske.

Da jeg førhen brugte mit Hori med en af de der PS to Neo Geo convertere sad knapperne ret mærkeligt som en firkant, og det kan jo også godt være tilfældet med den PS to Saturn converter? Jeg kan godt leve med det på Saturn tror jeg, men med Neo Geo'en er det lidt nederen.

Hovedmålet med PS to Saturn converteren er at bruge det til Shmups :-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 22/02-11 16:42, rettet 22/02-11 16:42 
Det er iøvrigt en Hori-encoder-chip som Namco har brugt til sticket...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 22/02-11 17:12 
Aha :-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 23/02-11 22:34 
@neros: Psssst: http://playright.dk/forumemne.php?id=32883#497326 };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 25/02-11 09:30, rettet 25/02-11 09:34 
Kan Hori EX2 sticket til X360 tilsluttes til en PC og bruges enten plug'n'play eller via eksisterende drivers?

Normale X360-controllers (wired) kan sagtens bruges med Windows, og mit SF4-pad fungerer også problemfrit, så jeg formoder ikke det er noget problem, men det kan godt være afgørende for hvorvidt jeg vil punge ud til et.


edit: Og hvis andre i KBH-området skulle være interesseret i et så sig lige til, da vi i så fald kan spare 60kr hver i fragomkostninger pga. deres fri fragt ved bestillinger over 600kr :)

Tilbud på Gamebits
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/02-11 16:56 
Slet ingen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/02-11 22:56 
Hvordan får man billigst et hæderligt stick, der kan bruges med både PS3 og X360? Vil bruge maks. 700 kr. inkl. porto osv.

Adapter/konverter eller et stick der kan bruges til begge platforme?

Det skal mest bruges til shoot 'em ups.

Darkbeat nævnte det der Datel Arcade Pro Joystick men vil meget gerne høre om alternativer :)
dRxLdRxLSkrevet 28/02-11 02:39, rettet 28/02-11 02:46 
@Sumez:
Ja, vidt jeg husker virker alle former for xbox controllere helt uden problemer på alt Windows. Virker også Mac (lidt mere besværligt) og sikkert også linux.

edit: men nu har jeg haft fingrene rimeligt meget i indmaden i lige netop de sticks og vil mene at det måske ikke er så god en investering. For det første er holdbarheden på kanpper og stick (modsat Sanwa) begrænset og for det andet er PCB'et umuligt at bruge sammen med andre løsninger for en multi-løsning (ala MC Cthulhu) da det ikke er "common ground".

Bortset fra ovenstående er de sådan set udmærkede, så jeg skriver ikke at du ikke skal købe dem, men overvej om du måske kan få afgørend mere "oomph" for lidt flere penge brugt på et andet stick.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 28/02-11 02:59 
jaes>
Darkbeat nævnte det der Datel Arcade Pro Joystick men vil meget gerne høre om alternativer :)

Bare køb det. Shoryuken.com siger god for det:
http://shoryuken.com/f177/datels-arcade-pro-joystick-xbox-360-ps3-pc-222084/index3.html

Common ground PCB og dele der ser ud til som minium at være lige så gode som dem i Hori EX2.

Kan fåes ret billigt:
http://www.amazon.co.uk/DATEL-ARCADE-JOYSTICK-RAPID-Xbox360/dp/B0037LX380
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 28/02-11 08:28 
Så du vil anbefale Datel joysticket, selv hvis man kun har planer om at bruge det vanilla?
Det eneste jeg kunne have interesse i at skifte på nogen af de to sticks skulle være knapperne. Grunden til at jeg leder efter et nyt stick er netop at jeg synes Sanwa har for stor en dødzone til shoot'em ups.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 28/02-11 09:34 
~240dkr for noget der er x360 og ps3 kompatibelt og ser ud til at være hæderligt bygget? Ja. Det er lige før jeg selv vil slå til og hapse mig et par stykker. Selvom jeg ved at chancerne for at jeg kommer til at bruge dem er ~0.

Du kan i øvrigt relativt let ændre både throw og deadzone på et sanwa JLF stick:
http://forumeter.com/video/214945/Sanwa-JLF-Ultimate-Mod-WITH-UPDATE-

Og ellers er der jo altid Seimitsu LS-56 (http://www.arcadeshop.de/Joysticks-LS-56-Seimitsu_777.html), eller LS-33 (min personlige favorit).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 28/02-11 09:47 
Har du PRØVET Datel sticket (og hvor finder du det til 240??)?

Du har selv udtalt at Hori's EX2 som standard ikke føles meget anderledes end det gør efter et fuldt Sanwa-mod, og den eneste relevante forskel er at joysticket har en tand mere pålidelighed i fighterspil.
At jeg kender og stoler på Hori, betyder jo ikke at Datel-sticket er noget crap. Jeg synes bare at prisen får alarmklokkerne til at ringe, og når jeg kigger omkring på nettet lader det til at alle udelukkende køber det for at modde det. Iøvrigt har det 28mm huller, og alle mine knapper er 30mm. :P

Hvis jeg skulle købe det udelukkende for et Sanwa mod, tror jeg det ville være nemmere for mig at gå ned i Silvan og købe nogle træplader, jeg kan skrue/lime sammen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 28/02-11 10:04 
Det er noget mere indviklet at lave et stick fra bunden, end du her synes at give udtryk for.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 28/02-11 10:18, rettet 28/02-11 10:19 
Lol! Sgu da kun hvis man har 10 tommelfingre...
Om det er svært at lave kassen er jo udelukkende et spørgsmål om hvor store krav DU SELV har til slutresultatet.
Elektronikken er kun et spørgsmål om at ofre en passende controller eller 2, lidt basale loddeegenskaber samt et par googlesøgninger.
That's it! };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 28/02-11 10:23 
Jeg har allerede en smadret controller, som er blevet loddet gennem med de relevante kabler, som endda har fået kabelsko på til nem udskiftning af knapper, så den del er dækket ind. :)

Det eneste der har sat mig tilbage er sådan set det med at lave en kasse, der som Naiera siger er mere indviklet end man lige skulle tro, men jeg har personligt ikke noget imod at den bliver lidt cheap, det kan altid laves om engang i fremtiden. Nu hvor jeg endelig har skaffet mig et bor, der kan håndtere 30mm-hullerne i min værktøjskasse, er den værste hurdle ligesom overkommet...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/02-11 16:23, rettet 28/02-11 16:28 
dRxL>
Bare køb det. Shoryuken.com siger god for det:
http://shoryuken.com/f177/datels-arcade-pro-joystick-xbox-360-ps3-pc-222084/index3.html

Common ground PCB og dele der ser ud til som minium at være lige så gode som dem i Hori EX2.

Tak. Har kigget lidt på bruger-indtryk, og det virker som fint til prisen men (ikke overraskende) et pænt stykke fra Sanwa/Seimitsu.

Der findes i øvrigt et stick (Joytron Paewang Revolution), der skulle være magen til Datels på nær artworket. Men der findes næppe en EU-forhandler. Kan ses her:
http://www.etokki.com/Joytron%20Paewang%20Revolution%20arcade%20stick
dpldplSkrevet 13/04-11 20:42 
Har lige forudbestilt Mortal Kombat 9 til 360, og sidder nu med tanken om at skulle have en stick til den.

Er der nogen stick der kan anbefales, fortrakker vis det var ok kvalitet. Har ikke bestemt mig for en max pris jeg vil give, da det kommer til køb arcade stick har jeg virkelig ingen viden. Så lidt forskellig ideer vil være dejlige.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/04-11 20:47 
Jeg har et Street Fighter IV TE FightStick til salg 700kr hvis det er?
Hoid to colony C05 where the computer is...
dpldplSkrevet 13/04-11 22:30 
Ja det er en mulighed. Men som sagt vil gerne have lidt tips på hvad der er værd at gå efter, da jeg ikke lige ved hvad der er godt og skidt.

Var der ikke engang en der lavede custom stick ad god kvalitet, er han stoppet med det?
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-11 22:36 
Det Kroe sælger er rigtig godt til fighters :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 14/04-11 22:18 
Sjovt, jeg sidder også får lyst til at købte et fightstick sammen med MK. Måske er det tidspunktet det kommer på :)

I sin tid synes jeg ellers alle handlede X-arcade, men det holder måske ikke her i 2011? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 15/04-11 10:01, rettet 15/04-11 10:02 
Nej sådan et har jeg også haft don't go there.. Et Sanwa eller Seimitsu stick er lys år bedre.
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 15/04-11 11:21 
Men hvad konkret skal det være? Ikke sikker på jeg tør kaste mig ud i at modde et Datel, men nedstående stik til 1400 kr virker også lige rigeligt for mit behov :)

Hori Real Arcade
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-11 11:50 
Hvis du køber et fuldt Sanwa (pind og knapper) til fighters går du ikke galt i byen :)

Det er smag og behag hvad man bedst kan lide. Jeg har selv Seimitsu LS-56'ere (pinde) i mit stick, men det er fordi jeg synes de er bedre til shooters. Når jeg spiller fighters savner jeg engang imellem Sanwa, de er IMO bedre til den slags :) Hvad knapper angår har jeg kun brugt Sanwa og har ingen planer om nogensinde at skifte.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 15/04-11 11:53 
Men hvilke konkret stick er det så(ps3)?

Fornuftmæssigt er det måske en ide, at købe en god entry model, som samtidig er let at modde, hvis det ender med at blive meget brugt :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 15/04-11 11:57 
Det har ihvertfald Sanwa parts. Tror ikke du går helt galt i byen med det, men til fighters har jeg det bedst med et 8-Ways (tror jeg det hedder) Det er nemmere at lave de forskellige moves med synes jeg.

Jeg vil gerne hjælpe men er lidt usikker på hvad der er bedst. Jeg er sikker på der er en anden som kan fortælle mere om hvad du skal vælge ;-)

Selv har jeg et Street fighter IV Sanwa fra et ret ukendt mærke som hedder Qanba:
http://www.qanba.com/en/about.asp

Jeg har ikke besluttet mig for om jeg køber MK til PS3 eller XBOX. Hvis det bliver PS3 har jeg mit PS1 Namco stick :-)
http://farm3.static.flickr.com/2413/2073203819_d9be1fc1be.jpg
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 15/04-11 12:00 
Synes man kan læse på shoryuken.com, at man skal starte med et Mad Catz SE. God entry, og let at udvide.

Det burde være denne?
http://www.billigespil.dk/shop/street-fighter-fightstick-4953p.html
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-11 12:01 
neros>
Det har ihvertfald Sanwa parts. Tror ikke du går helt galt i byen med det, men til fighters har jeg det bedst med et 8-Ways (tror jeg det hedder) Det er nemmere at lave de forskellige moves med synes jeg.

Altså octo gates? Ja det er lidt nemmere at lave kvart og halvcirkler med. Jeg brugte det også en overgang, men blev så træt af det igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 15/04-11 13:44 
Dark-Light>
Synes man kan læse på shoryuken.com, at man skal starte med et Mad Catz SE. God entry, og let at udvide.

Ja, det er let at udvide, men det SKAL næsten også gøres, for de originale dele er dælme ikke for gode. Jeg ville snuppe det du linkede til tidligere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 15/04-11 13:47 
Konsolkongen>
Altså octo gates?

Sikkert :-)

Halvcirkler to the max!
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 15/04-11 14:10 
Naiera>
Dark-Light>
Synes man kan læse på shoryuken.com, at man skal starte med et Mad Catz SE. God entry, og let at udvide.

Ja, det er let at udvide, men det SKAL næsten også gøres, for de originale dele er dælme ikke for gode. Jeg ville snuppe det du linkede til tidligere.

Der er så også en prisforskel :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JuggernautJuggernautSkrevet 15/04-11 14:27, rettet 15/04-11 14:41 
Jep. Kvalitet koster. Det måtte jeg også sande, da jeg i tidernes morgen købte et HRAP EX-SE:
http://www.amazon.com/Xbox-360-Real-Arcade-Pro-EX-SE/dp/B002FKYPU4/ref=sr_1_7?ie=UTF8&qid=1302870419&sr=8-7

EDIT: Jeg har lige sendt dig en PM.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dpldplSkrevet 15/04-11 19:10 
Da det stick fra kroe ikke kan blive til noget. Mangler jeg stadig et godt kvalitet arcade stick, Havde håbet på finde en til næste uge. Men chance for det ser lille ud nu :(
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-11 19:41 
Det skal være til 360, ik?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-11 19:51 


Ellers billigt her :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-11 19:54, rettet 15/04-11 20:24 
Edit (må)

Ellers her, den være rigtig ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
dpldplSkrevet 15/04-11 20:16 
Hmm tager nok chance med en fra tyskland tro jeg.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-11 20:24 
Ja den ser mest ok ud :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/05-11 18:20 
Nu er der også et til salg på Spille-maskiner.dk, hvis det var noget for nogle?

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 25/08-11 07:15 
Jeg skal bruge et nyt stick til min Xbox360. Hvad er godt til en fornuftig pris?
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 25/08-11 07:24 
Jeg købte et Hori Real Arcade Pro VX-SA på amazon til £99.99. Det er med Sanwa JLF stick og Hori knapper. Jeg er godt tilfreds med det, men har skiftet knapperne ud.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 25/08-11 07:36 
Er det sådan et her:
http://ww1.prweb.com/prfiles/2010/11/12/2085374/HoriRealArcadeProVXSAJoystick.jpg

Jeg er ikke så god til four-way joysticks, men det kan jo læres ;-)

Ellers er et Hori Real Arcade måske billigere nu.
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2009/01/horistick.jpg
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/08-11 07:53 
Jeg har stadig et TE stick tilsalg her inde hvis det er :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
164 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig